Ik ben tweakers.net ongeveer beginnen volgen in de periode naar de aanloop van de hype rond de macmini. (je weet wel, schitterende tijden: hypes, leaks, artist impressions, wat zou het worden, wat zou het niet worden....) En dat vond ik eigenlijk wel behoorlijk spannend. (was ook de eerste keer dat ik 'verstrikt' raakte in de hype en het forum zoeken naar info

) Dus heb ik meteen het AT forum opgezocht en volg het sindsdien dagelijks.
Ik stond bijna op het punt om de mac mini aan te schaffen, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Dat ik het zou kopen is deels onder invloed van dit subforum en deels op eigen inzicht en inschattingsvermogen (ja dat heb ik ook nog

)
Ik was voordien ook wel op de hoogte van macs en zo, maar de mini heeft echt mijn interesse verder aangescherpt. Ik ben namelijk enorm te vinden voor van die 'specials', in design, in concept, vond ik gewoon schitterend. Daarna heb ik uiteraard elk mac mini topic op de voet gevolgd. En veel bijgelezen in dit forum en veel bijgeleerd uiteraard. Toen de mini dan uiteindelijk gereleased werd: i was blown away, dat gevoel dat in mij naar boven kwam bij het aanschouwen van dit pareltje... om nooit te vergeten (ja ik heb een zwak voor dat soort dingen

, zeker als het het culminatie punt is van een sterke hype gevoed door geruchten, en bij apple wordt alles ook beter achter gesloten schermen gehouden, zodat je echt pas op de keynote de verlossende beelden kreeg, heel mooi. Bij de xbox 360 daarentegen wist je al bijna weken op voorhand hoe die er zou uitzien). Zoals nu met de aanloop naar de drie next gen consoles, vind ik schitterend gewoon
Reden dat ik uiteindelijk de mac mini niet aangeschaft heb is budget (en ik ben student, en dan was die aankoop niet echt te verantwoorden) maar blijft wel een feit dat ik het heel graag eens van nabij zou willen uitzoeken hoe apple werkt.
Verder alleen maar lof over dit forum... Van het fanboy gedoe merk ik niet zo veel iig. Meestal mooi onderbouwd, en als iets goed is mag het gezegd worden, en de meesten zijn ook niet te beroerd om toe te geven dat sommige dingen beter kunnen (de fanboy posts herken je meteen en die laten op mij toch geen blijvende indruk na, dus who cares, zelfde met linux groupies en windows fanboys..., leven en laten leven, het is uiteindelijk allemaal zo slecht nog niet)
Topics die ik met veel aandacht volg: vooral de hardware topics en over de iMac, PowerMac en MacMini. Het grote show je apple computer topic (briljant idee, die prachtige pc's in real life situations, bij iemand thuis, in de woonkamer...)
Als de tijd ooit komt dat ik mijn apple kan aankopen, dan zal ik toch veel info vergaard hebben dankzij tweakers.net en GoT AT en weet ik dat ik hier terecht kan met praktische problemen
Iig: dank voor mooie, goed gemodereerde en netjes in de hand gehouden topics. Altijd fijn om bij te lezen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 19-05-2005 01:56
]