Toon posts:

BIOS tweaks

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij wat meer vertellen over het tweaken van mijn BIOS. Ik draai windows XP. Welk programma kan ik daar bijvoorbeeld het beste voor gebruiken? En is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de firmware (zo heet dat toch???) van je pc te tweaken? En is dat moeilijk?

Wie helpt me een beetje op weg? Een goede tip voor een programmaatje zal me denk ik al een eind op weg helpen!

Thnx!

CCD

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Het tweaken van je bios gebeurd vaak in je bios.
Dus als je op Del drukt tijdens het opstarten van je pc, en je veranderd een instelling. Dan ben je al bezig met het tweaken.

Het updaten van firmware is niet zo moeilijk. Je moet alleen goede tutorials doornemen en de readme files, die je bij de biosupdate krijgt :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Dat helpt me een eind op weg :-) Kan je je firmware ook per ongeluk deleten? Of is dat een erge newbie vraag..?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Er is geen rode knop om je firmware te deleten.

Wat wel kan gebeuren is stroomuitval tijdens een firmware update, dat is wel riskant.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat is een newbie vraag die imo voorkomen had kunnen worden door de FAQ te lezen.

Je kunt als je je bios flasht de zaak verklooien ja. Ook al je te zwaar OCed in je bios is dat mogelijk (ene keer mol je je bios, bij OC mol je je mobo\cpu)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor info staat er allemaal in je firmware?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:12:
Wat voor info staat er allemaal in je firmware?
Nieuwe instellingen :+
ik zou zelf als ik jou was, wat informatie zoeken over wat een BIOS is :)
hier staat een engelse uitleg, wat handig is :)
en hier een nederlandse uitleg

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 18-05-2005 19:16 ]

Wauw, een sig!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst probeert wat uit te zoeken. En leuk dat je XP draait, maar ja, dat doet 90% hier wel. Systeemspecs bv. zijn ook handig. Maar zoek eerst zelf maar, genoeg over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, ok en bedankt! Ik ga ff lezen. Nog een laatste vraag: Is het mogelijk om uit het BIOS scherm (je weet wel, dat je met de del toets activeert) info te verwijderen (zoals bv de mogelijkheid om je klok in te stellen) en met welk progje doe ik dat???

Thnx!

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Op http://www.rojakpot.com/ staat ook een hele duidelijke, uitgebreide gids voor vrijwel alle BIOS-opties. Misschien is die wel wat zwaar te verteren in het begin, maar voor iets geavanceerder tweaken is het perfect.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:18:
Hahaha, ok en bedankt! Ik ga ff lezen. Nog een laatste vraag: Is het mogelijk om uit het BIOS scherm (je weet wel, dat je met de del toets activeert) info te verwijderen (zoals bv de mogelijkheid om je klok in te stellen) en met welk progje doe ik dat???
Dat doe je niet zomaar.

Waarom zou je dit uberhaupt willen? Als je last hebt van mensen die zomaar dingen in je Bios wijzigen, is de beste oplossing gewoonweg om een wachtwoord in te stellen (en je kast fysiek te beveiligen).
Hoe je een wachtwoord instelt moet je zelf wel uit kunnen vogelen lijkt me. :)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon, dat wil ik...das toch tweaker? Iets aanpassen aan de eisen die ik zelf stel? Of nie dan?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je een intel board gebruikt, kun je bijvoorbeeld eens op "Intel Desktop Control Center", "Intel integrator Toolkit" enz zoeken. Hoe dan ook is zoeken met google misschien wel een goed begin...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum ;)
PMG FAQ » Waar vind ik beschrijvingen van alle BIOS instellingen?

Zoals je op de jou schijnbaar ontschoten [faq]registratievoorwaarden[/] had kunnen lezen, is het hier op GoT de bedoeling dat je inzet toont, over inzicht en researchvermogen beschikt en wordt van je verwacht dat je gebruik kan maken van de naslagwerken dat het Internet rijk is (online handleidingen, GoT-FAQ, GoT-Search en Google). Helaas zien we geen van allen in jouw topicstart terug. Het meest logische wat je had kunnen doen is om in de handleiding van je mobo te kijken. Mocht je meer details, dan volstaat het ruim om de naam van de BIOS instelling letterlijk door Google heen te jagen. Of je maakt gebruik van de online tweakguides; de linkjes staan dus in de FAQ van dit subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.