Nieuwe Algemene Voorwaarden Wanadoo

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:43
Ter info:
---------------------------------------------------------------------------------

Wat wijzigt er in de Algemene Voorwaarden?

In het kort komen de belangrijkste wijzigingen op het volgende neer:
• In verband met de introductie van een aantal nieuwe diensten, is in de AV het begrip Aanvullende Diensten geïntroduceerd. Om het onderscheid tussen het "standaard abonnement" en de abonnementen op de aanvullende diensten beter tot uitdrukking te brengen, is het begrip "Abonnement" vervangen door het begrip "Overeenkomst".
• In artikel 5.2 is opgenomen dat een Klant zijn breedband abonnement na een jaar kan downgraden, mits het netwerk (KPN of bbned) niet wijzigt. Vanaf het moment dat de downgrade is gerealiseerd, gaat een nieuwe termijn van een jaar in.
• Artikel 5.6: de termijn waarop een Klant die geen vergoeding aan Wanadoo betaalt ("Gratis Overeenkomst" = Wanadoo Free) ten minste moet inbellen teneinde zijn account niet te verliezen, is verlaagd van zes naar drie maanden.
• Een nieuw artikel 6 geeft een aantal bepalingen over de Aanvullende Diensten. Van belang zijn met name artikel 6.3 (duur en einde van de Aanvullende Diensten) en artikel 6.4 (Aanvullende Diensten in geval van Gratis Overeenkomsten).
• In artikel 8.5 is de bezwaartermijn is verlengd van 45 naar 60 dagen (stond in de vorige versie van de AV in artikel 7.4).
• Artikel 9.3: De formulering van dit artikel is aangepast. Voor Gratis Overeenkomsten (Wanadoo Free) is de termijn ingekort van 6 naar 3 maanden (net als in artikel 5.6), verder kan het verwijderen van de Persoonlijke Homepage alleen in geval van een Gratis Overeenkomst. Betalende abonnees lopen slechts het risico dat de inhoud van een mailbox wordt verwijderd wanneer hier langer dan 6 maanden geen gebruik van is gemaakt.
• De officiële titel van het document is niet langer “Algemene Voorwaarden voor Wanadoo Abonnementen”, maar “Algemene Voorwaarden Wanadoo Nederland B.V.”.

---------------------------------------------------------------------------------

Hebben abonnees de mogelijkheid om vroegtijdig op te zeggen naar aanleiding van de wijzigingen?

Nee, er is geen sprake van een “aanmerkelijke verzwaring van de verplichtingen” voor de klant zoals beschreven in artikel 2.4 van zowel de nieuwe als de oude Algemene Voorwaarden. Abonnees kunnen dus niet opzeggen met als reden de wijziging van de Algemene Voorwaarden.

De nieuwe Algemene Voorwaarden Wanadoo 2004 zijn vanaf 18 februari van kracht voor nieuwe abonnees, die zich op of na deze datum aanmelden. De wijzigingen zijn per 1 april van toepassing voor de huidige abonnees.

De huidige abonnees worden op 18, 19 en 20 februari op de hoogte gesteld van de wijzigingen door middel van de Wanadoo Nieuwsbrief. Abonnees die ervoor gekozen hebben de nieuwsbrief niet te ontvangen, krijgen later in de maand een aparte e-mail.

[ Voor 3% gewijzigd door man-o-script op 17-02-2004 15:15 ]

//

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, lekker is dat: heb nog niks ontvangen in mijn inbox. Als ik het zo goed gelezen heb, geld het wel voor mij...

Mijn huidige ADSL abo bij Wanadoo eindigt 9 maart, word dan omgezet in een free abo, om het mail adres voorlopig te behouden. ipv dat het mail adres 6 maanden houdbaar is, is het dus nog maar 3 maanden houdbaar.
Vanaf ongeveer 2 maart ligt hier ipv een ADSL lijn een tijdelijke Wanadoo Cable lijn voor 2 maanden, om de overstap naar een andere ADSL boer te overbruggen. In de voorwaarden daarvan veranderd gelukkig niks.

Dat zo'n Free account ipv na 6 maanden nu binnen 3 maanden verwijderd word zou ik dus wel een rede vinden om het op te zeggen. Direct geld het niet voor een ADSL abonnement, maar wel als je dus zo'n downgrade doet als ik, om dat mail account nog even in leven te houden. Dat krijg je er van als ze zo'n mail account niet voor een bepaalde periode willen forwarden.
Als laatste reactie: voor mij is Wanadoo een Wanadon't geworden :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Als je de AV helemaal wil inzien,

KLIK HIER

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, in oktober afgelopen jaar hebben ze al de voorwaarden veranderd, nu binnen een half jaar alweer?
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op alle Wanadoo abonnementen, met uitzondering van Wanadoo Cable. Klik hier voor de Algemene Voorwaarden van Casema voor Wanadoo Cable.

Vanaf 18 februari 2004 van toepassing voor abonnees die zich hebben aangemeld op of na deze datum. Met ingang van 1 april 2004 van toepassing voor alle abonnees.
Algemene Voorwaarden 2004

Tot 1 april 2004 van toepassing voor abonnees die zich hebben aangemeld vóór 18 februari 2004.
Ben blij dat Casema er niet onder valt :) Al ben ik er wel niet trots op dat ik binnenkort via kabel online ben. Gelukkig is het maar voor even ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!