Toon posts:

probleem met de geforce 6600GT??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het opstarten van mijn pc
direct bij het opstarten van de pc nog voordat windows xp wordt geladen verschijnen er rare tekens in het beeld. Deze verdwijnen pas als het aanmeldscherm windows XP verschijnt.
Ook in de bios zie ik alleen maar tekens en kan geen letters of tekens onderscheiden (beetje lastig als ik bijv. het e.e.a. in de bios moet wijzigen)

Ik heb windows al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
er is geen hardware toegevoegd, wel is er in de instellingen van de videokaart wat gewijzigd (ivm installatie van een spel "vampire bloodlines").
herz
framerates en
dxdiag
De kaart heb ik reeds 6 maanden in mijn bezit, nooit problemen mee gehad
Aangezien ik alleen nog in de veilige modus kan starten, kan ik geen instellingen meer terugzetten in de nvidia geforce 6600GT kaart.

Als ik windows in de veilige modus start krijg ik het scherm met het windows xp logo duidelijk te zien. in de veilige modus krijg ik naast het bureaublad ook allemaal blauwe en zwarte puntjes te zien.
Kan het dan aan de videokaart liggen? Als dat zo zou zijn dan zou ik toch helemaal niks meer zien??

Kortom een raadsel.
intel celeron 2.6 - 512mb RAM - videokaart geforce 6600 gt

Wie kan mij helpen?? Alvast bedankt voor de moeite!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:17:
Ik heb een probleem met het opstarten van mijn pc
direct bij het opstarten van de pc nog voordat windows xp wordt geladen verschijnen er rare tekens in het beeld. Deze verdwijnen pas als het aanmeldscherm windows XP verschijnt.
Ook in de bios zie ik alleen maar tekens en kan geen letters of tekens onderscheiden (beetje lastig als ik bijv. het e.e.a. in de bios moet wijzigen)

Ik heb windows al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
er is geen hardware toegevoegd, wel is er in de instellingen van de videokaart wat gewijzigd (ivm installatie van een spel "vampire bloodlines").
herz
framerates en
dxdiag
De kaart heb ik reeds 6 maanden in mijn bezit, nooit problemen mee gehad
Aangezien ik alleen nog in de veilige modus kan starten, kan ik geen instellingen meer terugzetten in de nvidia geforce 6600GT kaart.

Als ik windows in de veilige modus start krijg ik het scherm met het windows xp logo duidelijk te zien. in de veilige modus krijg ik naast het bureaublad ook allemaal blauwe en zwarte puntjes te zien.
Kan het dan aan de videokaart liggen? Als dat zo zou zijn dan zou ik toch helemaal niks meer zien??

Kortom een raadsel.
intel celeron 2.6 - 512mb RAM - videokaart geforce 6600 gt

Wie kan mij helpen?? Alvast bedankt voor de moeite!!
Het kan wel aan de kaart liggen..
Ooit een keer warmte problemen gehad met je kaart misschien ?
Kan hij nu misschien pas last van hebben :-s
Keer overgeclockt?
Voltmod?
Zeg het maar...

EDIT: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1035393 En niet dubbelposten eej :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 22:43 ]

Verwijderd

ik heb een gelijkaardig probleem.

gisteren een pc ter nazicht binnen gekregen, en deze vertoont ongeveer gelijkaardige symptomen.

Bij een boot flikkeren er enkele verticale 'banen' doorheen de bios schermen tot hij bij het xp scherm komt, daar kan ik de username aanklikken en inloggen, maar daar krijg ik dan ipv flikkerende banen. heel slecht beeld, en onderbroken streeplijnen (verticaal)

dit kan soms even goed gaan, soms crasht xp al bij het loginscherm met een bsod

dus de ram getest (uitgewisseld met andere pc en memtest gedaan) : OK
beeldkaart en moederbord kan ik niet testen, wegens pci-e.

mijn inziens zal het de beeldkaart een inno3D Geforce 6600 GT 256mb ram zijn die het probleem geeft.

(er zijn geen overclocks gebeurd, alles draait nog gewoon op stock speeds met stock cooling. pc is 2 maanden oud)

specs:

- amd64 3500+
- abit fatality mobo (juiste type ontgaat me, is met die fanduct in de backplate)
- 80gb maxtor hd (ide)
- 350watt voeding
- windows xp pro sp2

Verwijderd

kunnen jullie eens met een andere videokaart proberen?

Verwijderd

ik kan helaas niet testen met een andere videokaart, omdat het pciexpress is, en ik niet meteen nog iemand weet die zon recente kaart in bezit heeft.

nu ga ik wel eens naar de pcshop hier in de buurt, effe vragen of ze niet snel even een kaartje kunnen insteken, want dit schiet momenteel niet echt op.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
heb je de cmos al gecleared?
batterij er uit + jumper overzetten...

verder erg vaag probleem...

[ Voor 8% gewijzigd door sjongenelen op 11-05-2005 14:05 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

ik zal straks eens een paar fotos trekken van het scherm en er eens een fatsoenlijk draadje voor maken.

vooralsnog bedankt van mijn kant uit

Verwijderd

voel eens aan je northbridge? mischien word die wel ffies TE heet. en als ie NIET tot LAUW warm word kan het ook betekenen dat je koelblokje niet goed verbinding maakt...!
Pagina: 1