Zit de fan dan bovenop het Zalman blokje, of tegen de zijkant?
Ik ben voor mezelf een PC aan het samenstellen en dit moederbord leek me een goede keuze, aangezien het NCQ ondersteund en goed presteerd. Wat me nu nog tegenhoud is:
-Zo te zien levert dit moederbord nogal wat problemen op. Als ik het laatste BIOS erin laat flashen hoop ik dat hij goed werkt.
-De NB cooler is dus brak. Ik heb gehoord dat de Zalman ZM-NB47J i.c.m. (in mijn geval) een Cooler Master Stacker (UW1),
Arctic Freezer 64 en Sapphire X800XL Ultimate 256 MB, DDR3, PCI Express x16 geen problemen zal opleveren. De VGA kaart heeft standaard al een Zalman cooler erop, dus dat zit wel goed. Maar omdat mijn PC op zolder komt te staan waar het soms nogal erg warm wordt, wil ik ofwel een betere koeloplossing voor de NB, of een extra koeler op het Zalman blokje. Ik ben er nog steeds niet uit (ook omdat dit de eerste keer is dat ik een PC ga bouwen, en ik geen ervaring met koelers heb).
-Ik gebruik geen SLI en ga dat ook nooit gebruiken. Misschien kan ik beter een andere moederbord kiezen, maar ik wil wel ondersteuning voor NCQ. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Met het kiezen van geschikt RAM en harde schijven kom ik er ook niet helemaal uit. Ik wil alles het liefst bij Azerty kopen. Als RAM wil ik 1GB in Dual Channel, voor HDD's het liefst één snelle voor mijn OS, en een redelijk grote (200-250GB) voor data.
Misschien hoor ik dit hier niet te vragen, maar jullie hebben ervaring met dit moederbord
Om het goed te maken hier nog een
FAQ over de Asus A8N SLI Deluxe (ik ga hem snel lezen!)
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W