Toon posts:

time alignment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een poos zoeken via google (en andere plaatsen op internet) heb ik de hoop opgegeven
op mijn dvd setje zit een functie waarmee je de afstand van je zelf tot de boxen in kunt stellen (time alignment)
nu begind mijn dvd setsje slecht te worden en heb ik besloten om alles via de pc te doen
nu zoek ik alleen nog het volgende
een geluidskaart of programma wat time alignment ondersteund
ik wil ook best wel iets in elkaar solderen waarmee ik de time alignment kan regelen
maar ik kan nix vinden

wie van jullie heeft ervaringen met time alignment op de pc en zou mij kunnen helpen

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
koop een soundblaster audigy 2 zs, scheelt je een hoop soldeerwerk, plus vind ik 50E bij een computerzaak in de stad (groningen) niet duur ;)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ervan uitgaande dat je speakers, laat ons zeggen, maximaal op tien meter afstand van elkaar staan (wat veel is) en ervan uitgaande dat het geluid 340,92 m/s aflegt

Is het maximale verschil tussen geluid dat terzelfdertijd zou moeten klinken uit de twee boxen een afwijking van 0,02 seconden.

Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je zoiets kunt horen :?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:28
Het idee achter de delay bij de rearkanalen is dat het geluid hier vandaan iets later aankomt. Dus niet enkel een correctie omdat de rears mogelijk dichterbij staan en het dan eerder aan zou komen. Het moet juist later zijn. Bij eenzelfde geluid uit de fronts en de rears blijft de focus aan de voorkant omdat het geluid uit de fronts als eerste aankomt (haas-effect). Ik geloof dat je op 15 miliseconden moet uitkomen.

Mijn Home Cinema in aanbouw