2 geluidskaarten in Asus K8V SE Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Het probleem begon toen ik dit las:

2 geluidskaarten mixen
Zoals je ziet heb ik ook een paar keer gereageerd in dit topic, maar eigenlijk is het een probleem opzich dus vandaar dit topic

Ik heb dus een

mobo = Asus K8V SE Deluxe met standaard ac97 audio device

Geluidskaart extra = Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card

Ik gebruikte tot vanmiddag altijd mijn onboard device en ik zet er net dat extra kaartje bij en blijkbaar disable hij dan automatisch de onboard kaart.

het lijkt een probleem wat vaker voor komt= Geen onboard geluid op Asus A8V Deluxe

maar een oplossing is er niet gegeven en heb ik ook niet kunnen vinden via de search.

Ik heb net op de asus site gekeken of een nieuwe bios het probleem zou verhelpen MAAR ik zie dat er alleen biossen zijn die de cpu support zouden uitbreiden.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en kunnen verhelpen? of weet je uiteraard een oplossing :)

in configuratie scherm staat ie ook niet meer erbij, ook met everest herkent hij hem niet.

[ Voor 5% gewijzigd door andreict op 18-05-2005 17:56 ]

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Erm ik heb hetzelfde moederbord en ik geloof dat er in de bios gewoon een optie zit waar je je onboard geluid kan enablen dan wel disablen.. Heb je daar al gekeken?

impreson.com

• andreict
Joenes schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:15:
Erm ik heb hetzelfde moederbord en ik geloof dat er in de bios gewoon een optie zit waar je je onboard geluid kan enablen dan wel disablen.. Heb je daar al gekeken?
yep daar zit idd die optie en die staat gewoon op enabled, want trek ik het kaartje eruit en ik verandere helemaal niets aan de bios dan doet ie het gewoon weer..

• Joenes
Als topic titel heb je trouwens AV8 als mobo en in je post de K8V SE Deluxe? Welke is het?

impreson.com

• andreict
Joenes schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:18:
Als topic titel heb je trouwens AV8 als mobo en in je post de K8V SE Deluxe? Welke is het?
Asus K8V SE Deluxe

sorry idd fout in de naam van het topic

• Joenes
Ik denk dat het helaas niet mogelijk is. Ik heb de handleiding nog eens doorgenomen, maar daar staat niks over je probleem in. Op google had ik wel wat hits van mensen met hetzelfde probleem, maar die kwamen tot de conclusie dat het niet mogelijk is. googleresultaten

impreson.com

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
titel fixed

Mijn Home Cinema in aanbouw

• andreict
Joenes schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:41:
Ik denk dat het helaas niet mogelijk is. Ik heb de handleiding nog eens doorgenomen, maar daar staat niks over je probleem in. Op google had ik wel wat hits van mensen met hetzelfde probleem, maar die kwamen tot de conclusie dat het niet mogelijk is. googleresultaten
huhm, maar gaat dat specifiek over dit moederbord of over die extra geluidskaart?

• Joenes
andreict schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:41:
[...]

huhm, maar gaat dat specifiek over dit moederbord of over die extra geluidskaart?
Het werkt in ieder geval niet bij de A8V.. ik neem aan dat het bij de K8V ook niet werkt, aangezien de topicstarter daar precies hetzelfde probleem heeft als jij beschrijft. En zo veel verschillen die twee moederborden niet van elkaar?

impreson.com

• andreict
Joenes schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:27:
[...]

Het werkt in ieder geval niet bij de A8V.. ik neem aan dat het bij de K8V ook niet werkt, aangezien de topicstarter daar precies hetzelfde probleem heeft als jij beschrijft. En zo veel verschillen die twee moederborden niet van elkaar?
hmm lastig ik kan nu dus 2 dingen proberen, of nog een extra geluidskaart bij zetten, of effe andere pctje in elkaar flansen met ecs boardje die ik nog heb.

Denk het laatste :)

• andreict
oke oke

Heb nu een pctje in elkaar gezet met een geluidskaart onboard - c-media ac97 en ik heb er een soundblaster 64 inzitten.

Ze worden alle 2 herkent en ook geven ze alle 2 geen fouten aan.
Toch krijg ik alleen geluid uit de onboard kaart.

IN bmp geeft hij een error onmogelijk om de geluidkaart soundblast blahblah te openen, in winamp precies hetzelfde

ligt het eraan omdat ze maybe op de zelfde irq ofzo draaien want dit is natuurlijk weer hopeloos.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als dat laatste zo is, is daar natuurlijk makkelijk achter te komen in systeembeheer...

Moet trouwens opmerken dat op de twee borden die ik hier heb liggen (goed, geen K8V), het ook onmogelijk is de onboard geluidskaar tegelijk te gebruiken met een losse...

• andreict
MikeyMan schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:37:
Als dat laatste zo is, is daar natuurlijk makkelijk achter te komen in systeembeheer...

Moet trouwens opmerken dat op de twee borden die ik hier heb liggen (goed, geen K8V), het ook onmogelijk is de onboard geluidskaar tegelijk te gebruiken met een losse...
ja ik zie wel dat mijn netwerkkaart zelfde irq gebruikt als die 2de geluidskaart maar hij geeft aan GEEN CONFLICTEN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan je dan niet gewoon de irq veranderen?

• andreict
MikeyMan schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:17:
Kan je dan niet gewoon de irq veranderen?
uhm hoe? in bios gaat dat niet.
Pagina: 1