Laptop sleeve voor 17" (Dell i9300)

Pagina: 1
Acties:

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik ben op zoek naar een laptop sleeve voor mijn Dell Inspiron 9300.
Bij crumpler had ik een mooie gevonden voor 17". Gekocht en vandaag binnen. Wat bleek, laptop paste er dus mooi niet in :( Sleeve weer retour afzender.

Ik had er ook een "slip" bij besteld. Dit is een soort lap stof die je tussen je toetsenbord en je beeldscherm doet. Het beschermd je screen tegen krassen en andere rommel als je lappy dicht zit. Ik moet zeggen dat deze wel heel mooi is. Goede stof, functioneerd als mousepad, screen-cleaner en natuurlijk als protection.

Nu ben ik nog geen stap verder. Ik had in enkele topics al gelezen dat Tucano ook laptopsleeves maakt. Ze zijn alleen wel voor de apple powerbooks. Nu vroeg ik mij af of mijn Dell i9300 ook in een 17" powerbook sleeve past van Tucano. Op de website staat kwa gegevens dit:
Interior Dimensions: 38 x 33 x 5. Ik heb net mijn lappy opgemeten en kom uit op dit: 39x28,5x4
Je ziet dat de lengte van de Tucano te kort is en de breedte en hoogte weer te lang.
Ik heb natuurlijk geen zin om nog een keer mee te maken dat ik hem kan terug sturen |:(

Iemand anders al ervaringen met sleeves voor 17" (het liefst Dell i9300 natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Rogues op 18-05-2005 17:31 ]

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
Zou je deze vraag niet beter stellen in het Dell 9300 topic?

Verwijderd

We kunnen hier ook een algemeen sleeve-topic van maken :)
Ik wil namelijk ook wel weten waar ik een sleeve voor een 12,1" laptop vandaan haal. (MSI S260)

• Rogues
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:41:
We kunnen hier ook een algemeen sleeve-topic van maken :)
Ik wil namelijk ook wel weten waar ik een sleeve voor een 12,1" laptop vandaan haal. (MSI S260)
Goed idee! Volgens mij zijn er wel meerdere die op zoek zijn naar beetje goede sleeve!

Verwijderd

Dan moet de titel alleen even aangepast worden door een mod.

Ik had nog een vraagje over sleeves. Wat houdt dat nou allemaal in? Krasbestendig (ja goh), maar ook valbrekend? Dat lijkt namelijk niet zo, is hij goed beschermd met zo'n ding eromheen?

• Rogues
Volgens mij beschermd hij je lappy tegen de volgende dingen:
- Nat worden
- Krassen
- Beuken van buitenaf, zoals een boek die er op pleurt ofz
- (Vallen van zeer kleine hoogtes.. denk aan 30cm ofz..) :?

Vooral gewoon geschuif in je tas enz... Je hebt natuurlijk ook nog softe sleeves en harde sleeves.
Softe zijn dus vooral voor het bovenstaand. Harde sleeves kunnen ook een brok steen aan volges mij.
Ultimate protection = lappy in softe sleeve met een harde sleeve eroverheen ;)

Verwijderd

Even een kickje! Heb dus een Inspiron 9400 gekocht en die heeft dezelfde maten als de Inspiron 9300. Maar heeft iemand al een sleeve voor deze laptop gekocht? en zo ja waar?

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 12:41
Ik heb 't ff na gezocht. Mijn laptop is een Sony Vaio A297-XP, ook met 17" scherm.
Ik heb een trendy tas gekocht van Crumpler, de Sticky Date. In deze tas zit een losse sleeve. Je kunt dus alleen de sleeve gebruiken en i.c.m. een volledige tas met veel vakjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.lexdesign.nl/sites/ajpohv/crumpler.jpg

Jouw laptop past zeker in de sleeve kijk maar naar de specificaties:

Dell 9300
17-inch WXGA+ and WUXGA displays:
Bullet Height: 1.6-inches (41.5 mm)
Bullet Width: 15.5-inches (394 mm)
Bullet Depth: 11.3-inches (287 mm)

Sony Vaio A-serie
17-inch WUXGA scherm
Hoogte hoofdunit: 42.2 mm
Breedte hoofdunit: 405.5 mm
Diepte hoofdunit 280.1 mm

Hij is wel redelijk prijzig, maar een zeer goede tas. 115 euro bij LaptopSupply.nl (op die site is 't wel ff zoeken: Crumpler->Messenger->Sticky Date..gelijk bovenaan). Hij is in verschillende kleuren te krijgen.

[edit]Plaatje toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door ajpohv op 27-01-2006 17:55 ]

It's a beautiful day!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Je kan ook een mooie koffer kopen, daar zijn er echt heeel veel van te vinden en het beschermt ook nog eens tien maal beter dan een sleevje.

Mijn laptop 15" past precies in een 15" koffer, toevallig zijn die maten precies hetzelfde. En je hebt nog ruimte erbovenop voor een muis, voedingskabel etc.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 18:20
Ik heb ook de Crumpler sticky date! Goede bruikbare tas met levenslange garantie! De tas beschermt de laptop ook nog tegen vallen omdat de laptop niet op de bodem van de tas ligt. IMO een goede aankoop geweest!
Pagina: 1