Ik heb hier een oud mengpaneeltje JBsystems Pro 16x. Ik wil er graag een microfoon aansluiten, maar dat werkte steeds niet. Nu heb ik em ff opengeschroeft en geconstateerd dat er maar 2 draden van de mic aansluiting komen. Hiervan zit er 1 direct aan de ground en de andere gaat door allemaal componentjes. Dus vroeg ik mij af of je er wellicht een actieve microfoon aan zou moeten hangen met een eigen voeding oid. Of is dit misschien te faken door zelf voeding toe te voegen? Of slaat het helemaal nergens op wat ik hier allemaal beweer? Even ter info, ik heb dus gewoon met een pc microfoontje geprobeerd. Tnx alvast!
Microfonen zijn niet actief of passief, maar je hebt er wel die 48V fantoomvoeding nodig hebben. In een aantal gevallen is dit aan en uit te schakelen op het mengpaneel zelf. Als dat zo'n microfoon is heb je een voorversterker (preamp) nodig. Deze zijn erg goedkoop te krijgen, Behringer heeft er 2 onder de 50 euro, en misschien kan 't zelfs nog goedkoper.
[ Voor 35% gewijzigd door Yoozer op 11-05-2005 13:18 ]
teveel zooi, te weinig tijd
PC microfoons zijn electrets welke een paar volt nodig hebben (wordt geleverd door de geluidskaart) om te werken. Probeer het eens met een cheape dynamische mic of een condensator mic als je mengpaneel fantoomvoeding ondersteunt.
Er gaat helemaal niks aan voeding richting mic uitgang, dus ik denk niet dat mijn mengpaneeltje die fantoomvoeding ondersteunt. Bovendien heb ik geen condensator mic of dynamische mic oid. Is het niet mogelijk met een pc mic?
Dat mengpaneeltje was mijn eerste paneeltjeVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:00:
Ik heb hier een oud mengpaneeltje JBsystems Pro 16x. Ik wil er graag een microfoon aansluiten, maar dat werkte steeds niet. Nu heb ik em ff opengeschroeft en geconstateerd dat er maar 2 draden van de mic aansluiting komen. Hiervan zit er 1 direct aan de ground en de andere gaat door allemaal componentjes. Dus vroeg ik mij af of je er wellicht een actieve microfoon aan zou moeten hangen met een eigen voeding oid. Of is dit misschien te faken door zelf voeding toe te voegen? Of slaat het helemaal nergens op wat ik hier allemaal beweer? Even ter info, ik heb dus gewoon met een pc microfoontje geprobeerd. Tnx alvast!
Er zit geen ondersteuning voor fantoom voeding op, dus mics die 48 volt nodig hebben, gaan niet werken daar
Kan het niet gewoon zijn dat je mic ingang overleden is oid?
Edit: Ik heb em nog staan, dus ik kan (als ik er aan denk) vanavond wel eventjes iets uitproberen
[ Voor 5% gewijzigd door Glacier op 12-05-2005 12:37 ]