Toon posts:

probleem met simmetjes plaatsing

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste gothers,

Ik zit met een probleem met het plaatsen van simmetjes...

uitleg van situatie:

Ik heb 3 simmetjes....

2 stuks van 512 mb pc333 DDR (pc2700)(waarvan 1 64m x 64m aan beide zijden zwarte blokjes en de andere ook alleen daar staat het niet op)

het andere 3e simmetje is een pc 3200 ipv een pc2700 dus....

De fabrikant van het moederboard meldt het volgende:

http://www.radox.nl/memorylayout.jpg

nu weet ik niet goed welk simmetje ik waar moet plaatsen want ik snap er niet veel van en heb er ook verder geen verstand van.

Kan iemand mij verder helpen en uitleg geven op welke plek het beste welke simmetjes kunnen worden gebouwd?

klopt het dat de simms van pc2700 in dimm1 en dimm3 moeten (de groene) en die van 3200 in dimm 2?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 13:01 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor Dual Channel geheugen de groene banken gebruiken (dus identieke geheugen modules.)

Lees ook de Geheugen FAQ

offtopic:
Het zijn DIMM's en geen simmetjes ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Kawaii op 20-05-2005 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is 'Dual Channel' geheugen dan precies? Is dit geheugen wat je alleen expliciet per 2 in de winkel kunt kopen? of is dat geheugen dat aan beide zijden is 'bekleedt' met de zwarte blokjes en single channel dan alleen 1 kant blokjes? klopt dat?

(de pc3200 simm is namelijk ook aan beide kanten 'bekleedt') dus dat maakt het verschil weer tot 'nul' zegmaar...

en dan zit ik nog met een vraagje:
wat is dan het verschil tussen 64bit en 128 bit modus en hoe kan het dat als je 1 of 2 simmetjes gebruikt er 64bit wordt gebruikt en wanneer er 3 simmetjes worden geplaatst altijd 128 (je zou andersom verwachten)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 13:08 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Jij bent in de war met Dual Sided :)

Dual sided geheugen is idd geheugen met aan de beide kant chips.
Waar Kwaii op doeld is dat je je geheugen in Dual Channel zet. Dan heb je in plaats van 3000 MB/s zo'n 5000 geheugendoorvoersnelheid (ruwweg) :)
Dat kun je bewerkstelligen door alleen de twee groene geheugen bankjes te gebruiken. Je kan dan alleen maar 2 dimm sloten gebruiken en dus maar 2 dimmetjes :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
aha ok! dat verhelderd de zaak, alvast bedankt voor die info... dual sided - dual chanel.. GOT'em ;) :P

maareuh.... dus wat ik kan doen is de 2 groene banken (1 en 3 gebruiken) maar welke simmetjes dan? de beide van 2700? (hoe weet ik of ze 'hetzelfde' zijn zegmaar'?)

kijk wat het probleem was eigenlijk....

Ik kreeg de simmetjes wel in de banken, ook wel dat het bios scherm e.d. zichtbaar werd, maar zodra Windows dan begon (met logo enzo) startte de PC opnieuw op, vandaar dat ik het terug heb gezet en nu werkt het wel weer, maar kan iemand mij dan uitleggen wat er fout is zodra dat gebeurt dan?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 13:11 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mja niet lullig bedoelt maar je mag ook zelf een beetje research doen.

RAM FAQ
Geheugen FAQ

Om dual-channel te gebruiken stop je twee identieke modules in de groune sloten. Dus zelfde merk, zelfe snelheid, zelfde grootte.

[ Voor 22% gewijzigd door Kawaii op 20-05-2005 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar ben ik mee bezig.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het zijn DIMM's en geen SIMM's. Single inline memory module, een geheugenlatje met contacten aan 1 kant (alhoewel ze doorverbonden zijn aan de andere kant). Dual inline memory module, een geheugenlatje met contacten aan 2 kanten (deze zijn niet doorverbonden, dus andere contacten => meer pins).

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:09:
Mja niet lullig bedoelt maar je mag ook zelf een beetje research doen.

RAM FAQ
Geheugen FAQ

Om dual-channel te gebruiken stop je twee identieke modules in de groune sloten. Dus zelfde merk, zelfe snelheid, zelfde grootte.
aha dus het wordt:
----------------------------
dimm 1 (groen): pc 2700
dimm 2 (zwart): pc 3200
@
dimm 3 (groen): pc2700
---------------------------- klopt dat?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is in ieder geval de bedoeling dat je research pleegt, vóórdat je een topic start. En dat zie ik hier helaas niet terug. Dicht dus.

De linkjes naar de juiste FAQ's zijn reeds gegeven :)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 20-05-2005 13:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.