[WinXP] kijk hier als "Add/Remove Hardware" mist

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb er zelf een aantal keer naar gezocht, ik kon het op GoT (ook) niet vinden. Vandaag weer een keer gezocht, nu zag ik in een newsgroup een link daar deze pagina:
Device Manager Does Not Display Devices Not Currently Present in Windows 2000 (MS-KB: Q241257)

Daar staat dus o.a. dit (werkt dus ook in XP):
SYMPTOMS
Device Manager displays only non-Plug and Play devices, drivers, and printers when you click the Show hidden devices command on the View menu to enable it. Devices that are installed but are not currently connected to the computer (such as a Universal Serial Bus (USB) device or "ghosted" devices) are not displayed in Device Manager, even when you use the Show hidden devices command.

WORKAROUND
To work around this behavior and display phantom devices when you use the Show hidden devices command:

Click Start , point to Programs , point to Accessories , and then click Command Prompt .

At the command prompt, type the following lines, pressing ENTER after each line

set devmgr_show_nonpresent_devices=1
cd \%SystemRoot%\System32
start devmgmt.msc

where %SystemRoot% is the folder in which Windows 2000 is installed.

Troubleshoot the devices and drivers in Device Manager, as required.

NOTE : You must first select show hidden devices from Device Managers "View" menu before you can see devices that are no longer present in the system.

When you are done troubleshooting, quit Device Manager, and then close the Command Prompt window. Closing the window clears the variable you set in step 2 and prevents ghosted devices from being displayed when you use the Show hidden devices command.

NOTE : When you quit Device Manager and close the Command Prompt window, the set devmgr_show_nonpresent_devices=1 variable is turned off so you cannot see the phantom devices.
Er staat ook bij hoe je de wijziging permanent maakt.

Deze optie is heel handig voor mensen die een NIC, (usb)scanner, etc. hebben die niet meer in PC zit, maar nog wel "geïnstalleerd" staat (en dus in de weg kan zitten).

Ik zelf had 30 monitors... Is moeilijk kiezen als je bijvoorbeeld dit: Software updates / RefreshForce 1.00 wilt gebruiken...

• Jake
  • Niet online
Ik had wel gedacht dat er iemand zou zijn die dit wilden weten (of iedereen wist het al :P).

Mochten er mensen zijn die de vraag niet snapten: dat klopt er is geen vraag.

Deze 'kick' is dus ook niet uit eigenbelang, maar gewoon dat meer mensen dit topic zien (er eventueel hun voordeel mee doen).

Verwijderd

Merci Jake ;) !!

Ik was hier inderdaad al naar op zoek, maar ik had het ge-ergerd al opgegeven. K'was er zo aan gewend dit onder Win9x in de safe mode te doen...

• Jake
  • Niet online
Hé, er zijn toch nog 'echte' tweakers :)
Ik heb het topic natuurlijk ook 2 keer gepluggen vandaag :P

Het leek/lijkt mij ook een hele handige optie, ik vond het een gemis van WinXP (duidelijke achteruitgang tov 2K).

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 21:27 schreef Jake het volgende:
Hé, er zijn toch nog 'echte' tweakers :)
Ik heb het topic natuurlijk ook 2 keer gepluggen vandaag :P

Het leek/lijkt mij ook een hele handige optie, ik vond het een gemis van WinXP (duidelijke achteruitgang tov 2K).
Je kunt die variabele ook bij de systeem variabelen zetten, zodat die er altijd is, en als je de device manager opstart, hoef je dan alleen show hidden devices te doen.
(My Computer-> properties / Advanced) uhh Hardware ook misschien ;)

Mhh er zijn wel meer dingen die mij aan XP niet bevallen.

1) Disk Management.
Aangezien het XP Professional heet, vind ik het wat vreemd dat die verstopt zit als een .MSC bestand, en niet in de menu's voorkomt. Die heb je toch wel nodig om met partities en drive letter toewijzingen te werken.

2) op een KT7-RAID (KT133 chipset dus) werkt de AGP bus tamelijk knetter en instabiel. Dat werkt echt niet goed. Lang leve ME.. ;)

3) Hoezo VIA drivers ? Dat installeren heeft nul noppes niks zin.

4) Het is leuk dat hibernate wordt ondersteund. Jammer alleen dat het niet goed werkt. Zeker als je vergeet het uit te zetten en dus een overbodig swapfile hebt van het hele geheugen (768 Mb bij mij dus)

5) Hoewel de methode van installeren en de-installeren beter is, heb je nu weer dat er hardware soms (nogal vaak eigenlijk) " tijdelijk " niet wordt gezien.

6) Wanneer gaat het detecteren van hardware ID's nu eindelijk eens goed werken. Met SP5 of zo, als de volgende versie van Windows er al is ??

7) Jammer dat je niet alle schijven tegelijk kunt scannen op errors. Dat moet nogal moeizaam nu. Ook jammer dat errors op de HD vaak niet verholpen worden met booten, omdat de PC niet doorheeft dat er wat mis ging.

8) Ook jammer dat er zo'n knullig werkend defragmentatie programma bijzit. Diskkeeper Bah, MS heeft zeker nog meer ruzie met Intel tegenwoordig ?

9) Jammer ook dat Anisotropische filtering aanzetten na een tijdje instabiliteit op m'n GF4 kaart tot gevolg heeft. Nog steeds de AGP naar DirectX driver interface niet in orde jongens? Lang leve ME :P

10) Vervelend ook dat alle benchmarks onder Win ME net iets sneller lopen hier dan onder XP.. :+

11) Boeiend dat in de safe mode een PS2 muis niet werkt, maar een seriele muis wel. Aangezien de ondersteuning voor seriele muizen met de komst van Win 2K en XP aan het verdwijnen is.....

Kortom,
breek me de bek niet los. :D

Gelukkig werkt video capturing met de op mijn videokaart ingebakken Philips 7108 chip wel soepeler, klein lichtpuntje dus.... 8-)