nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• damen18
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-01 09:52
Hallo mensen,

ik ben op zoek naar nieuw geheugen. Ik heb een gigabyte ga-8isxt moederbord met al 512 mb geheugen dual channel van samsung. Nu wil ik er dus nieuw geheugen bij kopen. Deze 3 kwam ik tegen:

- Kingston 1 Gb Dual-Channel Kit, 2x512Mb, PC3200.
- Dane-Elec 1Gb Dual-Channel Kit, 2x512Mb, PC3200
- Geil 1Gb Dual-Channel Kit, 2x512Mb, PC3200

Welke van deze 3 is nou het beste en wat is nou echt het verschil?
Kan ik deze ook echt op mijn moederbord plaatsen zonder conflicten te krijgen?
Is het perse nodig dat ik een dual channel kit neem?

m.vr.gr.en alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door damen18 op 17-05-2005 15:34 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk op de webpage van je fabrikant voor compatibiliteit (problemen.)

De specs die je geeft zijn summier, ik zie nergens latencies etc. Maar tegenwoordig zijn de verschillen tussen de merken klein (lees bijna niet te merken) Alleen met overclocken is het handig om erg zorgvuldig je keuze te bepalen.

Is het geen optie om er wat extra Samsung geheugen bij te prikken? Dus hetzelfde wat je nu hebt.

Lees ook De Geheugen FAQ

[ Voor 26% gewijzigd door Kawaii op 17-05-2005 19:14 ]

Verwijderd

Nee je hoeft niet perse zo'n 'dual channel kit' te kopen hoor. Je kan ook gewoon 2 dezelfde modules kopen. Maargoed met zo'n kit mag je er in ieder geval van uit gaan dat het werkt en het is niet duurder dan 2 losse dus waarom niet he :)? Verder is het belangrijkste natuurlijk de snelheid, die is bij allemaal 400Mhz (PC3200). Dan zou je nog naar timings kunnen kijken, hoe lager hoe beter. Veel verschil zal het lijkt me allemaal niet maken.
Probeer op de website van je mobo fabrikant/Google even te achterhalen of ze waarschijnlijk gaan werken. Vaak hebben de geheugen fabrikanten ook van die Wizards om te bepalen of modules gaan werken op je mobo.

• damen18
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-01 09:52
Bedankt voor jullie reacties. Maar over mijn moederbord is niet heel veel te vinden. Op de site van gigabyte zelf is hij al helemaal niet te vinden en bij die wizards ook niet. Heb die van kingston en dane-elec geprobeerd.

[ Voor 20% gewijzigd door damen18 op 17-05-2005 19:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Scroll een beetje naar beneden richting het geheugen-gedeelte. Duidelijk zat :)

Dit topic is gesloten.