Toon posts:

[XP] HELP; vreemde tekens bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het opstarten van mijn pc
direct bij het opstarten van de pc nog voordat windows xp wordt geladen verschijnen er rare tekens in het beeld. Deze verdwijnen pas als het aanmeldscherm windows XP verschijnt. Daarna komt de pc direct in de veilige modus met weer een raar achtergrond (allemaal blauwe puntjes als achtergrond)

Ook in de bios zie ik alleen maar tekens en kan geen letters of tekens onderscheiden (beetje lastig als ik bijv. het e.e.a. in de bios moet wijzigen)

Ik heb windows al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
er is geen hardware toegevoegd, wel is er in de instellingen van de videokaart wat gewijzigd (ivm installatie van een spel "vampire bloodlines").
herz
framerates en
dxdiag

Aangezien ik alleen nog in de veilige modus kan starten, kan ik geen instellingen meer terugzetten in de nvidia gforce kaart.

Als ik windows in de veilige modus start krijg ik het scherm met het windows xp logo duidelijk te zien. in de veilige modus krijg ik naast het bureaublad ook allemaal blauwe en zwarte puntjes te zien.
Kan het dan aan de videokaart liggen? Als dat zo zou zijn dan zou ik toch helemaal niks meer zien??

Kortom een raadsel.
intel celeron 2.6 - 512mb RAM - videokaart gforce 6600 gt

Wie kan mij helpen?? Alvast bedankt voor de moeite!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je een screenshot (met digicam ofzo) ? :?

'Vreemde tekens' is een ruim begrip. :Y)

Heb je trouwens al een andere videokaart geprobeerd? Het klinkt alsof daar iets niet helemaal goed meer aan is.

[ Voor 43% gewijzigd door pven op 10-05-2005 22:14 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist gedaan, ;( ;( probleem opgelost, denk dat de 4 maanden oude 6600 gt kaart stuk is want met de andere oude kaart heb ik wel het vertrouwde beeld.... bedankt voor tip!

Weggooien maar die kaart??? :'(

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:07:
Zojuist gedaan, ;( ;( probleem opgelost, denk dat de 4 maanden oude 6600 gt kaart stuk is want met de andere oude kaart heb ik wel het vertrouwde beeld.... bedankt voor tip!

Weggooien maar die kaart??? :'(
Wat dacht je van garantie?

Specs

Verwijderd

Garantie inderdaad, en eentje is wel genoeg.
Zie Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Dit topic is gesloten.