Kan Winamp 2 geluidskaarten aansturen

Pagina: 1
Acties:

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
Er zijn er waarschijnlijk meer die het geluids van bijv. Winamp (5.05) over hun computer speakers willen en ook naar bijvoorbeeld de woonkamer stereo. Tot gisteren had ik zo'n verloopplug waar 2 3,5" stekkers in gaan, die plug gaat weer in de audio-out en klaar is klara...

Nu is die verloopplug dus stuk maar ik heb eigenlijk ook 2 geluidskaarten. 1 onboard op m'n P4B533 (volgens de spex een: C-Media 8738-MX 6-kanaals PCI Audio controller). Daarnaast heb ik ook nog 'n Sound Blaster Live 5.1 Digital in 'n PCI slot gepropt zitten. De vraag is dan nu natuurlijk hoe krijg ik WinAmp zover dat ie z'n output naar beide kaarten stuurt. Dit zal in eerste instantie wel een Windows verhaal zijn. Heb hier al teen en tander gevonden maar dit is niet helemaal wat ik zoek (en twerkt niet) en een beetje goegelen levert ook geen fluit op :r .....iemand???

SJIT, verkeerde forum, kan iemand 'm naar audio gooien (SOORRRYYYY, zag het telaat)

[ Voor 7% gewijzigd door degoeroe op 18-05-2005 09:57 ]

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32

BCC

Dude, doe ons allemaal een plezier en koop een nieuwe verloopplug van € 0,50... Wat jij wilt gaat niet werken...

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 18-05-2005 10:04 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• degoeroe

degoeroe

Topicstarter
In elk geval erg duidelijk :-) maar hoe zit dat dan met DJ-programma's die 2 geluidskaartenaansturen? Of stuur je dan per 'device' juist een andere kaart aan?

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou volgens mij is dit niet zomaar mogelijk. Je beste optie is (denk ik) om gewoon weer zo'n nieuwe plug te kopen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SJIT, verkeerde forum, kan iemand 'm naar audio gooien (SOORRRYYYY, zag het telaat)
Doe in het vervolg eens een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif topicreport? ;)

Processors, Mobo's & Geheugen > Audio, Video & HiFi Forum

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

GoT Search goed doorgenomen :?

Maar neem deze reply eens door, want het zou moeten werken:
Skate2000 schreef op donderdag 01 maart 2001 @ 00:41:
Het kan!!! :D

Ik heb hier een pc, met 3 geluidskaarten (ik ben een beetje geluidsgek)
Een SB live!
Een Terratec DMX-Xfire 1024
en een SB 128

Nou kan je in winamp onder je preferences (CRTL+P), Output kijken. Daar staan al je output plugins.. De standaard die gebruikt wordt is

"Nullsoft WaveOut Plug-in vx.xx (x86) (out_wave.dll)"

Deze is waarschijnlijk ook geselecteerd. Klik hier anders even op, en klik "configure". Zie je daar het menuutje "output device" staan? Deze staat standaard op wave mapper.. Maar hier moet je gewoon je geluidskaart kiezen!! En dan werkt het! Heel simpel..

Voor meerder winamps tegelijk moet je "allow multiple instances" even aanvinken.. Maar dan niet in één keer 100 mp3z openen :? is niet handig.. :P

Ciao 8-)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• degoeroe

degoeroe

Topicstarter
Doe in het vervolg eens een [afbeelding] topicreport? ;)

Processors, Mobo's & Geheugen > Audio, Video & HiFi Forum[/quote]

Fenks, BalusC das wat ik wilde maar niet wist _/-\o_

• degoeroe

degoeroe

Topicstarter
Twerkt wel en niet outerspace.... ik kan dan inderdaad 2 instances opstarten maar de bedoeling was eigenlijk om 1 instance op te starten en daarmee de output naar 2 geluidskaarten te laten sturen. Uit de reactie van BalusC maak ik op dat dat op die manier lastig wordt. Maar jouw oplossing is in elk geval een werkbaar alternatief waar het ook prima mee kan...FENKS!!

• BCC

BCC

outerspace schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:28:
GoT Search goed doorgenomen :?

Maar neem deze reply eens door, want het zou moeten werken:
[...]
Leuk, maar dat ga je dus nooit synchroon krijgen. Ten eerste lopen je winamps niet synchroon, ten tweede heb je verschillende kaarten met verschillende bufferlengtes en driver latencies...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Er was toch een programma waarmee je een virtuele kabel kon trekken van de ene geluidskaart naar de andere...toch?

seweso's blog

• BCC

BCC

seweso schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:01:
Er was toch een programma waarmee je een virtuele kabel kon trekken van de ene geluidskaart naar de andere...toch?
Lus dan de line-out door naar de line-in van je onboard... Maar dit zijn oplossingen die allemaal slechter zijn dan een verloopje van een halve euro.. dus...

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
seweso schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:01:
Ja, graphedit heet dat programma.
Pagina: 1