Toon posts:

Welke voeding in Arctic Cooling T2???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een arctic Cooling T2, daarin zit een Seasonic 350 watt voeding, alleen hij kan me MOBO niet trekken. waardoor mijn +12v continue op +15,5 staat

maar aangezien het zoals sommige misschien weten een speciale voeding.
ook speciaal geplaatst.

hij zit op zijn kop aan de voorkant ( onderaan ) gemonteerd. en de aansluiting voor de netspanning zit wel aan de achterkant maar onderop.

ook zitten er 2 fans (arctic Cooling 3 ) boven op om de warme lucht via de voeding naar buiten te laten.

Weet iemand hier een vervanging voor?? zonder dat ik al te veel moet aan passen?? ik zit overal al te zoeken maar kan er geen geschikte voor vinden. en aangezien Arctic Cooling zelf niet wil reageren op de mail ben ik een beetje afhankelijk van de mede-tweakers

wil het liefst een 24 pins en minimaal 400 watt

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb even gegoogled naar jou kast en ik neem aan dat dit jou voeding is?

Qua maat ziet het ding er normaal uit. Als je de maten weet zou je iedere 400 watt ATX voeding kunnen kopen en deze modden. Een paar gaten zagen en de draadjes wat verleggen is het enige wat je daarvoor moet doen als ik het zo zie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kijk hier eens: Welke voeding heb ik nodig - Deel 6.

Suc6!

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:46:
Ik heb even gegoogled naar jou kast en ik neem aan dat dit jou voeding is?

Qua maat ziet het ding er normaal uit. Als je de maten weet zou je iedere 400 watt ATX voeding kunnen kopen en deze modden. Een paar gaten zagen en de draadjes wat verleggen is het enige wat je daarvoor moet doen als ik het zo zie.
ja dat is mijn voeding. maar ik denk niet dat het een normale grote is. en hoe doe ik dat met de lucht die er door heen moet gaan, kan ik een voeding gewoon aan beide kantyen openen??

maar denk jij dat een redelijke leek qua bedrading dit ook zou kunnen doen?
wil het wel proberen maar vindt het een beetje zonde van mijn pc als het verkeerd gaat. ik ben ook nog met de verkoper in discussie of deze voeding wel goed werkt.

|Sensor | Current | Low | High | Average |
+-----------------------------+----------+----------+----------+----------+
|Case | 28° C | 27° C | 28° C | 27° C |
|CPU | 37° C | 34° C | 49° C | 36° C |
|Sensor 3 | 0° C | 0° C | 0° C | 0° C |
|Core 0 | 2,80 V | 2,69 V | 2,80 V | 2,78 V |
|Core 1 | 3,66 V | 3,60 V | 3,68 V | 3,66 V |
|+3.3 | 3,34 V | 3,33 V | 3,36 V | 3,34 V |
|+5.00 | 5,59 V | 5,56 V | 5,62 V | 5,60 V |
|+12.00 | 15,50 V | 15,50 V | 15,50 V | 15,50 V |
|-12.00 | -11,33 V | -11,38 V | -11,27 V | -11,32 V |
|-5.00 | -4,66 V | -5,02 V -4,20 V | -4,68 V |
|Fan 1 | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM |
|Fan 2 | 2136 RPM | 2136 RPM | 2163 RPM | 2147 RPM |
|Fan 3 | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM | 0 RPM |

zoals je kan zien is mijn +12v een beetje op +15,5v aan het draaien. niet best dus

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:09 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat is zeker niet goed. Je zou daar (binnen garantie) zeker een vervangend exemplaar voor moeten kunnen claimen.

Bedrading omleggen is niet zo moeilijk denk ik. Je moet een voeding kopen met lange bedrading daaraan. Je laat gewoon de bedrading zitten aan de printplaat maar maakt een ander gat in de behuizing om de draden door te leiden.

[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 12-05-2005 16:12 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Ik zou er eerder een tweede voeding aan toe voegen, cheap ass 300W geval en die dan mee laten voeden. Hoe deze te koppelen staat in diverse draadjes hier op GOT vermeld.
Tipje;
2de PSU: Waar is pwr on en ground?

Suc6 met knutselen.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• keur0000

keur0000

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:29:
Ik heb een arctic Cooling T2, daarin zit een Seasonic 350 watt voeding, alleen hij kan me MOBO niet trekken. waardoor mijn +12v continue op +15,5 staat

maar aangezien het zoals sommige misschien weten een speciale voeding.
ook speciaal geplaatst.

hij zit op zijn kop aan de voorkant ( onderaan ) gemonteerd. en de aansluiting voor de netspanning zit wel aan de achterkant maar onderop.

ook zitten er 2 fans (arctic Cooling 3 ) boven op om de warme lucht via de voeding naar buiten te laten.

Weet iemand hier een vervanging voor?? zonder dat ik al te veel moet aan passen?? ik zit overal al te zoeken maar kan er geen geschikte voor vinden. en aangezien Arctic Cooling zelf niet wil reageren op de mail ben ik een beetje afhankelijk van de mede-tweakers

wil het liefst een 24 pins en minimaal 400 watt
Misschien handig om te vertellen wat je allemaal in je case hebt aangesloten op deze voeding? :X

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:15:
[...]

Misschien handig om te vertellen wat je allemaal in je case hebt aangesloten op deze voeding? :X
wat ik er aan wil gaan hangen is
mobo p5gdc deluxe
Giga-byte 6600GT 128 mb Fanless
Sata hdd 200 gb
Ide hdd 200 gb
Dvd-speler
dvd writer

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:11:
Dat is zeker niet goed. Je zou daar (binnen garantie) zeker een vervangend exemplaar voor moeten kunnen claimen.

Bedrading omleggen is niet zo moeilijk denk ik. Je moet een voeding kopen met lange bedrading daaraan. Je laat gewoon de bedrading zitten aan de printplaat maar maakt een ander gat in de behuizing om de draden door te leiden.
binnen garantie moet wel lukken heb het net 8 dagen

• keur0000

keur0000

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:19:
[...]

wat ik er aan wil gaan hangen is
mobo p5gdc deluxe
Giga-byte 6600GT 128 mb Fanless
Sata hdd 200 gb
Ide hdd 200 gb
Dvd-speler
dvd writer
Lijkt me geen probleem voor een GOEDE psu;
Welke voeding heb ik nodig - Deel 6.

Mogelijk is jouw voeding niet meer helemaal jofel en kan je hem onder garantie omruilen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Hoe heb je de voltages gemeten? als je het met software gemeten hebt, zit er dan misschien niet een fout in de software?

Ik zou in elk geval eens met een multimeter meten.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Shuriken schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:45:
Hoe heb je de voltages gemeten? als je het met software gemeten hebt, zit er dan misschien niet een fout in de software?

Ik zou in elk geval eens met een multimeter meten.
ja ik heb dus geen multimeter. en ik probeer het eerst gewoon software matig hard te maken bij de verkoper, misschien dat ik hem gewoon kan inruilen.

maar ik heb hem met Motherboard Monitor 5 gemeten.

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:22:
[...]

Lijkt me geen probleem voor een GOEDE psu;
Welke voeding heb ik nodig - Deel 6.

Mogelijk is jouw voeding niet meer helemaal jofel en kan je hem onder garantie omruilen.
ja maar het vervelende is dat daar meestal allemaal al een fan in zit, en niet open is aan de onder kant. daarom juist deze specifieke vraag
wat voor voeding kan er in plaats van mijn seasonic in mijn Arctic Coolling
Pagina: 1