Ervaring Sony Dvd/Hdd recorder RDR-HX710

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 07:52

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:10:
[...]

Bij mij werkt showview goed. De eerste keer dat je van een bepaalde zender de code invoert weet de recorder niet welke <programmapositie> de zender heeft. De zender is dan niet ingevuld. Ik zet dan de zender goed, en de recorder onthoudt dat. De volgende keer dat ik bij deze zender een code invoer staat de gewenste zender goed ingevuld. :) (En dat werkte bij mijn oude VHS sony video recorder net zo)
Ik krijg ShowView dus gewoon niet aan de gang.
Ik heb hier de VPRO gids, daar staat bijv in 2750 = Journaal 20:00 - 20:30 op NED1

Bij mij geeft de timer dan doodleuk aan dat dit een programma van 12:30 tot 14:00 is.
Ook al vul ik bij het kanaal NED1 in, dan doet ie het alsnog niet.

Op de VPRO site staat dat je de volgende codes in moet stellen voor je recorder:
008 NEDERLAND 1
009 NEDERLAND 2
010 NEDERLAND 3
077 Talpa

waar moet ik die codes instellen?
Ik ben de hele handleiding al van voren tot achteren doorgegaan, maar geen oplossing gevonden.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:26:
[...]

Ik krijg ShowView dus gewoon niet aan de gang.
Ik heb hier de VPRO gids, daar staat bijv in 2750 = Journaal 20:00 - 20:30 op NED1

Bij mij geeft de timer dan doodleuk aan dat dit een programma van 12:30 tot 14:00 is.
Ook al vul ik bij het kanaal NED1 in, dan doet ie het alsnog niet.

Op de VPRO site staat dat je de volgende codes in moet stellen voor je recorder:
008 NEDERLAND 1
009 NEDERLAND 2
010 NEDERLAND 3
077 Talpa

waar moet ik die codes instellen?
Ik ben de hele handleiding al van voren tot achteren doorgegaan, maar geen oplossing gevonden.
Die codes kun je nergens instellen. Doordat je je recorder het de eerste keer 'voorzegt' weet hij automatisch welke zender bedoelt wordt. Maar, bij jou staat ook de tijd helemaal verkeerd, het lijkt mij dat de code die je gebruikt niet goed is. Niet goed in de gids staat, of verkeerd ingetikt. 2750 lijkt me ook een vrij korte code, meestal zijn ze veel langer, hoewel korte codes nu en dan wel voorkomen. Weet je zeker dat 2750 de showview code is?

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ja, dat weet ik vrij zeker.
Ik heb ook al eens codes van bijv. internetsites gehaald en daar heb ik precies hetzelfde euvel.
Misschien maar eens meerdere gidsen proberen.
Er was toch ook een manier om de code uit te rekenen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:27:
ja, dat weet ik vrij zeker.
Ik heb ook al eens codes van bijv. internetsites gehaald en daar heb ik precies hetzelfde euvel.
Misschien maar eens meerdere gidsen proberen.
Er was toch ook een manier om de code uit te rekenen?
Ik heb zojuist ook gezocht op internet naar showview codes. Ik las dat deze codes niet mogen worden gepubliceerd op internet (zie www.oproep.nl). Het gebruikte algoritme is geheim, en ik vraag me echt af of we het over dezelfde codes hebben...

Verwijderd

Om te proberen:

121 69 053

geeft het journaal van 20.00 tot 20.30 op Ned1 van dinsdag 11-10

(Toch van internet gehaald, ik probeer zelf deze code ook (vanavond) zodat ik zeker weet dat dit een goede code is) :)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^dank.

da's inderdaad een totaal andere code dan die ik zie.

Verwijderd

Ik gebruik inderdaad ook gewoon de showview codes. Ik lees ze vanuit de HUMO (in België) en dit werkt eigenlijk redelijk nauwkeurig. t'Is alleen triest dat de uren van de zelfde programma's wel eens willen verschillen (alleen bij sommige zenders).

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Perfect apparaat, een 2 maand in bezit. Erg makkelijk in gebruik. Wil niet meer zonder.

Verwijderd

Nou we hebben er hier ook één, prima apparaat op één gigantische designfout na: het hele kreng blijft gewoon aan staan wanneer je er met PDC een programma in programmeert.

Dan bel je de helpdesk van Sony, eerste keer: ja dat is het fannetje wat blijft draaien. /me had zoiets van ammetaart, ik ben niet doof, ik hoor een hardeschijf. Ik de stroommeter erbij gepakt, en ja hoor: alles blijft gewoon aan staan, 31watt constant. Bel je de tweede keer: als u denkt dat hij kapot is kunt u hem ook bij ons aanleveren. Het leek me al stug, en toen ben ik gaan zoeken en kwam ik hier uit. En ja hoor, design by default. Ge-wel-dig :/

We hebben alleen de doos niet meer :/ Wat valt hieraan te doen, want dit is écht een hele grove designfout van Sony en een firmwareupdate heb ik ook nergens kunnen vinden. Kijk van die 31 watt wordt je op zich niet arm, maar het ding produceert gewoon geluid in een woonkamer, en nog behoorlijk hoorbaar ook. Als hij wat opneemt of wanneer ik wat kijk heb daar absoluut geen moeite mee, maar de hele dag?

Heb ik nog het recht bij de winkel te reclammeren of moet ik dan bij Sony zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 16:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:03:
Nou we hebben er hier ook één, prima apparaat op één gigantische designfout na: het hele kreng blijft gewoon aan staan wanneer je er met PDC een programma in programmeert.
Maar waarom zet je dan PDC aan? Behalve die 31 watt heeft het ook als nadeel dat je je tuner bezet houdt, omdat het programma misschien drie dagen eerder begint 8)7 :'( De designfout is destijds gemaakt toen ze PDC uitvonden. Zelf heb ik al meermalen een uitzending gemist doordat het PDC signaal eenvoudig weg niet gegeven werd.... Tegenwoordig neem ik 3 minuten eerder tot 10 minuten later op, en ik mis nooit meer iets, ook niet door een falende PDC. Mijn recorder blijft écht uit, en de tuner is vrij... Bovendien werkt dit bij álle zenders. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 10:22 ]

Verwijderd

Ik heb die PDC ook eens geprobeerd en ik vind het niks. Het is normaal dat ie aan blijft staan... Hij mag tenslotte het signaal niet verliezen. Ik denk niet dat dat een design fout van Sony is maar van de makers van PDC.

Ik programmeer via Showview en pas de opnamestart een beetje aan (paar minuutjes eerder). Nee, geen PDC voor mij.

@Yellowcube:
Als je online tvgidsen bekijkt (zoals tvgids.be) dan zie je daar toch gewoon alle showview codes? Ik heb zelfs tv gidsen gevonden waar die PDC codes instonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:58:
Ik heb die PDC ook eens geprobeerd en ik vind het niks. Het is normaal dat ie aan blijft staan... Hij mag tenslotte het signaal niet verliezen. Ik denk niet dat dat een design fout van Sony is maar van de makers van PDC.
Sorry, maar dit is grote onzin. Mijn oude Sony videorecorder van ca 10 jaar oud heeft het toch ook niet nodig? Het is gewoon een trigger om de boel op te starten, zelfs die oude videorecorder kan het 8)7

Designfout dan wel luiigheid, ik weet het niet. Maar ik vind het écht beroerd voor zo'n duur apparaat. Je koopt geen tweederangs Yamakawa of iets dergelijks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:27:
[...]

Sorry, maar dit is grote onzin. Mijn oude Sony videorecorder van ca 10 jaar oud heeft het toch ook niet nodig? Het is gewoon een trigger om de boel op te starten, zelfs die oude videorecorder kan het 8)7

Designfout dan wel luiigheid, ik weet het niet. Maar ik vind het écht beroerd voor zo'n duur apparaat. Je koopt geen tweederangs Yamakawa of iets dergelijks.
Je oude videorecorder kon maar één ding tegelijk. Daar heb je dus geen last van het bezet houden van recources. Wel was het zo (ik had ook een Sony) dat de recorder UIT moest staan, anders nam hij niet op. Lees: De recorder moest de tuner tot zijn beschikking hebben.

Deze nieuwe recorder kan een heleboel tegelijk, daardoor heb je veel eerder last van PDC. Maar ze hebben het er bij Sony redelijk netjes ingemaakt, als je iets anders met je recorder wilt doen wanneer er PDC te wachten staat, kun je PDC tijdelijk (totdat de recorder weer uit staat) uitschakelen. Je hebt dan dus eigenlijk de oude situatie. (Aan = niet opnemen, uit = wel opnemen)

Hiermee maak je het gebruik van de recorder met al zijn mogelijkheden wel erg lastig, mijn conclusie is dus dat PDC eigenlijk niet meer past bij de moderne harddisc recorders. Meer een last dan een lust. (Als het al ooit een lust is geweest)

Het grootste probleem dat jij hebt is dat de disc aan blijft staan.... Dat had natuurlijk niet gehoeven, maar je oude vhs had geen HD, en is hier dus niet mee te vergelijken. Ik vind het in iedergeval niet erg, omdat ik PDC toch niet gebruik.

Verwijderd

Als ik mijn recorder in de standby zet, met pdc aan hoeft hij maar één ding te doen: opletten of er een PDC signaal binnen komt ja of nee. Dat heeft voor de rest niks te maken met het al dan niet veel kunnen, het ding hoeft maar één ding te doen op dat moment.

En dat mijn oude videorecorder geen hd had, en het niet nodig had geeft aan hoe knullig het is. Een geheugenchipje, welke geen lawaai maakt en amper stroom verbruikt, kan het dus schijnbaar wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:04:
Als ik mijn recorder in de standby zet, met pdc aan hoeft hij maar één ding te doen: opletten of er een PDC signaal binnen komt ja of nee. Dat heeft voor de rest niks te maken met het al dan niet veel kunnen, het ding hoeft maar één ding te doen op dat moment.

En dat mijn oude videorecorder geen hd had, en het niet nodig had geeft aan hoe knullig het is. Een geheugenchipje, welke geen lawaai maakt en amper stroom verbruikt, kan het dus schijnbaar wel.
Als je je recorder niet gebruikt, en hij dus stand-by staat, maakt het inderdaad niets uit. Ik heb het juist over de nadelen van PDC als je je recorder wel gebruikt :)

En dat geheugenchippie zit ook in de HX710 hoor! Je denkt toch niet dat de timerlist op HD staat? 8)7

Ik zei al, die HD zou inderdaad uitmogen, maar om dat nu een designfout te noemen... Je kunt je er erg kwaad over maken, of je kunt de 31 watt en het lawaai accepteren, of gewoon PDC niet gebruiken... Ik pleit voor dtat laatste, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:12:

En dat geheugenchippie zit ook in de HX710 hoor! Je denkt toch niet dat de timerlist op HD staat? 8)7

Ik zei al, die HD zou inderdaad uitmogen, maar om dat nu een designfout te noemen... Je kunt je er erg kwaad over maken, of je kunt de 31 watt en het lawaai accepteren, of gewoon PDC niet gebruiken... Ik pleit voor dtat laatste, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Het was ter illustratie, ik vind het gewoon erg pauper dat je bij zo'n duur apparaat nog zo'n keuze moet maken, PDC is wat mij betreft nl. ideaal.

Verwijderd

Is die HX710 van Sony enkel progressive met PAL, of ook met NTSC? En is-ie ook regiovrij te krijgen?

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:03:

Dan bel je de helpdesk van Sony, eerste keer: ja dat is het fannetje wat blijft draaien. /me had zoiets van ammetaart, ik ben niet doof, ik hoor een hardeschijf. Ik de stroommeter erbij gepakt, en ja hoor: alles blijft gewoon aan staan, 31watt constant. Bel je de tweede keer: als u denkt dat hij kapot is kunt u hem ook bij ons aanleveren. Het leek me al stug, en toen ben ik gaan zoeken en kwam ik hier uit. En ja hoor, design by default. Ge-wel-dig :/

We hebben alleen de doos niet meer :/ Wat valt hieraan te doen, want dit is écht een hele grove designfout van Sony en een firmwareupdate heb ik ook nergens kunnen vinden. Kijk van die 31 watt wordt je op zich niet arm, maar het ding produceert gewoon geluid in een woonkamer, en nog behoorlijk hoorbaar ook. Als hij wat opneemt of wanneer ik wat kijk heb daar absoluut geen moeite mee, maar de hele dag?

Heb ik nog het recht bij de winkel te reclammeren of moet ik dan bij Sony zijn?
dat probleem heb ik idd ook al eens aangehaald.
Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee en ik zou het ding er zeker niet voor retourneren.
Bovendien heb ik al tot 2 keer toe gehad dat een opname mislukte om dat men bij een van de weinige zenders die uberhaupt met PDC werkt het verzuimde het PDC signaal mee te geven.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:37:
Ik gebruik inderdaad ook gewoon de showview codes. Ik lees ze vanuit de HUMO (in België) en dit werkt eigenlijk redelijk nauwkeurig. t'Is alleen triest dat de uren van de zelfde programma's wel eens willen verschillen (alleen bij sommige zenders).
ik heb nu uit 4 verschillende bronnen de showviewcodes geprobeerd en hij vertikt het simpelweg de juiste tijden in te stellen.
Kan me ook weer niet voorstellen dat het een fout is in de recorder, dus om er mee terug te gaan.

Verwijderd

YellowCube schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:08:
[...]

ik heb nu uit 4 verschillende bronnen de showviewcodes geprobeerd en hij vertikt het simpelweg de juiste tijden in te stellen.
Kan me ook weer niet voorstellen dat het een fout is in de recorder, dus om er mee terug te gaan.
Ik snap niet dat dat bij jou niet werkt.
Probeer deze site eens. Oke meeste van die zenders heb je waarschijnlijk niet, maar canvas en één moet je gewoon hebben in NL. Als deze codes bij jou niet werken, dan ligt het aan je DVD. Bij mij werken deze iig.

Verwijderd

Ik was vandaag bij de MediaMarkt in Amsterdam ZO. Daar hebben ze de HX717 staan met guide+. Is ongeveer 50 euro duurder dan HX710. Verders lijken de spec's zo HQ+ opnamen en I-link e.d. gelijk aan elkaar. Alleen is de buizing van de HX717 groter

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb bij Mediamarkt Eindhoven de HX717 gekocht voor 444 euro. Hij zit nog in de doos. Over 3 weken ga ik verhuizen naar mijn nieuwbouwhuis en dan ga ik hem aansluiten op een nog aan te schaffen 32PF9830 lcd-tv.

Die tv komt eigenlijk tegen de meterkast aan te hangen. De DVD-recorder en overige apparatuur staat aan het andere eind van de kamer. Ik wil eigenlijk de DVD-recorder en de TV ieder een eigen antenneaansluiting geven (via een versterker die rechtstreeks op de antenne zit). Ik wil hem niet doorlussen ivm de verminderde kwaliteit en omdat ik dan 2 coax kabels naar het andere eind van mijn kamer moet trekken.

Ik wil dus alleen een component kabel gebruiken voor de verbinding tussen de DVD-recorder en de TV. Is dit mogelijk of ben ik verplicht om de TV aan te sluiten via het doorlussen naar de antenne ingang van de DVD-recorder?

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Je moet kieskeurig er maar eens op nalezen wat de 717 betreft niet echt veel goeds

Verwijderd

malinwa schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:30:
Je moet kieskeurig er maar eens op nalezen wat de 717 betreft niet echt veel goeds
Inderdaad veel klachten over vastlopers etc. Heb met de HX710 geen problemen tot dusver gehad.

Verwijderd

Ik ook niet. En ik hoop ook niet dat ik die ga krijgen, want volgens mij heeft de HX710 geen FW update mogelijkheden. De 717 heeft dit ook niet naar mijn weten.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik overweeg een DVD/HD-recorder aan te schaffen. Mijn keuze heb ik kunnen beperken tussen
• Philips DVDR 3330H
• Sony RDR-HX710

Heeft er iemand ervaring met de Philips versus de DVD/HD-recorder uit dit topic?

Ik vindt het probleem welke neographikal aanhaalt storend. Ik begrijp echter dat in de firmware van Philips ook het e.a. ontbreekt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

twixx schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 22:40:
Ik overweeg een DVD/HD-recorder aan te schaffen. Mijn keuze heb ik kunnen beperken tussen
• Philips DVDR 3330H
• Sony RDR-HX710

Heeft er iemand ervaring met de Philips versus de DVD/HD-recorder uit dit topic?

Ik vindt het probleem welke neographikal aanhaalt storend. Ik begrijp echter dat in de firmware van Philips ook het e.a. ontbreekt.
Sorry maar ik ken die Philips niet. Ik weet wel dat de Sony alles doet wat ie beloofd en ook nog eens super simpel. De menu structuur is super inuitief opgezet en werkt als vanzelf. Niets dan lof voor dit apparaat.

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:21:
[...]
Sorry maar ik ken die Philips niet. Ik weet wel dat de Sony alles doet wat ie beloofd en ook nog eens super simpel. De menu structuur is super inuitief opgezet en werkt als vanzelf. Niets dan lof voor dit apparaat.
Das jammer. Het prijs verschil is nl. aanzienlijk: resp. ongeveer 365 en 446 EUR. Over de Philips wordt echter niet altijd even positief geschreven op kieskeurig.nl terwijl de reviews over de Sony lovend zijn. In hoeverre de problemen verholpen zijn met nieuwe firmware kan ik niet inschatten.

Vanuit het verleden heb ik een voorkeur voor Philips maar ik vrees toch dat de Sony een beter apparaat is. Is dat value for money?

Verwijderd

twixx schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:39:
[...]

Das jammer. Het prijs verschil is nl. aanzienlijk: resp. ongeveer 365 en 446 EUR. Over de Philips wordt echter niet altijd even positief geschreven op kieskeurig.nl terwijl de reviews over de Sony lovend zijn. In hoeverre de problemen verholpen zijn met nieuwe firmware kan ik niet inschatten.

Vanuit het verleden heb ik een voorkeur voor Philips maar ik vrees toch dat de Sony een beter apparaat is. Is dat value for money?
Mijn moeder heeft de 3300 van philips, ikzelf de sony 720. De 3300 in denk ik dezelfde als 3330, maar dan een kleinere schijf. Hiervan uitgaande:

Mijn moeder kon het maar niet voor elkaar krijgen om een eenvoudige opname te programmeren. Nadat ik er een keer bij gezeten had, bleek dat ze de timer programmering afsloot met een verkeerde toets. Het timerscherm verdwijnt dan, het het lijkt geprogrammeerd te staan. Niet dus. En dat is het probleem met deze philips, het user interface. Laatst had mijn moeder de schijf vol. (Ze kreeg het wissen niet voor elkaar :?). De recorder maakt van de volle schijf geen melding, opnames worden gewoon niet meer gemaakt! De afstandsbediening is veel kleiner dan die van Sony. Dat is een voordeel als je hem moet opbergen, maar bij gebruik zijn die kleine knopjes niet handig. Als je de AB voor het eerst ziet weet je absoluut niet waar je op moet drukken.

Dit alles is bij de Sony wel even anders :) ! Op de afstandsbediening staan in het midden 3 grote knoppen, menu, titel list en timeropnamen. Zeer intiutief. Verder noem ik nog het zoeken van de titel in teletekst. Bij mijn moeder zie ik een lange lijst met alleen tijd/datum, bij mij staat er netjes bij welk programma was opgenomen.

Het enige nadeel (maar ik weet niet hoe dat bij de philips is) is die PDC welke veel functies van de recorder blokkeert, en het apparaat niet uit laat gaan. Zelf heb ik het (na een paar gemiste opnames doordat PDC vanuit de studio niet werd geactiveerd) helemaal gehad met PDC, ik gebruik het niet meer. (Waarmee dit nadeel ook weg valt ;) Standaard -3 minuten en +10 minuten werkt altijd, ook op de commerciele zenders. (Voor bijzoeken op teletekst lijkt -3 minuten ook nog te werken, bij -4 geeft hij vaak het vorige programma aan)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 09:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:11:
[...]
Het enige nadeel (maar ik weet niet hoe dat bij de philips is) is die PDC welke veel functies van de recorder blokkeert, en het apparaat niet uit laat gaan. Zelf heb ik het (na een paar gemiste opnames doordat PDC vanuit de studio niet werd geactiveerd) helemaal gehad met PDC, ik gebruik het niet meer. (Waarmee dit nadeel ook weg valt ;) Standaard -3 minuten en +10 minuten werkt altijd, ook op de commerciele zenders. (Voor bijzoeken op teletekst lijkt -3 minuten ook nog te werken, bij -4 geeft hij vaak het vorige programma aan)
Ik heb hetzelfde euvel nu al gehoord bij 3 collega's. Ik heb de Sony, de ander een Pioneer en de derde heeft iets van de Aldi meen ik. Allemaal hetzelfde probleem met PDC. Dat ligt gewoon aan PDC en niet aan de recorder.

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:11:
[...]
...
Ik heb uiteindelijk de Sony gekocht en ben daar erg happy mee. PDC is wel een flinke tegenvallen. Behalve het aantal kanalen dat PDC ondersteund heb ik met PDC ook al programma's gemist. Dat het apparaat aan blijft staan is nog wel te overkomen als het zou werken.

Ik mis wel wat functies (Sony, als je mee leest):
- wil je de titel uit Teletekst halen in het midden van de timer ipv van te voren (pak soms verkeerde titel, ook als ik 3 minuten of minder van te voren programmeer)
- mag ik timers een naam meegeven? ik heb nu > 10 timers geprogrameerd staan en aan de tijd/dag kan ik niet zien welk programma dat was
- mag ik tijdens het spelen het menuutje kunnen oproepen waar ik in kan splitsen en a-b verwijderen? Nu moet ik hem starten met deze optie.
- mag ik een optie in het menu om de markering 'new' terug te zetten?

Met dank :+

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Dat we hier thuis de HX710 willen aanschaffen is inmiddels al duidelijk, maar we twijfelen nog tussen enkel de HX710, of de complete Home Cinema Set, de Sony HTD 710SS (zie hier).

Iemand die ervaringen heeft met de complete set? Is het geluid goed? Of is het slimmer enkel de DVDrecorder aan te schaffen en een andere set erbij te kopen!?

Verwijderd

twixx schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:28:
[...]

Ik heb uiteindelijk de Sony gekocht en ben daar erg happy mee. PDC is wel een flinke tegenvallen. Behalve het aantal kanalen dat PDC ondersteund heb ik met PDC ook al programma's gemist. Dat het apparaat aan blijft staan is nog wel te overkomen als het zou werken.

Ik mis wel wat functies (Sony, als je mee leest):
- wil je de titel uit Teletekst halen in het midden van de timer ipv van te voren (pak soms verkeerde titel, ook als ik 3 minuten of minder van te voren programmeer)
- mag ik timers een naam meegeven? ik heb nu > 10 timers geprogrameerd staan en aan de tijd/dag kan ik niet zien welk programma dat was
- mag ik tijdens het spelen het menuutje kunnen oproepen waar ik in kan splitsen en a-b verwijderen? Nu moet ik hem starten met deze optie.
- mag ik een optie in het menu om de markering 'new' terug te zetten?

Met dank :+
Schitterend om te zien dat jij met dezelfde zaken zit als ik. Het is een geweldig apparaat, maar ik mis echt de optie om een naam mee te geven in de timerlist. Als je 30 zaken erin hebt staan, zie je echt door de bomen het bos niet meer.

Ook is het inderdaad handig om midden in het programma de naam te zoeken via TT.

Probleem is wel dat die apparaat volgens mij niet upgradable is qua FW. Ik zie nergens de mogelijkheid en ook op de Sony site staat niets. Deze opmerkingen worden hopelijk meegenomen in een verbeterde versie van het apparaat...

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11-2025

Hak

Hebben jullie ook volume-problemen bij deze recorder i.c.m. de Samsung DVB-9401R DVB-C tuner?

Zodra ik de Line 3 scart uitgang verbind met de Samsung wordt het geluid van de Sony een stuk zachter. Trek ik deze scart eruit, is het volume meteen weer normaal. Heb verschillende scartkabels geprobeerd, dus daaraan kan het volgens mij niet liggen.

Heeft iemand anders dit probleem en is er een oplossing voor?

Verwijderd

Het volume is inderdaad wel aan de lage kant,ja dat heb ik ook al gemerkt,maar dan met een Panasonic Decoder voor TV home.

Nog een vraag,als ik de stekker eruit haal en er weer in doe,start het apparaat gelijk op met recover,nu las ik dat dat kan gebeuren als ie tijdens een opname last heeft gehad van stroomuitval.Maar er staat niets in,over dat het ook kan gebeuren,als je simpelweg de stekker uit het stopcontact haalt

Hebben meer mensen hier last van?

En de ontvangst van dit apparaat met de analoge kabel,vind ik niet best,deelt iemand die mening?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 12:41 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^volgens gebeurt het altijd als je de stekker eruit haalt en weer terug stopt.

Verwijderd

Jij hebt dit apparaat toevallig ook?

Ik wou je vragen,als je het apparaat hebt,of je AUB wil kijken,of dat met die van jou ook het geval is.Alvast bedankt

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dat is bij mij ook het geval.
Ik heb al tot 3 keer toe de stekker eruit moeten halen voor wat verbouwingen en elke keer begon ie gelijk met de recover. Geen probleem lijkt me dus.

Verwijderd

Goed om te weten,bedankt :Y)

• Hak

Hak

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:40:
Het volume is inderdaad wel aan de lage kant,ja dat heb ik ook al gemerkt,maar dan met een Panasonic Decoder voor TV home.
Interessant, het ligt dus niet aan de Samsung decoder! Heb net nog even een dvd speler aan Line 3 gehangen en dan speelt het volume-probleem niet.

Blijkbaar is er dus iets met decoders dat het volume van de Sony recorder beïnvloed....

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

1 vraag: hoe doe je dat met een decoder dan?
Stel ik ga een week weg en wil dingen opnemen op Ned 3, BBC en NET5. Dat programmeer ik dan.
Hoe wisselt de decoder dan van kanaal bij de verschillende programmeringen?

• Hak

Hak

Ik programmeer de decoder zelf en zet vervolgens m'n Sony in Synchro Rec stand. De decoder gaat dus vanzelf aan en uit en de Sony neemt automatisch op zodra de decoder aanschakelt.

Verwijderd

Klopt is de enigste manier,om het op te nemen.Helaas heeft mijn Panasonic decoder maar de mogelijkheid om voor 3 dagen vooruit de timer in te stellen.

Maar je programeert de timer van je decoder,dan zet je de 710 op syncro record en klaar ben je.

Verwijderd

Ik overweeg (nu 80% zeker) de 710 of de 510 aan te schaffen. Ik las in een blad dat het niet mogelijk is een lange HDD opname te splitsen over meerdere DVD's :'( en dat ook de eventueel aangebrachte hoofdstukken gewist worden bij het overzetten.

Wat zijn de verschillen tussen de 710 en de 510, behalve dan de grootte vd HD?

Hoe is de kwaliteit als ik gewoon een cd'tje wil spelen?

Verwijderd

Heb me vorige week dit apparaat aangekocht. Het werkt bijzonder goed op een probleem na: ik brand iets van de HDD op DVD+R en finaliseer de plaat om ze ook op een gewone DVD speler af te kunnen spelen.
Alleen speelt die plaat nergens anders af: zelfs niet op mijn PC.

Heeft iemand ander dit probleem ook?

Hieronder een beschrijving van een paar verdere tests die ik heb gedaan waaruit volgens mij blijkt dat de Sony recorder een foute VIDEO_TS.IFO file genereert wat tot playability problemen op 3rd party drives leidt.

Mijn tests:

1) De drive in mijn PC kan de plaat zonder problemen helemaal lezen (dus het is geen lees probleem) maar de DVD content afspelen via bijv PowerDVD lukt helemaal niet: ik krijg enkel het DVD hoofd menu van de gecreerde plaat en als ik via dat menu het opgenomen programma wil aanklikken om het af te spelen gebeurt er niets.

2) Als ik de beschreven plaat wil copieren met Nero geeft die een waarschuwing dat er iets scheelt met de DVD video bestanden. Ook DVDshrink geeft aan dat er iets scheelt.

3) De Sony speelt de plaat echter probleemloos af dus ik dacht even dat het aan mijn PC lag maar toen ik de plaat nader bekeek merkte ik dat er naast de gewone VIDEO_TS directory (waar alle DVD videobestanden in komen) ook nog een tweede directory (de naam ontsnapt me even) was gecreeerd waar ook een IFO file instaat.

Volgens mij gebruikt de recorder deze IFO file om de DVD af te spelen en niet degene in de VIDEO_TS directory
Heb de proef op de som genomen en heb op mijn PC een kopie gemaakt met enkel de VIDEO_TS directory (een normale DVD speler kijkt namelijk enkel in die directory) zodat de recorder de IFO files in die directory wel moet gebruiken.
Gevolg: de recorder kan met die plaat zonder zijn speciale directory evenmin overweg.

Is dit een bekend probleem?

Verwijderd

Zoals ik het uit eerdere opmerkingen alhier en ook op het kieskeurig-forum begrijp is er nogal wat verschil tussen de uitwisselbaarheid van de verschillende schijftypen. De goedkopere (Aldi) schijven willen ook nog wel eens problemen geven. Al een RW geprobeerd?

Verwijderd

ik wel,ik gebruik Philips DVD-RW schijfjes,werken perfect :)

Ik heb het alleen wel op mijn computer getest,en die pakt ze gewoon :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 15:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:46:
ik wel,ik gebruik Philips DVD-RW schijfjes,werken perfect :)

Ik heb het alleen wel op mijn computer getest,en die pakt ze gewoon :)
Ik heb 16x DVD+R platen van CMC gebruikt. Niet bepaald slecht merk, heb er nog nooit problemen mee gehad. De recorder schijnt er ook goed mee overweg te kunnen en de inhoud van de geschreven plaat kan ik zonder problemen via mijn DVD schrijver naar de HDD van mijn PC kopieren. Dus aan de kwaliteit van het geschreven plaatje ligt het volgens mij niet want het kan gelezen worden.

Mag ik vragen welke software player je op je PC gebruikt?

Verwijderd

Ik gebruik Win DVD Platinum 6

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 17:01 ]

Verwijderd

Finaliseer je je schijfjes wel eerst,voordat je ze probeert af te spelen op een ander apparaat ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 17:55 ]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:15

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:29:
Ik overweeg (nu 80% zeker) de 710 of de 510 aan te schaffen. Ik las in een blad dat het niet mogelijk is een lange HDD opname te splitsen over meerdere DVD's :'( en dat ook de eventueel aangebrachte hoofdstukken gewist worden bij het overzetten.
Dit kan zeker weten wel. Een titel is te splitsen (op de 710 in ieder geval) en ook blijven alle hoofdstukken behouden bij het schrijven van titels naar DVD.
De 710 heeft ondersteuning voor "Pause Live-TV", de 510 niet. En ik geloof dat de functies voor het opnemen en bewerken van DV-materiaal op de 710 uitgebreider zijn.
Hier heb ik geen oordeel over: ik speel alle cd's en dvd's digitaal af en er is dus geen verschil met mijn vorige dvd-speler.

[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 10-12-2005 17:59 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Hak

Hak

Ik heb zelf de HX510 en de enige verschillen zijn een kleinere schijf, geen DV-In en geen showview. Voor de rest zijn er geen verschillen (hij heeft dus wel gewoon TV Pauze).

Je kunt inderdaad gewoon een titel splitsen, maar als je automatische hoofdstukken hebt laten maken op de HD (een markering bij snelle beeldwisselingen) zullen deze worden vervangen door elke 6 min. een markering op DVD.

Verwijderd

Is er nu wel of geen "pause live tv", B_o_s_s en Hak jullie spreken elkaar tegen?! lijkt me overigens wel een belangrijk verschil, voor mij een reden om zo'n toestel aan te kopen.

Ben zelf inmiddels wat wijzer (download gebruiksaanwijzing:) De aangemaakte hoofdstukken gaan verloren bij kopieeren HDD naar DVD.

• Hak

Hak

Heb het net nog even geprobeerd: de HX510 heeft gewoon TV Pauze.

De verschillen tussen de HX710 en HX510 zijn dus niet zo groot, zodat dankzij de aanbieding bij de Makro (296 euro incl btw) de keuze snel gemaakt was.

Verwijderd

damm,dat is wel een heel fijn prijsje voor die 510

• Hak

Hak

Het was een aanbieding voor de opening van het filiaal in Amsterdam afgelopen dinsdag. Er stond een flinke stapel, misschien is ie er nog wel te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~halco1/tweakers/Sonymakro.jpg

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:10

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb van de week bij de mediamarkt een rdr-hx717 gehaald voor 444,-
Het is eigenlijk een Philips intern, want hij werkt hetzelfde,specs zijn hetzelfde en handleiding is hetzelfde als van een 5350 (die nog niet leverbaar is).
Ik heb er geen problemen mee, behalve dat op sommige zenders het beeld wat korrelig is door slecht signaal op de kabel, maar dat reken ik het apparaat niet aan.

Nu wilde ik een opname op DVD kopieren en ik stopte er een DVD+RW in die ik eerder al op m'n pc had gebruikt. Die wil hij dus niet gebruiken. Vanmiddag lege DVD+RW schijfjes gehaald en daar kopieert ie wel naartoe. Deze heb ik dus ik m'n pc gestopt om te kijken wat nu het verschil is en hij blijkt hem in het DVD_VR formaat te formateren.
Weet iemand hoe of met welk programma ik op de pc een dvd in het DVD VR formaat kan formateren?

specs pc

• supermlt
  • Niet online
Hak schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:17:
[...]

Interessant, het ligt dus niet aan de Samsung decoder! Heb net nog even een dvd speler aan Line 3 gehangen en dan speelt het volume-probleem niet.

Blijkbaar is er dus iets met decoders dat het volume van de Sony recorder beïnvloed....
Ik vind zo ie zo dat het volume van TV-Home aan de lage kant is (Nokia decoder).
Voorheen had ik mijn decoder rechtstreeks aan de Scart ingang van de TV hangen. Moet altijd het volume van de tv hoger zetten en die van de decoder.
Als je perongeluk switch naar de normale tv zenders (buiten de decoder om) schrik je je dood van de herrie.....

Heb de decoder nu via Line3 van de recorder lopen, geluid is net zo hard als de decoder rechtstreeks op de tv is aangelosten.

Denk dat het met de Digitale TV te maken heeft dat het volume zachter doorkomt.

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:29:

Zie volgende website voor enig verschillen. (overzicht is helaas niet compleet)
http://www.kieskeurig.nl/...EB8B988D1C1256FC6002C7AC2

Ik weet dat de handleiding die geleverd wordt bij de 510 het zelfde is als voor de 710 en 910.
Echter zijn een heleboel functies niet beschikbaar op de 510 die wel op 710 en 910 zitten.
Staan toch wel 10 tallen opmerkingen in "deze functie is alleen beschibaar op de 710 en 910".

Ik zal voor de 710 gaan, dit is perfect apparaat. Als beste getest in de consumentengids.

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:00:
Heb me vorige week dit apparaat aangekocht. Het werkt bijzonder goed op een probleem na: ik brand iets van de HDD op DVD+R en finaliseer de plaat om ze ook op een gewone DVD speler af te kunnen spelen.
Alleen speelt die plaat nergens anders af: zelfs niet op mijn PC.

Heeft iemand ander dit probleem ook?

Hieronder een beschrijving van een paar verdere tests die ik heb gedaan waaruit volgens mij blijkt dat de Sony recorder een foute VIDEO_TS.IFO file genereert wat tot playability problemen op 3rd party drives leidt.

Mijn tests:

1) De drive in mijn PC kan de plaat zonder problemen helemaal lezen (dus het is geen lees probleem) maar de DVD content afspelen via bijv PowerDVD lukt helemaal niet: ik krijg enkel het DVD hoofd menu van de gecreerde plaat en als ik via dat menu het opgenomen programma wil aanklikken om het af te spelen gebeurt er niets.

2) Als ik de beschreven plaat wil copieren met Nero geeft die een waarschuwing dat er iets scheelt met de DVD video bestanden. Ook DVDshrink geeft aan dat er iets scheelt.

3) De Sony speelt de plaat echter probleemloos af dus ik dacht even dat het aan mijn PC lag maar toen ik de plaat nader bekeek merkte ik dat er naast de gewone VIDEO_TS directory (waar alle DVD videobestanden in komen) ook nog een tweede directory (de naam ontsnapt me even) was gecreeerd waar ook een IFO file instaat.

Volgens mij gebruikt de recorder deze IFO file om de DVD af te spelen en niet degene in de VIDEO_TS directory
Heb de proef op de som genomen en heb op mijn PC een kopie gemaakt met enkel de VIDEO_TS directory (een normale DVD speler kijkt namelijk enkel in die directory) zodat de recorder de IFO files in die directory wel moet gebruiken.
Gevolg: de recorder kan met die plaat zonder zijn speciale directory evenmin overweg.

Is dit een bekend probleem?
Ik gebruik hiervoor DVD-RW's, die werken perfect. Moet wel eens wat openen voor anderen en lever dit dan op een RW. Nog nooit problemen gehoord dat ze niet afspeelbaar waren.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:15

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Rayzman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:26:
Weet iemand hoe of met welk programma ik op de pc een dvd in het DVD VR formaat kan formateren?
Je kan in het apparaat ook de DVD formatteren. Title List -> DVD -> Tools -> Disc Info -> Format Disc (zo gaat het op de HX710 uit mijn hoofd, op de 717 zal het wel ongeveer hetzelfde zijn).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:10

Rayzman

+31 Rayzman

Bij een op de pc gebruikte DVD blijft op de recorder het menu om te kunnen wissen grijs, daarom zoek ik een manier om ze op de pc in dit formaat te krijgen of echt zo te wissen dat ik ze wel in de recorder kan formateren.

specs pc

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Rayzman schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:41:
Bij een op de pc gebruikte DVD blijft op de recorder het menu om te kunnen wissen grijs, daarom zoek ik een manier om ze op de pc in dit formaat te krijgen of echt zo te wissen dat ik ze wel in de recorder kan formateren.
Ja ik had hier precies hetzelfde probleem..
Na wat experimenteren bleek het wel goed te werken als ik de DVD gewist had met het DVD writing Tool wat bij TMPGEnc DVD Author zit. :)

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hee iemand die deze dvd recorder aan de praat krijgt met een universele afstandsbediening? Mijn ab werkt er gewoon niet mee, zelf als ik paar learnkeyfunctions over heb genomen. De dvd recorder reageert gewoon niet.

Zelfde geldt voor mn sony versterker, gebruikt sony een foefje zodat ik geen universele ab kan gebruiken of is het wat anders??

Verwijderd

Sinds gisteren speelt de ingebouwde DVD speler alleen nog maar de DVD's in zwart-wit. Hij filtert er alle kleur uit en laat voor de grijstinten zwart witte blokjes zien. Heeft iemand een idee? Ik vind niks in de instellingen wat fout zou kunnen zijn. Heeft er iemand ervaring met de klantendienst van Sony?
Ik vrees voor het ergste. Heb hem ongeveer een jaar.

Haha... op kieskeurig.nl bracht een probleem van iemand mij op het juiste spoor... NTSC ! Ik wist niet dat dat ding dat niet kon lezen (toch niet in kleur dan). Dat wordt dan converteren naar PAL... ff een goeie convertor zoeken dan maar...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 19:52 . Reden: oplossing en deze jongen is weer blij ]

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:48
ik heb even een vraagje over de HX710
Als ik met de pauze tv fuctie gebruik. word dit dan opgeslagen op de HD?? en word het zogauw je op de stop knop drukt weer gewist?? of blijft het nog ergens op de HDD staan?

Verwijderd

michelkoenders schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:51:
ik heb even een vraagje over de HX710
Als ik met de pauze tv fuctie gebruik. word dit dan opgeslagen op de HD?? en word het zogauw je op de stop knop drukt weer gewist?? of blijft het nog ergens op de HDD staan?
Het wordt opgeslagen op de HD, en verdwijnt vanzelf weer. Als je de opname zou willen bewaren, gebruik je niet pauze TV, maar neem je het programma gewoon op. Je kunt dan tijdens het opnemen gewoon kijken naar de opname. Lijkt op Pauze TV, maar nu blijft de opname bewaard.

Dick

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:24:
Sinds gisteren speelt de ingebouwde DVD speler alleen nog maar de DVD's in zwart-wit. Hij filtert er alle kleur uit en laat voor de grijstinten zwart witte blokjes zien. Heeft iemand een idee? Ik vind niks in de instellingen wat fout zou kunnen zijn. Heeft er iemand ervaring met de klantendienst van Sony?
Ik vrees voor het ergste. Heb hem ongeveer een jaar.

Haha... op kieskeurig.nl bracht een probleem van iemand mij op het juiste spoor... NTSC ! Ik wist niet dat dat ding dat niet kon lezen (toch niet in kleur dan). Dat wordt dan converteren naar PAL... ff een goeie convertor zoeken dan maar...
Is het echt zo dat dit ding geen NTSC kan weergeven? Dat zou jammer zijn, heb nog al wat amerikaanse DVD's. Ik ben zelf ook op zoek naar een HD DVD recorder en had mijn ook op deze sony laten vallen. Ik weet dat hij standaard niet regiovrij is, maar dat is wel te regelen. Weet iemand of hij dan ook meteen het NTSC signaal goed doorgeeft?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Volgens mij kan hij wel gewoon NTSC dvd's weergeven hoor.

Alleen als je iets aan het opnemen bent bijv op de HD en je wil dan een NTSC dvd afspelen wil dat niet omdat hij dan op de PAL stand blijft staan in verband met de opname.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58
Ondertussen komt de RDR-HX725 uit.

Zit echter tussen de hx710 te twijfelen en de nieuwe hx725.

Heb al op kieskeurig.nl gezocht naar de verschillende specs.

RDR-HX710
http://www.kieskeurig.nl/...988D1C1256FC6002C7AC2.htm
RDR-HX725
http://www.kieskeurig.nl/...7A932C1257122004DF4B5.htm

Lijkt echter dat op deze site bij de nieuwe 725 er een aantal dingen ontbreken(informatie incompleet)
Heeft iemand al ervaringen met dit nieuwe type of kan iemand vertellen wat er nou precies anders is aan de nieuwe.
Voor zover ik kan zien heeft de nieuwe Guide+

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 22:24
Waarom zouden ze in hemelsnaam de progressive scan er uit halen? O_o
Of zou dat een foutje zijn? Hij heeft wel gewoon component aansluiting.
En is de enige manier om hem regio vrij te krijgen door een chip in te bouwen?

Ten opzichte van de nadeeltjes van de LG RH-7x00 HDD/DVD recorder vroeg ik me af hoe Sony hier mee omgaat, en wel met de volgende zaken:
- Using the recorder,
while a timerbased/programmed recording is running.
Will not be corrected by this, nor future firmwares / software,
according to factory - hardware issue / hardware bound.
(Info from LGE Nordic).

- Having to switch off the recorder,
for a timerbased/programmed recording to start.
Will not be corrected by this, nor future firmwares / software,
according to factory - hardware issue / hardware bound.
(Info from LGE Nordic).

Verwijderd

Tsja geen idee eigenlijk met dit nieuwe type maar ik ga toch wel vrijwel zeker gaan voor de 710 de kans bestaat dat je net zelfde voorkrijgt als bij de 717 als je dit nieuwe type gaat kopen. Dat er dus intern philips materiaal zit wat blijkbaar uit de ervaringen af te leiden, niet zo stabiel is.

Nu blijf ik wel bij 1 zaak erg op mijn honger zitten en ik hoor er nergens wat over, namelijk wat met digitale televisie. Dit ding heeft een analoge tv tuner lijkt mij en kan dus op geen enkele manier overweg met je digitaal tv signaal. Is het dus echt zo zwart -wit : ofwel analoog fijn blijven kijken met alle vreugde van de 710 ofwel digitaal zonder de sony volledig te kunnen benutten.
Ik weet ook wel dat je nog steeds het signaal kan opnemen dat je aan het bekijken bent maar tsja... dat is niet echt waar ik een dvd recorder voor koop. De hoofdfunctie is namelijk op voorhand programmeren zonder dat ik de digitale recorder al reeds op het juiste kanaal moet zetten.
Heeft er hier niemand ervaringen mee ? Ik dacht namelijk dat Nederland al een paar stapjes verder stond ivm digitale tv dan België.

Graag jullie ervaringen/meningen.

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb de RDR HX710 en als LCD TV de Sony Bravia V32 en wil ze aansluiten via component.
Nu heb ik een Monstercable gekoct, maar wat ik ook doe ik krijg geen beeld.
Het is vast een instelling die ik over het hoofd heb gezien, maar ik kom er echt niet uit. Iemand ervaring, tip of gewoon een regelrechte instructie voor deze domme doos?

componentuitgang van de recorder bleek kapot te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Lisabella op 06-03-2006 12:21 ]

Verwijderd

Shit Shit Shit.

Ik heb net per ongeluk een format gedaan van mijn Harddisk. Ik ging er van uit dat ie nog op Disc modes stond en zag het net te laat. Shit Shit.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:03:
Shit Shit Shit.

Ik heb net per ongeluk een format gedaan van mijn Harddisk. Ik ging er van uit dat ie nog op Disc modes stond en zag het net te laat. Shit Shit.
Das kooi mut. Die van mij crashte vorige week softwarematig. Ineens uit tijdens opname. Ik druk hem weer aan, toen bleef ie 10 minuten lang RECOVERY knipperen, en daarna ging ie verder met opnemen. Al mijn programma's stonden er nog op.

Off topic: ik was 921035 :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb een vraag over de beeldweergave met deze HX710. Ik heb een 4:3 tv en ik wil graag het scherm volledig gevuld hebben. Als ik gewoon tv kijk is dit ook het geval. Waarschijnlijk omdat de zender dan in 4:3 uitzendt. Maar tijdens films wil ik ook volledig beeld hebben. Ik heb dus gekozen voor de instellingsoptie "4:3 pan scan". Ik verwachtte dat ik nu een gevuld scherm kreeg maar het blijft gewoon breedbeeld (16:9 of 2,35:1) Wat doe ik verkeerd? De gebruiksaanwijzing is hier niet duidelijk over. Op m'n vorige dvd speler (een cheap ass ding notabene) zat een knop waarmee ik gewoon kon inzoomen op het beeld. Weet iemand hoe ik dit moet instellen?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Verwijderd

Hoi,

Ik ben ook op zoek naar de code om via een andere afstandsbediening de Sony aan de praat te krijgen.
Heb jij al wat gevonden?
Alvast bedankt
Arsenius schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:22:
Hee iemand die deze dvd recorder aan de praat krijgt met een universele afstandsbediening? Mijn ab werkt er gewoon niet mee, zelf als ik paar learnkeyfunctions over heb genomen. De dvd recorder reageert gewoon niet.

Zelfde geldt voor mn sony versterker, gebruikt sony een foefje zodat ik geen universele ab kan gebruiken of is het wat anders??

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een HX725 gekocht en ben er zeer tevreden mee!
1 groot nadeel: het kopieren van data naar een dvd duurt erg lang (meer dan 1,5 uur)

Herkennen jullie dit? Of doe ik iets fout?

Alvast bedankt!

• BrainOverfloW
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2019
Mijn recorder heeft de afgelopen jaren zonder problemen gewerkt. Maar de laatste weken is het me nu een paar keer gebeurt dat hij een opname niet instart. Dit is me zowel bij een losse opname een keer gebeurt als bij een dagenlijkse opname die het andere dagen ook gewoon doet.
Ik heb nog ruim 40GB vrij op mijn HDD dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand anders die dit probleem herkent?

I'm Like Time, I'm Unstopable

Pagina: 1 2 Laatste