[PC] Rise of Legends

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Rise of Legends

Rise of Legends is een RTS en het is een mix van technologie en fantasie. Het speelt zich af in de fantasie wereld Aio waar drie verschillende rassen met elkaar strijden om de macht.

Vinci
Masters of metal, steam, and clockwork, the Vinci rely on ingenuity and industry to realize their ambitions. The Vinci are an uneasy alliance of city-states whose main unifying force is waging war—often against each other!

Alin
Children of the desert, the Alin Kingdom is an ancient power of magic and mysticism. For thousands of years, the magic schools of Fire, Sand, and Glass formed the three pillars of Alin might.

Cuotl
Powerful and enigmatic, the Cuotl are an unknown factor in the struggle for dominance. There are legends of this race being visited by the chariot of the gods thousands of years ago, but until recently, the people themselves are seldom seen.

Het spel zal ook de nieuwe PhysX chip van AGEIA ondersteunen voor hardwarematig versnelde natuurkunde.

Iets meer info en iets meer screens en een filmpje: zie de officiele site:

http://riseoflegends.com/
http://bighugegames.com/

De verbeterde demo:

http://www.gamershell.com/download_13513.shtml

Officiele spelgids (gratis) te bekijken op:

http://guides.ign.com/guides/746556/index.html

Beeldmateriaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_3_lg_riseofnationsrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_2_lg_riseofnationsrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_1_lg_riseofnationsrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_4_lg_riseofnationsrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_5_lg_riseofnationsrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_6_lg_riseofnationsrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_7_lg_riseofnationsrol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/pc/riseofnationsrol/ss_8_lg_riseofnationsrol.jpg

[ Voor 156% gewijzigd door Brent op 21-05-2006 08:14 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wow dat ziet er goed uit !
Command & Conquer meets Rise Of Nations.

Ga ik zeker in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei!

Erg smakelijk allemaal :9

Steampunk meets Fantasy _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ziet er goed uit, RoN was top dus ik ben zeer benieuwd :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Dit ziet er inderdaad eeeeerg mooi uit.
Zijn dit allemaal gebouwen die je echt zelf kunt bouwen/plaatsen?
Dit moeten we iig goed in de gaten gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:58

Khaine

Python liefhebber

Jebus ! Dat ziet er strak uit !

Maar .. in hoeverre is alles wat je kunt zien begaanbaar (ala FarCry dus) ? Want dat wil ook wel schelen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Khaine666 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:33:
Jebus ! Dat ziet er strak uit !

Maar .. in hoeverre is alles wat je kunt zien begaanbaar (ala FarCry dus) ? Want dat wil ook wel schelen.
rts, dus alla red alert 2, geen shooter

Kannon op dat 2e plaatje is echt ziek btw...

[ Voor 8% gewijzigd door HeepH op 10-05-2005 22:33 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:58

Khaine

Python liefhebber

HeefStan schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:36:
[...]

rts, dus alla red alert 2, geen shooter
Jah dat had ik al door. Alleen ik bedoelde dus (uitgaande van de eerste screenshot) , kun je ook met je units de diepte in ? M.a.w. .. is het spel "echt" 3D ? Dus dat je de diepte kunt zien en er ook in kunt vliegen ? Of is het weer allemaal mooie onbegaanbare decoratie ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het is helemaal 3D en op de nieuwe shots ziet het er ook begaanbaar uit. Hoe het precies daadwerkelijk zal zijn, zal natuurlijk nog moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Dit ziet er wel erg mooi uit :9~ . Kan niet wachten op een beta test of zo.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het spel zal ook de nieuwe PhysX chip van AGEIA ondersteunen voor hardwarematig versnelde physics.

Ook is de site geupdate en is er filmpje met ingame footage. ZIet er leuk uit :)

http://www.bighugegames.com/rts2/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Breepee schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:28:
Het spel zal ook de nieuwe PhysX chip van AGEIA ondersteunen voor hardwarematig versnelde physics.

Ook is de site geupdate en is er filmpje met ingame footage. ZIet er leuk uit :)

http://www.bighugegames.com/rts2/index.html
Nu wordt het echt intersand als de PhysX chip van AGEIA _/-\o_ :9~ gebruikt word.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Ik ben altijd al een grote fan van rise of nations geweest.En nu ik het filmpje gezien heb kan ik al helemaal niet wachten tot 2006. Deze game word weer geweldig :)
*Droomt van tijdmachine* :p

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Een verslagje van http://www.gamerswithjobs.com/node/15979 van een presentatie van RoL:
Rise of Nations: Rise of Legends (PC) - Look, I’ll be honest. I could pretty much write an entire article based on what I saw. It would be an article virtually built on hyperbole and unrestrained enthusiasm. I’m not even sure I’m the right guy to be telling you about it, because my objectivity on this title is painfully weak. With that caveat in mind, I must tell you that Rise of Legends looks spectacular!
Pyro and I got a chance to talk with Paul Stephanouk, Design Lead for Rise of Legends. Surprisingly enough Paul seemed to both know who we were – or faked it really well – and knew of our long passionate love for Rise of Nations. Paul was quick and adamant in reassuring us that they had not sacrificed any of RoN’s gameplay in adapting it to this new setting, which elicited from me a sigh of grateful relief. In response to my first question wondering about the change of direction, he responded that ‘change of direction’ implied the wrong idea. The direction from a gameplay standpoint is fundamentally preserved and only improved where it makes sense and adds to the gameplay. If it ain’t broke, they didn’t fix it.

The basic rule of design for Rise of Legends seems to be: do no harm. They know they have a solid game they are building from, and there's no reason to redesign what works. The new graphics engine, the new setting are all, in many ways, enhancements to an already solid basic gameplay design philosophy. The tech tree is preserved and slightly enhanced, the city capturing and nation borders are still there, formations are still there, advancement works basically the same, and the single player game retains the top level strategy – with a much more cohesive story to direct it – of expanding within a world leading to the individual battles.
So, hopefully I’ve settled your concern that there was a sacrifice of classic RoN style gaming for a new pretty graphics engine, and can get on with telling you just how fantastic that engine is. We saw two of the four races you play, one technology based, one magic based. The demo opens on the technology based race, a very steampunk inspired design based on Da Vinci design with turning gears and mechanical creatures. Paul showed us how the vastly developed city was game legal by capturing a nearby town and then developing upon the town center in a modular fashion to create a very epic looking base of operations. This modular design to city building is a visually impressive design without altering the gameplay in any measurable fashion; as you attach markets, universities, and the like to your town center the city center itself expands into an ultimately impressive structure. Additionally the units within are beautifully detailed and animated.

Paul went on to show us some impressive combat between the technological race and the Persian inspired magic based race. A variety of “Generals” are also implemented here with familiar bonuses affecting morale, defense, offense, and resource gathering. I was suitably impressed with these Generals and their variety of special attacks and defenses, the combat, and the blend of real-time physics when Paul brought the hammer down and, for me, justified the transfer to a fantasy setting. A massive mechanical spider lumbered into frame laying serious damage to all in its path; I was looking at the nuclear option gone fantasy. The screen-filling creature itself was amazingly detailed and its destructive power was awe-inspiring. It was, however, countered by what was described as the Stealth Bomber of Rise of Legends, a massive glass dragon with transparent wings that took position behind the lumbering beast and focused the power of the sun in a devastating attack. If Paul was trying to impress me, it worked.

Don’t read too much into the talk of eye candy and epic beasts, this is still a Rise of Nations game. What impressed me most was probably how familiar the game seemed, how well implemented the change of environment was when put into a new context. For all the graphical improvements and unfamiliar creatures, this still felt fundamentally like what I think Rise of Nations should. The idea was simply that the fantasy setting gave them more room to be creative. Each of the four races play in very different ways with completely different strategies, as opposed to the basic similarities between Rise’s original eighteen races. The difference between how you play each race, how they interact with the environment, how they focus on combat, and how their strategies can vary is drastically different even within the basic framework of the familiar game.

To say I’m excited about Rise of Legends is an understatement. I get the distinct impression that these guys are passionate about the franchise and committed to improving on their already sound design philosophy instead of screwing it up. Certainly this has been one of the highlights of the show for me.

- Elysium
Klinkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Kick!

Een uitgebreide preview op Eurogamer: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62314

3 soorten ipv 4, maar ik zou zeggen, leest u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Le Demo, nog vrij beta, maar dat mag de pret niet drukken:

http://www.insidegamer.nl/content.php?id=10102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Wauw , een demo van Rise of Legends _/-\o_ Na lang wachten :*)
Nu vervloek ik echt mijn stomme downloadlimiet :( (ja, dat bestaat nog :p)
2 weekjes wachten voor ik hem kan downen 8)7

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Hmm, demo uitgekomen op 1 april..
Hier riekt iets niet helemaal lekker....

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vimy schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:30:
Wauw , een demo van Rise of Legends _/-\o_ Na lang wachten :*)
Nu vervloek ik echt mijn stomme downloadlimiet :( (ja, dat bestaat nog :p)
2 weekjes wachten voor ik hem kan downen 8)7
Heb je niet een vriend oid die ook een internetverbinding heeft en een brander? :9

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Occy74 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:48:
Hmm, demo uitgekomen op 1 april..
Hier riekt iets niet helemaal lekker....
Net voor 1 April, en bovendien was het in de VS gewoon de avond voor April ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de demo gespeeld. Ik heb een beetje gemixte gevoelens.

Het speelde aan de ene kant erg traag, ik heb het idee alsof of de systeemeisen een beetje te laag worden neergezet, of dat de demo nog niet een echt soepele build is (dat laatste wordt een beetje gesyggereerd als je het voor het eerst opstart; verwacht bugs, lange laadtijden etc).
Ik heb namelijk een P4 2.4, met 768 MB ram, alleen mijn videokaart is wat gedateerd, een Ti4200, maar zou toch voldoende moeten zijn.

Als tweede opmerkelijke punt is er geen inleiding, in de eerste missie krijg je maar een paar karige hints over de interface, de rest is zelf uitzoeken. Beetje erg fout met een demo... ik verwacht toch wel een beetje meer begeleiding zodat je alles een beetje kan proeven.

Als laatste negatieve waren de 2 missies vrij makkelijk, ik als grote noob (heb niet eens Rise of Nations gespeeld), vond het op medium, met alle fouten die ik gemaakt heb, toch wel vrij makkelijk.

De goede punten zijn dat ik de bouwstijl leuk vond, ook dat je in de campaign door landje veroveren ala BFME enzo upgrades kan krijgen en je startarmy kan uitbreiden is leuk. Ook de heroes zijn leuk (alhoewel soms wel een tikje moeilijk te bedienen, ik ben toch de geliktere interface van WC3 gewend).

Ik weet niet of ik het spel ga kopen. Aan de ene kant vind ik de 3 zijdes erg leuk, een beetje een starcraft idee, aan de andere kant ben ik niet helemaal gerust over de gameplay en de systeemeisen. Ik wacht denk ik nog wat reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Moet even bijgezegd worden dat dit dus een soort beta-demo is, dat zeiden ze er van tevoren expliciet bij en dus onafgewerkt over kan komen (blijkbaar wilden ze heel graag ons iets speelbaars in handen duwen).

Daarbij had Rise of Nations al ver voor BFME landjepik-campagnes.

Op mijn PC had ik trouwens veel corrupties, in de 'diepten' van de maps. Vreemde blokjes met punten erin, duidelijk iets niet helemaal jofel. M'n videokaart is een 6800, dus het liep wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde duidelijk maken dat dit niet een 'normale' "beta" demo is. Er zijn meer games die beta-demo's enzo hebben (bijvoorbeeld Empire at Wars als ik me kan herinneren), die je niet meteen in het diepe gooien. Als je al niet met verwachtingen komt dat je alles soepel krijgt uitgelegd kan het daarop in ieder geval niet tegenvallen.

Ik noemde BFME omdat het een bekend spel is dat in dezelfde setting en structuur valt (Fantasy RTS), natuurlijk zijn er andere games die dit ook hebben, maar ook dit is meer bedoeld zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten.

Hou je van RTS's in een fantasy setting, dan moet je deze demo gewoon even spelen. Kleine moeite om het te downloaden en je verliest er niks op door het even een uurtje te proberen.
En daarna natuurlijk hier posten wat je er van vond enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het door Microsoft wordt uitgegeven komt het meestal wel goed, die hebben over het algemeen wel goede strikte kwaliteitseisen (kwa games) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zeker wel nodig.. wat traagheid allemaal zeg :X
Ben erg benieuwd inmiddels.

(30kB/s..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ben nu de demo aan het downen, vanavond maar eens kijken :) (nu geen tijd ivm practicum)

edit:
Zo hard als ik hem installeerde heb ik hem er ook weer afgegooid, wát een slecht draaiende demo zeg. Nu alleen nog de twee font files die niet geuninstalled kunnen worden eraf gooien hopelijk en dan ben ik er weer van af

[ Voor 58% gewijzigd door pagani op 04-04-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
johnnyv.nl schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:26:
Ben nu de demo aan het downen, vanavond maar eens kijken :) (nu geen tijd ivm practicum)

edit:
Zo hard als ik hem installeerde heb ik hem er ook weer afgegooid, wát een slecht draaiende demo zeg. Nu alleen nog de twee font files die niet geuninstalled kunnen worden eraf gooien hopelijk en dan ben ik er weer van af
Ja bij mij ook. Dit speelde nog beroerder dan de heroes of might and magic 5 beta. Campaign was niet eens speelbaar bij mij. Zodra het level ingeladen is moet je op start drukken. Alleen mijn muis weigert gewoon naar die knop te gaan.

Een skirmish starten lukt nog wel, alleen kan ik niet eens scrollen met de muis, want dan weigert ie naar de zijkant te gaan. (wanneer je halverwege het scherm bent met je muis blijft ie gewoon steken daar). Bouwen lukt ook niet, vanwege dat muis gezeik.

En verder draait het spel nog beroerder dan age of empires 3 op volle detail.

Ik wacht de reviews wel af en/of nieuwe goed werkende demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hallo, ik heb de demo net gedownload van fileplanet, maar hij wil niet installeren :/
Ik koos om hem te installeren op mijn F schijf, waar enkele gigabytes aan ruimte vrij is, toch zegt de demo dat er te weinig schijfruimte is :? , iemand een oplossing?

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Cold_Phoenix schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:55:
Hallo, ik heb de demo net gedownload van fileplanet, maar hij wil niet installeren :/
Ik koos om hem te installeren op mijn F schijf, waar enkele gigabytes aan ruimte vrij is, toch zegt de demo dat er te weinig schijfruimte is :? , iemand een oplossing?
Probeer anders gewoon de c: ofzo, er zitten nogal wat fouten in omdat het een oude build is. Er komt als het goed is nog een 2de demo uit voordat het spel released wordt. Deze bevat dan de nieuwste code e.d.

Heb zelf al wat potjes gedaan en ik moet zeggen dat het erg leuk is om te spelen, krijg weer beetje starcraft gevoel terug 8)

Vooral de vinci armies zijn erg tof imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
marshallq schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:28:
[...]

Probeer anders gewoon de c: ofzo, er zitten nogal wat fouten in omdat het een oude build is. Er komt als het goed is nog een 2de demo uit voordat het spel released wordt. Deze bevat dan de nieuwste code e.d.
Kijk, dat is fijn. Deze demo loopt een beetje brakjes hier (schaduwen zijn helemaal fubar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Breepee schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:36:
[...]

Kijk, dat is fijn. Deze demo loopt een beetje brakjes hier (schaduwen zijn helemaal fubar).
Idd. en ik heb ook problemen met de AI, soms schiet ik gewoon een heel leger aan gort zonder tegenstand.

Post van ander board:
Hi all,

I want to thank everyone who has downloaded the demo for Rise of Legends. We really appreciate the time everyone has taken to play the demo and post feedback on their impressions. We are aware of a number of issues with the current build of the demo, including problems with crashes, AI, and performance.

In retrospect, Big Huge was over-optimistic about the quality of the build. We allowed our excitement to get the build into the hands of gamers to override our concerns with shipping a demo made from unfinished, pre-release code, and I regret any inconvenience that resulted. I'm posting a similar message to other discussion boards where people have reported problems.

In the future, we will be more careful to be sure our demo releases are more representative of the final game. It's great that most people are having a good time with the build even in its unpolished state, and please keep sending us both positive and negative feedback so we can make this game even better.

We are looking forward to getting a new demo out to the community so they can get a taste of Rise of Legends in its final state. The next version of the demo will be based on final code, have new content to check out, and will be out before the game is released.

Thanks for all your support, feedback, and encouragement!

Tim Train
Executive Producer
Rise of Legends
www.bighugegames.com
En als je het derde ras wil spelen kan je deze mod downloaden (moet je wel GRs account hebben):

http://www.gamereplays.or...Attach&type=post&id=88445

Ps. BHG support de mod ipv. hem te verbieden (voor onze got mods :))

[ Voor 9% gewijzigd door marshallq op 17-04-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Ik heb de demo al verwijdert, te veel problemen. Maar goed om te horen dat BHG de problemen erkent en dat er een betere demo uit zal komen. Ik kijk er naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo effe gespeeld:

UBER game, iedereen snel downloaden!

Ik geef toe, rts is niet echt 'mijn' genre en ik speel het ook helemaal niet zo vaak (en ik kan het ook helemaal niet goed) Maar een rts'je now and then gaat er wel in.

En van deze demo heb ik echt genoten. Netjes gebalanceerd, goeie feel, niet te moeilijk, veeeeeeeel mogelijkheden, ook voor de n00b als ik aangenaam speelbaar. Een goede intrigerende game dus.

Da vinci is inderdaad heel leuk om te doen. Ook heb je hier minder dat technische geneuzel over statpoints, attack points, defence points. Het is veel 'organischer' en speelt meer met een 'gut feeling'. Beetje proberen, iets anders doen... enz...

Rise of nations 1 was al één van mijn favorieten rts'en. Omwille van het concept, de manier van spelen, en de balance, (die altijd meesterlijk was). En ook het idee van land innemen (met die gekleurde lijnen op de grond) was een goede toevoeging.

Als je bvb EE1 vergelijkt met RoN, dan RoN anytime. Achteraf beschouwd zijn de spelletjes met RoN mij positiever bijgebleven dan die met EE, wat veel frustrerender en troostelozer was.

RTS speel ik bijna uitsluitend met vrienden online. RTS is het enige genre waar ik spelen tegen AI tegenstanders enorm pointless en dom vind. Tegen mensen is dit veel leuker.

Andere favoriete RTS is AoM, en RoL sluit daar dicht bij aan vind ik. Ook 'fantasy' beschavingen met eigen unieke units, veel variatie. AoM is gewoon tof omdat je met 'extreme units' je medespelers heel erg kan kl*ten, super gewoon. Idem dus bij RoL.

Laatste opmerking, in een game waar iedereen met dezelfde units speelt (om het simplistisch uit te drukken, rode pikeman tegen blauwe pikeman) is de balance heel eenvoudig uit te werken. Maar bij een game met totaal verschillende beschavingen met compleet verschillende invalshoek, speelstijl en units (AoM!!) moet balance zo enorm moeilijk zijn. En ook hier zijn ze daar goed in geslaagd.

Het groeperen van units in 'trosjes' is ook iets van het laatste jaar (BFME) maar zorgt er ook voor dat de game beter en vlotter speelbaar is. Ik denk dat we met BFME II en deze RTS twee toppers hebben in het genre. En allebei proberen ze nieuwe dingen te doen met strategy games, give 'em credit for trying

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Er staat een updated demo op GH3D, iemand een idee wat dat is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
FnF schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:25:
Er staat een updated demo op GH3D, iemand een idee wat dat is? :)
marshallq schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:40:
[...]
Post van ander board:
We are looking forward to getting a new demo out to the community so they can get a taste of Rise of Legends in its final state. The next version of the demo will be based on final code, have new content to check out, and will be out before the game is released
[...]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
Hier vind je nog meer Mods zonder dat je moet inloggen.
http://rol.heavengames.co.../lister.php?category=mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat deze game enorm tegenvalt, Rise of Nations heb ik kapotgespeeld (figuurlijk dan :P ), maar Rise of Legends is meer een soort Warcarft geworden. Het realisme van rise of nations sprak mij nou juist aan, aangezien ik totaal niet van fantasy RTS hou.

En de demo vond ik niet zo lekker spelen, beetje vreemde besturing leek het wel. Of de camera werkte niet goed mee. Helaas niets voor mij :'( .

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Laatst online: 18-09 10:18
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 16:10:
Ik moet zeggen dat deze game enorm tegenvalt, Rise of Nations heb ik kapotgespeeld (figuurlijk dan :P ), maar Rise of Legends is meer een soort Warcarft geworden. Het realisme van rise of nations sprak mij nou juist aan, aangezien ik totaal niet van fantasy RTS hou.

En de demo vond ik niet zo lekker spelen, beetje vreemde besturing leek het wel. Of de camera werkte niet goed mee. Helaas niets voor mij :'( .

Jammer!
Helemaal mee eens dat fantasy is niks :( . Command & Conquer 3 word ook al zo'n fantasy game. Straks zijn er geen realistische rts games meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
En ik kan alweer de demo niet op mijn F schijf installeren...
Hij wil persé op de C schijf. Wat een :r demo. Dit is dus al de tweede keer dat ik een demo van 700 f**king mb download om er dan achter te komen dat ze zelfs de installer niet fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen. Zijn die gasten bij BHG een stellete noobs ofzo :?
Want dit is dus echt triest...

Jezus, ik probeer die demo z'n zin te geven door m'n halve C schijf over te hevelen naar de F schijf en de demo gewoon op de C te laten installeren als die dat zo graag wil, krijg ik gewoon "error 1901". Volgens Heavengames is dit een zeer bekende bug bij Rise of Legends. Dit bevestigd mijn mening dat BHG een stelletje noobs zijn. Ze moeten een game maken, maar een installer is al te veel. Triest, echt triest.... ;(

[ Voor 37% gewijzigd door PhoenixT op 01-05-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cold_Phoenix schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:45:
Hij wil persé op de C schijf. Wat een :r demo. Dit is dus al de tweede keer dat ik een demo van 700 f**king mb download om er dan achter te komen dat ze zelfs de installer niet fatsoenlijk aan de praat kunnen krijgen. Zijn die gasten bij BHG een stellete noobs ofzo :?

Jezus, ik probeer die demo z'n zin te geven door m'n halve C schijf over te hevelen naar de F schijf en de demo gewoon op de C te laten installeren als die dat zo graag wil, krijg ik gewoon "error 1901". Volgens Heavengames is dit een zeer bekende bug bij Rise of Legends. Dit bevestigd mijn mening dat BHG een stelletje noobs zijn. Ze moeten een game maken, maar een installer is al te veel. Triest, echt triest.... ;(
Misschien moet je dan ook je config files en/of register files naar de juist "installatie" path laten verwijzen? :+

Dunno verder, heb nog geen mooie mirror tegengekomen om te downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Installers koopt men, en heeft het bedrijf niks aan te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:20:
[...]

Misschien moet je dan ook je config files en/of register files naar de juist "installatie" path laten verwijzen? :+

Dunno verder, heb nog geen mooie mirror tegengekomen om te downen.
http://www.gamershell.com/download_13513.shtml

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Wat bedoel je? :?
Installers koopt men, en heeft het bedrijf niks aan te doen :)
Ze hadden de installer software ook kunnen "testen".

En voor de masochisten onder ons, hier nog eens een mirror:
http://download.microsoft...5d-61da496ef7e8/setup.exe

[ Voor 58% gewijzigd door PhoenixT op 01-05-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cold_Phoenix schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:01:
[...]

[...]

Dr valt weinig te testen als een gebruiker besluit 'handmatig' de bestanden naar een andere map/schijf te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Cold_Phoenix schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:01:
[...]

[...]

Zo werkt dat niet helemaal, zij testen het op een aantal PC's en als het werkt is het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de demo een uurtje gespeelt (kon btw gewoon op een andere schijf installeren), maar is niks voor mij, orginele ron (met uitbreiding) blijft toch beter/duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Dr valt weinig te testen als een gebruiker besluit 'handmatig' de bestanden naar een andere map/schijf te verplaatsen.
Deed ik niet :)
De C schijf is bij mij zo gepartitioneerd dat Windows er op past en wat andere basic programmaatjes + wat marge, de rest stop ik op andere partities. Omdat ik de demo dan maar op de C wilde laten installeren, als die dat zo graag wilde, moest ik dus data van m'n C naar andere schijven kopieren. Van de demo zelf heb ik niet gekopieerd ofzo, gewoon installeren vanaf de .exe. :)

Ik zal blijven proberen om de demo aan de praat te krijgen, de developers van RoL kunnen er ook niets aan doen dat iemand er gewoon een slechte installer bij heeft gegooid, het spel lijkt me wel gaaf :)

edit:
Gelukt _/-\o_
Ik zat met MD5 hashed te klooien, omdat een paar gasten op een forum zeiden dat m'n bestand corrupted zou zijn. Het bestand dat volgens hun goed was installeerde niet, maar een bestand dat volgens hun corrupted was installeerde net uit het niets wel :?
De installatie crashte, maar ineens zag ik een RoL icoontje en launchte het spel :?
In ieder geval, ik laat jullie zo weten wat ik ervan vind :*)

edit 2:
Leuk spel, maar ik heb net het eerste level gespeeld op moderate en het is wel heel makkelijk allemaal hoor. Ik hoop dat hard een verbetering is? :/

[ Voor 34% gewijzigd door PhoenixT op 02-05-2006 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol jij noemt hun noobs omdat jij niet goed hebt gekeken?
Tijdens de installatie kan je gewoon aangeven waar je hem wilt installeren, bij mij staat hij nu op me D schijf zonder problemen.
Mischien volgende keer is lezen ipv op next blijven rammen.

Heb de demo net gespeeld, lijkt me een leuk spel, de AI is een beetje te makkelijk maar op een lan of online gaat dit spel zeker leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Oh man, lees mijn post dan fatsoenlijk.
Ik had last van een "bug" waar niet iedereen last van heeft, die ervoor zorgt dat je de demo alleen op de C schijf kunt installeren, snap je het nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Zelfde probleem hier. Mijn C-schijf is puur voor windows en daarnaast ook nog te klein voor de demo. Tijdens het instaleren selecteer ik mijn H-schijf, maar ik krijg direct daarna een .msi error.. Heb het al op tig manieren geprobeerd maar ik geef het nu op.
Als er zoveel mensen zijn met zoveel (en verschillende)problemen, dan ligt dat echt aan BHG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij een msi error moet je hoogstwaarschijnlijk eens een keer windows update doen of of microsoft.com zelf ff zoeken naar nieuwe msi installatie files, staat dacht ik ook ergens in een readme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:12

XanderDrake

Build the future!

Ik ben persoonlijk een erg grote fan van RoN 1, en dus leek me deze game wel wat!

Demo gedownload, een paar keer omdat de eerste keer er een dikke fout in de installer zat :? Beetje vaag. Demo installeerd, begon te spelen, en ik werd overdonderd door de overkill fantasy setting. Wat een mega overstap van RoN (overwegend realisitisch, zeer duidelijk gebaseerd op waargebeurde geschiedenis) naar RoL (fantasy van heb-je-me-daar-nou, compleet andere universe met vage volken met vage namen op een Dune-achtige planeet <= héél origineel... hebben ze nog nooit gedaan in een RTS hoor :/ ).
Nee, ik was er niet blij mee.... Wie fantasy wilt, kan toch LotR: Battle for Middle Earth spelen? Of Age of Mythology? Of Emperor of Dune? Of Warcraft 3? Of Heroes of Might and Magic? Die markt is blijkbaar nog niet verzadigd...

Verder was de demo erg buggie, maar eerlijk is eerlijk; daar hadden ze voor gewaarschuwd. Mijn videokaart kan behoorlijk wat hebben (ongeveer zo snel als een stock 7800GT) maar RoL trekt hij amper op 1024*768 dacht ik eerst. Toen ik Fraps erbij haalde bleek dat ik genoeg fps haalde om soepel te kunnen spelen, maar de 3D bewegingen gingen zo schokkerig dat ik dacht dat het aan mn PC lag.

De setting spreekt me gewoon niet aan. Ik wil een echt imperium bouwen met een echt leger, niet een of ander sprookje met gollums en draken! Rise of Nations was precies een game die ik zocht en heb ik veelvuldig gespeeld. Jammer, jammer en nog es jammer dat Rise of Legends deze traditie de prullebak in mietert...

* XanderDrake haalt maar weer Age of Empires 3 uit de kast...

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 06-05-2006 15:37 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Rise of Legends Preview op GameKings even voor jullie gecapped..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XanderDrake schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:34:Wat een mega overstap van RoN (overwegend realisitisch, zeer duidelijk gebaseerd op waargebeurde geschiedenis) naar RoL (fantasy van heb-je-me-daar-nou, compleet andere universe met vage volken met vage namen op een Dune-achtige planeet <= héél origineel... hebben ze nog nooit gedaan in een RTS hoor :/ ).
In 1 demo zitten natuurlijk niet alle maps. Er zullen dus nog veel meer, anderssoortige, gebieden in voorkomen. Daarbij heeft Dune natuurlijk geen alleenrecht op woestijn.
Nee, ik was er niet blij mee.... Wie fantasy wilt, kan toch LotR: Battle for Middle Earth spelen? Of Age of Mythology? Of Emperor of Dune? Of Warcraft 3? Of Heroes of Might and Magic? Die markt is blijkbaar nog niet verzadigd...
Als je fantasy-games leuk vind (wat toch zeer dik aangestreept wordt als je eens wat over RoL opzoekt, snap dus niet dat je je hierin hebt kunnen vergissen) kun je juist blij zijn dat er nu eindelijk eens een fantasy-game is zonder de standaard trollen en elven. Die zijn niet zo dik gezaaid. RoL is wat dat betreft echt 100% eigen. Daarnaast kun je ook zeggen dat als jij RoN zo goed vind, heb je geen ander nieuwe spel (RoN 2 ofzo) nodig, dus dat slaat nergens op.
Verder was de demo erg buggie, maar eerlijk is eerlijk; daar hadden ze voor gewaarschuwd. Mijn videokaart kan behoorlijk wat hebben (ongeveer zo snel als een stock 7800GT) maar RoL trekt hij amper op 1024*768 dacht ik eerst. Toen ik Fraps erbij haalde bleek dat ik genoeg fps haalde om soepel te kunnen spelen, maar de 3D bewegingen gingen zo schokkerig dat ik dacht dat het aan mn PC lag.
De eerste demo liep hier ook niet lekker (ook veel corruptie) maar de tweede loopt prima op m'n 6800.
De setting spreekt me gewoon niet aan. Ik wil een echt imperium bouwen met een echt leger, niet een of ander sprookje met gollums en draken! Rise of Nations was precies een game die ik zocht en heb ik veelvuldig gespeeld. Jammer, jammer en nog es jammer dat Rise of Legends deze traditie de prullebak in mietert...
Tsja, gewoon even lezen welk spel je download, da's niet zo moeilijk toch? RoN vond ik ook super, maar daarom kan deze dat ook nog wel leuk zijn?
* XanderDrake haalt maar weer Age of Empires 3 uit de kast...
Nu net een game waar al helemaal geen reet aan is...

[ontopic]

Ik heb 'm nu ook even gespeeld en de tweede demo is dus een stuk verbeterd, loopt nu allemaal prima enzo. Aan de geluids-fragmentjes moeten ze nog wel eea doen imho, soms is het wat eentonig. Leuk vind ik dat het een heel eigen 'universum' heeft, nu eens geen trollen of tanks.

Nadeel vind ik, dat het t.o.v. RoN (waar het toch een aantal duidelijk trekken van heeft) een stuk is versimpeld (minder resources, makkelijker verzamelen, minder onderzoek nodig) tot een niveau waarop ik denk van, mja, dat iets ingewikkeldere van RoN vond ik juist wel aantrekkelijk.

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Bedankt voor die preview trouwens!

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 08-05-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1ste Demo. er was totaal geen sfeer. omdat A: de schaduwen waren inderdaad F*cked up beyond all recognition. er waren nauwelijks Unit Taunts. iets wat ik echt niet kan missen in een RTS game. en de muziek was maar de helft van de tijd aanwezig.

De Gameplay vond ik minder innovatief dan ik ervan verwacht had.

De Units zijn wel zeer inovatief (Glass Cannons. Zo schattig). ik ga de 2e demo maar es downloaden en kijken wat het is.

Verder vond ik de laad tijd op mn PCtje (P4 3 Gig, 1 GB RAM, X1600XT) met zn 3 (3!) minuten verschrikkelijk traag. maar dat kan aan mij liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Breepee schreef op maandag 08 mei 2006 @ 09:43:
In 1 demo zitten natuurlijk niet alle maps. Er zullen dus nog veel meer, anderssoortige, gebieden in voorkomen. Daarbij heeft Dune natuurlijk geen alleenrecht op woestijn.
Ik vind, dat als je je game uniek wilt maken, dan moet je ook gewoon een unieke map erbij stoppen. Ik ben behoorlijk afgeknapt op de woestijnmap, ik neem aan dat ze dat niet willen, en dus hadden ze een jungle map erbij moeten stoppen bijv.
Als je fantasy-games leuk vind (wat toch zeer dik aangestreept wordt als je eens wat over RoL opzoekt, snap dus niet dat je je hierin hebt kunnen vergissen) kun je juist blij zijn dat er nu eindelijk eens een fantasy-game is zonder de standaard trollen en elven. Die zijn niet zo dik gezaaid. RoL is wat dat betreft echt 100% eigen. Daarnaast kun je ook zeggen dat als jij RoN zo goed vind, heb je geen ander nieuwe spel (RoN 2 ofzo) nodig, dus dat slaat nergens op.
Ik had gelezen dat het fantasy was, maar ik moet het natuurlijk ook met mn eigen ogen gezien hebben. Ik vind verder fantasy niet geweldig, dus ben ik er niet blij mee, óók niet dat er niet standaard elven en trollen in zitten. Draken trouwens wel, heh.
Het zal allemaal vrij uniek zijn en gedurft en wat allemaal niet, maar het blijft vage fantasy. Wat ze ook doen is weer een compleet nieuwe universe verzinnen, dus eigenlijk is het nog meer fantasy dan LotR.
De eerste demo liep hier ook niet lekker (ook veel corruptie) maar de tweede loopt prima op m'n 6800.
Ik heb geen flauw idee welke versie ik heb.
Tsja, gewoon even lezen welk spel je download, da's niet zo moeilijk toch?
Heb ik gedaan, snelle beoordeling heb je daaro :/ . Dat wil niet zeggen dat ik niet overdonderd was.
RoN vond ik ook super, maar daarom kan deze dat ook nog wel leuk zijn?
Euh? 1 + 1 = 3 logica...
Nu net een game waar al helemaal geen reet aan is...
Ik beargumenteerde waarom ik RoL niet fantastisch vind, maar bij jou is dat ver te zoeken ;) .
Nadeel vind ik, dat het t.o.v. RoN (waar het toch een aantal duidelijk trekken van heeft) een stuk is versimpeld (minder resources, makkelijker verzamelen, minder onderzoek nodig) tot een niveau waarop ik denk van, mja, dat iets ingewikkeldere van RoN vond ik juist wel aantrekkelijk.
Rara, waarom vind ik RoN dan ook beter (een van de redenen)?

Waarom ik niet alleen maar RoN speel? Het is hardstikke quasi-2D en lelijk! De gameplay is wel goed, maar ik ben tegenwoordig wel de soepele 3D RTS's gewend. Daarom zat ik zo met smacht te wachten op RoL, en ben ik zo teleur gesteld. Het 3D element, en de soepelheid zitten (ongeveer tenminste) wel in het spel, maar de setting en de complexiteit zijn in mijn ogen gereduceerd tot niets...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hij is inmiddels verkrijgbaar :)

edit: gespeelt maar, matige eerste indruk. Ga ook niet verder spelen aangezien de graphics engine zwaar bugged is, fps gelocked op 25 op hoogste setting, zet ik setting wat naar beneden is fps ineens gelocked op 75 fps. De game voelt ook laggy aan. Kan driver probleem zijn mabye...

[ Voor 82% gewijzigd door evilpin0 op 13-05-2006 20:00 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XanderDrake schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:34:
Ik beargumenteerde waarom ik RoL niet fantastisch vind, maar bij jou is dat ver te zoeken ;) .
Saying it doesn't make it so. Je beargumenteerd helemaal niets, je roept gewoon dat je het tegen vind vallen omdat het een subgenre (fantasy RTS) is wat je niet aanstaat. Dat heeft gewoon niets met de game te maken, maar met jouw smaak.
Waarom ik niet alleen maar RoN speel? Het is hardstikke quasi-2D en lelijk! De gameplay is wel goed, maar ik ben tegenwoordig wel de soepele 3D RTS's gewend. Daarom zat ik zo met smacht te wachten op RoL, en ben ik zo teleur gesteld. Het 3D element, en de soepelheid zitten (ongeveer tenminste) wel in het spel, maar de setting en de complexiteit zijn in mijn ogen gereduceerd tot niets...
Kortom, je hebt gewoon de demo gedownload en dacht 'Hey, Rise of Nations: Rise of Legends, dat zal wel een soort RoN2 zijn ofzo'. Terwijl toch heel duidelijk (in dit topic en of de RoL website) aangegeven is dat het een fantasy game is. Nu neem je de game kwalijk dat het geen RoN2 maar fantasy is ofzo. Tsja... dat is net zoiets als het Age of Empires kwalijk nemen dat er geen draken en elven in zitten. Slaat nergens op.

Dat de demos gerusht aanvoelen, ben ik met je eens. Een game afschrijven omdat in de demo een niet-zo-originele woestijn-map zit, gaat nergens over.

Je hebt gezegd dat jij het geen goed spel vind; inmiddels weten we dat allemaal, klaar. Tijd voor je om andere topics te bezoeken. Hier en nu gaan we weer lekker verder over RoL kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
evilpin0 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:48:
Hij is inmiddels verkrijgbaar :)

edit: gespeelt maar, matige eerste indruk. Ga ook niet verder spelen aangezien de graphics engine zwaar bugged is, fps gelocked op 25 op hoogste setting, zet ik setting wat naar beneden is fps ineens gelocked op 75 fps. De game voelt ook laggy aan. Kan driver probleem zijn mabye...
En er is nu al een update te downloaden vanuit het hoofdmenu in het spel.
Zal wel met de bug te maken hebben in het 3e of 4e lvl waar je niet verder kan zodra je met je main character dat cargoschip in gaat om lenora te vinden.

Zoals je wel kunt raden heb ik niet de officiele versie dus die update downloaden heeft weinig nut omdat dan t spel niet meer wil starten, maar dit zegt wat mij betreft genoeg over de mate van waarop een spel wordt getest (of niet getest dus wmb) :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Occy74 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 05:05:
[...]
En er is nu al een update te downloaden vanuit het hoofdmenu in het spel.
Zal wel met de bug te maken hebben in het 3e of 4e lvl waar je niet verder kan zodra je met je main character dat cargoschip in gaat om lenora te vinden.

Zoals je wel kunt raden heb ik niet de officiele versie dus die update downloaden heeft weinig nut omdat dan t spel niet meer wil starten, maar dit zegt wat mij betreft genoeg over de mate van waarop een spel wordt getest (of niet getest dus wmb) :P
ha! en ik weet dat ik dit niet mag zeggen, maar tis toch vreemd dat een microsoft game nou juist zo veel bugs bevat he :P verder hou ik toevallig wél van fantasy en al helemaal van warcraft 3 dus ga toch ff die bugged demo's begluren :)

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
autodidact schreef op zondag 14 mei 2006 @ 05:53:
[...]

ha! en ik weet dat ik dit niet mag zeggen, maar tis toch vreemd dat een microsoft game nou juist zo veel bugs bevat he :P
Het is dan ook een Bighugegames-game, Microsoft is enkel een CD-stamper en distributeur. Jammer dat het idd wat buggy lijkt allemaal, zelfs de volledige versie dus. Ik zal 'em ook eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Deze game is echt geweldig _O_ Ik heb net even geupdate en het draait toch net even beter, was net bij dat Cargo ship toen ik ging patchen, dus misschien kwam het goed uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Nou net gespeeld, ook na de eerste 2 updates vind ik het behoorlijk tegenvallen. Geluid is matig, loopt niet goed, ziet er niet echt mooi uit.

Straks nog even spelen maar tot nu toe vind ik het geen goed spel.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het nu aan het spelen aan ik vind het ook nog niet lekker...

Het mist een bepaalde feeling, dat grote games zoals AoE en RA wel hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Ligt het nou aan mij of wil het bij jullie ook niet verder op het punt dat je Giacomo in je Cargo Dergible (dat transportschip) moet plaatsen om de canyon over te vliegen?
Zelfs na de updates werkt het hier nog niet :(
(zoja, als het bij jullie wel verder wil de hints dus hoe moet je Lenora dan bevrijden?)

[ Voor 20% gewijzigd door Occy74 op 14-05-2006 13:50 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Occy74 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:49:
Ligt het nou aan mij of wil het bij jullie ook niet verder op het punt dat je Giacomo in je Cargo Dergible (dat transportschip) moet plaatsen om de canyon over te vliegen?
Zelfs na de updates werkt het hier nog niet :(
(zoja, als het bij jullie wel verder wil de hints dus hoe moet je Lenora dan bevrijden?)
Lukt hier wel prima, gewoon het schip selecteren en Giacomo selecteren en dan droppen aan de andere kant, dan ben je er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Breepee schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:15:
Saying it doesn't make it so. Je beargumenteerd helemaal niets, je roept gewoon dat je het tegen vind vallen omdat het een subgenre (fantasy RTS) is wat je niet aanstaat. Dat heeft gewoon niets met de game te maken, maar met jouw smaak.
Ik beargumenteer mijn smaak met betrekking tot de game, en vooralsnog neem jij niet de tijd om hetzelfde te doen. Het maakt mij niet uit wat jij vindt van AoEIII, trouwens.
Kortom, je hebt gewoon de demo gedownload en dacht 'Hey, Rise of Nations: Rise of Legends, dat zal wel een soort RoN2 zijn ofzo'. Terwijl toch heel duidelijk (in dit topic en of de RoL website) aangegeven is dat het een fantasy game is. Nu neem je de game kwalijk dat het geen RoN2 maar fantasy is ofzo. Tsja... dat is net zoiets als het Age of Empires kwalijk nemen dat er geen draken en elven in zitten. Slaat nergens op.
Hoe slaat dat nou nergens op! RoN heeft in mijn ogen een torenhoge reputatie van historische nauwkeurigheid, en RoL tieft het gewoon weg. Als ik dat lees in dit topic of ergens anders dan ga ik niet ineens "ooooh nou dan is het goed" zeggen.
Dat de demos gerusht aanvoelen, ben ik met je eens.
En blijkbaar de full version game ook... Tja.....
Een game afschrijven omdat in de demo een niet-zo-originele woestijn-map zit, gaat nergens over.
Wat? Dat is één van de argumenten die ik aanleverden. Jij rukt het compleet uit zijn context. Bij nieuwe 3D RTS's demo's verwacht ik dat ze me overtuigen van de game, AoE3 deed dat destijds prachtig met een super gedetailde map die erbij zat, ik was meteen verkocht. Je kan moeilijk een woestijn zwaar gedetaild maken, simpelweg omdat er zo weinig landschap's object in zitten. Domme keuze dus, in mijn ogen.
Je hebt gezegd dat jij het geen goed spel vind; inmiddels weten we dat allemaal, klaar. Tijd voor je om andere topics te bezoeken. Hier en nu gaan we weer lekker verder over RoL kletsen.
Hah, als je zo gaat redeneren dan kunnen wel een hele boel mensen uit dit topic vertrekken. En verander dan de naam meteen naar "Het Grote Rise of Legends Fan Topic" als je toch bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XanderDrake schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:06:
Ik beargumenteer mijn smaak met betrekking tot de game, en vooralsnog neem jij niet de tijd om hetzelfde te doen.
Jij beargumenteerd niks, je roept alleen maar dat je dat doet. Lees je eigen berichten eens.
Het maakt mij niet uit wat jij vindt van AoEIII, trouwens.
Dan moet je flink zijn en ook niet roepen wat jij vind.
Hoe slaat dat nou nergens op! RoN heeft in mijn ogen een torenhoge reputatie van historische nauwkeurigheid, en RoL tieft het gewoon weg.
:X :X :X
Tsja, dat heb je he, als je een andere game gaat maken, met deze keer een fantasy setting.

Ik snap niet dat het er bij jouw niet in wil dat Bighugegames gewoon geen RoN2 maakte/wilde maken. RoL is gewoon hun volgende game, welke niets met RoN te maken heeft. Zo simpel is dat.
Wat? Dat is één van de argumenten die ik aanleverden. Jij rukt het compleet uit zijn context. Bij nieuwe 3D RTS's demo's verwacht ik dat ze me overtuigen van de game, AoE3 deed dat destijds prachtig met een super gedetailde map die erbij zat, ik was meteen verkocht. Je kan moeilijk een woestijn zwaar gedetaild maken, simpelweg omdat er zo weinig landschap's object in zitten. Domme keuze dus, in mijn ogen.
Hehe, je eerste opmerking met argumenten. Je kan het wel...
Hah, als je zo gaat redeneren dan kunnen wel een hele boel mensen uit dit topic vertrekken.
Neuh, zoals je kunt zien is de rest wel in staat normaal over RoL te praten, ook over de minpunten ervan. Bij deze vraag ik je vriendelijk of je dus hierover op wil houden. Je laatste berichten dragen 0,0 bij aan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
FnF schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:58:
[...]

Lukt hier wel prima, gewoon het schip selecteren en Giacomo selecteren en dan droppen aan de andere kant, dan ben je er :)
Dat is het probleem ook niet helaas, het probleem is dat het spel dat niet ziet dat ik dat doe oid oftewel terwijl ik Giacomo allang heb gedropt aan de overkant zit het spel nog steeds te zeuren dat ik Giacomo in dat dropship moet plaatsen 8)7

Heeft anders iemand aub een savegame van het volgende lvl? (wel van de geupdate versie)

[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 14-05-2006 18:36 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Breepee schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:56:
Jij beargumenteerd niks, je roept alleen maar dat je dat doet. Lees je eigen berichten eens.
Inshemelsnaam, moet ik nou echt het woordenboek erbij halen?

ar·gu·ment (het ~, ~en)
1 hetgeen men stelt om op grond daarvan een conclusie te trekken, iets te betogen of te bewijzen => bewijsgrond

ar·gu·men·ta·tie (de ~ (v.), ~s)
1 bewijsvoering, aanvoering van argumenten

Ik vind RoL niet geweldig, en deze conclusie trek ik uit de het feit dat het originele spel RoN, waar RoL zijn naam en speelstijl vandaan heeft, totaal anders is. En die afwijking bevalt mij niet.
Al het schuin gedrukte is een argument. Duidelijk? Dit zeg ik al de hele tijd, maar goed...
Dan moet je flink zijn en ook niet roepen wat jij vind.
Als jij heel zeker was van je zaak, dan trok je ook niets aan van mijn beredeneringen en mening. Je mag prima zeuren over AoE3, ik weet dat die wel snor zit.
Hehe, je eerste opmerking met argumenten. Je kan het wel...
Maar een inhoudelijk respons krijg ik natuurlijk niet.... Zoals wel vaker.
Neuh, zoals je kunt zien is de rest wel in staat normaal over RoL te praten, ook over de minpunten ervan. Bij deze vraag ik je vriendelijk of je dus hierover op wil houden. Je laatste berichten dragen 0,0 bij aan dit topic.
Ik lees op de derde pagina alleen al dat 5 mensen die niet compleet tevreden zijn met spel. Vallen die ook onder de rest? Wat ik doe is wat meer emotie in mn mening stoppen, das het enige verschil met hun posts. Wees dan rechtlijnig en vraag ook aan hun om te vertrekken.

Verder voegen mijn berichten 0,0 toe aan jou heerlijk positieve beeld van RoL, das alles.

Maar goed, ik heb mn gal kunnen spuien, veel plezier met deze game voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XanderDrake schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:04:
Ik vind RoL niet geweldig, en deze conclusie trek ik uit de het feit dat het originele spel RoN, waar RoL zijn naam en speelstijl vandaan heeft, totaal anders is. En die afwijking bevalt mij niet.
Dat is geen conclusie, noch argument, maar een redenatie. Dit is een mening en je verklaart hoe jij tot die mening komt. Ik stip aan waar ik vind dat er fouten in die redenatie zitten (RoN heeft niks met RoL gemeen, slechts de makers).
Duidelijk? Dit zeg ik al de hele tijd, maar goed...
Daar wringt het hem, je zegt dat je het zegt, maar nergens zeg je het daadwerkelijk.
Als jij heel zeker was van je zaak, dan trok je ook niets aan van mijn beredeneringen en mening.
't Is een discussieforum alhier, en als ik zie dat iemand onzin uitkraamt, zet ik dat recht. Bakkelijen over meningen is niet mijn hobbie, nee.
Maar een inhoudelijk respons krijg ik natuurlijk niet.... Zoals wel vaker.
Je wil gewoon zeuren. Daar ga ik niet op in hoor.
Ik lees op de derde pagina alleen al dat 5 mensen die niet compleet tevreden zijn met spel. Vallen die ook onder de rest?
Dat zeg ik toch? Die mensen kunnen dat wel volwassen en inhoudelijk. Jij trekt vergelijkingen die niet opgaan (RoL zou RoN2 moeten zijn).
Wat ik doe is wat meer emotie in mn mening stoppen, das het enige verschil met hun posts. Wees dan rechtlijnig en vraag ook aan hun om te vertrekken.
Nee, jij zeurt.
Verder voegen mijn berichten 0,0 toe aan jou heerlijk positieve beeld van RoL, das alles.
Zeker na de eerste demo was ik vrij negatief over RoL, alleen knoop ik geen eindoordelen aan demo's. Daarvoor wacht ik altijd het uiteindelijke spel af. Zo te horen is die idd ook wat buggy enzo, dus dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
In dat geval kun je een topic report plaatsen.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 21:54 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Het lijkt me duidelijk dat jullie (Breepee en XanderDrake) hiermee moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
In een poging mijn leven te beteren, heb ik de topicstart een beetje bijgewerkt. Als hier al mensen zijn met de volledige versie: screenshots plaatsen! Evt. kan ik ze dan opnemen in de topicstart.
Andere tips/verbeteringen voor de TS mogen ook, ik heb maar matige UBB skillz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
vin het toch wel een erug vette game... neem mijn woorden van 10 topics hierboven terug, lekkere snelle gameplay, mooie graphics, goeie engine, en meest belangrijk leuk om te doen! heb pas 3 potjes gedaan ofzo, maar heb goeie hoop dat het er nog veel meer zullen worden :)

pietepeuterig puntje van kritiek: 3 hero's per race?? beetje weinig? 9 hero's totaal? of mis ik nog iets :)

verder had ik ergens een link aangeklikt van gamekings, review van deze game, toen zei de presentator dattie het jammer vond dat de legertjes in aantal zo klein waren, nou dames en heren, jongens en meisjes, ik had net wel 1000 poppetjes en minstens 10 tanks rond rennen/rijden hoor :P

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Remi

Moo!

Mwah ik was een groot fan van de vorige delen maar deze kan me toch echt niet boeien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel valt me helaas erg tegen. Het heeft niet echt sfeer, de animaties zijn erg eenvoudig (vooral de paarden) en het geluid is echt heel slecht. Ik dacht eerst dat er wat mis was met mijn geluids instellingen, maar helaas het spel heeft gewoon slechte effecten. Ik had een preview een gezien op Gamekings en het leek me toen een erg coole spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Breepee schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:59:
In een poging mijn leven te beteren, heb ik de topicstart een beetje bijgewerkt. Als hier al mensen zijn met de volledige versie: screenshots plaatsen! Evt. kan ik ze dan opnemen in de topicstart.
Andere tips/verbeteringen voor de TS mogen ook, ik heb maar matige UBB skillz ;)
mmmm zo te zien komt ie hier en in engeland pas uit op 26 mei.
dus nog ff wachten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grafisch vindt ik het een dikke 10. De filmpjes zijn meeslepend. De wereld is tot in detail uitgewerkt. De verschillende stijlen van de rassen zijn geweldig! Maar de gameplay geef ik na 3 velden gespeeld te hebben een magere 4. Het is een heel simplistisch point en klik RTSje. Met maar heel beperkte mogelijkheden. De veldslagen zijn chaotisch en slecht uitgewerkt. (exact hetzelfde als 10 jaar terug) Kwestie van een unit aanklikken en zeggen waar het moet aanvallen of heen moet gaan. Een basis bouwen geeft ook niet veel voldoening gezien het altijd 1 grote berg tering zooi wordt. In feite kun je elke map winnen door gewoon 100den units van 1 unit soort te bouwen en daarmee de map schoon te vegen. En de intelligentie van je units ligt nog lager dan dat van een onderontwikkeld kippen ei. M'n units blijven geregeld ergens achter haken waarna ze gewoon dom blijven staan waar ze staan. Als je je leger van de ene kant van de map naar de andere kant stuurd, ben je 10 minuten bezig met het verzamelen van de units die weer ergens achter zijn blijven haken.

Het spel speelt weinig in op mijn behoeftes in een RTS.

mijn behoeftes:

- 100 verschillende units per zijde (het liefst nog customizable ook).
- Uitgebreide base build opties.
- Uitgebreide resources en mogelijkheden tot het verkrijgen van resources.
- Tactische formaties
- Multiple waypoint functionaliteit.
- Diverse rassen
- Interactieve wereld
- Intelligente AI

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo gespeeld, en zoals ik eerder vermeldde: ik vind de game wel meevallen eigenlijk.

En wie kijkt er nu naar animaties als ze uitgezoomd met een rts bezig zijn. (beetje miere*** hoor) De animaties zijn wat mij betreft prima. Als die clockwork men stilstaan zie je ze met hun 'gear' prutsen (aan hun armen). En zo zijn er nog wel kleine aardigheidjes van animaties bij stilstand en bewegen.

Vroeger speelde ik nauwelijks fantasy games, maar de laatste tijd ben ik dit soort games gaan appreciëren, oa omwille van de creatieve settings en de vele mogelijkheden en 'coole' ;) features die anders niet tot nauwelijks mogelijk zijn.

Het is heel fijn om vliegende draken, robots, spinnen ea te maken. Het spel wijst ook helemaal zichzelf uit. Gewoon op intuïtie en 'feeling' ben je meteen vertrokken. Moeilijkheidsgraad ligt bij normal niet hoog. Er is logica in gebouwens en units en waar je welke upgrades kan doen.

Door uw steden zo te clusteren onstaat en een heel apart 'industrieel' sfeertje bij de vinci en een heel 'organische' structuur bij die alin. Ik vind het wel meevallen, het draagt bij tot de sfeer van het spel. En steden op vaste locaties doet denken aan BFME I , maar hier kan je gelukkig alle andere gebouwen wél plaatsen waar je maar wil. Steden op vaste locaties is ook positief voor gameplay, meer gericht op verovering en aanval en verdediging. (en niet dat iemand ergens op een hoekje van de map nog een basis heeft staan die je niet ziet enz enz...)

Het gebruik van één resource, maximum 2 zoals hier is echt wel de toekomst van rts. (zie BFME I/II) en voor wie dit niet bevalt, tja, spijtig dan. Voor casual rts'ers als mezelf is het veel fijner spelen. Ik wil battlen en niet settlers spelen.

De opbouw van de mappen is ook heel apart (en nog weinig vertoond in rts) zoals die diepe dalen en kloven waar je wel overkan met je vliegende units, maar je naar de andere kant moet vechten over die bruggen. Ook de hoogteverschillen zijn leuk. Met je leger een klimmende aanval doen? Of een bestorming downhill, het kan allemaal (voegt waarschijnlijk niets toe aan de gameplay, maar het is wel afwisselend om te zien)

Laatste opmerking, het gebruik van inheemse stammen die je bij je leger kan voegen. Nog meer diversiteit en leuke units. Die je door upgrades dan nog meestal continu en gratis kan laten aanvullen. (beserkers dacht ik bvb?) Of gewone klassieke cavalery van de sultan. Enz... In de demo campaign heb ik echt heel grote en diverse legers gemaakt.

En het feit dat je al troepen krijgt door gewoon te spelen en uit te bouwen. Soms heb ik al een klein legertje zonder ook maar een barrack geplaatst te hebben. Dat levert hele andere gameplay dynamics op. En voor minder ervaren rts spelers als mezelf een kans om eerste rushes te overleven en toch te kunnen meespelen. Ik ben meestal heel traag in het voorbereiden van troepen, omdat ik eerst vanalles uitbouw. In een 'klassieke' rts wordt ik dan keihard getrashed omdat ik daar met enkele mannetjes sta te verdedigen. Ook dat troepen schade ondervinden door in een vijandig gebied te lopen maakt de game meer fun voor normale gamers. Al met al zorgt dit voor een ongelooflijk goede balans, ook voor beginners, zoals alleen de 'rise of ..' serie biedt. De balans in rise of nations was ook stukken beter dan in gelijk welke andere game uit die periode.

Al met al is het gewoon leuk spelen met rise of legends. Een leuke verademing tov games die alleen maar showcases zijn en waarbij ik geen plezier beleef tijdens het gamen.

En aan die Xanderdrake, Breepee heeft meer dan gelijk. Overal werd aangekondigd dat ze een totaal ander game willen maken in een fantasy genre, wat ik wel kan begrijpen: eens iets anders doen, nieuwe uitdagingen. En dan nóg ga je de game spelen en mekkeren over de fantasy setting. Het is een keuze van de devs, dat wist je op voorhand. Bevalt het je niet, ga dan vooral AoEIII spelen.

Ik ga toch ook niet reclameren wanneer ik besef dat mijn broodrooster geen soep kan opwarmen?

Een minpuntje, door de omvang van de legers en de grote diversiteit bemerk je dat je troepen niet optimaal gebruikt en aan micromanagen doet bij het aanvallen. Opeens wordt het te veel en dan maak je gewoon een grote rechthoek over je map, en klik je ergens op de vijand ;) . Misschien wel wat jammer.

Wat mij betreft toch zeker 86-90% voor deze game, omwille van de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:00:
- 100 verschillende units per zijde (het liefst nog customizable ook).
100 verschillende units??? of 100 units. Ben je nu helemaal? Er zijn nu al te veel soorten units imo. En dan wil ik wel eens weten wat je dan zoal verwacht. In een realistische rts kom ik dan bvb aan een paar typen voetvolk en een drietal soorten cavalerie. Laat ons zeggen 6 verschillende types? Ik hoop dat je heel creatief bent als je 100 units per zijde wil gaan verzinnen. En niet afkomen met maginale verschillen. Zoals: ik wil pikemen met hoge schoenen en pikemen op blote voeten :p
- Uitgebreide resources en mogelijkheden tot het verkrijgen van resources.
Tja, zo is het nu eenmaal, en zo worden de meeste rts'en tegenwoordig. Het is overzichtelijk en gemakkelijk en leidt niet af van het rts aspect. Het is je misschien al opgevallen maar de gewone gamers zouden ook eens graag een tof spelletje rts kunnen spelen. Niet iedereen is zo die hard. Dat is een bewuste keuze die devs gemaakt hebben (RoL, BFME II) en daar kan je eenmaal niets aan doen. Het lijkt me er meer op dat dit gewoon je type game niet is. Dus waarom maak je je dan druk? Speel het dan niet?
- Tactische formaties
Zijn toch ook mogelijk? Gewoon trekken met je muis over de map en je geeft de linie en de richting aan. Daarbij zijn formaties in rts games meestal gewoon zinloos. Zeker in dit type. Als je al wil werken met flankeren of opdelen van je leger: zet dan gewoon troepjes waar je ze wil hebben, maakt niet uit of ze wat verdeeld staan of in een linie, het is alleen aangenamer om naar te kijken als ze in een linie staan :p
- Diverse rassen
Zijn er, drie rassen namelijk, lijkt me meer dan genoeg. BFME heeft er een viertal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spellen als dreadlords, de earth 2100 reeks en Warzone hebben duizenden verschillende mogelijke units. Wat het spel minder berekenbaar maakt.

Ik maak me niet druk. Ik geef mijn impressie van de game. Ik bepaal zelf of ik het spel wil spelen of niet. En RTS is absoluut mijn favoriete game genre.

Dat heeft meer van doen met realtime hack and slash dan met real time strategy.

Ik heb nergens geschreven dat Rise of Legends aan geen van de door mij opgenoemde punten voldoet. De punten die ik opnoemde maken voor mij een spel intressant om te spelen. Er zijn mensen die zich gek kunnen blijven spelen met repetitieve games. Ik kan dit echter niet.
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:32:
[...]

100 verschillende units??? of 100 units. Ben je nu helemaal? Er zijn nu al te veel soorten units imo. En dan wil ik wel eens weten wat je dan zoal verwacht. In een realistische rts kom ik dan bvb aan een paar typen voetvolk en een drietal soorten cavalerie. Laat ons zeggen 6 verschillende types? Ik hoop dat je heel creatief bent als je 100 units per zijde wil gaan verzinnen. En niet afkomen met maginale verschillen. Zoals: ik wil pikemen met hoge schoenen en pikemen op blote voeten :p

[...]

Tja, zo is het nu eenmaal, en zo worden de meeste rts'en tegenwoordig. Het is overzichtelijk en gemakkelijk en leidt niet af van het rts aspect. Het is je misschien al opgevallen maar de gewone gamers zouden ook eens graag een tof spelletje rts kunnen spelen. Niet iedereen is zo die hard. Dat is een bewuste keuze die devs gemaakt hebben (RoL, BFME II) en daar kan je eenmaal niets aan doen. Het lijkt me er meer op dat dit gewoon je type game niet is. Dus waarom maak je je dan druk? Speel het dan niet?

[...]

Zijn toch ook mogelijk? Gewoon trekken met je muis over de map en je geeft de linie en de richting aan. Daarbij zijn formaties in rts games meestal gewoon zinloos. Zeker in dit type. Als je al wil werken met flankeren of opdelen van je leger: zet dan gewoon troepjes waar je ze wil hebben, maakt niet uit of ze wat verdeeld staan of in een linie, het is alleen aangenamer om naar te kijken als ze in een linie staan :p

[...]

Zijn er, drie rassen namelijk, lijkt me meer dan genoeg. BFME heeft er een viertal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Teleurstellend als je een verbeterde RON 1 verwacht maar toch erg vermakelijk... De fictieve vage rassen e.d. bederven voor mij in ieder geval niet genoeg het spel om toch niet erg leuk te vinden. Grafisch vind ik het tegenvallen en dan vooral de performance. Mijn systeem trekt het nauwelijks op hoge resoluties en als ik naar het CPU gebruik kijk komt die op beide cores nauwelijks boven de 50% uit. Dit betekent gewoon: laat de GPU alles maar doen zonder dat de engine goed geoptimaliseerd is. Resultaat: zwaar schokkerige gameplay en zelfs bij 30FPS zien de animaties er houterig uit. Dit wordt beter bij het naar beneden schroeven van de resolutie en detail. Niet goed dus. Muziek valt tegen... Er worden continue 2 of 3 muziek stukkeen herhaald.

Maar toch, heeft het wel iets... het zal mij nog wel ff bezighouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben het ook aan het spelen. Ben nu bij een missie waarin je eerst zo'n gecrashed ruimteschip moet kapotschieten. Dat lukt nog wel maar vervolgens komen me d'r toch een bende vijanden in 1 grote aanhoudende stroom naar je basis toe dat ik echt een WTF moment had. Op een gegeven moment was m'n hele scherm compleet paars aan vijanden. Zo nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 18-09 11:52

Poekie McPurrr

Mreoww~

Mooi spel maar wat me toch tegenvalt is dat je na iedere "missie" in de volgende "missie" weer met je research-points spul opnieuw kan gaan ontdekken. Tevens vind ik de puntenopbouw om steden te upgraden, units te kopen en je hero's te upgraden tussen de missies door wat langzaam gaan.

Qua gameplay zit het wel goed, heb niet zo heel veel last van schokkerig beeld maar af en toe merk je inderdaad wel dat de pc er moeite mee heeft. Met name als de vijand weer eens een rush tactiek doet en je hele scherm vrolijk oplicht door al die aanvallen :X
Wel vaak de fout ingegaan door verkeerde units te bouwen die erg zwak bleken te zijn tegen wat de vijand mee op kwam dagen. Of allemaal units bouwen die niet kunnen vliegen en er dan achter komen dat je die toch echt wel nodig hebt om ergens te komen, het kan dan erg lang duren om die units alsnog op de juiste plek te krijgen mbv cargoships (die uiteraard ook nog eens onder vuur komen te liggen)

Wat heel vaag blijft is dat het spel m'n geluidskaart afkeurt omdat deze niet goed zou functioneren (geen hardware enabled sound dan) terwijl niets erop duid dat het inderdaad fout zou zijn.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
Multiplayer is het wel een grappig snel. Ik vind het een totaal ander spel vergeleken Rise of Nations, maar met die Heroes en superunits is het wel grappig om even te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet wel zeggen dat dit echt goede game is. als je het benaderd als een nieuwe game en niet als RON opvolger is het geniaal. mooie graphics. leuke dingen om te doen. zeer leuke units om mee te spelen. en ook nog een een hele mooie omgeving om in te gamen.

vind het echt superrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb ook even met de volledige versie gespeeld, en ik moet zeggen dat ten opzichte van de demo een hoop verbetert is. Die konden me namelijk niet echt overtuigen, maar de volledige wel. Echt nette graphics, speelt lekker, toch wel een aardig verhaal/wereld... Loopt ook vloeiend hier, soms in de cutscenes, als er wat geladen wordt, dan hapert 'ie wel een beetje, maar dat lijkt me wel te patchen.
Ziet er goed uit!

Bighuge heeft trouwens een gids gemaakt voor mensen die beter willen worden. Gratis te bekijken op: http://guides.ign.com/guides/746556/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Zeer vermakelijke game en het verbaast me eerlijk gezegd dat deze thread zo dood is....

Deze game is het echt waard om te kopen.Verwacht geen opvolger van RON 1 maar gewoon een goede RTS.

Okay, er zijn serieuze balans issues waar de ene level gemakkelijk is en de volgende niet haalbaar zo moeilijk maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat vond ik ook al gek. Ik vermaak me al een tijdje prima met het spel. Ben nog steeds bezig met de campains omdat ik niet zo veel tijd heb om te spelen maar als ik achter de computer zit kan ik het toch niet laten om het spel even te starten. Ik zou alleen graag willen dat je iets verder uit kunt zoomen. Een beetje grote stad neemt als snel je hele beeld in beslag en hetzelfde heb je met een groot leger. Je mist dan net het overzicht om lekker te kunnen spelen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil nu net het spel opnieuw gaan spelen (moest formatteren) maar elke keer als ik de intro heb gehad en mijn eerst missie wil starten gaat yet mis. zodra ik op de map ben en aanklik dat ik het volgende land aan wil vallen krijg ik wel het scherm van "attack" maar kom dan weer terug op de map. zo kan ik blijven proberen. alsof hij in een loop vast zit. dit ook na de updates. iemand enig idee wat ik hier aan moet doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
probeer een nieuwe patch te installeren als die er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alle patches staan. gewoon via de automatische update binnen halen en dat werkt prima. vind het erg raar, maar nog erger. erg jammer van zo een goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hoe langer ik het speel hoe meer ik onder de indruk raak van deze game. Dit is echt een van de beste RTS'en die ik heb gespeeld. Zoveel beter dan BFME e.d. En ik heb zo'n beetje alle RTS'en gespeeld since Dune II dus dat zegt iets misschien.

Ben net begonnen met de 2e campaign... WOW.. compleet andere units, research, etc maar met dezelfde hero's maar ook een paar andere. Compleet nieuwe dimensie. Als je wat meer op de graphics van de units en gebouwen let weet je niet wat je ziet, zoveel detail.

Deze game doet me heel erg denken aan starcraft maar dan beter! :)

Vergeet het feit dat het geen echte RON2 is. Het is zeker een van de best RTS games die er is. Punt. Deze krijgt van mij een 9 op de gamespot schaal.

EA kan hier nog wat van leren met hun oudbakken generals engine en daar 10 games in uitbrengen zonder ook maar enige vernieuwing.

[ Voor 34% gewijzigd door Darth Malak op 25-05-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:15
Heeeeelemaal mee eens Darth Malak!

De eerste paar levels twijfelde ik nog, maar nu ik een stuk verder ben, niet meer!
Super RTS game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

roT- schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:22:
Heeeeelemaal mee eens Darth Malak!

De eerste paar levels twijfelde ik nog, maar nu ik een stuk verder ben, niet meer!
Super RTS game!
Ik heb hetzelfde gehad eigenlijk... Hoe meer ik het speel, des te leukerik de game vind worden! :9

Alleen jammer dat ik nou deze game niet meer kan spelen, krijg een BHG error, kan dan op Abort, Debug en Ignore klikken, maar vervolgens gebeurd er niks, ik zie ook geen foutmelding of iets... :?
Debug doet het overigens wel... En dan moet ik op Don't send klikken, anders tript dat tooltje voor het reporten weer... Maar ja... Even opnieuw installeren dan maar proberen (hopelijk ben ik dan niet mijn savegames kwijt)

Heb net opnieuw geïnstalleerd en alles lijkt weer te werken, kijken wat ie doet na de update, anders zit er dus een bug in de versie ná de update! :)

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
mijn pc trekt dit spel gewoon niet :P
echt dit is ver boven mijn verwachting
als ik anti analysing ofzo op medium zet dan wordt mijn pc al gek
en audio accelaratie doet het ook niet
pc is niet eens 1 jaar oud en was toen incl assesoires 3000 euro
denk dat ik maar een nieuwe pc moet kopen om dit spel te kunnen spelen :)
grafische een toppertje
gameplay kan ik nog niet veel over zeggen ben met campaign pas in 3e level
(pc loopt de hele tijd vast dus het gaat niet zo snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Mili schreef op maandag 05 juni 2006 @ 03:25:
mijn pc trekt dit spel gewoon niet :P
echt dit is ver boven mijn verwachting
als ik anti analysing ofzo op medium zet dan wordt mijn pc al gek
en audio accelaratie doet het ook niet
pc is niet eens 1 jaar oud en was toen incl assesoires 3000 euro
denk dat ik maar een nieuwe pc moet kopen om dit spel te kunnen spelen :)
grafische een toppertje
gameplay kan ik nog niet veel over zeggen ben met campaign pas in 3e level
(pc loopt de hele tijd vast dus het gaat niet zo snel)
lijkt me dan dat je een probleem hebt met je pc als deze de hele tijd vastloopt. Verklaart misschien waarom je hem niet kunt draaien. Een PC van een jaar oud (als hij toen tenminste een beetje fatsoenlijk was) kan dit spel normaal gesproken prima draaien.

Anders gewoon ff de resolutie terugschroeven en wat details uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
Speelt er iemand nog Rise of Legends hier?
Na een aantal reviews waar ik uit kon opmaken dat het spel een Age of Mythology achtige gameplay en multiplayer heeft besloot ik het ook nog maar eens te gaan spelen. Van de demo was ik niet echt onder de indruk, omdat ik het 1) al niet fatsoenlijk geinstalleerd kreeg en 2) omdat toen het eindelijk lukte het spel nou niet echt veel sfeer liet zien.

Het volledige spel is totaal anders. Het installeerd goed, met de laatste patch zijn er vrijwel geen bugs meer en de sfeer is echt goed. De maps zien er fantastisch uit op de hoogste instellingen en er zijn veel en gevarieerde units en upgrades. Wat ik leuk vind is dat je in de eerste campaign nog niet andere volkeren tegenkomt, maar toch telkens het gevoel hebt dat je echt tegen een ander volk speelt. Eerst speel je telkens tegen Vinci die spelen zoals jij, maar later speel je ineens tegen Pirata Vinci die vrijwel alleen maar gebruik maakten van vliegtuigen, en mijn landleger dus totaal in elkaar kickten.

Ik ben nog niet ver met de campaign, maar de atmosfeer en de uitgebreidheid/verschillen van de volkeren en ook de keuzes die je binnen een volk kunt maken zijn zo goed dat dit een van de eerste goede RTS'en is sinds Age of Mythology.

Age of Empires 3 met z'n talloze volkeren die allemaal hetzelfde zijn met alleen andere namen: wees klaar om verwijdert te worden! })

_/-\o_

Pagina: 1 2 Laatste