[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 8

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.223 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03
Het is geen probleem met de zalman.

heb hier ook het 47 blokje erop en heb mijn 3000+ op 2600 mhz draaien (2700 mogelijk) dus overklokken is dus nog erg goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:02:
Aan Azerty heb ik ook niks, speciaal een stille pc besteld bij ze en ze laten me al lekker meer dan 2 maanden in de herrie zitten. Maar goed als ze niet met een oplossing komen komt het wel in shopsurvey.
Dat kan je Azerty moeilijk kwalijk nemen vind ik, zij zijn net als alle andere leveranciers afhankelijk van Asus.
Krijgen zij niets van Asus, dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:36:
[...]

Dat kan je Azerty moeilijk kwalijk nemen vind ik, zij zijn net als alle andere leveranciers afhankelijk van Asus.
Krijgen zij niets van Asus, dan houdt het op.
Waarom houdt het dan op?
Ik heb een product gekocht bij een winkel, het product blijkt niet naar behoren te werken dus breng ik het terug naar de winkel. Normaal gesproken krijg je dan een wel goed werkend product (desnoods een ander merk) of je geld terug. Vervolgens kunnen leverancier en distributeur het wat mij betreft uitvechten. (Als de leverancier geen verantwoordelijkheid neemt kan de distributeur er voor kiezen zelf voor de kosten op te draaien of het product niet meer te verkopen)

Nu blijft de klant met de problemen zitten en is afhankelijk van de goedheid van de distributeur/leverancier die de verantwoordelijkheid op elkaar afschuiven waardoor er uiteindelijk gewoon niks gebeurt. En hoewel je dus geen hulp hoeft te verwachten mag je zelf ook niks doen want dan vervalt je garantie. (Ondertussen wordt mijn product niet gefixed, maar zit ik wel met een krimpende garantieperiode die volgens mij niet eens wordt verlengd als er uiteindelijk wel een keer een oplossing komt.)

De klant is koning is vervallen tot de klant is slaaf en iedereen lijkt het normaal te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 05:26:
[...]

heb je in het power menu, van de BIOS, de
ACPI 2.0 Support
op yes gezet???
ACPI wordt wel genoemd die staat op enabled. :S Er lijkt ergens iets mis te gaan maar ik weet niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoezo werkt het product niet naar behoren? Ik kan geen post terug vinden waarin je uitlegt wat het probleem is, het enige wat je zegt is dat dat ding zoveel herrie maakt. Sinds wanneer werkt iets niet naar behoren als er geluid vanaf komt? Asus heeft volgens mij nooit beweerd dat die fan zo bijzonder stil is :/
Als je de schuld wilt geven aan Azerty ben je ook aan het verkeerde adres, die plaatsen slechts een moederbord in je computer wat je zelf hebt uitgekozen. Je had vantevoren kunnen zoeken naar de kwaliteit van dat bord, waarbij doorgaans ook de geluidsproductie aan de orde komt.

De klant is nog steeds koning, als je maar weet waar de grenzen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeltjuh schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:03:
[...]

Hoezo werkt het product niet naar behoren? Ik kan geen post terug vinden waarin je uitlegt wat het probleem is, het enige wat je zegt is dat dat ding zoveel herrie maakt. Sinds wanneer werkt iets niet naar behoren als er geluid vanaf komt? Asus heeft volgens mij nooit beweerd dat die fan zo bijzonder stil is :/
Als je de schuld wilt geven aan Azerty ben je ook aan het verkeerde adres, die plaatsen slechts een moederbord in je computer wat je zelf hebt uitgekozen. Je had vantevoren kunnen zoeken naar de kwaliteit van dat bord, waarbij doorgaans ook de geluidsproductie aan de orde komt.

Asus heeft toch in principe al toegegeven dat er een probleem is door in de VS andere fans naar klanten te sturen. Geluid ok, maar herrie zou niet acceptabel moeten zijn zonder waarschuwing. (En dat is het ook niet anders zouden er nu niet zoveel mensen over klagen)
Verder heb ik specifiek gevraagd om een stille pc en zelfs nog gevraagd naar een koelblok op de NB wat mij vervolgens werd afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zalman zonder koeler en overklokken is geen goed plan. De temperaturen lopen dan hard op.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik heb eigenlijk 'n beetje hetzelfde als Gameplayer. Ik wil niet overclocken, maar wil er wel een passieve Gigabyte 6600GT opzetten. Dat ding wordt ook al ontzettend warm, en dat in combinatie met een passieve NB-47J kan nog wel eens wat problemen opleveren.

Heeft iemand al de combinatie NB47J + passieve VGA geprobeerd?? Mijn kast wordt een Coolermaster Centurion 5, die toch vrij koel is, maar goed, ik wil geen risico lopen...

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 06-06-2005 19:20 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
inquestos schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:19:
Ik heb eigenlijk 'n beetje hetzelfde als Gameplayer. Ik wil niet overclocken, maar wil er wel een passieve Gigabyte 6600GT opzetten. Dat ding wordt ook al ontzettend warm, en dat in combinatie met een passieve NB-47J kan nog wel eens wat problemen opleveren.

Heeft iemand al de combinatie NB47J + passieve VGA geprobeerd?? Mijn kast wordt een Coolermaster Centurion 5, die toch vrij koel is, maar goed, ik wil geen risico lopen...
Het ligt eraan hoe goed de airflow in je kast is. Hoeveel case fans heb je erin? (kabels strak wegwerken zorgt ook voor een betere Airflow.)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44
heb idd een test gezien in computer totaal, die passive 6600gt loopt over de 100 graden als het tegenzit, en dat kan echt niet gezond zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeltjuh schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:03:
[...]

Het probleem ligt iets genuanceerder...

Ik zelf heb ook dit "probleem". Het is niet zozeer dat de standaard fan veel lawaai maakt, maar dat hij na een paar maanden steeds meer herrie gaat maken tot ratelende geluiden aan toe. Er is dus gewoon iets niet in orde met dit type fan. Op diverse forums in de USA lopen hier ook discussies over. Het blijkt dat ASUS USA dit ook toegeeft, want daar krijgt iedereen die dit moederbord heeft en een speciaal RMA telefoonnummer belt gratis een nieuw type fan toegestuurd. Deze fan is standaard al aanmerkelijk stiller dan de origineel geleverde fan en loopt op een veel lager toerental, maar koelt wel voldoende. Asus-USA geeft dus toe dat de fan niet goed is en dat hij na verloop van tijd zelfs defect raakt. Jammer genoeg is hiervan in europa niets bekend, althans Asus-NL weet van niets en heeft de vraag uitstaan in Taiwan. Als je bij techsupport in taiwain de vraag stelt kom je ook niet verder.
Mijn fan lijkt nu af en toe een vliegtuig ....

Nu weet ik wel dat ik er een Zalman koeler op kan zetten, maar het gaat om het feit dat dit probleem wat in de USA heel soepel opgelost wordt blijkbaar in europa onbekend is bij Asus.
Een plaatje van het nieuwe type fan wat in de USA geleverd wordt staat hier : http://pics.bbzzdd.com/users/binister/A8N_SL1.gif
Een van de forums waar meer over die fan-replacement te vinden is staat hier :
http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Gameplayer schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:32:
Momenteel plan ik om een nieuwe pc te kopen maar ik twijfel nog tussen de gewone A8N sli of de premium versie.
Nu is mijn vraag of je met de northbridge cooler van Zalman nog evengoed kan overclocken?
Ik heb namelijk niet zoveel zin om meer te beatel enkel en alleen voor de heatpipe op de premium.
Ik las ook dat het 1T geheugen probleem was verholpen op de premium versie. Dat zou natuurlijk wel schelen met OC'en

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:13:
[...]

Waarom houdt het dan op?
Ik heb een product gekocht bij een winkel, het product blijkt niet naar behoren te werken dus breng ik het terug naar de winkel. Normaal gesproken krijg je dan een wel goed werkend product (desnoods een ander merk) of je geld terug. Vervolgens kunnen leverancier en distributeur het wat mij betreft uitvechten. (Als de leverancier geen verantwoordelijkheid neemt kan de distributeur er voor kiezen zelf voor de kosten op te draaien of het product niet meer te verkopen)

Nu blijft de klant met de problemen zitten en is afhankelijk van de goedheid van de distributeur/leverancier die de verantwoordelijkheid op elkaar afschuiven waardoor er uiteindelijk gewoon niks gebeurt. En hoewel je dus geen hulp hoeft te verwachten mag je zelf ook niks doen want dan vervalt je garantie. (Ondertussen wordt mijn product niet gefixed, maar zit ik wel met een krimpende garantieperiode die volgens mij niet eens wordt verlengd als er uiteindelijk wel een keer een oplossing komt.)

De klant is koning is vervallen tot de klant is slaaf en iedereen lijkt het normaal te vinden...
Man zet er gewoon een zalman NB blokkie op .... heb ik ook gedaan ..werkt super ...gelijk mooi stil ook ...

Azerty kan er weinig aan doen verder ..... of doen ze het express volgens jou ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wil een AMD 64 systeem aanschaffen ivm het verkoop van mijn oude P4 systeem.

Nu heb ik zelf al 2x 200GB Diamond max 10 + 1x 74GB 10k WD raptor. Als ik de problemen i.c.m de maxtors hier lees is het waarschijnlijk al beter om een ander mobo te kopen? Er zijn hier en daar wel patches/firmware updates, maar is dit een 100 % goede oplossing?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Lefty_38 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:53:
[...]

Het ligt eraan hoe goed de airflow in je kast is. Hoeveel case fans heb je erin? (kabels strak wegwerken zorgt ook voor een betere Airflow.)
In de centurion5 zit vooran een 8mm intake fan (1800 rpm geloof ik), en achteraan een 12 mm outtake . Verder wordt er nog een Coolermaster Realpower 450 in geplaatst met een variabele 120 mm outtake fan (zit binnen in kast, dus blaast de lucht uit de kast over de voeding naar buiten). Een zalman 7000alcu koelt de cpu (en hoop ik wat meer). Ik wil de fans wel iets minder hard laten draaien tot ze minder lawaai maken... Als ik dit zo opschrijf lijkt het allemaal vrij onmogelijk

Hoe krijg je trouwens een fan op de NB47J??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03
met een tie ripje, etc.... das niet zo moeilijk om te bedenken toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CeesT: idd, ik heb hetzelfde probleem, eerste paar weken was hij gewoon stil, daarna langzaam maar zeker een blender.

De mosselman: zou wel willen, maar: a) past niet met mn huidige videokaartkoeler b)geef ik onnodig mijn garantie op.
Azerty kan er van alles aan doen (misschien niet aan de oorzaak al wordt mij nu al verweten dat ik het had kunnen weten van te voren dus dan zou men het daar al helemaal moeten kunnen weten, maar wel aan de oplossing) , heb je mijn stukje dat je gequote hebt niet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Cpt00kirk schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:07:
met een tie ripje, etc.... das niet zo moeilijk om te bedenken toch? 8)7
Zit de fan dan bovenop het Zalman blokje, of tegen de zijkant?

Ik ben voor mezelf een PC aan het samenstellen en dit moederbord leek me een goede keuze, aangezien het NCQ ondersteund en goed presteerd. Wat me nu nog tegenhoud is:

-Zo te zien levert dit moederbord nogal wat problemen op. Als ik het laatste BIOS erin laat flashen hoop ik dat hij goed werkt.
-De NB cooler is dus brak. Ik heb gehoord dat de Zalman ZM-NB47J i.c.m. (in mijn geval) een Cooler Master Stacker (UW1), Arctic Freezer 64 en Sapphire X800XL Ultimate 256 MB, DDR3, PCI Express x16 geen problemen zal opleveren. De VGA kaart heeft standaard al een Zalman cooler erop, dus dat zit wel goed. Maar omdat mijn PC op zolder komt te staan waar het soms nogal erg warm wordt, wil ik ofwel een betere koeloplossing voor de NB, of een extra koeler op het Zalman blokje. Ik ben er nog steeds niet uit (ook omdat dit de eerste keer is dat ik een PC ga bouwen, en ik geen ervaring met koelers heb).
-Ik gebruik geen SLI en ga dat ook nooit gebruiken. Misschien kan ik beter een andere moederbord kiezen, maar ik wil wel ondersteuning voor NCQ. Ik zie door de bomen het bos niet meer. 8)7

Met het kiezen van geschikt RAM en harde schijven kom ik er ook niet helemaal uit. Ik wil alles het liefst bij Azerty kopen. Als RAM wil ik 1GB in Dual Channel, voor HDD's het liefst één snelle voor mijn OS, en een redelijk grote (200-250GB) voor data.

Misschien hoor ik dit hier niet te vragen, maar jullie hebben ervaring met dit moederbord ;)

Om het goed te maken hier nog een FAQ over de Asus A8N SLI Deluxe (ik ga hem snel lezen!) :>

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende keer even zoeken, je zet em er gewoon bovenop en je zet em vast met 4 schroeven. (dit mag wel een keer in de startpost, altijd dat gezeur hierom :P.
zo jah :P ( ik heb het op de coolermasterblokje gezet)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:55:
volgende keer even zoeken, je zet em er gewoon bovenop en je zet em vast met 4 schroeven. (dit mag wel een keer in de startpost, altijd dat gezeur hierom :P.
http://img8.echo.cx/img8/7694/img16960eb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
iemand hier ervaring met een HT multiplierer die op 3x blijft staan.

In de bios staat hij op 4x, maar ik als NVmonitor mag geloven neemt hij (de bios) vaak 3x en soms kiest hij voor 4x (ja klinkt vaag, soms wel soms niet, maar het is toch echt zo).

Op dit moment zie ik HTT 720 staan. HT-Freq staat op 240 dus heeft hij gekozen voor 3x.
Gister avond stond de HTT nog op 960, wat dus 4x240 is.

Het enige wat ik vanacht heb gedaan is gedownload, vanmorgen stond hij nog steeds op 960. 1x een reboot gedaan en hij komt weer op 720 terug 8)7 .

Ik had dit met de beta bios 1008 en nu ook op de 1008 final bios. Kan het hieraan liggen? En heeft iemand anders dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dusch :)

For the next time, zou je aub een topicreport willen posten dat er een nieuw deel is, dan had ik dit eerder gesloten ;)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.