p2p vriendelijke router gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Het is inmiddels wel een bekend probleem bij veel mensen hier router die eruit klappen door het aantal verbindingen dat p2p applicaties openen. (zie weer net een nieuw topic staan). Nu heb ik zel een SMC 7004VBR router, en ook die klapt er telkens uit. Eerst alleen nog met emule. al zette ik het max aantal verbindingen op 20. nu ook met azureus al (max verbindingen 45, dat is toch echt niet veel). Nu wordt ondertussen de rest van het huis ook schijtziek van om het uur de router resetten, en moet er dus een nieuwe komen.
Probleem, want als ik hier eens rondkijk zie ik mensen met allerlei routers hetzelfde probleem hebben. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, laatst was er nog een topic met ervaringen van mensen met routers, maar ook daar was er bijna bij iedere router wel iemand die er problemen mee had. Zijn er nu routers te krijgen waarbij ik 100% zekerheid heb dat ie er niet telkens dichtklapt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Windows XP
Windows 2000 Pro (weet niet zeker)
Windows 2000 Server
Windows 2003
dmv. NAT (routing en remote access)

Maar.. zonder flauwekul. Een server als router werkt ook perfect. Misschien iemand ervaring met freesco?

[ Voor 9% gewijzigd door DDemolition op 19-05-2005 12:07 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 20:58
Ik heb een sweex router (30 euro) en daarmee kan ik sowieso met max 50 verbindingen zonder problemen downloaden (azureus).

• Maverick
DDemolition schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:07:
Windows XP
Windows 2000 Pro (weet niet zeker)
Windows 2000 Server
Windows 2003
dmv. NAT (routing en remote access)

Maar.. zonder flauwekul. Een server als router werkt ook perfect. Misschien iemand ervaring met freesco?
ohja, het ding hangt achter het gordijn in de woonkamer, niet echt een geschikte plek voor een server ;)

Verwijderd

Op dit moment heb ik een netgear router hier thuis. Als ik bij een p2p programma aantal connecties ongelimiteerd zet download ie gewoon lkkr door. Oke internet werkt niet meer maar dat komt neem ik aan omdat ik alle connecties die ik kan maken gebruikt worden voor de p2p. Als ik hem gem op 400 connecties zet kan ik ook nog surfen zonder enig probleem.

• Maverick
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:18:
Op dit moment heb ik een netgear router hier thuis. Als ik bij een p2p programma aantal connecties ongelimiteerd zet download ie gewoon lkkr door. Oke internet werkt niet meer maar dat komt neem ik aan omdat ik alle connecties die ik kan maken gebruikt worden voor de p2p. Als ik hem gem op 400 connecties zet kan ik ook nog surfen zonder enig probleem.
type? :)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52
Ik gebruikte vroeger een Draytek 2600 VPN router toen ik nog Chello als ISP had. Hier heb ik nooit problemen mee gehad...werkte prima met Emule en Bittorrent (zelfs tegelijktijd).

Op het moment zit ik bij XS4ALL en gebruik ik een speedtouch 510 als modem (in sip spoof modus) en dan een Linksys WRT54G als router met WifiBox firmware. Deze configuratie werkt eigenlijk nog beter dan met de Draytek. Veel stabieler en werkt ook perfect met Emule/Bittorrent (tevens tegelijktijd).

Beide routers merken zijn niet de goedkoopste maar ik heb liever een goede router met veel functionaliteit en opties dan een goedkope met minder mogelijkheden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zelf een sitecom DC-202 V3. Draait als een tierelier P2P, heb weinig uitvaller. Alleen MSN icm BT doet ie nog wel eens moeilijk over (alle BT's op pause --> msn klapt er uit :( ), maar dat zit meer in de combinatie van die twee clients als in de router :) Ik laat ze nl beide over de zelfde poortranges lopen, had geen zin om te mappen :+

Overigens: een stuk of 8 torrents, Exeem nog extra aan met een stel downs, MSN en Skype open (wat toch ook p2p is) levert 0,0 problemen op. Trekt mijn Casema 4096/1024 lekker vol, maar zelfs skyp geeft dan nog prima geluid :)

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 19-05-2005 13:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Jilvoos schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:10:
Ik heb een sweex router (30 euro) en daarmee kan ik sowieso met max 50 verbindingen zonder problemen downloaden (azureus).
Mijn Sweex was 20 euro en hetzelfde verhaal als bij jou :D

• Maasluip
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Kabbelend watertje

Wat voor router? Te zien aan wat je hebt een kabel of adsl router.
Ik (en velen met mij) heb een Speedtouch 510 voor mijn ADSL verbinding. Nooit problemen mee en eMule draait (vanaf W2K server, dus niet door XP gelimiteerd) 24 uur per dag.

Signatures zijn voor boomers.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Een oude pc optuigen met smoothwall.

De mijne draait intussen 3/4 jaar.

Abort, Retry, Quake ???

• Maverick
Maasluip schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:58:
Wat voor router? Te zien aan wat je hebt een kabel of adsl router.
Ik (en velen met mij) heb een Speedtouch 510 voor mijn ADSL verbinding. Nooit problemen mee en eMule draait (vanaf W2K server, dus niet door XP gelimiteerd) 24 uur per dag.
Ik heb een Kabel-verbinding hier thuis. Kunnen de meeste routers niet gewoon beide aan? In ieder geval, als ik zo eens kijk wat er hier genoemd wordt dan zie ik routers in de prijsklasse van 50 -100 euro vooral klopt dat? Wat ik nu heb is 30,- Kan ik er dan enigzins vanuit gaan dat het meestal met routers in een hogere prijsklasse dan 50 euro wel goed zit?
Die linksys WRT54G lijkt me vooralsnog een goede optie (hebben ze hier in de stad bij een winkel toevallig liggen, das makkelijk.) Maar opzich heb ik geen wireless nodig, scheelt dat veel in de prijs, dat gelijkwaardige routers zonder wireless veel goedkoper zijn, of valt dat mee? opensource firmware is helemaal fijn imho.

• Graham
  • Laatst online: 21:52
Maverick schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:07:
[...]

Ik heb een Kabel-verbinding hier thuis. Kunnen de meeste routers niet gewoon beide aan? In ieder geval, als ik zo eens kijk wat er hier genoemd wordt dan zie ik routers in de prijsklasse van 50 -100 euro vooral klopt dat? Wat ik nu heb is 30,- Kan ik er dan enigzins vanuit gaan dat het meestal met routers in een hogere prijsklasse dan 50 euro wel goed zit?
Die linksys WRT54G lijkt me vooralsnog een goede optie (hebben ze hier in de stad bij een winkel toevallig liggen, das makkelijk.) Maar opzich heb ik geen wireless nodig, scheelt dat veel in de prijs, dat gelijkwaardige routers zonder wireless veel goedkoper zijn, of valt dat mee? opensource firmware is helemaal fijn imho.
kabel/adsl routers
De meeste routers kunnen niet beide aan hoor. Meestal zijn ze voor kabel of voor ADSL en bij ADSL nog verschillende types (ANNEX A en B). Maar zoals ik zei...ik gebruik gewoon mijn speedtouch als modem en daarachter de linksys als router.

wireless
Je kunt het gewoon uitzetten (wireless) dus mocht je het ooit nodig hebben dan heb je het teminsten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Graham op 19-05-2005 14:42 . Reden: add ]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Jilvoos schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:10:
die heb ik ook en ik haal 250 als het moet.......das dan op 1 torrent :P
laat de andere 10 staan die er ook nog open zijn.....

maar goed..... DMZ host rulez!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Maverick
Graham schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:39:
[...]

kabel/adsl routers
De meeste routers kunnen niet beide aan hoor. Meestal zijn ze voor kabel of voor ADSL en bij ADSL nog verschillende types (ANNEX A en B). Maar zoals ik zei...ik gebruik gewoon mijn speedtouch als modem en daarachter de linksys als router.

wireless
Je kunt het gewoon uitzetten (wireless) dus mocht je het ooit nodig hebben dan heb je het teminsten ;)
dat het uit kan snap ik, tis alleen zonde om het aan te schaffen als het 50% van de prijs verantwoord nietwaar ;)

• Maasluip
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Kabbelend watertje

En dat betekent dat je de Speedtouch 510 kunt vergeten, want dat is een ADSL router. Misschien heeft Speedtouch nog kabel routers in de aanbieding die net zo stabiel zijn?

Signatures zijn voor boomers.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mijn SMC barricade 2 router heeft geen problemen met veel connecties [azureus etc] itt mijn oude E-tech, die constant crashde zogauw ik azureus aanzette.
Hoe weet je zo zeker dat het je router is, ligt het niet aan je PC? Probeer eens een andere PC, of andere settings in de AP bijv [firewall / anti-DDOS protectie uitzetten in router wil nogwel eens helpen :) ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 18:02
http://routerboard.com/rb500.html
Mooi ding, alleen wel prijzig

Voor het OS wat er op draait:
http://www.mikrotik.com/docs/ros/2.9/

( oudere versie heeft (nog) betere documentatie: http://www.mikrotik.com/docs/ros/2.8/ )

• Maverick
StarLite schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:15:
Mijn SMC barricade 2 router heeft geen problemen met veel connecties [azureus etc] itt mijn oude E-tech, die constant crashde zogauw ik azureus aanzette.
Hoe weet je zo zeker dat het je router is, ligt het niet aan je PC? Probeer eens een andere PC, of andere settings in de AP bijv [firewall / anti-DDOS protectie uitzetten in router wil nogwel eens helpen :) ]
ik heb het al met verschillende pc's gehad, firewall en al dat soort dingen staan niet aan, lees veel over klachten met deze router.
in ieder geval, vandaag langs pc zaakje gegaan en de linksys wrt54g besteld. zelfs na een uitgebreide search op got niemand kunnen vinden die er problemen icm p2p mee had, dus grote kans dat het goed zit. :)

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Maverick schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:23:
[...]

ik heb het al met verschillende pc's gehad, firewall en al dat soort dingen staan niet aan, lees veel over klachten met deze router.
in ieder geval, vandaag langs pc zaakje gegaan en de linksys wrt54g besteld. zelfs na een uitgebreide search op got niemand kunnen vinden die er problemen icm p2p mee had, dus grote kans dat het goed zit. :)
Zelf heb ik die wrt54g in bezit (een jaar nu ong) en ook ik maak gebruik van torrents (azureus) en hier klapt de router er niet uit maar zodra emule en/of azureus aanstaat kan ik niet meer fatsoenlijk internetten. Ik heb al vanalles geprobeerd:
- andere poorten geforwarded
- aantal verbindingen uitgaand veranderd (hoog/laag)
- gestoeid met de aantal max. verbindingen per torrent en globaal
- verschillende firmware versies van de router geprobeerd

maar het probleem blijft... En ik lees wel vaker over problemen met de wrt54g en torrent(programma`s) en emule...

EDIT: alles gaat over een 8mb down & 1mb up lijntje van Demon (adsl)

[ Voor 4% gewijzigd door the_cyberspace op 19-05-2005 19:35 ]

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

• Maverick
mja heb ik gelezen, maar als je het aantal verbindingen terugschroeft lost dat het probleem bij iedereen bijna op, stuk beter dan ieder uur naar beneden lopen imho :+

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:47
MVC schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:54:
[...]

Mijn Sweex was 20 euro en hetzelfde verhaal als bij jou :D
off : ben eens wezen zoeken in die router maar waar kan je die connections vinden? Sweex

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb hier nog een oude netgear staan (MR314), daar hebben we ooit zelf een sterkere wlan antenne aan gesoldeerd. Maar dat ding kan absoluut niet overweg met P2P. Ik wordt er echt stapel gek van, elke keer me downloads pleite / slots weg. Hij zit dan een 20 seocnden vast, en dan begint alles weer te lopen. Ben er al een jaar mee bezig zo af en toe, maar het mag niet baten. Zit er nu ook sterk over te denken om een andere aan te schaffen. Maar ja, ik zit al een hele tijd de kat uit de boom te kijken omda tik bang ben weer een router te krijgen met die problemen :( Hoop dat die wrt54g inderdaad een oplossing biedt.

[ Voor 6% gewijzigd door Blue2k op 19-05-2005 20:09 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey, ik zit ook te denken aan een routertje, waarschijnlijk de asus wl-500g. Kan deze overweg met emule die momenteel 24/7 draait?
Zou een gigabit router anders helpen tegen het probleem dat de router ermee ophoud als er te veel verbindingen zijn?? ik zat zo te denken, meer bandbreedte, meer verbindingen, of heb ik dat verkeerd??........

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• aZuL2001
  • Laatst online: 31-01 11:11
bartgrefte schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:46:
Zou een gigabit router anders helpen tegen het probleem dat de router ermee ophoud als er te veel verbindingen zijn??
Wat denk je dat dat kost ? Een gigabit router, voor een internetverbinding van nog geen 10 mbit :X
ik zat zo te denken, meer bandbreedte, meer verbindingen, of heb ik dat verkeerd??........
Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Abort, Retry, Quake ???

• Acheron
  • Laatst online: 22:04

Acheron

updatepack.nl

Ik heb ook de Sweex van E30, wel met aangepaste firmware. Kan ook maximaal 100 verbindingen aan voordat die eruit klapt. Waar je echter ook rekening mee moet houden is het kabelmodem. Deze is nog gevoeliger dan de Sweex en klapt er soms nog wel eens uit.

P.S. 100% zekerheid krijg je natuurlijk nooit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Acheron op 21-05-2005 22:36 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Ik heb hier een linksys befsr41, ik plus mijn broertje. Ik voornamelijk azureus, mijn ftp servertje, en mijn broertje crap als kazaa.
Geen problemen gehad (afkloppen) router draait net 2 dagen.

Verwijderd

Maverick schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:27:
[...]
ohja, het ding hangt achter het gordijn in de woonkamer, niet echt een geschikte plek voor een server ;)
offtopic:
Ik heb gewoon onder de eettafel een zwart servergedrocht staan >:) Prima plek, en altijd leuk als je bezoek krijgt... "Wat is dat lawaaige ding daar, de airco ofzo?"

Hier een sweex modemrouter en ook die heeft er geen moeite mee...

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

aZuL2001 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 22:21:
voor een internetverbinding van nog geen 10 mbit :X
is voor het overzetten van (veel) files voor linux en evt. backups op HD wat aan netwerk komt te hangen.....

maar die gigabitrouters, hoe prijzig zijn die tegenwoordig?? echt duur, of valt het nog mee....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 00:00
Uit ervaring weet ik dat de Zyxel P334 standaard 1000 tegelijktijdige verbindingen aankan, 2000 na het veranderen van een instelling in de CLI.
Mijn Cisco 2611XM kan er vele 10.000-en aan en mn Cisco 1605R zal ook ongeveer 10.000 connecties tegelijk aan kunnen, maar die is verder geen snelheidsmonster met z'n 10 mbit halfduplex poorten en vrij trage cpu.

[ Voor 24% gewijzigd door FatalError op 22-05-2005 12:20 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

mijn Sitecom WL-521 gaat over zijn nek bij meer dan ~200 connectie. Dit ondanks de bevestiging van Sitecom dat de laatst gereleasede firmware hier juist een fix voor had :(

Na lang klooien heb ik het eindelijk stabiel gekregen door de twee clients welke emule draaien op max80 connecties per client te zetten. Ik draai nu 2 wekend zonder instabiliteit. Daarvoor was het zo dat de verbinding met e router wel up bleef maar dat er niets werd gedaan met de requests.

Mijn ervaringen met het allereerste mainstream router type van Sitecom (de dc202(v1)) waren wt dat betreft beter.

Het blijkt dat je na eindeloos zoeken toch een meest ideale connectie aantal kan vinden voor je router. Het kan alleen lang duren. Voor de snelheid van het donwnen maakt het trouwens nix uit want hij is net zo snel alleen worden er minder verbindingen opgezet.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

aardbeix15 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:28:
Het blijkt dat je na eindeloos zoeken toch een meest ideale connectie aantal kan vinden voor je router. Het kan alleen lang duren. Voor de snelheid van het donwnen maakt het trouwens nix uit want hij is net zo snel alleen worden er minder verbindingen opgezet.
Nou, dat vraag ik me weleens af. ik merk toch wel een verschil in DL-snelheid met een torrent (op een goede invite-only site) als ik het aantal connecties hoger heb staan (aantal peers moet dan ook wel hoger zijn bij die torrent anders heeft het natuurlijk geen zin)
Mijn Sweex 4-ports 100mbit LB000020 router is wat dat betreft ook bagger, want alleen met 1 torrent actief die op 100 connecties is gelimiteerd is die nog een beetje stabiel.
En ik heb van alles geprobeerd: andere firmware (van Edimax), tcpip.sys file patchen, DMZ aan/uit, NAT aan/uit, betere koeling router etc. -> probleem blijft bestaan!

Ik ben wat dat betreft ook op zoek naar een nieuwe router voor mijn Chello Classic (4mbit DL/1mbit UL) en had mijn aandacht gevestigd op Linksys WRT54G router (Linksys = Cisco dochteronderneming), maar dan lees ik allerlei problemen die mensen met deze router hebben op http://www.linksysinfo.org

Ik weet het voorlopig niet meer :O Is het echt zo moelijk om een thuis-routertje te maken die p2p e.d. aankan? :?

Specs: GamePC HTPC Server

• sl1200

sl1200

Dit mailtje kreeg ik net van de support-medewerker van routershop.nl:
Er zijn geen routers die hiervoor speciaal zijn gemaakt, bijna elke
router zal problemen geven met dit soort programma's aangezien er
duizend connecties worden gemaakt wat gewoon teveel is, over het
algemeen kotm draytek wel het beste uit de bus als router voor
thuisgebruik maar ook hiermee kunt u problemen verwachten bij het
gebruik van deze programmas, u kunt beter uw router zo instellen dat er
een limiet op het aantal connecties zit zodat uw netwerk niet vastloopt.

>Geachte heer/mevrouw,
>
>Ik ben op zoek naar een nieuwe router die stabiel kan draaien met de huidige
peer-to-peer programma's als bittorrent, Emule e.d. waarbij er veel connecties
worden opgezet. Mijn huidige Sweex 4-ports 100mbit LB000020 router is daar heel
erg slecht in (regelmatig crashen).
>
>Welke router kunt U mij aanbevelen die hier uit de ervaringen van Uw
klantenkring geen problemen mee heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 24-05-2005 16:48 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Wij hebben een BEFSR41v3, deze werkt perfect. Nu 9 maanden in gebruik en nog geen enkele keer gereset (stroom eraf). We gebruiken Emule, bittorent, ares, eigen FTP server en usenet... De router kan het tot nu toe nog goed aan. Hiervoor hadden we een Sitecom wl-018, maar die was echt heel erg slecht, lag er iedere dag een keer uit.
De interface daarvan was trouwens traag als de pest, dat gaat nu razendsnel met deze router.

BEFSR41v3 -> Aanrader.

Verwijderd

Double J schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:19:
Wij hebben een BEFSR41v3, deze werkt perfect. Nu 9 maanden in gebruik en nog geen enkele keer gereset (stroom eraf). We gebruiken Emule, bittorent, ares, eigen FTP server en usenet... De router kan het tot nu toe nog goed aan. Hiervoor hadden we een Sitecom wl-018, maar die was echt heel erg slecht, lag er iedere dag een keer uit.
De interface daarvan was trouwens traag als de pest, dat gaat nu razendsnel met deze router.

BEFSR41v3 -> Aanrader.
Dit kan ik beamen, na in het begin wat problemen te hebben gehad werkt het na de update perfect. Maximaal aantal connecties staat bij Azureus op 850 en werkt als een zonnetje. Het probleem van niet meer kunnen internetten heb ik handig opgeloste met Netlimiter *klik* :+ . Door hier gewoon de maximale upload voor het specifieke programma in te stellen op 95% van de max upload (in de praktijk) werk alles lekker. _/-\o_ Netlimiter _/-\o_

En nee dit is geen spammer-de-bam :P

Verwijderd

alsof je het over de duivel hebt lees ik deze topic
wat gebeurt router crasht

ik heb hier een usr 8003 van robotics wat veel mensen zeggen dit is een goed merk.
Nou nee wat een baggerding, emule komt geen eens boven de 30 uit heel af een toe een uit schieter,en samen met bit torrent hou dan maar op.

doe ik de kabel gewoon weg in mn pc na 10 min 100 naar beneden toe.
en dan alsnog bitje er naast draaien.

als ik swat 4 speel,counterstrike noem het op dan al vast,

alle firmware`s geprobeerd,

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 03:32 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 12:44
keb de Asus WL-500g... ben er zowat verliefd op... is makkelijk in te stellen en het werkt dan ook gelijk goed... heb ervaring met sitecoms, USR en ook een Medion... pfff

zitten meerdere pc's op die asus en er wordt gedownload via KCeasy, eXeem Lite en af en toe Emule.
heb nog nooit problemen gehad!

Bovendien heeft deze asus nog hoop leuke dingetjes... zo kan je op de USB poort meer aansluiten dan je denkt... inmiddels zelfs bluetooth stick..
maar ik heb alleen maar de officiele firmware gebruikt.

• Valkyre
  • Laatst online: 18:34

Valkyre

Kitesurf FTW!

mijn draytek 2300 kan ook zoveel verbindingen als ik zelf wil :D

ik wil nooit meer wat anders dan draytek :P

iRacing Profiel

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12-04 13:59

MeNTaL_TO

The future is not set

The_Eagle schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:51:
Ik heb zelf een sitecom DC-202 V3. Draait als een tierelier P2P, heb weinig uitvaller. Alleen MSN icm BT doet ie nog wel eens moeilijk over (alle BT's op pause --> msn klapt er uit :( ), maar dat zit meer in de combinatie van die twee clients als in de router :) Ik laat ze nl beide over de zelfde poortranges lopen, had geen zin om te mappen :+

Overigens: een stuk of 8 torrents, Exeem nog extra aan met een stel downs, MSN en Skype open (wat toch ook p2p is) levert 0,0 problemen op. Trekt mijn Casema 4096/1024 lekker vol, maar zelfs skyp geeft dan nog prima geluid :)
Ik heb continu crashes met die router, zowel met firmware 8 als 9 (met 9 zelfs om de 10 minuten, zelfs zonder p2p).
Thuis heb ik de draytek 2104p en daar heb ik eigenlijk ook nooit problemen mee met p2p.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 14:00
Zoals eerder gezegd, lap een oude pc op, gooi er enkele stille fans in i.p.v. de standaard.
Installeer daarna linux en ga op zoek naar een goed NAT+Firewall-script voor iptables.

Heb hier een PIII 500 die dienst doet als router + UT-server en die kan met gemak een 30.000 connecties aan. Dit terwijl er zelfs personen aan het spelen zijn op de UT-server.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sl1200 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:48:
Dit mailtje kreeg ik net van de support-medewerker van routershop.nl:

[...]
en de asus wl-500g dan, hoeveel connecties kan die (in de praktijk) dan aan?? zou die router het uithouden als ik 2 emules heb draaien op 1 pc?

Oscar Wilde

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 12-04 13:59

MeNTaL_TO

The future is not set

bartgrefte schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:57:
[...]

en de asus wl-500g dan, hoeveel connecties kan die (in de praktijk) dan aan?? zou die router het uithouden als ik 2 emules heb draaien op 1 pc?
Waarom zou je 2 keer emule draaien op 1 pc?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:57:
[...]

Uit mijn hoofd is het standaad 1024 connecties.

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 11:47

mcB

Ik heb al jaren een Draytek router (2200E) en dat ding bevalt echt heel goed. Nooit problemen met teveel connecties oid (emule, bittorrent clients etc). In de 3 jaar dat ik dat beestje nu heb is ie niet 1 keer onderuit gegaan.

Strix (Skullflame)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:16

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Had een oude Sitecom DC-201 router vroeger dat me eigenlijk geen problemen gaf toen ik dingen zoals eMule draaide. Ik neem aan dat de nieuwere versies nog beter zullen zijn, dit is al eigenlijk outdated.
Tegenwoordig heb ik een ouwe pentium bak met Smoothwall, en nu zeker helemaal geen problemen met wat dan maar ook. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

mcB schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:39:
Ik heb al jaren een Draytek router (2200E) en dat ding bevalt echt heel goed. Nooit problemen met teveel connecties oid (emule, bittorrent clients etc). In de 3 jaar dat ik dat beestje nu heb is ie niet 1 keer onderuit gegaan.
Die hebben alleen weer een ander nadeel als je een 8Mbit abo hebt. De processor die erin zit kan maar max. 6 Mbit aan. Zelfde als met de 2600-series. De 2104, de 2300 en 2500 hebben snellere processoren. (Bekend "probleem").

• Maverick
nou, afgelopen vrijdag m'n wrt54g linksys binnen gekregen, aangesloten, en tis nu zondagavond ik heb in de tussentijd 13 torrents gedownload, en ook tegelijkertijd emule aangehad, en hij doet het nog steeds. een succes dus de linksys wrt54g imho :)

Verwijderd

Ik heb emule altijd staan op max 65534 verbindingen met een P2 300 met ipcop erop. Internet is 2 in 2 jaar uitgevallen, dat duurde 10 seconden en kwam door de upgrades voor sneller adsl :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 18:10 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MeNTaL_TO schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:10:
[...]

Waarom zou je 2 keer emule draaien op 1 pc?
om de downloads een beetje te verdelen.....

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik weet niet of de topicstarter ondertussen al een p2p vriendelijke router heeft gevonden, maar ik kan je alvast deze aanbevelen: asus wl-500g deluxe.
Heb hier 2 emules draaien met de volgende settings:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/emule%20v1.1d.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/emule%20v1i.JPG
en tot nu toe geen problemen!! kan gewoon msn'en, surfen op www, zonder problemen terwijl beide emules draaien op de achtergrond.
Dus het lijkt me duidelijk dat deze router geen problemen heeft met p2p.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 07-06-2005 20:59 ]

Oscar Wilde

• sl1200

sl1200

Een tijdje verder (en een aantal posts later) heb ik beter nieuws te melden: mijn Sweex router heb ik omgeruild voor een Sitecom DC-202 v3 en de laatste is echt retestabiel! 8)
Ik heb een stress-test gedaan door 14! torrents aan te zetten met in totaal meer dan 500 peers (in Azureus config heb ik aantal connecties op ongelimiteerd gezet) en deze dagenlang aan te laten staan. Tegelijkertijd ging ik dan af en toe online gamen of streaming radio/TV beluisteren terwijl dus elders 300k/s down en 100k/s up aan verkeer bezig was.
Geen enkele keer een crash dan wel een haperend internet/radio (alleen de ping times van online games gingen wat omhoog maar das normaal)

Tijdens een verjaardagfeestje vroeg ik een aantal mensen die netwerkbeheerders van beroep zijn wat volgens hen goeie p2p-routers zijn. Ze zeiden Draytek (ook al is ie meestal prijzig), Linksys, Sitecom! (deze zijn niet al te duur) etc. Met 3Com wireless accespoints schenen ze (tegen alle verwachtingen in) niet zo goeie ervaringen mee te hebben, maar dat lag meer aan issues met draadloos. En Sweex vonden zij zeker ook bagger :) Maar goed, dat is dus van het horen zeggen.

Kortom, ik ben intussen prima geholpen met mijn 2e handse Sitecom en kan die zeker aanbevelen. _/-\o_ Webbased interface is ook niet onaardig (iig beter dan van Sweex/Edimax)

• TimBosua
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05-2023
Ik heb een Zyxel, die zijn ook dik in orde... 2000 connecties, CPU verbruik van +/- 15%
Pagina: 1