Toon posts:

Troubleshouting bij installatie van nwe Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ha experts,

gisteren heb ik een nieuwe Harman Kardon Cinepower set gekocht i.c.m. Sharp lcd-tv. Helemaal happy, natuurlijk... alleen wil het installeren niet helemaal lukken... De receiver weigert namelijk alle vijf de boxen te gebruiken, gebruikt alleen de twee front speakers. Het lukt me helaas niet om hem goed aan de praat te krijgen.... Heeft iemand tips?

dan nog even een paar (domme?) dingen die ik wel getest heb/ tegenaan ben gelopen...:
- te versterker kan wel een testsignaal over alle vijf de speakers gooien.
- ook een dvd gebruikt niet alle vijf de speakers.

alvast bedankt voor de tips!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 22:20
Ik weet niet precies hoe HK werkt, maar vaak moet je voor het eerste gebruik nog even je boxen instellen op de verterker (small/large, wel of geen sub, enz, enz) d.m.v. één of andere setup-menuutje.

Misschien een hele domme vraag hoor maar je hebt 't hierboven niet genoemd ... maar heb je de handleiding er al bij gepakt (m.b.t. de setup bijvoorbeeld) :?

Verwijderd

Topicstarter
hai,

thx, inderdaad de handleiding(en) er wel bij gepakt, maar die zijn niet echt makkelijk door te nemen... Maar de nacht is nog jong, dus ik duik er maar weer eens in...
:)

thx, in elk geval voor je tip!

Verwijderd

Topicstarter
ha,

snap er toch niets van.... heb de dvd-speler met een coax-kabel aangesloten op de versterker, maar toch pakt die alleen nog maar de voorste twee speakers. Op de een of andere manier krijg ik de hem niet op digitale ingang geselecteerd...

dan nog twee andere dingen:
- weet iemand hoe je de screensaver geforceerd kunt aanzetten (die verschijnt pas na 15 minuten, ofzo)
- kan je de onderbrekingen die de dvd-speler tussen twee aansluitende nummers erin gooit, ook eruit halen?

thx alvast!

/E

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:28
Check ook de instellingen van de dvd speler wat deze over de digitale uitgang naar buiten stuurt. Als er iets van een pass through optie is moet je dat gebruiken. Het geluid moet dus niet in de dvd speler gedecodeerd worden.
De dvd speler hoef je enkel met die coax aan te sluiten, andere aansluitingen kun je weglaten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
haha.... Ok, de lezers en de mensen die gereageerd hebben, ben ik het volgende wel schuldig...: lekker handig van mezelf... was aan het testen, zonder een 5.1 dvd en/of een cd-met alleen een stereo cd met alleen een stereo signaal....! :) :)

groet,

/E
de amateur...

Verwijderd

Tja dat is niet zo handig he? ;)

Voortaan wat beter opletten.
Pagina: 1