LordLynx schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:55:
Misschien een beetje off-topic (maar aangezien het enige topic erover gelijk op slot werd gegooit) maar heeft iemand de A8N zonder SLI? En zo ja, is dat bord verder ook goed? Ik ga zelf een Ati kaart kopen (heb niets aan SLI) en neem een Audigy 2 erbij (zit al Firewire op) dus ik heb op zich niets aan de extra's van de SLI (of SLI deluxe), maar mochten die nou stabieler ofzo zijn ga ik (natuurlijk) liever voor een SLI variant.
Ik heb gisteren een PC inmekaar gezewt (voor iemand anders) met de A8N-E (non sli dus).
Ging allemaal relaxed, was mn tweede zelfbouw, niet echt problemen gehad. Enige puntjes:
- ik heb die northbridge fan er maar afgehaald omdat ik daar zo'n slechte verhalen over las, heb er een zalman 47 nogwat heatsink opgezet, 120mm fannetje ervoor. Overigens voldoende ruimte voor die heatsink en Leadtek 6600 GT video kaart.
- enige probleempje wat ik ff had was dat een bios flash naar 1004 niet helemaal goed ging, hij rebootte en wilde daarna niet meer starten, gaf lange piep ala geen videosignaal.
Dus ik wilde CMOS reset, in de handleiding stond dat de batterij er uit moest, dat lukte niet dus zonder geprobeerd, nog steeds piiiiep. Nou ja toen nog maar kutten en uiteindelijk toch die batterij eruitgekregen maar dat vond ik lastig
Toen deed ie het weer goed. Verder was het wel apart dat ie oorspronkelijk de CPU herkende als 4 duizend nogwat Mhz in de BIOS (windows zag em wel op 1800), maar dat zal wel komen doordat t een Venice is. Nu zag ie em later wel goed.
Dus op zich geen klachten tot zover, enige wat ik hoop is dat die heatsink genoeg is om de Northbridge koel te houden, geen temperatuursensor daarin dus tis maar een beetje gokken en hopen dat t genoeg is