Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.
Stel hier dan in dat de t.net search je voorkeur heeft
ik zou toch zweren dat die optie er was

[ Voor 20% gewijzigd door André op 12-05-2005 16:26 ]
Dan mag je mij eens aanwijzen waarAndré schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:25:
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Stel hier dan in dat de t.net search je voorkeur heeft
Signature
JA!bluesbrother schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:23:
Kan ik de Google search optie ook uitzetten bij de search.
Dit is vaak irritant.
Als ik wil googlen dan doe ik dat zelf wel.
Nu is het elke keer als ik opnieuw wil zoeken en/of mijn zoekterm aanpas en opnieuw
zoek, kom ik in google terrecht. Niet handig.
Heb naar een antwoord gezocht maar niet gevonden.
bluesbrother
Dat is zóóó irritant.
Prefje van maken, zou dat kunnen?
Great minds think alike!
als je met de Quicksearch zoekt op GoT en je past bijvoorbeeld even je zoekterm aan en zoekt dan nog een keer dan ga je automatisch naar Google toe.André schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:33:
Maar hoe gaat dat bij jullie dan, ik heb al zo vaak gezocht en ben nog nooit naar google geredirect
Tis inderdaad zo nu en dan wel een beetje vervelend
Vindt het dus wel een goed idee om dat in je prefs uit te kunnen zetten.
[ Voor 10% gewijzigd door TwoR op 12-05-2005 16:35 ]
Signature
Verwijderd
niet als je gewend bent om de quicksearch te gebruiken. Als je dat altijd doet, dan vergeet je in een searchvenster dat je in een searchvenster zit en kom je onverwacht bij google uit. En dat is vervelend (echt).pasta schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:36:
Mja, zodra je de Quicksearch hebt gebruikt, kom je op de gewone search uit. Lijkt me logischer dat je je zoekterm daar dan aan gaat passen.
Verwijderd
zelfde, maar is geen bug. de optie staat standaard op google in het searchscherm omdat je in het searchscherm zit. Wil je je search verfijnen of aanpassen, dan kan dat het makkelijkst in de uitgebreide search, zo is de gedachte hierachter. Er wordt echter geen rekening gehouden met het feit dat veel users standaard de quicksearch gebruiken, zelfs als ze in de searchpagina zitten. Ik ook. En dan stink je er telkens weer in: fuck, gaat ie weer naar google...Sybr_E-N schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:43:
Is het hetzelfde gedrag als in dit BUG topic: [tpl] GoT quicksearch verandert na zoekopdracht naar google?
/edit: uit de discussie kwam de conclusie van de dienstdoende mod:
Toch lijkt mij de beste oplossing om de volgorde van de zoekmogelijkheden hetzelfde te houden. Wil je doorzoeken op Google? Dan ga je dus naar een heel andere website, een heel andere zoekmogelijkheid, dit is dus een bewuste keuze, die wat mij betreft op logische wijze gelegitimeerd wordt door de bewuste keuze om google aan te klikken in het dropdown menu. Wanneer je die volgorde afhankelijk van de pagina gaat aanpassen, ben je bezig met het raden/veronderstellen van de voorkeur van de bezoeker. Als die niet overeenkomt, is er frustratie; als die wel overeenkomt is het fijn. Het is echter logischer om niet naar zoekvoorkeuren te raden, maar slechts mogelijkheden aan te bieden en de volgorde daarvan in het dropdownmenu gelijk te laten. Zo is de searchfunctie namelijk voorspelbaar, en voorspelbaarheid is nog het grootste gemak.Mjah, zo kun je wel overal een pref van maken, het forum moet nog bruikbaar blijven he
Mij bevalt deze situatie prima, zoals duizenden anderen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:56 ]
Al vind ik het idd wel vreemd dat er automatisch Google wordt ingevuld in de quicksearch dropdown.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het gaat, inderdaad, zoals gezegd om het verfijnen van de zoekvraag - hij bied niet wat je zocht. Dus wil je graag die opties erbij. En ik kan me eerlijkgezegd niet voorstellen dat je dat halve scherm aan opties boven zoekresultaten die er anders uitzien over het hoofd ziet-NMe- schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:41:
Waarom zou je, als je een zoekpagina voor je hebt die heel wat uitgebreider is dan de quicksearch überhaupt de quicksearch nog willen gebruiken? Je kan toch zoeken met het formulier daaronder? Dat krijgt zelfs de focus op het moment dat je wat gezocht hebt met de quicksearch, dus is nog eenvoudiger ook...
Persoonlijk vind ik het wel handig, gebruik het zelfsAl vind ik het idd wel vreemd dat er automatisch Google wordt ingevuld in de quicksearch dropdown.
Dat is gedaan vanuit de gedachte: als je het op GoT niet kan vinden, dan kan je het met 1 klik ook op Google nog eens proberen-NMe- schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:41:
[...]
Al vind ik het idd wel vreemd dat er automatisch Google wordt ingevuld in de quicksearch dropdown.
Intentionally left blank
Verwijderd
Dat is bekend. Maar geheel los van de vraag wat in welke situatie handig is of wat dan ook: hetzelfde dropdownmenuutje in de ene situatie een andere default optie laten hebben dan in de andere is verwarrend. Ik zou zeggen: kijk welke optie handig zijn, neem die op in een dropdownmenu met een vaste volgorde, en laat de user zelf kiezen wanneer hij wat kiest.crisp schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:46:
[...]
Dat is gedaan vanuit de gedachte: als je het op GoT niet kan vinden, dan kan je het met 1 klik ook op Google nog eens proberen
Mensen zijn google gewend. Oftewel: 1 zo'n klein zoekveld, waar je steeds andere zoekwoorden gebruikt. Dan eens een synoniem, dan eens een ander woord. Dat doe ik ook, ik doe het automatisch en snel. Als dat niet lukt, ga ik pas de uitgebreide features van de search gebruiken, maar dat komt bijna nooit voor.-NMe- schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:41:
Waarom zou je, als je een zoekpagina voor je hebt die heel wat uitgebreider is dan de quicksearch überhaupt de quicksearch nog willen gebruiken?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 22:47 ]
Inderdaad, je scrolt even door de resultaten, ziet dat er allerlei topics bij staan die je niet had bedoeld vanwege een bepaald synoniem en past even je query aan. BAM, zit je ineens op GoogleVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:45:
[...]
Mensen zijn google gewend. Oftewel: 1 zo'n klein zoekveld, waar je steeds andere zoekwoorden gebruikt. Dan eens een synoniem, dan eens een ander woord. Dat doe ik ook, ik doe het automatisch en snel. Als dat niet lukt, ga ik pas de uitgebreide features van de search gebruiken, maar dat komt bijna nooit voor.
Als ik op Google wil zoeken dan gebruik ik wel mijn GoogleBar (IE) of gewoon het search veld (FireFox). Bovendien doe ik dat dan meestal ook met wéér andere zoekwoorden, want Google zoekt overal, en dat heeft ook weer consequenties.
Bijvoorbeeld, ik heb een probleem met WDS op mijn Asus router. Op GoT doe ik [search=wl 500g WDS]. Er verschijnt een rijtje met handige topics. Als ik dat op Google doe: [google=wl 500g WDS] krijg ik een enorme lijst met suppliers die mij allemaal die handige router met de vele opties willen verkopen, ipv probleemtopics.
Great minds think alike!
Nu gebeurt het me weer
Google.....

Great minds think alike!
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.