Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
nee, het is met elke map welke gedeelt is
Wel heb nog stees hetzelfde probleem als jou, net als in dit topic (waar ik trouwens dacht de oplossing gevonden te hebben
).
Ben benieuwd naar de oplossing want heb het nog steeds niet gevonden..
Ben benieuwd naar de oplossing want heb het nog steeds niet gevonden..
iemand anders met dit probleem.
en nog belangrijker heeft iemand dit al opgelost
en nog belangrijker heeft iemand dit al opgelost
Ben nog steeds aan het zoeken en ben toch al op een interessant topic gestoten. Deze mensen hebben net hetzelfde probleem en hebben al enkele work-arounds gevonden.
Als je het ip (//192.168.0.2/resource) gebruikt ipv de hostnaam (//fusion/resource) dan zie je alle bestanden en mappen wel. Heb het nagekeken en inderdaad het werkt!
Nu zou ik wel graag hebben dat het terug normaal werkt
Dus mss iemand al een idee?
Als je het ip (//192.168.0.2/resource) gebruikt ipv de hostnaam (//fusion/resource) dan zie je alle bestanden en mappen wel. Heb het nagekeken en inderdaad het werkt!
Nu zou ik wel graag hebben dat het terug normaal werkt
heeft dus iets met dns te maken...
doe eens ipconfig /flushdns, en probeer het daarna opnieuw op pcnaam?
en anders even kijken of het zonder netbios werkt. (bij eigenschappen van TCP/IP, netbios over TCP/IP uitschakelen)
en anders even kijken of het zonder netbios werkt. (bij eigenschappen van TCP/IP, netbios over TCP/IP uitschakelen)
[ Voor 36% gewijzigd door GeleFles op 01-06-2005 22:03 ]
Was het maar zo makelijkRonnieB82 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:02:
heeft dus iets met dns te maken...
En als je in je hosts-file (windows\system32\drivers\etc) het ipadres + naam zet?
Welk OS gebruik je als fileserver?
IP en hostnaam staan ondertussen in hosts file, maar dat helpt niet. Moest zijn dat ik het verkeerd gedaan heb. Deze regel moet er gewoon bijgezet worden he?:pachacuti schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:22:
En als je in je hosts-file (windows\system32\drivers\etc) het ipadres + naam zet?
code:
1
| 192.168.0.3 fusion |
OS is Winxp SP2.
De firewall staat volledig uit, ik werk wel met een router. Mss dat er daar iets mis zit?Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:25:
heb je de ingebouwde firewall van xp sp2 al uitgezet of draait die zowiezo niet?
misschien dat je router moeite heeft met netbios ofzo, maar dat zou wel heel vaag zijn...
probeer eens je met je netbios cache te prutsen, bijvoorbeeld nbtstat -R of nbtstat -RR ?
[edit]
en als je met je host file wilt werken, zet dan wel even netbios over tcp/ip uit, dan weet je zeker dat hij over tcp/ip gaat praten.
probeer eens je met je netbios cache te prutsen, bijvoorbeeld nbtstat -R of nbtstat -RR ?
[edit]
en als je met je host file wilt werken, zet dan wel even netbios over tcp/ip uit, dan weet je zeker dat hij over tcp/ip gaat praten.
[ Voor 29% gewijzigd door GeleFles op 02-06-2005 19:36 ]
K'heb mijn netbios cache leeg gemaakt met die twee commando's, maar heeft niet geholpen. Als ik netbios uitschakel zie ik helemaal geen pc's meer in het netwerk.RonnieB82 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:35:
misschien dat je router moeite heeft met netbios ofzo, maar dat zou wel heel vaag zijn...
[edit]
Pagina: 1