Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Fancontroller] Doe-het-zelf vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een fancontroller bezig. Simpele opzet, twee schakelaars met 5v / 12v stand en twee schakelaars met 5v / uit / 12v stand. De schakelaars met drie standen zijn bedoeld voor de case koelers. De andere twee, die niet uitkunnen, voor de CPU en GPU koeler.

Van AMD weet ik dat de processors stopt als deze te heet wordt (AMD 64 3000+), maar hoe zit dat met de videokaart (Ati X800 XT). Stel dat hier de koeling van stopt, wat zal de kaart dan gaan doen als deze te heet wordt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

doorbranden, in het ergste geval. Of anders heel erg heet worden en vastlopen (zonder blijvende schade).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:43:
doorbranden, in het ergste geval. Of anders heel erg heet worden en vastlopen (zonder blijvende schade).
Daar zit dus geen beveiliging op? Ik test van te voren alles goed, maar wil toch graag weten wat er gebeurt als een fan ermee ophoudt! :D

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Waarschijnlijk doorbranden.

Of je pc loopt gewoon vast (Je kunt zien dat je videokaart te warm wordt als hij artifacts gaat vertonen op beeld)

[ Voor 0% gewijzigd door OneUp op 11-05-2005 13:45 . Reden: Laaaaat ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn ervaring is een stotterende pc zodra de koeling ermee ophoudt... Maar dit was met een GeForce2 GTS (ja een oudje alweer...). Ik zou persoonlijk de gok niet durven wagen eigenlijk...
Mijn video is daarom tegenwoordig passief gekoelt met een Zalman (en daarnaast is het ook heerlijk stil)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
deepbass909 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:49:
Mijn ervaring is een stotterende pc zodra de koeling ermee ophoudt... Maar dit was met een GeForce2 GTS (ja een oudje alweer...). Ik zou persoonlijk de gok niet durven wagen eigenlijk...
Mijn video is daarom tegenwoordig passief gekoelt met een Zalman (en daarnaast is het ook heerlijk stil)
Ik ga ook helemaal geen risico's nemen. Zit nu een Zalman VF700 koeler op. Deze koeler ga ik aansluiten op een schakelaar die tussen 5v en 12v kan schakelen. Wilde alleen weten "als" hij ermee ophoudt..

Zekerheid heb je nooit!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Maak er zelf een beveliging op?

Het is hier cme he ;)

Je pakt dat toerenteldraadje en met wat condo's/transistors maak je een simpel ding dat als je langer dan een seconde ofzo geen rpm meting krijgt iets keihard gaat piepen/ fan op 12 gooit/ pc uitgooit

Niet zo heel moelijk hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:00:

Het is hier cme he ;)

Je pakt dat toerenteldraadje en met wat condo's/transistors maak je een simpel ding dat als je langer dan een seconde ofzo geen rpm meting krijgt iets keihard gaat piepen/ fan op 12 gooit/ pc uitgooit

Voor jou misschien niet, bij mij gaat die kennis niet zo heel ver! :P

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Athlon 64 proc's zijn toch gewoon thermisch beveiligd? De gewone athlons waren dat niet, maar de 64 gaan gewoon uit als ze te warm worden. Ik denk ook wel dat die X800 XT beveiligd is, maar dat is denk ik wel op de site van de fabrikant te vinden.

Casemod: Cubeleon

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:51

Santford

FP PowerMod
SA007 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:00:

Het is hier cme he ;)

Zou je mss een schema of iets willen posten van hoe jij het in je gedachten heb?
Want ik zou ook graag zoiets willen bouwen >:) , lijkt me wel handig dat je pc gewoon uitgaat als er iets mis is met de cooling, 't zou toch zonde zijn als je net nieuwe apparatuur doorbrand door oververhitting... 8)7

(houd meteen het topic een beetje going, gezien de vraag van de TS wel zo'n beetje beantwoord is en dit wel iets toevoegd en mss voor meerdere mensen interessant is)
Pagina: 1