[xp pro] Niet aanwezige videokaarten verwijderen?!

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Situatie: Ik heb hier een Asus Barebone met ATI 9100igp graphics. Daarop hangt een TFTscherm via DVI. Nieuwste bios, nieuwste drivers voor chipset en videokaart. XP Pro NL SP2 is geinstalleerd samen met alle updates.

Probleem: Ik heb uit mijn vorige pc de schijf overgezet en alles werkt, alleen wordt bij direct3d het beeld naar een niet bestaande kaart gestuurd (een oude Radeon9800pro die niet meer in het systeem zit). Ik weet dat omdat spellen wel werken, maar geen beeld geven. Als ik dan System Information van EA draai, dan kun je in een tabblad weergeven met je graphics adapters. Daar staat mijn R9100 IGP wel bij, maar dan zónder "associated display". Hij geeft dan aan dat "No monitor is associated with this display." Als ik één van de Radeon9800's selecteer (er zijn er 7 aanwezig?!?!) dan zie ik dat hij daarvan zegt dat de monitor eraan hangt.

DxDiag geeft de volgende fout: Alle tests die ik probeer met direct3d geven geen beeld. Na 10 seconden keert het beeld terug met de melding "heeft u de bewegende bladiebla gezien?". Als ik dan "nee" antwoord dan geeft ie deze fout terug:

Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)
Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Vraag:

1) Hoe krijg ik die oude videokaarten eruit (edit: is nu opgelost!)
2) Hoe krijg ik direct3d aan de praat als 1) niet werkt

Zonder oplossing wordt het een herinstallatie maar dat heeft vooralsnog niet de voorkeur!

[ Voor 3% gewijzigd door Toink op 17-05-2005 18:26 ]

Verwijderd

Opstarten in safe modus, en daar alle videokaarten verwijderen. Daarna je videokaart installeren.

• Toink
  • Niet online
In de safe modus staat er ook maar één videokaart :S

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Als je gewoon in device manager kijkt, dan kan je 'm toch verwijderen? Of mis ik hier het probleem?
edit:

Te laat & verkeerd begrepen geloof ik

[ Voor 25% gewijzigd door blizt op 17-05-2005 17:32 ]

United we stand, and divided we fall

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:48
drivers misschien nog geinstalleerd oid en dat die blijven hangen op de 9800 ??

Sja... anders herinstall.. ben je waarschijnlijk sneller klaar als het geklooien gezoek

• Toink
  • Niet online
Nou, ik zoek dus iets waarmee ik de apparaten die geinstalleerd zijn geweest, kan verwijderen. Momenteel staat in het apparaatbeheer alleen "ati 9100IGP", net als bij beeldschermeigenschappen. Ook als ik "verborgen apparaten weergeven" kies bij het apparaatbeheer komt er niks bij te staan. De diagnosetool van EA komt erachter dat mijn TFT gekoppeld is aan de r9800 pro die er allang niet meer in zit.

Verwijderd

Je wil niet oude apparaten verwijderen, je wil je nieuwe apparaten instellen. Het zal jou worst zijn of windows denkt dat er 200 kaarten in jouw PC zitten, als hij maar werkt.. toch?

In dat geval: beeldscherm verwijderen, grafische kaart verwijderen (uit apparaatbeheer dan, eh :P), dan regclean draaien en de laatste drivers voor je graka installeren.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Probeer deze truc eens.
Hiermee heb ik wel eens een reeds verwijderde netwerkkaart gedeinstalleerd.

Who is John Galt?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Die even aanvinken en dan nog eens kijken of ie er tussen staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/verborgen_apparaten.jpg

Systeem Specs

• Toink
  • Niet online
Occy74 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:43:
Die even aanvinken en dan nog eens kijken of ie er tussen staat:

[afbeelding]
Zie mijn tweede reactie.... werkt niet: hij staat er niet bij. Ze zijn niet verborgen maar non present.

Verwijderd

Probeer in apparaatbeheer eens met de rechtermuisknop op beeldschermadapters -> zoeken naar gewijzigde apparaten

• Toink
  • Niet online
justmental schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:42:
Probeer deze truc eens.
Hiermee heb ik wel eens een reeds verwijderde netwerkkaart gedeinstalleerd.
Thanks, ik ben op dezelfde manier even bezig met XP: http://hacks.oreilly.com/pub/h/3105

De apparaten zijn nu zichtbaar. Heb ook register even gecleaned! Kijken of dat werkt.

/edit2: Dune: Je hebt gelijk, dat doe ik normaal ook altijd omdat dat gewoon beter is maar ik wil eerst ff kijken of ik het niet op kan lossen, dus ja, puzzelen :). Lukt dat niet, dan gaan we voor planB.

/edit: Alle andere videokaarten zijn verdwenen! Catalyst drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd na reboot. De EA-tool geeft nu aan dat de ATI 9100IGP de eerste display is en dat mijn TFT eraan hangt. Druk ik echter op de direct3d tests van DXdiag dan........ weer geen beeld :X .

Any suggestions, behálve opnieuw installeren?

[ Voor 40% gewijzigd door Toink op 17-05-2005 17:58 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik het goed lees heeft TS een hardeschijf met OS (Windows XP) overgezet in een compleet ander systeem. Opzich al heel leuk dat het toch vrij goed draaidt, maar ik zou er toch voor kiezen om een backup te maken van belangrijke data en eventueel save games. Om vervolgens Windows XP een keer vers te installeren, dat lijkt mij makkelijker en sneller gaan dan achter dit soort dingen aan te gaan vangen. Of TS houdt van puzzelen. ;)

Oeps :X ..... veel te lang mijn bericht open laten staan... deze suggestie was/is dus niet welkom. :/

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 17-05-2005 18:16 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Toink
  • Niet online
Dan tóch maar herinstalleren? :O

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je directx al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?

Who is John Galt?

Pagina: 1