Welke afdrukcentrale geeft kwalitatief de beste foto's?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Topicstarter
De titel zegt het eigenlijk al. Waar kan ik mijn foto's het beste laten adrukken? En dan heb ik het over online zaken waar ik de foto's naartoe kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Hema of Albert Heijn zijn erg goed!..

Appie is misschien wat langer open voor het afhalen.. :) ..

Wil je echt het beste van het beste dan zou je misschien iets moeten overwegen bij een hele prof. afdruk service maar daar zal dan ook wel een prijskaartje aan hangen .. overigens weet ik niet of je het verschil direct zal merken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:23
goed én goedkoop (11 cent per afdruk 10x15): Schlecker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 15:18
Misschien zeg ik nu iets heel achterhaalds hoor, maar kwam MediaMarkt een paar maanden terug niet als beste uit de test :? Volgens mij kun je bij hen ook zelf vanuit huis uploaden.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 11-05-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 14:22

skate master

Autodesk Educator Expert

Mediamarkt levert foto's welke niet veel verschillen bij die wie zijn afgedrukt
bij een prof.
Daarbij is mediamarkt ook nog niet eens echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

TheBorg

Resistance is futile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2024
En als je nog niet weet wat je wil, kijk hier dan even naar:

http://www.onlinefotoservices.nl/features.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

TheBorg

Resistance is futile.

En als je het dan nog niet weet:
http://www.fotoserviceprijzen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142673

Ik heb allerlei namen zien staan, maar daar was geen enkele ontwikkelcentrale bij.
Ontwikkelcentrale's ontwikkelen voor deze bedrijven, bv. Prestoprint. En over die ben ik erg tevreden.
Kun je tevens je foto's digitaal laten maken in 2 verschillende resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

er is eigenlijk maar goede fotoprinter (van alle die ik getest heb) en dat is profotonet.nl. Je kan zo hun ICC_profiel downloaden en je kan kleurcorrectie aan en uit zetten in de uploadsoftware (die ook goed werkt). Je convert je foto naar hun ICC profiel, bewerkt 'm goed, stuurt 'm op en een dag later heb je de foto die PRECIES zo mooi is als op je scherm! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat klinkt goed, Gapster, maar gaat dat niet (net als bij alle andere afdrukcentrales) uit van een perfect gecalibreerd scherm? Dat is namelijk volgens mij de zwakste schakel in de keten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116136

klopt, maar als je met zo'n zwart-grijs-wit verloopbalkje (OA. op dpreview.com en dpz) je monitor goed zet, kom je een heel eind in de richting. Ik heb 't zo gedaan (geen echte gecalibreerde monitor) en ik ben zeer tevreden over de afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb goede ervaringen met fotobister, zit in leiden en delft, foto's uploaden, wel/niet kleurcorrectie of andere speciale eisen (rare formaten bv) in commentaarveld zetten, volgende dag ff langsfietsen om foto's op te halen en klaar. En bijzonder goede kwaliteit, MM, hema en anderen hebben het nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:42

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik heb erg goede ervaringen met Kral Super Photo. Zie www.kral.nl
Tevens zijn ze helemaal niet duur en wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30225

Wouter! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:55:
Misschien zeg ik nu iets heel achterhaalds hoor, maar kwam MediaMarkt een paar maanden terug niet als beste uit de test :? Volgens mij kun je bij hen ook zelf vanuit huis uploaden.
Van de geteste winkelketens kwam MediaMarkt als beste uit de test.
Test afdrukken digitale foto's

Schlecker hebben ze niet getest...

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 30225 op 15-05-2005 23:28 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 15:18
Anoniem: 30225 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:23:
[...]

Van de geteste winkelketens kwam MediaMarkt als beste uit de test.
Test afdrukken digitale foto's

Schlecker hebben ze niet getest...
Sja ... wat ik hier nou van moet denken weet ik ook niet hoor :/

"Omdat het resultaat van de foto’s bij alle bedrijven goed is en de verschillen tussen deze bedrijven minimaal is, hebben we de uitslag gebaseerd puur op de prijs."

Bovendien is het op basis van de CosumentenGids/ConsumentenBond ... en da's een mooi orgaan hoor, maar niet altijd even betrouwbaar en geloofwaardig naar mijn mening, 't is heel erg afhankelijk van de productgroep die ze testen. In het geval van digitale camera's zou ik niet vertrouwen op de ConsumentenBond in elk geval. Met wasmachines, drogers, strijkijzers en koelkasten ligt dat wat mij betreft anders ... en in laatstgenoemde gevallen heb ik dan ook goed naar de verschillende tests van de ConsumentenBond gekeken :).

[ Voor 37% gewijzigd door Wouter! op 15-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44440

En welke hedde gij dan allemaal gestest?
Anoniem: 116136 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:09:
er is eigenlijk maar goede fotoprinter (van alle die ik getest heb) en dat is profotonet.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhu
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2006
Grrrrrene schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:48:
Dat klinkt goed, Gapster, maar gaat dat niet (net als bij alle andere afdrukcentrales) uit van een perfect gecalibreerd scherm? Dat is namelijk volgens mij de zwakste schakel in de keten :)
Je slaat de spijker op z'n kop. Een goed gecalibreerd scherm is de eerste schakel in de keten. Zonder goed gecalibreerd scherm kan je inderdaad net zo goed je foto's naar het Kruitvat sturen.

Heb je je scherm wel goed gecalibreerd (en dat zijn er nog wel wat dingetjes om aan te denken, zoals welke kleurruimte gebruik ik, en moet ik het ICC-profiel toepassen of moet ik naar het ICC-profiel converteren), dan loont het absoluut de moeite om naar profotonet.nl te gaan, daar wil ik best één of twee vingers voor in het vuur steken. In tegenstelling tot bij de prijsvechters wordt bij Profotonet meerdere malen per dag de chemie gecontroleerd voor consistente resultaten.

Het kost natuurlijk wel een paar centen meer dan bij de mediamarkten en de kruitvaten.

peter

[ Voor 13% gewijzigd door peterhu op 18-05-2005 17:36 ]

Film is not dead, it just smells funny (met excuses aan wijlen Frank Zappa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 09:58
peterhu schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:31:
[...]

Je slaat de spijker op z'n kop. Een goed gecalibreerd scherm is de eerste schakel in de keten. Zonder goed gecalibreerd scherm kan je inderdaad net zo goed je foto's naar het Kruitvat sturen.
Kruidvat is Cewe Color in Duitsland, net als Albert Hein en Trekpleister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhu
Dat klinkt niet best voor cewe color... Kruidvat is hopeloos inconsistent. Soms krijg je er prachtige resultaten (geloof het of niet, maar ik heb er hier eentje voor me van het Kruitvat die ik niet had kunnen verbeteren) en soms lijkt het helemaal nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ik ga altijd met een CD'tje naar de MyCom in Zwolle wat niet zo ver is voor mij. Ze hadden ook plannen voor een on-line dienst... Maar daar hebben ze iig een vet Fuji apparaat staan. Foto's komen d'r erg goed uit vind ik. (Maar dan mag ook wel met zo'n foto apparaat 8) ).
Dus ik weet niet of je d'r in de buurt zit, of in de buurt van een andere MyCom bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterhu
De Fuji Frontier is een erg goeie belichter, maar dat zegt nog niks. Als je het proces niet controleert en je spullenboel op tijd ververst, krijg je nooit consistente resultaten.

De prijsvechters gaan daar anders mee om dan de professionele centrales. Dat is ook logisch, want de doorsnee consument zal niet wakker liggen van een zweempje waarvan de prof of de enthousiaste amateur onmiddellijk van in de gordijnen vliegt.

En omdat de topicstarter prijs niet als argument noemde, dacht ik dat dat een geldig argument zou zijn ;)

peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:23

Rudedadude

Maybe we were born to run

Wat mij tegenviel van Profotonet/ agfanet was dat de software, voordat ik mijn foto's doorstuurde, eerst nog even een agressieve jpg compressie over mijn foto's haalden, zodat er kleinere bestanden doorgestuurd konden worden. Dat vond ik toch wel erg jammer van deze verder mooie kleuren leverende afdrukker...

Verder is het handig om, als je je foto's laat afdrukken op 10x15, je foto's na te bewerken en zelf te resamplen naar 1800x1200 pixels. Anders gebeurt dit door de centrale en meestal door een resize ipv respample functie, waardoor veel kwaliteit verloren gaat.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Rudedadude schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53:
Wat mij tegenviel van Profotonet/ agfanet was dat de software, voordat ik mijn foto's doorstuurde, eerst nog even een agressieve jpg compressie over mijn foto's haalden, zodat er kleinere bestanden doorgestuurd konden worden. Dat vond ik toch wel erg jammer van deze verder mooie kleuren leverende afdrukker...

Verder is het handig om, als je je foto's laat afdrukken op 10x15, je foto's na te bewerken en zelf te resamplen naar 1800x1200 pixels. Anders gebeurt dit door de centrale en meestal door een resize ipv respample functie, waardoor veel kwaliteit verloren gaat.
Resizen zonder te resamplen? Ik denk dat je geen overbodig grote bestanden hoeft te gaan versturen als je 15x10 gaat afdrukken.
Als jij trouwens thuis resized heb je grote kans dat ze het daar nog eens doen. Dat komt de kwalitieit natuurlijk niet ten goede.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35

996

Zelf stuur ik mijn digitale foto's naar pixum, ben er (bijna) altijd enthousiast over.
Tot nu toe heb ik er zo'n 400 foto's laten afdrukken (in een periode van 1 jaar).

Minpunten tot nu toe:
1x foto met rood kleurvlak: het rood werd erg schrikbarend fel
1x foto met paars: kleur werd veel te fel
In beide gevallen kreeg ik er in ieder geval pijn aan mijn ogen van . . .

De kosten voor 10x15 zijn sinds kort 17cent per foto.

Hebben jullie ervaringen met deze afdrukcentrale ? Wat vinden jullie ervan ?

[ Voor 3% gewijzigd door 996 op 20-05-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Hebben jullie ervaringen met deze afdrukcentrale ? Wat vinden jullie ervan ?
Ik vind Pixum niks. Kleurverzadiging is erg hoog en er zit te veel contrast in de foto's. Jammer ook dat ze geen kleurprofiel leveren. Helaas doen de meeste consumentencentrales dat.

Fotobister was altijd erg goed (ICC-profiel verkrijgbaar), maar onlangs hebben ze hun filiaal in Leiden opgedoekt. Ik ga nu profotonet (www.fotosystems.nl) maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

blokker, drukken ze via kodak centrale af, erg mooie kwaliteit en niet eens zo heel duur geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:29

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anoniem: 116136 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:24:
klopt, maar als je met zo'n zwart-grijs-wit verloopbalkje (OA. op dpreview.com en dpz) je monitor goed zet, kom je een heel eind in de richting. Ik heb 't zo gedaan (geen echte gecalibreerde monitor) en ik ben zeer tevreden over de afdrukken.
Bij de beter gesorteerde fotozaak kun je een Fuji calibratiesetje halen voor 5 euro. Dat bestaat uit een afdrukje met een CD met wat bestanden. Aan de hand daarvan kun je je scherm heel aardig afstellen. Beter is natuurlijk met een calibratietool, maar dat kost alweer een eurootje of 200 a 250.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 14:08

BIM

Nothing interesting

Ik heb zelf nu zo'n 150 foto's af laten drukken bij Pixum en ben er over het algemeen wel over te spreken. Dat de foto's teveel contrast hebben komt door hun DPO functie. (automatische scherpstelling)

Gewoon zelf wat nascherpen met Photoshop geeft veel betere resultaten.
Die DPO functie gooit het contrast veel teveel omhoog. Het spat van het papier af.
Groot nadeel is ook dat je bij licht schuine lijnen veel trappetjes krijgt. (of hoe je dat ook noemt)
Terwijl je dat op de pc helemaal niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Da's een trucje om extra scherpte te veinzen: randcontrast omhoog gooien. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Ben na véél uitzoeken en vergelijken bij www.spector.nl geëindigd. Kan ze echt aanraden en dat doe ik dan ook bij iedereen die vraagt waar die mooie afdrukken vandaan komen. ("Zijn deze digitaal.....???" is daarna de verwonderde vraag van de aanschouwers). Mooie afdrukken en geen extra verscherping etc of kleurzwemen. Ging hier ook al altijd met mijn negatief-films heen, en nu dus ook bij voorkeur met mijn D70 files. Tikkie duurder, maar dat heb ik er graag voor over na mijn teleurstellingen bij AH, Kruidvat, HEMA en noem ze maar op....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 19:53

Paladin

Play Ball!

Ik ben voor mijn egypte foto's ook opzoek geweest naar een afdruk centrale OA Hema, AH, Profotonet en ofoto. Ik vond de Hema zwaar tegen vallen foto's waren veel donkerder dan op mijn scherm. (die is met adobe gamme gecalibreerd).
AH gaf wel de goeie lichtwaarde maar had een hele vreemde rode zweem over de foto's heen zitten. Van profotonet verwachte ik erg veel foto's aangepast met hun kleuren profiel en vervolgens bewerkt, maar het resultaat viel zo erg tegen zelfde donkere foto's als bij de hema en op heel erg dun papier voor die prijs.

Laatste was ofoto (kodak afdruk centrale) deze zijn ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan profotonet. Het resultaat was in mijn optiek het beste van allemaal, mooie kleur intensiteit en goed scherp verder op geweldig kodak duralife papier afgedrukt ik had nu tenminste het idee een foto in mijn hand te hebben. De hele batch gaat dus zodra ze allemaal bewerkt zijn naar deze afdruk centrale.

prijs van de foto ligt nu op 29 euro cent daaro 10x15 en hoe meer je besteld hoe meer korting je krijgt.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
wanneer de foto's van profotonet met hun icc profiel tegenvallen, moet je je monitor callibreren en/of een goede monitor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
Paladin schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:32:
Van profotonet verwachte ik erg veel foto's aangepast met hun kleuren profiel en vervolgens bewerkt, maar het resultaat viel zo erg tegen zelfde donkere foto's als bij de hema en op heel erg dun papier voor die prijs.
Lijkt me dat je je gamma instelling dan niet goed hebt staan. Als je een goed gekalibreerde monitor hebt en je gebruikt het kleurprofiel van profotonet dan krijg je precies wat je op het scherm ziet. Niet meer en niet minder.

Uiteraard moet ook de applicatie die je gebruikt gebruik maken van het kleurmanagement. Adobe Photoshop kan dat bijvoorbeeld. Verder moet je converteren naar het profotonet profiel (dus niet "assign profile" kiezen).

[ Voor 18% gewijzigd door -RenE- op 24-05-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44440

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens, in de zin van dat het niet perse aan degene ligt die je verwijt dat de monitor afgesteld moet worden.
Ik ben ook bezig met het snuffellen naar een goede afrdukker, en ik heb wel een goed afgesltelde monitor en ik heb profoto's icc gebruikt.
De kleuren was ik over te spreken, maar over de rest niet echt....papier is naar mijn mening veel te dun...en wel heel erg veel jaggies...wat ze daar doen of wat hun programma doet met resizen weet ik niet maar wat dat betreft viel het me zwaar tegen.
Behalve dat waren er ook nog 3 fotoos met platgevouwen hoeken, waarschijnlijk een fout van degene die het ingepakt heeft want de verpakking op zich was prima, ik heb ze daarover een email gestuurd en er niks over terug gehoord, wat ik ook niet echt netjes vind.
Met dit soort prijzen jaggies en dun papier vind ik zonde van mijn geld.
lateef schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:12:
wanneer de foto's van profotonet met hun icc profiel tegenvallen, moet je je monitor callibreren en/of een goede monitor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 08-06 19:53

Paladin

Play Ball!

Hmz, een samsung 171p op de digitale uitgang van mijn radeon zou toch niet zo heel veel problemen moeten geven, het is namelijk zo dat de kleuren niet het probleem zijn, maar de brightness. De foto's van profotonet zijn gewoon veels te donker en ik blijf erbij voor het geld wat ik er voor moest betalen vind ik het papier gewoon schandalig dun, kom nou het is niet mooier of beter dan wat ik van de Hema of de AH heb gehad. echter wel 3 keer zo prijzig.

maargoed dan maar meteen een vraagje ik heb een tft monitor op mijn digitale uitgang waarmee kan ik die het best calibreren, daar als je met dvi werkt de kleuren er toch zo zouden uit moeten zien als ze bedoeld zijn?

het icc, profile heb ik gewoon toegepast zoals hun help file zegt, dus denk niet dat dat het probleem geweest kan zijn, maargoed ik ben tevreden met de andere afdrukker, mooie foto's dik goed papier en nog iets goedkoper ook :)

[ Voor 16% gewijzigd door Paladin op 25-05-2005 09:03 ]

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 20:33

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb regelmatig wat bij profotonet besteld en ben daar heel tevreden over. Het enige nadeel is inderdaad wel dat hun huidige upload programma zelf de foto's resized. Daar zijn ze van op de hoogte en dat zou nog aangepast worden. Een alternatieve manier om de foto's niet te laten resizen is ze uploaden via hun html upload pagina, daarbij worden de foto's namelijk niet geresized.

Als je slechte resultaten met profotonet krijgt, ligt dat toch echt aan jezelf want ik heb ervaring genoeg met ze om met zekerheid te kunnen zeggen dat als je op een goed gecalibreerde monitor je foto's voorbereidt met hun icc profiel het resultaat behoorlijk overeenkomt. Te donkere foto's heb ik nog nooit van profotonet gehad, dat is gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Paladin schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:01:
maargoed dan maar meteen een vraagje ik heb een tft monitor op mijn digitale uitgang waarmee kan ik die het best calibreren, daar als je met dvi werkt de kleuren er toch zo zouden uit moeten zien als ze bedoeld zijn?
Met DVI heb je geen noise wegens het ontbreken van de conversieslag naar analoog. Wat je niet hebt is de zekerheid dat je monitor de kleuren weergeeft zoals ze weergegeven zouden moeten worden. Voor kleurcalibratie kun je zo'n Fuji cdtje gebruiken (goedkoop), maar beter is een daarvoor bestemd apparaatje te gebruiken, dat kijkt naar de kleuren die je scherm weergeeft. Denk bijvoorbeeld aan een Monaco Optix XR of een Colorvision Spyder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Laatst online: 23-12-2024
Kijk ook eens in dit topic
en wat ik daarin heb geschreven over onze test met verschillende afdrukcentra
mijn bericht
misschien heb je daar wat aan.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Voor een filmpje hoef je iig niet bij de Hema terecht. Net 3 rolletjes weggebracht waarvan over 2 rol een chemische uitloper was gekomen, waardoor mn negatieven verpest zijn en de foto's uiteraard ook niet om aan te zien zijn.
Een diarolletje had ook wat rare witte spikkels...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ursamajor schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:37:
Voor een filmpje hoef je iig niet bij de Hema terecht. Net 3 rolletjes weggebracht waarvan over 2 rol een chemische uitloper was gekomen, waardoor mn negatieven verpest zijn en de foto's uiteraard ook niet om aan te zien zijn.
Een diarolletje had ook wat rare witte spikkels...
ik laat nu ruim een jaar gemiddeld 1 rol per week (kleinbeeld, middenformaat, zwart-wit, kleurenpostief en -negatief) bij de HEMA ontwikkelen en heb nog nooit problemen gehad. maar je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143949

ik breng al tijden mijn foto's bij het kruidvat en ik moet zeggen dat ik nog nooit ben teleurgesteld. Zelfs foto's van 20 x 30 of 30 x 40 vind ik er prima uitzien. Misschien ben ik minder veeleisend, maar ik weet wel dat de hema mijn foto's niet zo mooi afdrukt dan het kruitvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Anoniem: 143949 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:08:ik weet wel dat de hema mijn foto's niet zo mooi afdrukt dan het kruitvat.
afdrukken doe ik altijd zelf of laat ik bij de fotograaf met zogenaamde professionele kwaliteit doen. daar kan ik dus niets over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145394

Met de Hema heb ik erg goede ervaring. Ik mail m'n foto's al vanaf het begin en ben nooit teleurgestelt. Slechts eenmaal heb ik Kruidvat geprobeerd, maar dat leek werkelijk nergens naar.
Foto's stuur ik door op 300 dpi, zover dat mogelijk is. 200 dpi gaat ook nog wel, maar op 300 wordt de scherpte gewoon beter weergegeven. Foto's bewerk ik eerst in Photoshop. Belangrijk is natuurlijk de afstelling van je beeldscherm...meten is weten. Ook heb ik zwart/wit scans laten afdrukken in RGB. Absoluut neutrale grijstinten waren het resultaat. Zorg wel dat de zwart dan ook echt zwart is. Meten dus, moet 100% zijn in greyscale voordat je 'm omzet in RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143949

Zoveel mensen, zoveel menigen. Ik denk dat je beste een serie foto's naar verschillende afdrukcentrales moet sturen en dan het resultaat onderling bekijken. Iedereen heeft er weer een andere mening over, en alleen je eigen mening telt. Kost je ff een paar centen, maar dan weet je het wel zeker, i.p.v. lezen dat de 1 kruitvat afbrand en de ander het kruitvat de hemel in prijst.
Ik ben er blij mee, maar da's dus mijn mening, niet die van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Wat profotonet betreft, een maat van me wil z'n werk daar af laten drukken (proefjes van een bruiloft, in opdracht dus), maar hij heeft wat problemen met het uploaden. Zowel via http als via de software. Hij zit achter een routertje op chello in Eindhoven, en kan wel een paar foto's uploaden, maar dan 'is de verbinding verbroken' volgens de software, hoewel 'ie die optie uitgevinkt heeft (verbinding moet dus blijven bestaan). Verder heeft 'ie geen problemen met z'n verbinding enzo, dus als iemand een ideetje heeft voor profoto, dan hoor ik het graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Voor een vergelijking, die volgens mij wat uitgebreider is dan de rest:

spam

De blokker geeft een goed resultaat en bij de AH is het ook altijd goed (en er zit altijd een AH bij je om de hoek).

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 23-01-2013 16:58 ]

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Pagina: 1