Toon posts:

Opzegging Wanadoo ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft sinds januari 2004 een Wanadoo ADSL Lite abonnement. Zij wil het nu opzeggen. Echter, ze was in de veronderstelling dat zij er eerst 1 jaar aan vast zou zitten en daarna een opzegtermijn van 1 of 2 maanden zou hebben, maar nu blijkt dat na 1 jaar het abonnement stilzwijgend voor nog 1 heel jaar doorverlengd werd. Dit betekent dan dat zij er nu nog 8 maanden lang tot januari 2006 aan dat abonnement vast zit.

Dit vindt ze natuurlijk niet zo leuk. De kleine lettertjes hadden wellicht beter gelezen moeten worden, maar toch vind ik deze handelswijze van Wanadoo vrij uh.. laag. Is de volle duit betalen onontkomelijk? Of valt hier toch wel wat tegen te doen? Wat zijn de ervaringen hiermee van mede-(ex-)Wanadoo-ers?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
Dit zijn de voorwaarden van bijna alle aanbieders... Wat je kunt doen is nu alvast opzeggen zodat ze er in iedergeval januari 2006 vanaf is.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgens mij mag dat niet. Wanneer er sprake is van een stilzwijgende verlenging dan geldt volgens mij een opzegtermijn van twee maanden. Zal eens even gaan zoeken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit topic kwam ik nog tegen bij zoeken op 'opzegtermijn jaar wanadoo'.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Ik had eerst Wanadoo Cable (voormalig Casema) en omdat wij het al meer dan 5 jaar ofzo hadden waren ze zo lief dat ik het binnen 2 maanden kon opzeggen (ook alleen maar omdat dat ooit in hun voorwaarden stond, nu ondertussen ook al niet meer).

En dat heb ik toen maar gedaan en toen naar Wanadoo ADSL Lite (exact zoals uw moeders) gegaan (vindt het nog steeds prima).

Dus misschien dat je op grond van wat leuke wetten er nog onderuit kan.. maar ben bang dat je er tot 2006 aanvast zit (je hebt hier nu eenmaal voor getekend)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:51:

Dit vindt ze natuurlijk niet zo leuk. De kleine lettertjes hadden wellicht beter gelezen moeten worden, maar toch vind ik deze handelswijze van Wanadoo vrij uh.. laag. Is de volle duit betalen onontkomelijk? Of valt hier toch wel wat tegen te doen? Wat zijn de ervaringen hiermee van mede-(ex-)Wanadoo-ers?
Mijn ervaringen hiermee zijn behoorlijk slecht, zowel versatel, planet, hetnet, tiscali, wanadoo en alle andere grote ISP's behalve XS4all en direct-adsl van kpn doen het.

De wat kleinere en betere ISP's zoals demon en tweakdsl doen het volgens mij ook niet, maar voor de rest is het een drama.

Ik heb bij planet internet nog geprobeerd een brief te schrijven waarin ik eiste dat het abonnement met inachtneming van een maand opzegtermijn stopgezet werd, omdat ik nooit de algemene voorwaarden gezien heb en ze derhalve verworpen kunnen worden, maar daar reageren ze doodleuk niet op.

Dit kan je dus gewoon shaken. Wonden likken, uithuilen en de volgende keer beter algemene voorwaarden lezen als je ergens iets afsluit, ik heb het ook op die manier geleerd en sluit nooit meer een abonnement of dienst af zonder de AV gelezen te hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Wanadoo is echt duivels maar dan ook echt duivels slim.
Ik heb nog een contract bij hun lopen tot en met december 2005, maar ik heb nu alvast opgezegd ( nog 7 maanden te gaan dus). Ik belde hun 2 weken geleden en ze probeerden mij gewoon af te schepen met: Ja heer, U mag uitsluitend 2 maanden van tevoren opzeggen. Dit doen ze natuurlijk zodat men het vergeet en niet gaat opzeggen zodat het 1e jaar automatisch verlengd wordt en het 2e jaar wordt dan duivels duurder.
Hiervoor had ik ook Wanadoo maar dan ADSL Lite en toen heb ik het ook 5 maanden van tevoren opgezegd. Ook hier probeerden ze me af te schepen maar ik zeg gewoon op een agressieve toon dat dit nergens staat in de Algemene Voorwaarden en dat ze verplicht zijn dit NU dan ook te honoreren blabla bla.... Ze moeten hier wel mee akkoord gaan!!! en dat doen ze dan ook!!!
Ook ga ik bij GSM contracten zo te werk, ik zeg gewoon als ik een contract heb aangesloten gelijk op per einde contractsdatum en dan 1 maand van tevoren ga ik bedenken wat ik wil en dan regel ik dan gelijk ook de nummerportering, en altijd gaat dit goed met de contracten!!! Lang leve het overstappen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties!

Vanuit het topic dat GlowMouse linkte kwam ik op dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/876159
Zo te zien zijn de algemene voorwaarden in februari 2004 veranderd. Maar moeder's abonnement was in december 2003 aangevraagd. Volgens mij was er toen in de algemene voorwaarde nog geen sprake van het stilzwijgend verlengen met een jaar van het abonnement. En van de wijziging van die voorwaarden zijn we voor zover ik weet niet op de hoogte gesteld!

Ik zal Wanadoo daar eens over aan de tand voelen... :)

edit: Oeps.. Die link wijst niet naar de wijzigingen die ik in gedachten had. Zal even verder kijken..
edit2: Weet iemand wat de algemene voorwaarden waren in december 2003 op dit punt of waar ik die kan vinden?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 18:26 ]

Verwijderd

Sorry voor het bumpen van deze thread, maar het is de recentste die ik hierover kon vinden.

Ik ga binnenkort verhuizen en ben dus op zoek naar een nieuwe ISP. Wanadoo heeft op zich interessante prijzen, maar dit gedoe met stilzwijgende verlenging vind ik een beetje vervelend, aangezien ik waarschijnlijk niet meer dan een jaar op dat adres ga blijven wonen.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om het contract na de minimumduur van 12 maanden ook *echt* op te zeggen, en of dat iemand al gelukt is.. Le0032 bijvoorbeeld, jij had heel vroeg in je contract al een opzegging verstuurd, hebben ze dat geaccepteerd? Is dat de oplossing, gewoon meteen na 5 maanden ofzo alvast opzeggen? Of gaan ze daar heel moeilijk over doen?

Verwijderd

Of toch XS4all of Direct ADSL van KPN nemen... dan heb je na het eerste jaar gewoon een opzegtermijn van een maand...

Verwijderd

Dank je. Ik sta natuurlijk ook open voor tips voor alternatieve ISPs: niet te duur abo, en liefst zonder dit ^ soort 'addertjes' waar ik dan uren achteraan moet bellen, of geld aan verlies ;)

Mocht iemand zich nu geroepen voelen om mij bij mijn zoektocht te helpen is het misschien handig om dat via icq of mail te doen, om deze thread ontopic te houden..
Pagina: 1