[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 8

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, daar is Maikuuul weer met zijn problemen :P

Hoe moet ik dit nou weer fixen ?

http://img181.echo.cx/img181/9080/geluid8nb.jpg

Modbreak:Link van plaatje gemaakt :) Leer thumbnails te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 25-05-2005 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok andere vraag welke south bridge wordt dan gebruikt op een a8n-sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey...`k Snap ff iets niet. Binnenkort ga `k de non-deluxe bouwen icm een x800 van Club3D. Op deze VGA kaart moet ik (zoals op de meeste high-end kaarten) een Molex-stekker inpluggen. Maar nou zit er op dat mobo ook zo'n Molex-stekker en ik heb gelezen dat die voor de voeding van de VGA-kaart(en) zijn. Moet ik nou een molex-stekker op heb mobo pluggen of in de VGA-kaart of in beide?

Thanx
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pascal, die extra in het mobo is voor SLI, dus dat heb je niet nodig, het hoeft alleen dus in de kaart zelf

@ maikuul, heb je de soundkaart aanstaan in de bios? zo jah, installeer de drivers van de asus cd, de realtek AC97 audio drivers, als het dan niet werkt ga naar configuratie scherm en dan geluiden en audioapparaten, en kijk of je uit een geluidskaart kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:46:
@pascal, die extra in het mobo is voor SLI, dus dat heb je niet nodig, het hoeft alleen dus in de kaart zelf
OK! Thanx...Misschien een domme vraag hoor, maar wordt de temperatuur van de NB ook doorgegeven (zodat je die bv in SpeedFan kan aflezen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, er zijn heel veel mensen geweest die dat hebben zitten schreeuwen, maar dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt pookieguy voor de tip, vorige keer op mijn andere mobo hoefde ik hem niet eens te installeren dus daarom wist ik het ff niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:07
Heb last van een tikkend geluid in de speakers als ik een spelletje speel, een vriend van me heeft het zelfde (met een non deluxe), weet iemand hier een oplossing voor buiten een pci geluidskaart kopen?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:36:
Heb last van een tikkend geluid in de speakers als ik een spelletje speel, een vriend van me heeft het zelfde (met een non deluxe), weet iemand hier een oplossing voor buiten een pci geluidskaart kopen?
Software al opniew installed ?
Misschien is dit probleem bekend bij andere non deluxe users ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:49:
[...]

Uhm nee, ik heb een SB kaart er in zitten..
maar mijn vriendin heeft wel af en toe een "tik" door haar onboard audio zitten...
het gaat hier om een A7V8X-X (socket A dus)
maar ik herken het probleem wel... (als hij hetzelfde bedoeld)
(geen oplossing voor dit probleem gevonden btw ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:49:
[...]

Software staat er net nieuw op, en m'n eigen is wel een Deluxe ... had het trouwens met Brothers in Arms. En het is inderdaad niet constant.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 24-05-2005 21:36 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 13:42
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:54:
ok andere vraag welke south bridge wordt dan gebruikt op een a8n-sli
nForce4 is single chippie. :z

[ Voor 7% gewijzigd door ff_tweake op 24-05-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me, maar de search functie werkt niet en 7x 23 pagina's doorlezen trek ik niet, ik heb al 50 pagina's van een engels forum bekeken.

PROBLEEM MET NIEUW BORD:

VGA kaart (ASUS X600 XT) werkt NIET op PCIEX16_1, wel op PCIEX16_2.
Single card use is selected.
Voeding is ok.
Bios: 1006

Precies zelfde robleem ook door 2 andere mensen ondervonden op ander forum, maar geen replies meer gezien met oplossingen daarna.

Wordt dit een RMA of is er een oplossing voor?

Alvast heel hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
flash er effe een nieuwere bios op.
en als dat niet helpt zou ik hem RMA sturen idd het 16_2 slot werkt zonder SLI op PCI-E 1X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:35:
[...]

Software staat er net nieuw op, en m'n eigen is wel een Deluxe ... had het trouwens met Brothers in Arms. En het is inderdaad niet constant.
bedoel je het gekraak? dat is opgelost in de 6.53 drivers van nvidia, als die driver ut lopen (zoals mij, BSODs en alles) dan moet je alleen de audio drivers via het apparaatbeheer installen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
hoe zijn de ervaringen met de 1009-002 beta bios
ik hoorde namelijk dat veel mensen hierdoor van hun probleem met de maxtor daimond max 10 afwaren
ik heb zelf wel weer een crea bea oplossing maar dat is niet de meest ideale voor op de langere termijn.

misschien een beetje offtopic maar het heeft wel een relatie tot een probleem met de Asus A8N-SLI
ik hoorde dat win xp64 bij veel mensen goed draait als je alle 64 drivers heb beter zelfs dan XP 32-bit
en dus ook veel stabiliteits problemen oplosde kan iemand ook hierover zijn ervaringen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff_tweake schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:10:
[...]

nForce4 is single chippie. :z
ook leuk om te weten :P

Zitten ze een beetje in deel 7 te vermelden dat mijn maxtor niet gaat werken met een ich 5 southbridge. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zitten ze een beetje in deel 7 te vermelden dat mijn maxtor niet gaat werken met een ich 5 southbridge.
Neem die teksten dan nog eens goed door :z Het zijn gewoon copypastes uit de OM FAQ, waarin wordt vermeld dat de DM10 met een verouderde firmware niet goed werkt op ICH5, ICH6, nForce3 en nForce4.

En jij zit hier basic vraagjes te stellen die je met enig research makkelijk zelf had kunnen uitvinden. Het is niet de bedoeling om zulke vragen zonder enig inzet, inzicht, research en basiskennis in ervaringentopics te stellen, laat staan op GoT. Zie ook de tweede post van het PMG Beleid. Je bent eerder per email gewezen op je postgedrag/niveau op GoT. Laat dit geen tweede keer gebeuren ;)

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 25-05-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:37:
ik hoorde namelijk dat veel mensen hierdoor van hun probleem met de maxtor daimond max 10 afwaren
Ik heb er nog bar weinig over gelezen.. waar heb jij dit vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP

gister kwam er ineens een geluid uit mijn computer alsof er een kat gewurgd werd in mijn computerkast.
Bij nadere inspectie bleek dit geluid van uit de chipset-fan te komen. Na het rebooten liep hij weer normaal. Vandaag weer het zelfde verhaal.Zou die fan misschien al stuk kunnen zijn na 4 maanden? Computer staat wel veel aan soms 2/3 dagen achtereen, maar dat mag het probleem ook niet zijn volgens mij.
Ik hoop dat jullie misschien iets meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:40:
[...]
En jij zit hier basic vraagjes te stellen die je met enig research makkelijk zelf had kunnen uitvinden. Het is niet de bedoeling om zulke vragen zonder enig inzet, inzicht, research en basiskennis in ervaringentopics te stellen, laat staan op GoT. Zie ook de tweede post van het PMG Beleid. Je bent eerder per email gewezen op je postgedrag/niveau op GoT. Laat dit geen tweede keer gebeuren ;)
heb ik ook zitten te doen ;)

Maar vind je het gek dat ik niks heb kunnen vinden als ik op 'southbridge asus a8n' zat te zoeken. Ik heb gerust wel gezocht hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:09:
HELP

gister kwam er ineens een geluid uit mijn computer alsof er een kat gewurgd werd in mijn computerkast.
Bij nadere inspectie bleek dit geluid van uit de chipset-fan te komen. Na het rebooten liep hij weer normaal. Vandaag weer het zelfde verhaal.Zou die fan misschien al stuk kunnen zijn na 4 maanden? Computer staat wel veel aan soms 2/3 dagen achtereen, maar dat mag het probleem ook niet zijn volgens mij.
Ik hoop dat jullie misschien iets meer weten.
de fan op de koeler is echt klote...
je kan hem RMA sturen, maar dan ben je je bord lang kwijt.. je kan ook een Zalman NBcooler kopen, er een 40mm fan op monteren en die op je bord zetten.

Je verliest je garantie wel, maar het is wel veel stiller en koeler...
(hier is ook veel over te vinden!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Ik heb dus laatste een nieuw mobo/proc/videoplank gehaald, en het valt me iid op dat ie nu zo veel meer herrie maakt. Ik ga vannavond eventjes kijken welke het precies is.

Welke NB cooler van zalman is aan te raden (en past) en welke 40 mm fan? Ik heb me pa al meerder fans op zijn NB zien plaatsten dus ik wil een goeie die iig langer dan 2 maanden mee gaat?

(Vraag over NB is hier te lezen maar er worden meerdere genoemd... van daar dat ik hem nog eens vraag).

Excuus: zie in starttopic dat het ZM-NB47J is:

Dan blijft me vraag staan welke 40mm fan goed is.

(ik beschik over een Lian Li V2000 last dus volgens mij is de airflow wel goed....)

[ Voor 18% gewijzigd door m00n op 26-05-2005 09:35 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kun je kant en klaar een NB-cooler kopen:
http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n dit is al 3000000000x langsgekomen, neem gewoon die papst 40x40x20 18Db op 5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:50:
m00n dit is al 3000000000x langsgekomen, neem gewoon die papst 40x40x20 18Db op 5V
Sorry :). Nou dan bestel ik nu de volgende twee:

Zalman ZM NB47J
Papst Fan 405

Bedankt nogmaals, en excuses voor de overbodige vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat zo eens te zoeken naar agp aperture size om te kijken of dat nog wat zou uitmaken in perfomance. Na helemaal niks gevonden te hebben, ging ik toch eens nadenken. Ik kwam tot de conclusie dat het natuurlijk een pci-express bord is :P

Ik vroeg me af waarom is dat er niet meer voor pci-express of iig niet voor dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
40mm fans zijn allemaal kut imho
maken allemaal veel geluid en leveren weinig flow...

het zal niet echt veel uitmaken met deze kleine fannetjes (er zit natuurlijk altijd verschil in, maar veel zal het niet zijn in RL... op papier misschien wel... maargoed :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:05:
[...]

Sorry :). Nou dan bestel ik nu de volgende twee:

Zalman ZM NB47J
Papst Fan 405

Bedankt nogmaals, en excuses voor de overbodige vraag!
sry, dat moet je niet doen ;), je moet de 12V papst nemen (sry voor de verwarring, wist niet dat er ook een fanntje was dat op 5V al 6000 rpm maakt :S da's de 412 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:49:
Zat zo eens te zoeken naar agp aperture size om te kijken of dat nog wat zou uitmaken in perfomance. Na helemaal niks gevonden te hebben, ging ik toch eens nadenken. Ik kwam tot de conclusie dat het natuurlijk een pci-express bord is :P

Ik vroeg me af waarom is dat er niet meer voor pci-express of iig niet voor dit mobo?
dat is het mooie van pci-e, de link naar het interne geheugen is door pci-e heel snel geworden waardoor je geen ram meer hoeft te reserveren, maar dat hij er gewoon gebruik van maakt.

*edit* sry vor de dubblepost, realiseerde me niet dak nog in hetzelfde topic was :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:12:
[...]

sry, dat moet je niet doen ;), je moet de 12V papst nemen (sry voor de verwarring, wist niet dat er ook een fanntje was dat op 5V al 6000 rpm maakt :S da's de 412 volgens mij
Ja net besteld godver :) kijken of ik hem nog kan aanpassen...

Er zijn ook meerdere 12v versies... welke moet ik precies hebben @

www.ikbenstil.nl

Bedankt!

edit:

Papst Fan 412/2

Art.Nr.: 8131
10m³/h - 18dB(A) - 6000U/min - 12V - 3Pin Plug

Volgens mij deze...

[ Voor 13% gewijzigd door m00n op 26-05-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:12:
[...]

En hoe bevestig je die fan dan op de NB-cooler? Ben zelf ook van plan om dit moederbord + o.a. ZM-NB47J aan te schaffen, maar ben bang dat dit met de gloeiend hete passieve gigabyte 6600GT een beetje warm gaat worden. andere fan (met NB47J) zou een goede oplossing zijn, maar dan moet ie er wel fatsoenlijk op te bevestigen zijn....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
weet iemand waarom corsair CMX512-3200C2 met een CL3 in de QVL van de A8N-sli staat, terwijl het een CL2 zou moeten hebben?

btw,
Ik kan me herinneren dat ik ergen las (ik kan het niet meer terug vinden) dat als je een Venice gaat overclocken met CL2,5 dat je dan opeens niet meer verder komt, terwijl je die grens niet hebt met CL2 geheugen, kan iemand mij daat iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:04
Wat ik ook probeer, ik krijg de standaard Amd cooler er niet vanaf. Dat hendeltje is inmiddels wel de andere kant opgezet, maar wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
Intergalactrick schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:41:
Wat ik ook probeer, ik krijg de standaard Amd cooler er niet vanaf. Dat hendeltje is inmiddels wel de andere kant opgezet, maar wat dan?
Handeltje andere kant op, dan kun je de clip iets naar beneden doen en m zo eraf halen. :z Gewoon proberen, niet te bang zijn!! :P
(ik sta niet in voor de gevolgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Anthor schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:20:
weet iemand waarom corsair CMX512-3200C2 met een CL3 in de QVL van de A8N-sli staat, terwijl het een CL2 zou moeten hebben?

btw,
Ik kan me herinneren dat ik ergen las (ik kan het niet meer terug vinden) dat als je een Venice gaat overclocken met CL2,5 dat je dan opeens niet meer verder komt, terwijl je die grens niet hebt met CL2 geheugen, kan iemand mij daat iets over vertellen?
lijkt me heel stug, meeste geheugen komt niet ver op cl2, je zult al snel merken dat wanneer je het geheugen gaat OCen, je de timings losser moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:07:
[...]

is helemaal niet nodig, met de oude bios en mijn SanDiego 4000+ helemaal geen enkel probleem gehad.
Heb de gok ook genomen dmv asusupdate in winxp me mainboard van 1002 naar 1008 geflasht ook hier sinds vandaag de 4000+ san diego, en alles is perfect verlopen, gelukkig

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intergalactrick schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:41:
Het zit nog vast met een ijzer clipje, wanneer je dat hendeltje hebt overgehaald kan je deze naar de zijkant schuiven. Je zal zien de ene kant gaat nu gemakkelijk los en voor de andere kont moet je even wat kracht gebruiken, geen tang ofzo want sommige zijn zo gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:04
ff_tweake schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:41:
[...]

Handeltje andere kant op, dan kun je de clip iets naar beneden doen en m zo eraf halen. :z Gewoon proberen, niet te bang zijn!! :P
(ik sta niet in voor de gevolgen)
Hier een foto van de CPU koeler, de fan die erop zat heb ik voor het gemak even weggehaald.

http://img279.echo.cx/img279/2763/sany36206qs.jpg

Welke clip bedoel je dan precies?

Oja, let even niet op het stof :P

Ik voel me echt stom, maar ja, wil toch wat leren he O-)

Gelukt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 10:22
Kan iemand me vertellen hoe het zit met het gebruiken van 1 SATA schijf met dit moederbord. Ik heb een Hitachi Deskstar 7K250 160 GB aan de eerste Nvidia SATA/RAID poort gehangen. Deze via de bios als primary sata schijf aangegeven en dus ook bootable gemaakt. Nu las ik via de FAQ van opslagmedia & etc. dat je tijdens de installatie van XP op F6 moet drukken om de drivers te installeren. Bij stom toeval was ik dat vergeten maar tot mijn verbazing herkende windows XP ook mijn schijf en installeerde daar ook op. Windows XP lijkt het gewoon prima te doen en de schijfgrote komt bijna overeen met het aantal gb's, mis 25gb. Enige wat mij in twijfel brengt is dat windows aangeeft dat ik de schijf "veilig" kan verwijderen rechts onderin naast het klokje.

Kan iemand mij vertellen wat nu de juiste procedure is voor het installeren van een single SATA schijf? Om de schijf nu als een RAID of JBOD te installeren lijkt me zeker niet de oplossing, of zit op de nvidia raid driver ook een gewone sata driver??

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 27-05-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
In principe zit in de nVidia raid driver ook de gewone SATA driver. Dat je schijf gewoon werkt vind in wat vreemd. Bij VIA-SATA moet je iig de sata driver installeren anders 'ziet' windows de SATA schijf helemaal niet. Hoe dit bij nForce(4) zit weet ik niet precies.
Dat de schijf veilig verwijderd kan worden komt gewoon doordat de nvidia sata controller hot-plug SATA ondersteund. (schijf onder spanning loskoppelen/ aankoppelen) Dit staat trouwens ook in eerdere posts van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 08:26
Volgens my is dit de tip van de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 06:48
om niet te koopen ja 22,50 LOL dat ding is geen 2,50 waard.......kun je net zo goed zelf maaken....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blokje kost al een paar euro, 5 euro volgens de pricewatch. Dat fannetje is een papst 40mm, dat kost minimaal 9,50 euro (afhankelijk van type). In totaal kost het wel 15 euro, de prijs blijft te hoog, maar jij overdreef wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb net de Zalman NB47J op m'n northbridge gezet, maar toen ik de standaard koeler er af haalde, zag ik dat er een rubberen plaatje over de northbridge lag met een uitsparing voor de chipset zelf. Deze heb ik maar laten zitten.

Hadden jullie dit ook?

(ik had trouwens de handleiding gevolgd met het maken van de links waarmee het blok wordt gemonteerd, maar de mounting holes op de A8N-SLI zitten precies andersom (beneden/boven). Daardoor moest ik met souplesse de springveren er weer uithalen.

Ik maak nu net m'n case open om even te voelen wat de temperatuur is van het koelblok, zie ik dat ik m'n fan ervoor (120mm) niet heb aangesloten. }:O . Even afsluiten. 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Mickman op 28-05-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 00:26
Bij mij begon die NB fan afgelopen week ook te "boren".
Ik heb toen de fan eruit gesloopt, de heatsink laten zitten en er een Papst 40x40 fan opgezet.
Lekker stil en koelt voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Kwistnix op 28-05-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn update naar 1010-001 liep met wat kuren. Het scherm bleef zwart. Reset van de bios hielp niet. Opgelost door er tijdelijk een PCI-videokaartje in te prikken. Hij bleek eerst PCI, en dan PCI-Express te initialiseren (maar er was geen PCI-express kaart). Daarnaast miepte hij over een te laag toerental van de CPU-fan (logisch, die zit niet op die fan-aansluiting), maar dat kon ik niet zien bij gebrek aan beeld. Kortom, het lijkt erop dat hij eerst de PCI-kaart initialiseerde, dan de overige hardwarecontroles doet, en dan pas de PCI-Express initialiseerde. Na het omzetten naar PCI-Express eerst was er geen probleem meer.
Is er een methode om een aantal standaard instellingen in de nieuwe bios alvast mee te geven? Ik krijg wat genoeg van het telkens de zelfde zaken moeten aanpassen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost E. Boere schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:40:
Mijn update naar 1010-001 liep met wat kuren. Het scherm bleef zwart. Reset van de bios hielp niet. Opgelost door er tijdelijk een PCI-videokaartje in te prikken. Hij bleek eerst PCI, en dan PCI-Express te initialiseren (maar er was geen PCI-express kaart). Daarnaast miepte hij over een te laag toerental van de CPU-fan (logisch, die zit niet op die fan-aansluiting), maar dat kon ik niet zien bij gebrek aan beeld. Kortom, het lijkt erop dat hij eerst de PCI-kaart initialiseerde, dan de overige hardwarecontroles doet, en dan pas de PCI-Express initialiseerde. Na het omzetten naar PCI-Express eerst was er geen probleem meer.
Is er een methode om een aantal standaard instellingen in de nieuwe bios alvast mee te geven? Ik krijg wat genoeg van het telkens de zelfde zaken moeten aanpassen.
Hoe heb je geupdate ? ik heb gewoon via de cd gedaan, ging prima geen enkel probleem en makkelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Laatst online: 17-06 16:43
Mili schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:37:
ik heb zelf wel weer een crea bea oplossing maar dat is niet de meest ideale voor op de langere termijn.

misschien een beetje offtopic maar het heeft wel een relatie tot een probleem met de Asus A8N-SLI
ik hoorde dat win xp64 bij veel mensen goed draait als je alle 64 drivers heb beter zelfs dan XP 32-bit
en dus ook veel stabiliteits problemen oplosde kan iemand ook hierover zijn ervaringen posten
Ik kan je melden dat ik na de overstap naar 1009-002 beta bios inderdaad geen last meer heb gehad met mijn 2 diamondmax schijven. Ik heb ze in een raid0 configuratie en alles werkt perfect. Zelfs met C&Q enabled. Mij werd door Maxtor support ook geadviseerd om deze bios te installeren, waarna de problemen opgelost zouden moeten zijn.

Ook XP x64 draait als een zonnetje. Met een aantal games is duidelijk snelheidsverbetering. Ik heb voor alles behalve mijn geluidskaart 64 bits drivers kunnen vinden. Maar die komen in Juni volgens de klantenservice van Terratec. Nou de software nog.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Laatst online: 11-09 08:26
Bschnitz schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:10:
om niet te koopen ja 22,50 LOL dat ding is geen 2,50 waard.......kun je net zo goed zelf maaken....
Jongen doe eens rustig.... Ik had de prijs nog niet eens gezien, vond het gewoon handig dat er nog een ANDERE mogelijkheid was dan zelf fiksen.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:28:
Dat blokje kost al een paar euro, 5 euro volgens de pricewatch. Dat fannetje is een papst 40mm, dat kost minimaal 9,50 euro (afhankelijk van type). In totaal kost het wel 15 euro, de prijs blijft te hoog, maar jij overdreef wel.
Verzendkosten erbij?

Prijs is idd wat hoog, maar ze zijn wel zo slim om het toch weer het overwgen waard te maken(dus niet te hoog). :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kiphaas7 op 29-05-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
weten er al mensen of de venice en san diego cores gewoon werken met de standaard bios versie (1002 is dat geloof ik)?

m00n toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:56:
[...]
Hoe heb je geupdate ? ik heb gewoon via de cd gedaan, ging prima geen enkel probleem en makkelijk !
Vanaf een flop met AWDFlash109. Dat heb ik vaker en zonder problemen gedaan. Ach, wellicht gewoon wat pech. Maar ik ben benieuwd wat er bij anderen gebeurd bij deze biosversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
enakje schreef op zondag 29 mei 2005 @ 02:06:
weten er al mensen of de venice en san diego cores gewoon werken met de standaard bios versie (1002 is dat geloof ik)?

m00n toevallig?
Ik kan je daarbij helaas niet helpen, heb hem voor de zekerheid gewoon laten flashen in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:44
m00n schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:38:
[...]

Ik kan je daarbij helaas niet helpen, heb hem voor de zekerheid gewoon laten flashen in de winkel...
Volgens de asus site word vanaf bios 1005 venice ondersteunt voor de a8n SLI en vanaf 1007 voor de a8n SLI Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
m00n schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:38:
[...]

Ik dus wel, werkt dus wel met de san diego, alleen je geheugen is ff verdubbeld (1002), maar zoals ik al eerder schreef ben ik dmv winupdate van asus naar 1008 gegaan zonder problemen.
Zal morgen 1009 er eens op zetten, heb af en toe bsod schermen, heb vermoeden dat me xp niet honderd is.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de openingspost staat:
Configuration Light Load
AMD K8 939 CPU Type - 3500+
PCIe x16 Video Cards - 6600GT x2
DDR DIMM Modules - 2
HDD(IDE or SATA) - 2
CD/DVD (IDE or SATA) - 1
PCIe x1 Cards - 0
PCI Cards - 1
1394 Devices - 0
USB Devices - 3
Requied + 12V current > - 17A)
Required wattage - >= 350W
Nou heb ik nog niet zo lang geleden een Tagan 380W (TG380-U01) voeding gekocht

Zou ik dan met een AMD 64 3800+, 2 6600GT's, 2 CD/DVD, 2HD genoeg hebben aan die 380 Watt?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien meer iets voor het Welke voeding heb ik nodig? Deel 11 ?
Maar volgens het lijstje zal het dus net wel/net niet gaan. Gewoon ff vragen in het voedingen topic, daar weten ze er wel raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:57:
Ik heb een asus-sli deluxe, 480 neopower voeding, geforce xfx 6800gt, maxtor etc.
Ik heb vaak tijdens het opstarten (koude start) dat mijn computer geen beeld meer geeft, ik krijg dan tehoren van VGAcard failed. Na paar keer op reset of on/off button te drukken werkt het opeens wel weer. Iemand enig idee wat er aan de hand is . :'(
Ik wil mij graag even aansluiten op dit onderwerp. Ik heb bijna exact hetzelfde probleem, zij het dat mijn systeem bij mij helemaal niet aan gaat. Mijn excuses als dit niet het gewenste topic is, ik wilde me alleen voegen bij wat clmann schreef en hoopte op een antwoord.

Ik heb een asus a8n-sli deluxe met een xfx6800gt er in (pci-e). De proc en 6800 hebben beiden een zalman cooling er op zitten en de 6800 is met een Y-verloop kabel aangesloten op 2 gescheiden power cables. Een Zalman ZM400B-APS drijft dit alles aan. Het mobo is aangesloten op de voeding middels alleen de 20 aderige kabel (geen 20->24 verloop plug) en het systeme bevat 2 reepjes 512mb twinmoss ddr400 geheugen. (verder dus geen hdd's floppy's dvd's etc aangesloten).

De zalman mod's zijn met de grootste zorg door mij uitgevoerd, het lijkt mij niet dat ik in dit process iets heb gedaan wat niet zou kunnen. Het enige wat ik zou kunnen bedenken dat fout zou kunnen zijn is dat ik een (paar) keer geprobeert heb te starten zonder voeding naar mijn vga kaart toe.

Zodra ik mijn pc aan gooi zeurt mn mobotje dat mn vga test failed is.

Op het moment heb ik geen 2e pci-e kaart bij de hand, maar wil of vandaag of morgen even een pci kaartje er in gooien om te kijken of die wel werkt. Tot dat moment zou ik graag willen weten of er een andere manier is om te testen en/of er andere hints/tips zijn :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:31:
In de openingspost staat:

[...]

Nou heb ik nog niet zo lang geleden een Tagan 380W (TG380-U01) voeding gekocht

Zou ik dan met een AMD 64 3800+, 2 6600GT's, 2 CD/DVD, 2HD genoeg hebben aan die 380 Watt?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Er staat op de tagen site dat de +12volt van deze voeding tot 28A kan leveren. Bij jouw confurigatie zal dat iets meer als 17 (18?) zijn.dus het zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met deze system specs:

Amd 3500
Asus A8N SLI Deluxe
Sapphire X850XT PE
2x512mb gskill ram ( vor 120 euro ;) )
Tagan 480Watt
2x120Gig WD

Als ik mijn pc aanduw, krijg ik geen beeld en moet ik resetten dat is probleem 1
Als ik wil rebooten na een uur of 5 sluit pc zich af, maar blijft vervolgens draaien zonder beeld, na een reset krijg ik weer beeld.

Heel raar allemaal maar hoe kan ik dit fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb het probleem dus niet, maar ik wil wel helpen zoeken naar de oplossing...

Ik heb axact dezelfde videokaart (XFX 6800GT PCI-e (2x DVI)) en ook een deluxe versie, dus als je wil kunnen we vergelijken. De verschillen bestaan uit: de voeding (Coolermaster Realpower 450W), het geheugen (Corsair 3200XLPT), en eventueel de procesoor. (3500+ winchester) Ook ik ben een grote vriend van Zalman geworden, ;) heb de Processorkoeler (7000B-AlCu) de nordbridgekoeler (NB47J) en de VGA cooler (700-AlCu)

Misschien wil het helpen om te flashen naar de laatste BIOS? Verder heb ik ook alle fouten die hij vind uitstaan. (geen piepjes meer dus)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

spk2go schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:39:
[...]

Ik heb het probleem dus niet, maar ik wil wel helpen zoeken naar de oplossing...

Ik heb axact dezelfde videokaart (XFX 6800GT PCI-e (2x DVI)) en ook een deluxe versie, dus als je wil kunnen we vergelijken. De verschillen bestaan uit: de voeding (Coolermaster Realpower 450W), het geheugen (Corsair 3200XLPT), en eventueel de procesoor. (3500+ winchester) Ook ik ben een grote vriend van Zalman geworden, ;) heb de Processorkoeler (7000B-AlCu) de nordbridgekoeler (NB47J) en de VGA cooler (700-AlCu)

Misschien wil het helpen om te flashen naar de laatste BIOS? Verder heb ik ook alle fouten die hij vind uitstaan. (geen piepjes meer dus)
Flashen is iets wat ik inderdaad ook wil proberen. Dat moet ik inderdaad even gaan onderzoeken. Morgen neem ik op mijn werk een PCI videokaart mee en ik hoop dat hij daarmee in ieder geval kan booten, dan kan ik ook meteen flashen :) Ik hoop echt ten zeerste dat niet mijn videokaart gaar is, want ik ben bang dat het niet meer onder de garantie valt als hij al gemod is met een zalman cooler :( (iemand daar ervaring mee?)

Ik heb zelf trouwens ook een 3500+ Winchester en gebruik de Zalman CNPS7700-Cu als cooler. De XFX 6800GT DualDVI PCI-e als videokaart en de VF700-Cu als GPU cooler.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:38:

Als ik mijn pc aanduw, krijg ik geen beeld en moet ik resetten dat is probleem 1
Dit probleem had ik ook met bepaalde firmwares. Ik heb het probleem niet bij versie 1007-003. Probeer die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:02
Ik heb(/had) sinds gisteren een probleem;

ik heb dus ook een Maxtor DM10, maar tot nu toe nooit probs, dus ik ging ervanuit dat hij nieuw genoeg was... Alleen ik kreeg gisteren ineens een bootdisk failure voor m'n kiezen. Ik heb 2 HD's (de anders is een Hitachi SATA) en nadat ik die Hitachi uitschakelde in de bios deed hij het gewoon weer. Ik ga er dus vanuit dat hij vanaf de Hitachi probeerde te booten ipv de Maxtor. Dit terwijl de Maxtor wel gewoon als primary sata gedetecteerd werd... Overigens heeft het uitschakelen van de Hitachi in de bios eigenlijk geen gevolgen, want in Windows is hij er nog gewoon en kan ik hem gewoon gebruiken.

Maar ik wou het wel even als ervaring melden... Als ik nu de keuze had zou ik denk ik gewoon voor de zekerheid geen Maxtor kopen, just my 2 cents :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ff me bios updated naar 1009.2 beta maar als ik asus probe wil starten geeftie een error

http://img31.echo.cx/img31/100/wtf1vq.jpg

Het probleem met rebooten heb ik niet gehad, alleen wilt asus probe niet meer starten :P

COLM7578.DLL
Load Asus.DLL failed

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
ik wil ook zo'n ZM-NB47J op mn mobo plaatsen, maar kan iemand mij vertellen of dit met gewone acrctic silver 5 kan, of moet ik hier echt plaksel bij gebruiken? Hoe krijg ik de originele koeler er trouwens zo veilig mogelijk vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:09:
Heb net ff me bios updated naar 1009.2 beta maar als ik asus probe wil starten geeftie een error
Is het nu echt nodig om telkens een screenshot van je hele bureaublad te posten? Het is veel interessanter om de foutmelding gewoon over te typen. Op die manier kunnen mensen met een soortgelijk probleem op uw ervaringen stoten via de search (of vice versa). De search werkt niet op afbeeldingen en dus zijn ook uw foutmeldingen onvindbaar voor lotgenoten.
darklord007 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:51:
ik wil ook zo'n ZM-NB47J op mn mobo plaatsen, maar kan iemand mij vertellen of dit met gewone acrctic silver 5 kan, of moet ik hier echt plaksel bij gebruiken? Hoe krijg ik de originele koeler er trouwens zo veilig mogelijk vanaf?
De standaardkoeler gaat er vrij eenvoudig af. Hij zat niet echt noemenswaardig vast, maar ik heb de koelers er wel telkens afgehaald voordat ik het plankje in gebruik nam. De aanwezige thermal pad was dus nog niet echt gaan kleven.

Omdat de core van de nForce4 chipset nogal klein is staat de ZM-NB47J er ietwat instabiel op in mijn opinie. Hij blijft wel mooi staan bij normaal gebruik, maar mocht je de pc verplaatsen of per ongeluk een flinke stoot hebben gegeven dan zou ik toch maar even controleren of ie nog recht staat. Thermal adhesive lost dit probleem natuurlijk eenvoudig op, maar dat zijn producten waar ik niet van hou. De kans is groot dat je schade toebrengt wanneer je dan later het koellichaam er weer af wil nemen.

Zelf heb ik steeds Arctic Silver 5 gebruikt. Bij m'n laatst gebouwde pc met A8N-SLI mobo heb ik uit veiligheidsoverwegingen zelf steuntjes gemaakt voor de ZM-NB47J. Zo kan het koellichaam vrijwel niet meer kantelen. Mocht je zelf zoiets willen maken, zorg er dan voor dat de hoogte van die steuntjes zeker niet hoger is dan de core zelf. Je zit echt niet op een luchtspleet tussen core en heatsink te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met rebooten heb ik niet gehad, alleen wilt asus probe niet meer starten :P

COLM7578.DLL
Load Asus.DLL failed
Ik heb ook dat prob...maar bij mij komt het door dat me pc was gecrached.
Nou heb ik hem dan geuninstalled en dan -versie:Probe22306- gedownload en die te proberen te installen.
Maar dat gaat niet, tijdens de install vliegt wizzard er uit zonder errors :/
Heb dan maar regedit op gezocht en alle sleutel woorden met asus probe gewist...maar dan nog het zelfde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit moederbord alleen geschikt voor gamers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
FallenAngel666 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:36:
Bij mij begon die NB fan afgelopen week ook te "boren".
Ik heb toen de fan eruit gesloopt, de heatsink laten zitten en er een Papst 40x40 fan opgezet.
Lekker stil en koelt voldoende.
Heb je daar nog speciale schroeven voor gebruikt?
Zou je eens kunnen checken of hij dan ook nog goed genoeg koelt op 5v?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:14:
Ik denk dat office er ook op draait ;)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:13:
[...]

Nou heb ik hem dan geuninstalled en dan -versie:Probe22306- gedownload en die te proberen te installen.
Heb dan maar regedit op gezocht en alle sleutel woorden met asus probe gewist...maar dan nog het zelfde 8)7
ik heb het zelfde maar ik heb een oplossing ^^ instal windows 64x en het werkt weer :S

maar onder 32x krijg ik hem niet meer werkend.........zelf terug geflshad van 10 naar 9 naar 8 naar 7 naar 6 maar niks hoor :(

na 9 heeft die iets gedaan met de probe wat je der niet meer uit krijgt onder 32x :(
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:14:
lol ja en nee :)

als je echt een super mobo will koop een DFI :P

maar dit is echt wel echt goed voor de noormale man :) uhm en vrouw :P

[ Voor 24% gewijzigd door Bschnitz op 30-05-2005 12:57 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:13:
[...]

Achjah dan maar zonder asus probe ;) dan dload ik ff MBM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:35:
[...]

Achjah dan maar zonder asus probe ;) dan dload ik ff MBM ;)
MBM heeft de ASUS A8N Sli er nog niet in staan... (4 dagen geleden nog gekeken...)

Btw iemand weet wat er nieuw is aan de laatste beta firmware?> 1011?

[ Voor 12% gewijzigd door m00n op 30-05-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
SpeedFan werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik snap iets nog niet echt 8)7 .

Op de website van Asus staat dit:
ASUS Q-Fan
ASUS Q-Fan technologie past op intelligente wijze en afhankelijk van de systeembelasting de snelheid van de ventilatoren van zowel CPU als behuizing aan, en draagt zo zorg voor stille, koele en efficiënte werking.

Bij regelt Q-Fan alleen maar de CPU fan.... de fan van de nForce 4 stuurt het mobo ook niet aan.. die fan blijft ook gewoon op standaard snelheid draaien.

Wat mij ook opvalt is dat ik meerdere connectors heb voor mijn fans.... in de bios zie ik alleen maar de snelheid van 3 fans... (Chip fan, CPU fan, en die fan connector bij de Bios in de buurt). De rest word niet weergegeven in de bios, terwijl die andere fans gewoon zo'n gele draad hebben die ook werkt.. Maja... bij mij worden alleen maar op 3 connectors het aantal RPM van de fan uitgelezen 8)7
Ook bij Speedfan, MBM etc. zie ik maar het aantal RPM van die 3 fans :( .

Ik bezit de laatste bios (niet de beta), en ik heb een Asus A8N-SLI Deluxe

Ligt dit aan mij of is dit normaal bij dit bord? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
m00n schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:19:MBM heeft de ASUS A8N Sli er nog niet in staan... (4 dagen geleden nog gekeken...)
De ontwikkeling van MBM is een jaar geleden gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

MaxxMark schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:41:
[...]

Flashen is iets wat ik inderdaad ook wil proberen. Dat moet ik inderdaad even gaan onderzoeken. Morgen neem ik op mijn werk een PCI videokaart mee en ik hoop dat hij daarmee in ieder geval kan booten, dan kan ik ook meteen flashen :) Ik hoop echt ten zeerste dat niet mijn videokaart gaar is, want ik ben bang dat het niet meer onder de garantie valt als hij al gemod is met een zalman cooler :( (iemand daar ervaring mee?)

Ik heb zelf trouwens ook een 3500+ Winchester en gebruik de Zalman CNPS7700-Cu als cooler. De XFX 6800GT DualDVI PCI-e als videokaart en de VF700-Cu als GPU cooler.
Ik heb zojuist mijn bios geflashed naar versie 1010-001 (nieuwere versie kon ik niet vinden, de site was down) maar helaas doet mijn videokaart het nog steeds niet.. Heb er wel een pci kaartje in gedaan en die werkt wel,ook heb ik m ingesteld op init pci-e first...

Zou het dan toch echt zo zijn dat mijn videokaart stuk is :'(

Ik denk dat ik er nog even een hdd in ga hangen, met het PCI kaartje XP install en kijk wat XP er van vind. Of die wel de kaart ziet of niet. Als die em wel ziet heb ik toch het idee dat het bij het mobo ligt:S

edit:
Ik heb zojuist xp geinstalled.. Eerst PCI er in, hij kopieerd naar de hdd.. Ik reboot, en vervolgens krijg ik geen beeld :? dus ik em aan de PCI-E kaart gehangen.. Krijg ik beeld! dus ik zoiets van wtf:? Maargoed ik install vrolijk verder nu.. Het lijkt mij toch dan een mobo issue ofzo.. Beetje op wat ik al eerder las. Coldboots niet echt aan kunnen ofzo..

[ Voor 14% gewijzigd door MaxxMark op 30-05-2005 20:09 . Reden: update: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun de Haas
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met vier modules van 1024MB? Volgens de handleiding worden modules van 2048MB niet ondersteund, want dat zou mooier zijn dan 4x 1024MB. Ik zat te denken aan Corsair 2048MB DDR400 32MX64 Twinx, Matched Pair, CAS2. Als ik de opsomming op de eerste pagina bekijk moet dat kunnen,
Geheugen modules met 128MB chips, of aan allebij de kanten x16 chips, werkt niet op dit moederbord, omdat de Memory controller die in de AMD64 CPU dit niet accepteert(zie handleiding 2-11)
ondanks dat het niet in het lijstje van Asus staat. Met een Venice core zou dit geheugen dan ook netjes op 400MHz z'n werk moeten doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Beun de Haas op 31-05-2005 14:01 . Reden: Spelvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

m00n schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:19:
MBM heeft de ASUS A8N Sli er nog niet in staan... (4 dagen geleden nog gekeken...)
Zoeken is ook een vak, zie de post van RY62 met download Data-folder. Tweede hit in google bij zoeken op "MBM Asus A8N-SLI".
Wellicht iets voor de startpost trouwens...

Wat betreft de mensen met videokaart problemen: deze had ik ook na update naar 10.10-001. Zie mijn eerdere post over dat onderwerp. Het lijkt een volgorde probleem te zijn. Default gedrag: eerst de PCI initialiseren, dan foutmeldingen genereren, dan PCI-express initialiseren. Omzetten naar pci-express eerst initialiseren helpt tot de volgende bios-reset. Maar dat alles is onderbouwd met maar een enkele waarneming.

[ Voor 38% gewijzigd door Milmoor op 31-05-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Joost E. Boere schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:44:
[...]

Zoeken is ook een vak, zie de post van RY62 met download Data-folder. Tweede hit in google bij zoeken op "MBM Asus A8N-SLI".
Wellicht iets voor de startpost trouwens...

Wat betreft de mensen met videokaart problemen: deze had ik ook na update naar 10.10-001. Zie mijn eerdere post over dat onderwerp. Het lijkt een volgorde probleem te zijn. Default gedrag: eerst de PCI initialiseren, dan foutmeldingen genereren, dan PCI-express initialiseren. Omzetten naar pci-express eerst initialiseren helpt tot de volgende bios-reset. Maar dat alles is onderbouwd met maar een enkele waarneming.
Heejz sorry hoor, ik had het geinstalleerd en zag hem er niet tussen staan. Twee dagen later vraagt iemand dat hier dus zeg ik wat ik weet (niet wetend dat MBM gestopt is en dat iemand anders er 1 getweaked heeft.) Excuus dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:26

Vliegvlug

Flight Simple

COLM7578.DLL
Load Asus.DLL failed
Dat Asus PCProbe niet meer wil werken na het flashen met bios 1009.002 is een bekend probleem met deze beta versie. Zelfs als je nu terug flasht naar bijv 1008 final zal PCProbe niet meer werken.

Om dit op te lossen moet je terug naar een ouder bios versie flashen met de switches /CP /CD (bijv. awdflash A8NSD008.BIN /CP /CD), dit overschijft bepaalde gebieden van de bios die anders niet geupdate worden.
Dat deze bij een normale flash niet overschreven worden heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er 'gezien' wordt dat deze gebieden nieuwe data bevat als je een oudere bios flasht.

Bron van bovenstaand info: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=390430

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 31-05-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegvlug schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:01:
[...]

Dat Asus PCProbe niet meer wil werken na het flashen met bios 1009.002 is een bekend probleem met deze beta versie. Zelfs als je nu terug flasht naar bijv 1008 final zal PCProbe niet meer werken.

Om dit op te lossen moet je terug naar een ouder bios versie flashen met de switches /CP /CD (bijv. awdflash A8NSD008.BIN /CP /CD), dit overschijft bepaalde gebieden van de bios die anders niet geupdate worden.
Dat deze bij een normale flash niet overschreven worden heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er 'gezien' wordt dat deze gebieden nieuwe data bevat als je een oudere bios flasht.

Bron van bovenstaand info: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=390430
En zou het ook niet helpen om te wachten totdat de final version uit is ? :) want bij 1008 had ik een probleem ivm mijn pc niet meer doorstartte na een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Nou, die NB koeler gaat het hier dus ook begeven, maarre kheb ff gegoogled, en daar vond ik een thread waar ze het hebben over een nieuwe versie van de a8n sli koeler (http://forums.anandtech.c...TARTPAGE=18&enterthread=y) er wordt daar gezegd dat deze nieuwe koeler gratis is en dat je um kan krijgen via de Asus tech support.

maarja, heeft asus deze regeling ook in nederland? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Elp schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:30:
Nou, die NB koeler gaat het hier dus ook begeven, maarre kheb ff gegoogled, en daar vond ik een thread waar ze het hebben over een nieuwe versie van de a8n sli koeler (http://forums.anandtech.c...TARTPAGE=18&enterthread=y) er wordt daar gezegd dat deze nieuwe koeler gratis is en dat je um kan krijgen via de Asus tech support.

maarja, heeft asus deze regeling ook in nederland? Iemand ervaring mee?
misschien kan je ASUS nederland bellen/mailen ? :9 :P

http://www.asus.nl/contact/contactindex.htm

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Dat zou nice zijn gek :) Wie belt wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Ja, dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken :P

Ik heb al een mail gestuurd naar de winkel waar ik me moederbord vandaan heb, ff kijken wat hun oplossing is. Als hun antwoord neerkomt op 6 weken wachten, dan zal ik wel ff kijken of er niet iets te regelen is @ asus. Maarja, misschien dat iemand anders ook dat idee had, vandaar mn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik ( na 2 weken ) nog geen enkel probleem met mijn koelertje :) ik vind mijn pc zelfs zeer stil, ik ben toch een lucky bastard, maarja als ze hem gratis weggeven bestel ik hem uiteraard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:50:
Dat zou nice zijn gek :) Wie belt wanneer?
Ik heb na dit goede nieuws zowel mijn leverancier (Azerty) gebeld als de Asus hotline.
Azerty was blij te horen dat er in het buitenland al vervangers uitgedeeld worden en wanneer zij deze van Asus ontvangen deelt Azerty deze graag aan haar klanten uit.

De Asus hotline gaf een minder bericht, zij weten nog van niets.
Als een klant last heeft van een fan, zal deze het bord gewoon moeten RMA'en bij zijn leverancier.
Mochten de fans toch binnen komen zoals er in het topic gesproken wordt bij Anandtech (weet iemand uit welk land die gast kwam?), en Asus zou ze willen uitdelen, zal dit op de site geplaatst worden.
.. geloof je het zelf ? :)

Dus helaas, geen nieuws.. ik stel voor dat we een gezamelijke actie opstellen. Elke dag belt een ander naar de hotline :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
mm heb gister nacht de nieuwe beta bios 1011 erop gezet en werkt perfect maar weet allen niet wat gefixed is lol, maar hij werkt wel beter dan 1009 en 1010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Ik had Asus al gemaild hierover en die zeiden ook RMA-en, maarja, daar heb ik dus echt ff geen zin in :D Ik wacht nog ff af, ik heb al een Zalman heatsink en een Papst 40 mm in huis, maar ik heb niet zo'n zin om m'n hele mobo weer uit te bouwen om die heatsink los te peuteren :\
Als Asus nu een losse fan levert die ik in de bestaande heatsink kan schroeven ben ik tevreden... Alleen dan jammer van die 16 euro voor heatsink en fan, maar wie weet komen die ooit nog van pas...
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:47:
[...]

Ik heb na dit goede nieuws zowel mijn leverancier (Azerty) gebeld als de Asus hotline.
Azerty was blij te horen dat er in het buitenland al vervangers uitgedeeld worden en wanneer zij deze van Asus ontvangen deelt Azerty deze graag aan haar klanten uit.

De Asus hotline gaf een minder bericht, zij weten nog van niets.
Als een klant last heeft van een fan, zal deze het bord gewoon moeten RMA'en bij zijn leverancier.
Mochten de fans toch binnen komen zoals er in het topic gesproken wordt bij Anandtech (weet iemand uit welk land die gast kwam?), en Asus zou ze willen uitdelen, zal dit op de site geplaatst worden.
.. geloof je het zelf ? :)

Dus helaas, geen nieuws.. ik stel voor dat we een gezamelijke actie opstellen. Elke dag belt een ander naar de hotline :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Wel jammer van ASUS in amerika oid (waar die gast vandaan komt, denk amerika :P) daar wel nieuwe levert, en dan hier in Nederland weer niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...o/A8V_Deluxe/1013__06.zip

1013_06 bios :)

weet niet of ie werkt maar dat horen jullie zo wel. (of niet natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:06:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...o/A8V_Deluxe/1013__06.zip

1013_06 bios :)

weet niet of ie werkt maar dat horen jullie zo wel. (of niet natuurlijk ;) )
sorry is de a8v bios terwijl er toch echt a8n stond :(

heeft iemand een linkje waar je de 1011 vandaan kan halen, de support van asus is (weer eens) bagger!

laat maar heb em al, wat loop ik te klooien zeg vandaag, excuus hiervoor!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey kheb een vraag voor een vriend van me, moet hij voordat hij windows installeerd naar bios 1007 flashen ? omdat hij vanaf deze versie pas de Venice ziet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:25:
Ey kheb een vraag voor een vriend van me, moet hij voordat hij windows installeerd naar bios 1007 flashen ? omdat hij vanaf deze versie pas de Venice ziet.

Alvast bedankt
dat lijkt me wel verstandig dan,gewoon naar de laatste beta flashen 1011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
En voor iedereen die nog een A8N-SLI wil kopen, maar nog tegen het geluid van chipfan opziet:

Check this: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=4915

Af fabriek geen geluid dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GertjanO schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:53:
En voor iedereen die nog een A8N-SLI wil kopen, maar nog tegen het geluid van chipfan opziet:

Ik moet je bekennen, ik heb helemaal geen last van hard geluid ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

GertjanO schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:53:

zoveel extra geld neertellen voor die heatpipe alleen? :O Dan koop je gewoon een SLI Deluxe en een Zalman chipset koelertje :7 Je bent Tweaker of niet toch :P B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
DeluxZ schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:53:
[...]

zoveel extra geld neertellen voor die heatpipe alleen? :O Dan koop je gewoon een SLI Deluxe en een Zalman chipset koelertje :7 Je bent Tweaker of niet toch :P B)
Naast dat zit er ook de mogelijkheid op om softwarematig te bepalen of je SLI wil gebruiken of niet, dmv. een BIOS setting. Dat heeft de "gewone" versie niet...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.