Toon posts:

Ik zoek een goedkope PC waar ik een beetje spellen....

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
... op kan spelen maar het moet niet te duur zijn. Ik heb misschien wat gevonden:

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Is dit wat voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
Ik wil een auto en een beetje rond rijden. Is een toyota wat voor mij>?

Anyways, "een beetje spelen" is een ruim begrip. Welke spellen en welke reso? Bovedien kan je toch gewoon een beetje reviews kijken. Echter als je wat meer info geeft kunnen we je misschien wel de juiste richting opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-05-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen idee :P

post de configuraties hier eens, anders kunnen we natuurlijk niet zien wat voor systeem je het over hebt. (ik krijg enkel de algemene config bij de link, niet de door jou samengestelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor dit soort adviezen kun je misschien beter Dell bellen of naar een winkel bij jou in de buurt gaan want dit is wel een beetje erg kort door de bocht.
Een beetje goedkope pc waar je een beetje spellen op kan spelen kan zoveel zijn. Als je geen zware games speelt kun je heel goedkoop uitkomen. Als je wat zwaardere games speelt, denk UT2004, Doom3, Richard Burns Rally, ik noem maar ff wat en je wilt die ook een beetje mooi willen spelen - dus high detail en redelijke resolutie - dan heb je zwaarder geschut nodig.
En wat is je budget? Ook dat is natuurlijk belangrijk. En natuurlijk wat beter beschrijven wat je met je pc wilt doen en wat hij dus moet kunnen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als ik iTommie zou heten zou ik een iMac kopen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 02-10 08:36
pjottum schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:05:
Als ik iTommie zou heten zou ik een iMac kopen.
offtopic:
[NOFI]Right, post dan niet... Dit is nog veel looser dan de topic start[/NOFI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 10:52
Voordat je een topic start
Om alles nog wel netjes op orde te houden hebben we een duidelijk beleid hier. We verwachten dat je de CSL FAQ en het CSL beleid helemaal hebt doorgenomen voordat je een vraag stelt en tevens ook bekend bent met de FAQ forumgedrag. Onder de FAQ forumgedrag valt dus o.a.:

* Zoeken op GoT: met de search zoeken op steekworden;
* FAQs van (andere) fora lezen. Sommige problemen hebben met meerdere dingen te maken, het is soms dus handig om b.v. ook de OM FAQ te lezen naast de PMG FAQ;
* Zorg voor een duidelijke topictitel;
* Zorg voor een duidelijke topicstart.

De FAQ forumgedrag en de CSL FAQ behoort min of meer tot de basiskennis. In het beleid staan de regels voor het maken van een topic. Eerst de FAQs doornemen, en vervolgens het beleid dus. Blijkt het dat je topic niet voldoet aan de eisen, is de kans groot dat je topic zonder pardon op slot gaat. Dit doen we dan niet om jou te pesten, maar dus om het schoon te houden.

Vragen stellen in CSL
Een dwaas kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden. Een bekende, oude zegswijze welke desondanks nog steeds opgeldt doet, zeker op GoT. Bedenk dus op welke vragen je antwoord wilt eer je ze hier stelt. Het belangrijkste is dat je zèlf zoveel mogelijk de antwoorden probeert te vinden! Want ondanks dat je hier veel vragen kunt stellen wordt het door niemand gewaardeerd wanneer je hier klakkeloos een vraag neerzet welke met minimale inspanning jouwerzijds beantwoord had kunnen worden.

Guides
Bovenaan de topiclist vind je naast dit welkomsttopic enkele guides. Deze guides zijn opgesteld met een algemene omschrijving in het achterhoofd zoals een hi- of mid-end game systeem/notebook, een office systeem of een multimedia workstation. Het moge duidelijk zijn dat deze guides niet pretenderen het laatste woord te hebben, je moet ze zien als leidraad welke je kunt gebruiken om zelf tot een systeemkeuze te komen.

Elke guide behoeft feed-back, hiertoe dienen guide specifieke feed-back topics, welke, indien niet aanwezig in overleg gestart kunnen worden (om wildgroei en dubbel tegen te gaan). Let op dat dit inhoudelijk blijft, dus géén persoonlijke wat-moet-ik-nemen vragen(!) maar opmerkingen over de guide zelf en discussie daarover. Voorstellen zijn ook welkom, zeker omdat de markt erg dynamisch is; prijzen veranderen, nieuwe producten worden geïntroduceerd etc. waardoor een guide geen statisch fenomeen is en mag zijn. De feed-back zal regelmatig in de desbetreffende of eventueel nieuwe guide verwerkt worden.
Terug naar boven

Systeemvragen: Wat moet ik kopen? Is dit goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen :)

Wil je graag een voorbeeld zien van een complete en specifieke Hoe-is-dit-systeem vraag, klik dan hier. Wil je graag een voorbeeld hoe het niet moet, klik dan hier.
Terug naar boven

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 11-05-2005 11:18 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
"Is dit wat voor mij?"

Heb je die specs vergeleken met die van de minimum systeemvereisen van de 'beetje spellen' dat je wil spelen die je in de winkel vond?
Goedkope pc, die beetje spellen kan spelen => <800€ kan al, en kies een PC van Dell bijvoorbeeld, waar je optioneel een iets sterkere videokaart kan in laten plaatsen. En ziezo, jij bent gesteld :-)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 10:37

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:34:
... op kan spelen maar het moet niet te duur zijn. Ik heb misschien wat gevonden:

Is dit wat voor mij?
Wat voor spellen speel je graag?
Wil je graag de laatste hardware voorzien zijn?
Wat eisen heb je verder aan een pc?
enz enz enz...
ga eerst eens nadenken wat je precies wilt. Antwoord dan pas weer in dit topic of een nieuw topic.

En een beetje spellen kan niet. Je speelt of je speelt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 11-05-2005 11:21 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:20:
[...]
Wat voor spellen speel je graag?
Wil je graag de laatste hardware voorzien zijn?
Wat eisen heb je verder aan een pc?
enz enz enz...
ga eerst eens nadenken wat je precies wilt. Antwoord dan pas weer in dit topic of een nieuw topic.

En een beetje spellen kan niet. Je speelt of je speelt niet.
en niet echt onbelangrijk... wat is je budget...

ga eens spelen met wat pc makers van b.v alternate ofzo, zo zie je wat je voor een bepaald budget kan kopen, verder kan je zelf wel verzinnen wat je wilt en hoe je je budget gaart verdelen, als je 900€ budget heb ga je niet 2 WD raptors erin zetten en ook niet 2gig OCZ geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 10:37

Zeror

Ik Henk 'm!

Denk vooral goed aan je videokaart en geheugen. Die zijn heel belangrijk bij het gamen. Vooral videokaart moet je goed over nadenken. Die zijn ook het duurst van alle hardware. Snelle CPU is ook aangeraden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

De grafische kaart die er standaard bij zit (geintegreerd) kan je niet veel mee. De andere opties x300 is beter en de nvidia 6800 is weer veel beter.

Maar je kan bv beter een 2 gh cpu en snelle videokaart hebben dan eeb 3 gh cpu en een langzame videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 22:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe moeten wij dit weten dan? wij tweakers hebben geen glazen bollen waar wij in kunnen kijken.

Bij de registratie op tweakers moet je akkoord gaan met een aantal dingen, misschien handig voor alle leden die nieuw lid worden omdat daadwerkelijk ook door te lezen.

http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Etc, lees dit allemaal eens door en maak een nieuw topic aan volgens deze richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jajajajaja.....

Ja, ik wil eigenlijk een PC voor erbij - ik heb een mac maar kan geen spellen doen - en ja ik wil toch wel de nieuwere spllen kunnen spelen....

Ik denk dat ik voor die Dimension 5000 ga en dan verder sparen voor een goeie videokaart. Want ik kan wel even w8en hoor voordat ik die spellen kan spelen ;)

Maar bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zal het inmiddels al wel doorhebben, maar dit is niet de juiste manier om een topic hier te starten. Je zal toch wel iets meer zelfonderzoek moeten doen, om een topic te openen dat langer open blijft en waar je ook betere replies op krijgt.

Je hbet bij het registreren de algemene voorwaarden voor je neus gekregen, maar het ziet er naar uit dat niet zoveel ervan is blijven hangen. Je kan ze nog eens nalezen door op de faq knop te drukken. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.