Ik heb dus een MiniDV camera gekocht. Je gaat dan een beetje zoeken op welk medium je de geschoten beelden op wilt gaan slaan.
Op google kom je gewoon verschrikkelijk vaak tegen dat je gewoon het merk tapes moet gebruiken als waar je camera van is. Soms geven tapes van andere fabrikanten errors.
Enfin, ik kom dan aan 3 verschillende tapes waar ik uit kan kiezen:
Premium (E6,50):

Excellence (E12,50):

Excellence (met 4k IC chip) (E16,50):

De Excellence versie met IC Chip valt sowieso af omdat mijn cam geen chips kan programmeren, dus nutteloos om die te kopen.
Je houdt dan de Premium & Excellence van Sony over. Echt duidelijke verschillen kom je niet tegen @ internet.
Over de Excellence:
Op google kom je gewoon verschrikkelijk vaak tegen dat je gewoon het merk tapes moet gebruiken als waar je camera van is. Soms geven tapes van andere fabrikanten errors.
Enfin, ik kom dan aan 3 verschillende tapes waar ik uit kan kiezen:
Premium (E6,50):

Excellence (E12,50):
Excellence (met 4k IC chip) (E16,50):

De Excellence versie met IC Chip valt sowieso af omdat mijn cam geen chips kan programmeren, dus nutteloos om die te kopen.
Je houdt dan de Premium & Excellence van Sony over. Echt duidelijke verschillen kom je niet tegen @ internet.
Over de Excellence:
Een betere tape voor uw videocamera bestaat momenteel niet!
>Sony DV 60 min Premium >Sony DV 60/90 min Exellence The Sony EXCELLENCE is the better of these two.
Tja, lijkt me stug dat een Premium tape slecht(er) is dan een Excellence. Zou er werkelijk kwaliteitsverschil in zitten of is het gewoon marketing geblaat? Kortom, wat zal nu het (kwaliteitsverschil) kunnen zijn ?My understanding of the difference between the Premium and Excellence is that the Excellence have a higher consistancy of quality.
20*350ZO45°