Er speelt iets door mijn hoofd ineens. Sony en Microsoft zullen wel het een en ander geleerd hebben van het (ogenschijnlijk) makkelijk modificeren van hun xbox en playstation en de kans is aanwezig dat het te duur of te moeilijk zal zijn om weer een modificatie voor hun nieuwe xbox 360 en ps3 op de markt te gaan brengen door derden (xecuter 360 oid). Wie weet, misschien zijn die blu-ray spelletjes zo groot, dat misschien downloaden niet meer aantrekkelijk zal zijn.
Het gaat me nu even niet om het modificeren en of het gaat lukken, maar eerder het volgende: stel, het is dus te duur of te moeilijk en mensen kopen trouw hun nieuwe spelletjes bij de speelgoed winkel op de hoek; zal daardoor dan de prijs naar beneden gaan?
Het excuus dat de prijs van een spelletje is wat het nu is, omdat mensen eerder downloaden dan kopen; zou daarmee dus niet opgaan.
In mijn optiek, zou een 30% reductie in prijs (van een nieuw spelletje welliswaar) makkelijk een met 60% verhoogde verkoop kunnen betekenen.
Graag jullie gedachten hierover.
Het gaat me nu even niet om het modificeren en of het gaat lukken, maar eerder het volgende: stel, het is dus te duur of te moeilijk en mensen kopen trouw hun nieuwe spelletjes bij de speelgoed winkel op de hoek; zal daardoor dan de prijs naar beneden gaan?
Het excuus dat de prijs van een spelletje is wat het nu is, omdat mensen eerder downloaden dan kopen; zou daarmee dus niet opgaan.
In mijn optiek, zou een 30% reductie in prijs (van een nieuw spelletje welliswaar) makkelijk een met 60% verhoogde verkoop kunnen betekenen.
Graag jullie gedachten hierover.
SKiNNiEH