AMD systeem blijft niet aan

Pagina: 1
Acties:

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Nadat de computer is opgestart duurt het ongeveer 2min en dan is de computer ineens uit, het lampje van de kast dat weergeeft of hij aan/uit staat knippert nog een minuutje en dan gebeurd er helemaal niets meer.
Het probleem is ineens gekomen, gisteren heeft hij nog de hele dag gedraaid en waren er geen problemen. Er is niet gesleuteld aan de hardware en ook de bios is niet verandert. Ik liet hem in de BIOS staan en daar ging hij dus niet uit. De temps. zijn gewoon oke alles zit onder de 40graden, de NorthBridge fan is vervangen door een Zalman blokje en deze kan ik makkelijk vasthouden (oneindig lang) nadat de pc de hele dag aanstaat. Ikzelf verwacht dat het een kapotte voeding betreft, maar ik heb dus een Arctic Silentium T2 met ingebouwde voeding die afwijkende maten heeft.
Specs:
AMD 64+ s939 3000+, boxed cooler, niet overclockt wel C&Q aan, zonder C&Q blijft hij ook uit.
MSI K8N Neo4 Platinum met Zalman koelblokje
2x 512MB Kingston Valueram
Leadtek 6600GT
Seagate 7200.7 160GB
Nec 3520A
Sony floppy
Win XP Home SP2

Voltages:
CPU Vcore: 1,36V
+3,3V: 2,67V
+12,0V: 11,79V
+5,0V: 5,02V
Battery: 2,44V
+5VSB: 4,94V

De 3,3Volt lijn ligt duidelijk te laag, ik denk dus een kapotte voeding. Zijn er nog andere dingen die ik moet bekijken of misschien alles eraf halen behalve cpu, mobo, graka, hdd en kijken hoe het dan draait ?
Als het de voeding is dan valt het hopelijk onder de garantie, zoniet hoe kan ik hier een andere voeding inkrijgen of waar eenzelfde voeding bestellen ?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou het je kunnen vertellen maar het staat heel overzichtelijk in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Wat betreft je voeding vervangen, bekijk dit topic maar eens.

Zoek de volgende keer ook zelf even :)

[ Voor 9% gewijzigd door breinonline op 14-05-2005 12:32 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• thumblex.
Die FAQ natuurlijk al lang bekeken, kwam ik niet echt verder mee.
2e link wordt er over het ombouwen van een normale voeding gesproken, maar gezien ik nog nooit iets heb gemod of helemaal omgebouwd heb lijkt me dit ook niet handig. Een antwoord op de vraag of er een andere voeding inpast met zelfde maat wordt er niet gegeven en kan ik zelf ook niet vinden.
Mijn vraag is dus of de 3,3volt lijn ervoor zorgt dat hij stopt, dit niet is op te lossen en dus hem maar onder garantie moet terug sturen ?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je de FAQ al hebt bekeken en uitgevoerd, moet je er nu zeker van zijn welk component de oorzaak is. Als dat de voeding is kan je natuurlijk garantie claimen als deze nog niet ouder dan een jaar is.

Is de kast ouder en moet je zelf de voeding vervangen heb je een probleem. Zoals dat andere topic aangeeft: er gaat geen normale voeding in. Of je neemt contact met Arctic om te kijken of ze een nieuwe voeding los kunnen leveren of je gaat een standaard ATX voeding modden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• thumblex.
Voeding was dus het probleem, ben terug geweest naar pcboer en heb netjes nieuwe voeding gekregen aangezien dit nog ruim binnen garantie viel.