[winxp] NTFS partitie beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-04 16:37
Ik heb een pc en daar is de ntfs.sys van beschadigd. op de schijf is winxp pro geinstalleerd als ik PM 8.0 gebruik ziet ie de schijf en als ik dan schijfcontrole doe dan krijg ik foutmelding dat NTFS partitie unmount is. weet iemand hoe ik deze kan mounten. als ik in dos opstart kan ik niet chkdsk /f uitvoeren. iemand enig idee hoe ik hem wel weer kan mounten en ntfs partitie kan herstellen zonder te formateren. staat belangrijke data op.

alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zijn meerdere mensen met dit probleem geweest, zie de GoT Search

Maar kijk hier eens tussen: http://www.wintrouble.net/discus/messages/53/4871.html
En hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;822800

Dus check je harde schijf eens op errors met tools, te vinden op: Diagnosetooltjes
en test je geheugen met Memtest: www.memtest86.com

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 13-05-2005 10:00 ]

Wauw, een sig!

• Elve1984
outerspace schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:58:
Er zijn meerdere mensen met dit probleem geweest, zie de GoT Search

Maar kijk hier eens tussen: http://www.wintrouble.net/discus/messages/53/4871.html
En hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;822800

Dus check je harde schijf eens op errors met tools, te vinden op: Diagnosetooltjes
en test je geheugen met Memtest: www.memtest86.com
als ik dus de bovenste 2 opties probeer krijg ik zodra ik R intyp in het installatie menu een blauw scherm. met error. dus kan hem vandaar uit niet mounten. had dit al geprobeerd.

Verwijderd

Post dan de tekst van dat blauwe scherm ook eens? :)

• Elve1984
Technische informatie

***Stop: 0x00000024 (0x001902F8, 0xF79C704, 0xF796C404, 0xF717A411)

**** ntfs.sys - Adress F717A411 base at F710C000, datestamp 3b7dc5db0

Dat is de informatie daarboven staat nog verhaaltje van dat windows nie goed is afgesloten is en als eerste keer is da je da scherm krijgt dat je opnieuw moet opstarten en zo

• Outerspace

Outerspace

Dat is dus deze melding uit het KB:
Troubleshooting Stop 0x24 or NTFS_FILE_SYSTEM Error Messages

gevonden via: Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 13-05-2005 10:20 ]

Wauw, een sig!

• Elve1984
ja ik kan dus niet via de recovery console opstarten. zijn er geen tooltjes waarmee je vanaf een floppy je HD opnieuw kunt mounten?

• Outerspace

Outerspace

Leondendungen schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:32:
ja ik kan dus niet via de recovery console opstarten. zijn er geen tooltjes waarmee je vanaf een floppy je HD opnieuw kunt mounten?
Je bedoelt activeren :?
Dat zou moeten kunnen via Ffisk :)

En anders moet je iets proberen als ERD commander/Knoppix. Is een bootable 'besturingssysteem' waar je het één en ander kan repareren.

Wauw, een sig!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leondendungen schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:55:
Ik heb een pc en daar is de ntfs.sys van beschadigd. op de schijf is winxp pro geinstalleerd als ik PM 8.0 gebruik ziet ie de schijf en als ik dan schijfcontrole doe dan krijg ik foutmelding dat NTFS partitie unmount is. weet iemand hoe ik deze kan mounten. als ik in dos opstart kan ik niet chkdsk /f uitvoeren. iemand enig idee hoe ik hem wel weer kan mounten en ntfs partitie kan herstellen zonder te formateren. staat belangrijke data op.

alvast bedankt
In een andere pc hangen; daarvanaf "chkdsk /f /v" op je beschadigde partitie loslaten om maar wat anders te posten dan all above
outerspace schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:01:
En anders moet je iets proberen als ERD commander/Knoppix. Is een bootable 'besturingssysteem' waar je het één en ander kan repareren.
Critical data benaderen met knoppix met het doel ernaar te schrijven :? 'niet doehoen !' ntfs-schrijven buiten NT om is nogal onbetrouwbaar.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Elve1984
probleem is als ik de schijf in ander systeem als slave of cs of master erbij hang dat pc dan in loop komt en maar blijft herstarten.

en in de dospromt wordt ie niet herkent
Pagina: 1