[MiniDV] Sony Tapes, Excellence (IC) & Premium welk verschil

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb dus een MiniDV camera gekocht. Je gaat dan een beetje zoeken op welk medium je de geschoten beelden op wilt gaan slaan.

Op google kom je gewoon verschrikkelijk vaak tegen dat je gewoon het merk tapes moet gebruiken als waar je camera van is. Soms geven tapes van andere fabrikanten errors.

Enfin, ik kom dan aan 3 verschillende tapes waar ik uit kan kiezen:

Premium (E6,50):

Afbeeldingslocatie: http://www.saakeshop.nl/sony_dvm60premium.jpg

Excellence (E12,50):

Afbeeldingslocatie: http://www.dfoto.pl/sklep/files/thumbs/t_692.jpg

Excellence (met 4k IC chip) (E16,50):

Afbeeldingslocatie: http://www.saakeshop.nl/sony_dvm60excellence_chip.jpg

De Excellence versie met IC Chip valt sowieso af omdat mijn cam geen chips kan programmeren, dus nutteloos om die te kopen.

Je houdt dan de Premium & Excellence van Sony over. Echt duidelijke verschillen kom je niet tegen @ internet.

Over de Excellence:
Een betere tape voor uw videocamera bestaat momenteel niet!
>Sony DV 60 min Premium >Sony DV 60/90 min Exellence The Sony EXCELLENCE is the better of these two.
My understanding of the difference between the Premium and Excellence is that the Excellence have a higher consistancy of quality.
Tja, lijkt me stug dat een Premium tape slecht(er) is dan een Excellence. Zou er werkelijk kwaliteitsverschil in zitten of is het gewoon marketing geblaat? Kortom, wat zal nu het (kwaliteitsverschil) kunnen zijn ?

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb over het laatst in de Carrefour 2 Premium-tapes voor €9.98 gekocht en ik moet zeggen dat ze goed werken zoals het hoort. Goed beeld en geluid en geen drop-outs. Ik vermoed dat er bijzonder weinig verschil tussen zal zijn als er al zou zijn.

Verwijderd

Ik draai al jaren met de Premium-tapes. Meestal gebruik ik een tape 1 keer, dan eventueel monteren en terugzetten op een nieuw tape-je of op dvd. We draaien er ook commercials en programma's mee (ok geen hilversum-kwaliteit). Eigenlijk nog nooit problemen gehad met de Premiums.
Het kan zijn dat de magnetische laag van 'betere' kwaliteit is. Of het loopwerk. Maar of je dat verschil echt merkt. Wij in ieder geval niet. De prijs is in ieder geval wel een verschil.
Ga er maar van uit dat je met de Premium gewoon normale opnames kunt maken.
Tsja en er zijn wel (veel) duurdere miniDV-tapes en systemen (DV-cam bijv) maar daar betaal je dan ook voor.
Gewoon zo'n tape niet te vaak opnieuw gebruiken voor opnames. Dan gaat het wel goed.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik koop mijn Sony Premiums altijd per 2 bij de Kruidvat. Ik meen dat ze daar iets van 5 á 6 euro voor vragen... Ik gebruik ze in een JVC GR-DVL140E camera en heb nog nooit dropouts/vastlopers o.i.d. gehad. Duurdere cassettes gebruiken heeft volgens mij geen zin... fabrikanten blaten altijd dat dan de beeldkwaliteit en kleurechtheid beter wordt, maar daar geloof ik geen drol van aangezien de informatie digitaal wordt opgeslagen. Misschien is de kans op dropouts met duurdere cassettes minder.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik gebruik altijd tdk tapes en die bevallen mij perfect. Een drop out of vastloper is mij onbekend en ze zijn nog eens goedkoper ook. Absoluut een aanrader.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Tapes haal je hier voor weinig: http://www.tapes.nl/main/shop.asp?hg=V (2,58 ex btw 60min)
Iedereen heeft zo'n beetje z'n eigen merk. Hier (filmacademie) zijn dat Fuji tapes voor de mini dv camera's (jvc dv500) en dv decks (sony dsr11). Anderen willen inderdaad wel eens problemen geven zover ik had begrepen. Maar dat zal een fabrikant die ook zelf tapes verkoopt altijd zeggen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
En € 17,85 verzendkosten..

Jaja, oud topic. :Y)

Divide and conquer.

Pagina: 1