Ervaring Sony Dvd/Hdd recorder RDR-HX710

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Website Sony
Eigenschappen: http://www.sony.nl/PageVi...&productsku=RDRHX710S.EC1
Technische gegevens: http://www.sony.nl/PageVi...&productsku=RDRHX710S.EC1

Persbericht:
http://www.sony.de/PageVi...ressrelease=1107738950853

Engelse handleiding:
http://www.bryantlay.ecli...-HX710%20%20RDR-HX910.pdf

Prijzen:
Misschien kijk ik niet goed maar zie hem nog niet staan in de pricewatch, op internet kom je hem tegen vanaf 543,00 euri (Inmiddels zelf even toe laten voegen, staat er nu wel in.)

Ben al een tijdje opzoek naar een betrouwbare digitale videorecorder. Tot nu tot valt me op dat ervaringen van bezitters van deze apparaten veelal niet echt tevreden zijn over de betrouwbaarheid en mogelijkheden. Met name de vele bugs is een grote ergenis.
Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij de post van de:
- Liteon 5045 (liteon dvd hdd recorder 5045);
- Pioneer DVR-520/720HS , Ervaring Pioneer DVR-720H-S en DVR-520H-S HDD/DVD Recorder;
- Aldi actie van 4 mei, Medion 40183, http://www.area450.com/ph...7b75a29c985c1f3b34249593d;
- ect.

Deze laatste recorder ook aangeschaft maar gisteren teruggebracht. Liep dagelijks vast.

Had eigenlijk al de conclusie getrokken dat deze markt nog niet volwassen is en dat we moeten wachten totdat deze apparaten gewoon doen wat we van ze mogen verwachten.
Kom vandaag echter de recentelijk geintroduceerde Sony recorder RDR-HX710 tegen.

Op tweakers zie ik daar geen openingspost over. Als je de deze reacties leest (http://www.kieskeurig.nl/...988D1C1256FC6002C7AC2.htm), dan lijkt het erop dat dit apparaat betrouwbaar is. Wat ook erg handig is dat in deze recorder een duallayer brander zit. Dus grotere backup mogelijkheden (2 uur HQ). Zit te denken om deze te kopen. Maar wil graag jullie ervaringen horen.

[ Voor 20% gewijzigd door HofmanJaap op 20-05-2005 10:58 ]

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:15
M'n vader wil hem ook gaan halen. Hoorde al van veel mensen dat het een fantastisch apparaat is!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:53

Rio

Ik heb al een boek

Een maat van mij heeft dat ding en is er helemaal lyrisch over. Ik heb er ook even mee gespeeld en ik moet zeggen: ik zou er zo zelf een kopen, verrekte handig allemaal.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan deze recorder ook fungeren als media library? oftewel kopieer je mp3's en foto;s op de HD en vervolgens kun je die mbv een OSD afspelen.

• Haas
Exocet schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:52:
Kan deze recorder ook fungeren als media library? oftewel kopieer je mp3's en foto;s op de HD en vervolgens kun je die mbv een OSD afspelen.
Dat lukt helaas niet. MP3 en JPG kan hij alleen van schijfjes afspelen. Jammer!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Exocet
  • Niet online
-roberth- schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:42:
[...]

Dat lukt helaas niet. MP3 en JPG kan hij alleen van schijfjes afspelen. Jammer!
Dan ga ik toch even wachten op de nieuwe Pioneers:
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1719

Deze recorders hebben een jukebox waarbij je je cd collectie op de harddisk kunt kopieren en vervolgens wel onscreen kunt bedienen.

Deze recorder heeft ook een DL brander.
Is vanaf juni leverbaar, en ik zie de 530H met 160gb hd al voor 528euro staan _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Exocet op 10-05-2005 15:09 ]

• HofmanJaap
  • Niet online
Ieder moet natuurlijk voor zich weten wat hij/zij belangrijk vindt bij de aankoop van een dergelijk apparaat. Maar waar het mij nu om gaat is dat deze stabiel en betrouwbaar is.
Daar gaat het bij de meeste harddisk recorders vaak fout. Het lijkt erop dat deze daar geen last van heeft. Je hebt niets aan legio mogelijkheden als ie bijv vastloopt. Helemaal niet als je 3 weken op vakantie bent en bij thuiskomst constateert dat niets is opgenomen. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen.

Overigens heb ik al even rond zitten bellen en kijken. De speler is bij de meeste winkels niet meer op vooraad. Ook niet meer bij de importeur van Sony. Eind mei zouden deze weer beschikbaar zijn. Dus wordt zo wie zo wachten. :(

• Haas
Exocet schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:31:
[...]

Dan ga ik toch even wachten op de nieuwe Pioneers:
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1719

Deze recorders hebben een jukebox waarbij je je cd collectie op de harddisk kunt kopieren en vervolgens wel onscreen kunt bedienen.

Deze recorder heeft ook een DL brander.
Is vanaf juni leverbaar, en ik zie de 530H met 160gb hd al voor 528euro staan _/-\o_
Die Pioneers schijnen ook een hele goede geluidskwaliteit te hebben.

Verwijderd

Hi Folks
had ook de Medion van Aldi een totale miskleun. RETOUR met die troep!!
nu de Sony recorder RDR-HX710 nog maar 2 dagen in bezit en ben totaal tevreden.
het kost me nog wel enkele weken om alles te ondekken en uit te proberen maar op het moment ziet het er goed uit.!

kom er later wel op terug.
greets

• HofmanJaap
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:32:
Hi Folks
had ook de Medion van Aldi een totale miskleun. RETOUR met die troep!!
nu de Sony recorder RDR-HX710 nog maar 2 dagen in bezit en ben totaal tevreden.
het kost me nog wel enkele weken om alles te ondekken en uit te proberen maar op het moment ziet het er goed uit.!

kom er later wel op terug.
greets
Ok gaaf. Goed om te horen dat het inderdaad een goede hdd-recorder lijkt te zijn. Waar heb je hem gekocht? Hier in de buurt van Zwolle kon ik hem niet meer vinden. Ben in ieder geval benieuwd naar je verdere ervaringen.

Verwijderd

hallo Jaap

heb hem gekocht bij HIFI CENTRE VIDEO hier in Nijmegen eigenlijk een zeer betrouwbare zaak waar ik al 25 jaar mijn spullen koop. smiddags om 2 gebeld en om 3:30 kwam men hem al installeren , je betaald miss. iets meer maar de SERVICE is uitstekend.
:*)
gr

• HofmanJaap
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:47:
hallo Jaap

heb hem gekocht bij HIFI CENTRE VIDEO hier in Nijmegen eigenlijk een zeer betrouwbare zaak waar ik al 25 jaar mijn spullen koop. smiddags om 2 gebeld en om 3:30 kwam men hem al installeren , je betaald miss. iets meer maar de SERVICE is uitstekend.
:*)
gr
Ok bedankt, Wel een beetje jaloers dat je hem hebt staan. Maar over een paar weekjes heb ik hem ook neem ik aan. Vast wat vraagjes als je het niet erg vindt:
- produceert ie veel geluid, ventilator of hd?
- hoe is de beeld en geluidkwaliteit? Wijkt beeld veel af van origineel?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van papyrosy. Heb ook net de Medion dvd/hdd-recorder retour Aldi gebracht. In de 1ste plaats omdat het geluid totaal niet deugt. (lijkt wel fase verkeerd..)
Maar ook de bediening laat te wensen over; om bijv. naar het menuutje te gaan waar de opnames staan moet je eerst 2x op de "stop" toets drukken en daarna op de "play", en dan nog moet je geluk hebben als je het lijstje te zien krijgt. |:( Beeldkwaliteit op de hoogste en 1 na hoogste stand (HQ en SP geloof ik) vond ik wel goed, alles daaronder duidelijk verlies aan beeldkwaliteit.
Dus papyrosy, heel graag jou ervaringen t.o.v. de Medion!!! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Vulcan750 op 12-05-2005 12:28 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Heeft iemand misschien de handleiding van de Sony digitaal. Heb gisteren een medion gekocht alleen als ik alles vanmorgen op de verschillende sites lees, wordt ik er zeker niet vrolijk van. Vanavond proberen en bij het minste piep, gekraak o.i.d. retour. Wat ik wel heb geleerd is dat je uit een handleiding het meeste leert over de mogelijkheden, dus wie o wie, heeft een digitale handleiding van de Sony

Verwijderd

ik begrijp je nieuwsgierigheid maar je zult begrijpen ik kan nu nog een uitgewogen oordeel geven
alleen een first impression.
wat jouw vragen betreft
1 produceert ie veel geluid, ventilator of hd?; een lichte zoem niet storend.
2 hoe is de beeld en geluidkwaliteit? Wijkt beeld veel af van origineel? beeld perfect! geluid weet ik nog niet.

btw jaap heb je een twin sat recierver Puma daar ben ik ook in geintresseerd.
miss. kunnen we elkaar eens bellen en ervaringen uitwisselen.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Mooi apparaat maar jammer dat er geen "jukebox" functie opzit... daar wacht ik dan wel op. Ik neem aan dat ie wel MP3 speelt vanaf CD en DVD? Want op 9 GB (DL DVD) kun je natuurlijk een mooie lading songs kwijt... dan hoeft dat niet zo nodig op de HDD.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• HofmanJaap
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:44:
btw jaap heb je een twin sat recierver Puma daar ben ik ook in geintresseerd.
miss. kunnen we elkaar eens bellen en ervaringen uitwisselen.
Heb ik inderdaad. Werkt heel goed. Slechts 2 minpunten:
- Kan niet automatisch worden uitgeschakeld na opname. Volgens leverancier is daar bewust voor gekozen ivm de 2 tuners. Niet handig. Als je op vakantie gaat dat moet ie dus aanblijven.
- Apparaat loopt vast als je deze na uitschakelen direct weer aandoet. Maarja, dat doe je in de praktijk eigelijk nooit.

Voor de rest erg tevreden. Zie ook: http://www.sat4all.com/ub...list.php?Cat=0&Board=pace

[ Voor 3% gewijzigd door HofmanJaap op 12-05-2005 13:06 ]

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 17:57
Heb deze dus ook van de week gekocht en moet nog een hoop uitproberen.
Maar 1e impresse, mooi en goed apparaat, geen last van geluid van ventilators oid (kwam ik wat berichten over tegen). Maakt beduidend minder herrie dan mijn oude vhs recorder. Speelt mijn dvd backups netjes af, kwaliteit van opgenomen tv op HDD (HQ+ setting) pracht beeld. Geluid is voor mijn doen prima.
Gekocht bij ITs, stond voor 699,-, maar met een beetje praten gekocht voor 585,-.
Mensen met deze kennis kunnen er misschien nog meer afhalen. :7

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• HofmanJaap
  • Niet online
Rhodan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:21:
Gekocht bij ITs, stond voor 699,-, maar met een beetje praten gekocht voor 585,-.
Mensen met deze kennis kunnen er misschien nog meer afhalen. :7
Ok, bedankt voor de tip.

[ Voor 13% gewijzigd door HofmanJaap op 14-05-2005 09:39 ]

• HofmanJaap
  • Niet online
Zoals ik er nu tegenaan kijk ga ik de Sony kopen. Wacht nog even tot de prijzen verder dalen.
Aanvullende ervaringen blijven welkom. >:)

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 17:57
Heb nog niet echt tijd gehad om alles uit te proberen, maar standaard toepassingen doet die goed.
Wel viel me op dat wanneer je iets op HDD opneemt, je geen ntsc dvd kan afspelen.
Zal wel te maken hebben dat je pal aan het opnemen bent oid.
Maar dat is tot nu toe het enigste wat ik jammer vind van deze recorder.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

HofmanJaap schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:22:
Zoals ik er nu tegenaan kijk ga ik de Sony kopen. Wacht nog even tot de prijzen verder dalen.
Aanvullende ervaringen blijven welkom. >:)
Mediamarkt (Hengelo) heeft hem nu voor 599,- Ik heb hem (gister (20/5) daar ook gekocht (na de Medion terug naar Aldi te hebben gebracht).

Ben druk bezig alles te leren.
-HDD-edit mogelijkheden zijn prima en gemakkelijk.

-Edit mogelijkheden op DVD+R(W) minimaal. Edit mogelijkheden op DVD-RW (VR-mode) goed.

-Handleiding is wat onoverzichtelijk en de Nederlands vertaling is hierendaar slecht; de Duitse is beter, maar er wordt geen Engelse bij geleverd;

-Er wordt zelfs geen Scart-kabel bij geleverd, voor dat geld had dat best gekund volgens mij.

-Geluid (fan/hdu-noise) niet noemens waard.

- Beeld goed, mits op RGB. Maar helaas werkt onder RGB SmartLink niet meer. Moet daar nog een oplossing voor zoeken. Maar smartlink is vooral belangrijk in het begin bij het instellen van de zenders.

-Afstandsbediening werkt heel prettig en voelt robust aan.

-TV-Direct recording ((je kijkt op je TV, recorder staat uit, Op deTV-remote druk je een bepaalde toets, recorder neemt op waar je naar kijkt) zet je aan bij instellingen indien je smartlink op je TV hebt. Echter bij deze instelling werkt Quick timer recording (one touch recording) niet meer. Daar begrijp ik dus niks van: Ik wil beide kunnen gebruiken. Helaas.
Dus Scart op RGB gezet, goed beeld, geen Smartlink, geen tv-direct recording, maar wel Quick Timer recording. Valt wel mee te leven.

-Erg handig is het Visual Search, waar je verdeelt over de opname een aantal plaatjes ziet die je direct kunt selecteren en vandaaruit de weergave starten.

-Ik heb vandaag "even" een (met de Medion) opgenomen DVD(+RW) gekopieerd naar de harde schijf; gaat helaas alleen op normale afspeelsnelheid (duurde dus 3 uur; was op LP opgenomen).

Voorlopige conclusie: Het is een goed apparaat waar ook best wel wat op aan te merken is. En kritiek heb ik tot dusver nog (te) weinig gezien op de diverse fora. Niet te min ben ik erg tevreden en blij dat ik (weliswaar voor 2x de prijs van) de Medion heb ingeleverd voor deze Sony.

• HofmanJaap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:10:
[...]

-Handleiding is wat onoverzichtelijk en de Nederlands vertaling is hierendaar slecht; de Duitse is beter, maar er wordt geen Engelse bij geleverd;
Bedankt voor je post. De Engelse handleiding kun je hier vinden:
http://www.bryantlay.ecli...-HX710%20%20RDR-HX910.pdf
Wellicht is deze wat duidelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door HofmanJaap op 22-05-2005 09:29 ]

Verwijderd

Heb je ook ergens de nederlandstalige handleiding kunnen vinden.

Verwijderd

Weet iemand of je de RDR-HX710 ook regiovrij kunt maken, en of je van DVD -> HDD kunt kopieren op dit apparaat, dus zonder andere dvd speler aan te sluiten? Ik heb al wat gespeeld, maar krijg het helaas niet voor elkander.

Verwijderd

Weet iemand ook hoe ik deze dvd recorder moet aansluiten als ik digitale tv gebruik van kpn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:22:
Weet iemand ook hoe ik deze dvd recorder moet aansluiten als ik digitale tv gebruik van kpn.
Met een scart tussen je decoder en deze dvd/hdd recorder.

Verwijderd

Regiovrij maken via:

www.stegen.com

kost €48

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 18:30 ]

• HofmanJaap
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:20:
Heb je ook ergens de nederlandstalige handleiding kunnen vinden.
Nederlandse handleiding is nu wel beschikbaar:
http://www.sonydigital-li...om/manuals/2589942411.pdf

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan de hx710 te kopen. Ze worden steeds goedkoper :) nu al <500 euro!

Maar, ik las de nederlandse handleiding, en ik zie nergens de mogelijkheid om een directe uitzending te pauzeren (Heet dat time shift?). Kan deze recorder dat?

DickB

• HofmanJaap
  • Niet online
Vorig week dan eindelijk de speler gekocht bij CoolSound (€490). Ben tot nu toe erg tevreden. Geen vastlopers, erg goed beeld en geluid, veel mogelijkheden, enz.

Verwijderd

Ik zit eigenlijk te twijfelen tussen de 710,de ouwere versie van sony de hx900 (die is voor 500,- al te koop,echter een type van vorig jaar maar wel met een metalen front) en de pioneer dvr 530H.
Welke zal ik nemen ik kom er niet uit?Gaat mij vooral om goede beeld/geluidskwalteit en betrouwbaarheid.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Ja Dick, hij kan pauzeren terwijl je kijkt en de telefoon gaat bijv. daarna kijk je gewoon verder. Chasing noemen ze dat bij Sony. Heb je een 'tv direct' tv dan kan je zelfs wat je kijkt op tv (er is ineens telefoon bijv.) in 1 knop druk opnemen, de recorder neemt het juiste kanaal dan over ongeacht waar die op stond of staat. Met chasing playback kijk je vervolgens gewoon terwijl die verder opneemt.
Je kan zelf GELIJKTIJDIG opnemen en iets wat al opgenomen is terug kijken.(!)

Wat ik echter niet kan vinden is: hij neemt op n.a.v. een timer-set.
Nu wil ik echter terwijl die opneemt controleren of ie wel het goede kanaal opneemt, m.a.w. dat ik die niet verkeerd inprogrammeerde per ongeluk.

Hij zit op de tv op AV1, dus ik zet de tv op AV1
Ik doe op de AB : select input: niks, tv/video button: niks...

Kortom, kan je checken wat je opneemt, terwijl dat opneemt, zo ja hoe dan?

Over het HDD opnemen en terug kijken niets dan lof!
DVD moet ik nog ff proberen, opnemen dan, kopieren.
Gewoon een DVD kijken werkt prima.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Is er eigenlijk iemand hier die ervaring heeft met progressive icm deze recorder?

Verwijderd

Heb ook maar voor de sony hx710 gekozen.Heel mooi apparaat.Heb hem net gekocht en even aangezet maar van de ventilator hoor je zo goed als niets.Een apparaat met veel mogelijkheden waarvan ik eerst het boekwerk nog moet doorlezen en alles uitproberen.

Verwijderd

Helemaal niemand hier die ervaring heeft met progressive icm deze recorder?

Aangezien er nu best wel veel schermen zijn die progressive Y Cb Cr aankunnen (bijna elke moderne LCD), leek me dit een interesante optie. Het viel me op dat helemaal niemand hier het hier over heeft.

Houden jullie niet van mooier beeld ofzo? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:46:
Helemaal niemand hier die ervaring heeft met progressive icm deze recorder?

Aangezien er nu best wel veel schermen zijn die progressive Y Cb Cr aankunnen (bijna elke moderne LCD), leek me dit een interesante optie. Het viel me op dat helemaal niemand hier het hier over heeft.

Houden jullie niet van mooier beeld ofzo? :?
Heb geen LCD scherm :+ :'(

Volgens het boekje werkt progessive alleen met component aansluiting,werkt dat dan niet met RGB?
RGB geeft toch een beter beeld en in samenwerking met progressive een nog beter beeld?

Verwijderd

Bij andere dvd spelers/recorders kan men zien hoe lang een dvd film duurt,bij deze kan ik dat zo 1,2,3, niet vinden.Weet iemand hoe je dat kan zien?

edit:dat kan men dus niet zo zien alleen als je time/text knop indrukt kun je de tijd zien teruglopen.

Nog een vraag:Als je bv 2 series hebt opgenomen dan gaat die blijkbaar niet automatisch naar de volgende als de eerste is afgelopen?Je moet dan in de title list naar het volgende hoodstuk gaan?

Op mijn philips dvd recorder gaat dat automatisch of je kan door middel van de pijltjes toets naar de volgende titel gaan.Wil dat met deze niet?

edit:dat werkt dus alleen met de dvd en niet met de harddisk.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 12:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 09:11:
Hallo,

Ik ben van plan de hx710 te kopen. Ze worden steeds goedkoper :) nu al <500 euro!

Maar, ik las de nederlandse handleiding, en ik zie nergens de mogelijkheid om een directe uitzending te pauzeren (Heet dat time shift?). Kan deze recorder dat?

DickB
Ja dat kan met deze recorder wel.Druk op tv/video knop totdat die dus op het recorder kanaal staat,druk dan op de pauze stand en het beeld bevriest,als je weer op play drukt gaat die gewoon weer verder.Je kunt hem tot 3 uur bevriezen.Dat heet TV Pauze,zie bladzijde 61.

Verwijderd

ik heb de RDR-HX710 gekocht
nu heb ik het volgende probleem
het geluid van de tv kanalen op de RDR-HX710 is veel zachter dan van me tv
dus hij neemt dan heel zacht op
weet iemand hier een oplosing voor

rinus

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:44:
ik heb de RDR-HX710 gekocht
nu heb ik het volgende probleem
het geluid van de tv kanalen op de RDR-HX710 is veel zachter dan van me tv
dus hij neemt dan heel zacht op
weet iemand hier een oplosing voor

rinus
De volumeknop van de tv iets hoger zetten? :+

Dat heb ik dus ook gedaan,bij mij is die maar heel iets zachter,vind dat verder niet storend,je kunt ook nog het surround knopje gebruiken misschien helpt dat iets?Je hebt die toevallig toch niet op night stand staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:05:
[...]
Heb geen LCD scherm :+ :'(

Volgens het boekje werkt progessive alleen met component aansluiting,werkt dat dan niet met RGB?
RGB geeft toch een beter beeld en in samenwerking met progressive een nog beter beeld?
RGB + progressive zou in theorie een iets beter beeld moeten geven, maar ik vraag me af of jij en ik dat verschil zullen zien. Zeker als je een DVD afspeelt zou het verschil eigenlijk niet te zien moeten zijn.

Het is trouwens een publiek geheim, maar RGB + progressive heet ook wel... VGA :-)

Als de Sony dus progressive op de RGB uitgang kan zetten, dan kun je dit rechtstreeks op je VGA monitor aansluiten en zijn er dus opeens honderdduizenden schermen geschikt.

• Exocet
  • Niet online
Geloof me, maar als je progressive eenmaal gezien hebt weet je het verschil wel te waarderen.

Ik heb al een tijdje een dvdspeler met progressive scan (en uiteraard een goede breedbeeld tv) en na het kijken van Shrek kwam ik erachter dat progressive uitstond... weer aangezet en daarna nog wat scenes bekeken en het leek wel een andere film... _/-\o_

Verwijderd

Exocet schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:02:
Geloof me, maar als je progressive eenmaal gezien hebt weet je het verschil wel te waarderen.

Ik heb al een tijdje een dvdspeler met progressive scan (en uiteraard een goede breedbeeld tv) en na het kijken van Shrek kwam ik erachter dat progressive uitstond... weer aangezet en daarna nog wat scenes bekeken en het leek wel een andere film... _/-\o_
Heb jij eigenlijk wel eens een DVD met interlaced materiaal bekeken via progressive scan? (bv tv series die op DVD uitkomen). Bij sommige DVD spelers wordt dit niet altijd even mooi.

Ook op de computer (standaard progressive) zien filmen er veel mooier uit als op TV, voornamelijk digitale animatie films.

Verwijderd

Ik vind het een super recorder, maar ik vraag me het volgende af:

Hoe komt het dat ik zwart beeld krijg als ik een NTSC DVD film afspeel en PAL geeft wel kleur.
Schakelt ie niet automatisch om naar NTSC?

thnx
Patrick

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:10:
Ik vind het een super recorder, maar ik vraag me het volgende af:

Hoe komt het dat ik zwart beeld krijg als ik een NTSC DVD film afspeel en PAL geeft wel kleur.
Schakelt ie niet automatisch om naar NTSC?

thnx
Patrick
Moet normaal wel automatisch gebeuren,kan je tv wel ntsc weergeven dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:54:
[...]

Moet normaal wel automatisch gebeuren,kan je tv wel ntsc weergeven dan?
Ja hoor... met een andere dvd speler (trekpleister-DVD) speelt ie de NTSC dvd wel af

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:01:
[...]

Ja hoor... met een andere dvd speler (trekpleister-DVD) speelt ie de NTSC dvd wel af
Mijn "oude" philips DVD speler maakt van een NTSC bron automatisch een PAL signaal wanneer de tv keuze op PAL staat in het instellingen scherm. Wellicht doet de trekpleister-DVD dit ook. Als in dat geval joouw TV geen NTSC ondersteund krijg je dus bij het afspelen van een NTSC bron op een DVD-speler die hier verder niets mee doet een zwart-wit beeld. Mijn hx710 speelt op mijn tv perfect NTSC disc's af in kleur.

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 15:40

Badderbeest

De enige echte

gisteren de HX 910 gehaald, 250 GB aan ruimte voor aaaaal mijn plezier :) nu nog digitale tv, een lcd en een tv gids en ik hoef de deur niet meer uit :P het apparaat bevalt echt uitstekend, maakt geen geluid en werkt heel eenvoudig en de opname kwaliteit is meer dan geweldig. _/-\o_ hulde aan sony dus

gekocht voor 560,- bij de BCC overigens (laagste prijs garantie in antwoord op de aanbieding van 599,- bij de mediamarkt)

De enige echte

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 07:52

YellowCube

Wait...what?

Sinds gisteren de eigenaar van een HX710 (€444 bij de MediaMarkt).
Van wat ik er tot nu toe van heb gezien is positief.

De setup is simpel.
Ik had tot nu toe geen ervaring met dingen als Smartlink en dat is toch best een handige optie.De recorder kan bij het eerste gebruik alle zenderinstellingen van je tv overnemen. Dat scheelt een hoop gekut en je hebt nooit het gezeik dat kanaal 4 op je TV kanaal 7 op je recorder is (m'n ouders hebben nog steeds zo'n omzettabel naast hun videorecorder liggen). De hele setup duurt met Smartlink ongeveer 5 minuten en je hoeft er zelf weinig voor te doen.
De recorder weet dmv Smartlink ook naar welk tv kanaal je kijkt. Je kunt dus op elke gewenst moment het programma opnemen wat je op je TV aan het kijken bent. En zo kun je dus ook livetv pauzeren. Gaat ie vanaf dat moment opnemen en kun je 5 minuten later achter het opnemen aan
gewoon doorkijken (tegelijkertijd opnemen en afspelen).
Wellicht zijn bovenstaande dingen geen absolute noviteiten, maar voor mij was het wel nieuw en grappig.

De bediening is eenvoudig te noemen. Je kunt met wat intuitie alle basisfuncties gelijk bedienen en voor de rest is de handleiding een goede hulp.
Programmeren gaat helaas(?) niet via Guide+. Je moet dit dus handmatig of via ShowView doen (codes uit de tv gids) en de recorder ondersteunt daarbij eventueel PDC.

Ik heb tot nu toe 3 opname tests gedaan. Je hebt een aantal verschillende opnamekwaliteiten varierend van HQ+ (1 uur op een standaard SL DVD) tot LP (6 uur op een standaard SL DVD)
Tot nu toe op gewoon SP opgenomen (standaard DVD kwaliteit = 2 uur op een standaard SL DVD) en dat ziet er goed uit.

Dat was het wel.
Dingen als degelijkheid laat ik meestal buiten beschouwing. Ik ga namelijk niet bergbeklimmen met zo'n ding. Hij staat gewoon te staan.
Verder nog niet veel geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door YellowCube op 25-08-2005 11:14 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:13:
Sinds gisteren de eigenaar van een HX710 (€444 bij de MediaMarkt).
Lekker is dat, ik heb 'm ook net gisteren bij de MediaMarkt in A'dam gekocht voor €575; ik was zo stom om niet van tevoren ff op PriceWatch te kijken, ik wist nog niet welke recorder ik wilde aanschaffen.

Kun je me vertellen bij welke vestiging jij je HX710 hebt gekocht? Ik wil de mijne vandaag nog gaan terugbrengen, maar als ik weet waar de MediaMarkt 'm zelf voor €444 verkoopt kan ik misschien gewoon het verschil terugkrijgen. Over de recorder ben ik verder op zich tevreden, maar ik heb nu wel heel sterk de indruk dat ik veel te veel betaald heb...

Alvast bedankt,

Joris

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Was een aanbieding die alleen geldig was op 24 augustus in vestigingen in R'dam.
denk dus dat je er weinig aan kunt doen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:15:
Was een aanbieding die alleen geldig was op 24 augustus in vestigingen in R'dam.
denk dus dat je er weinig aan kunt doen.
OK, evengoed bedankt. Ik zag op PriceWatch dat ik 'm sowieso veel goedkoper kan krijgen dan die EUR 575, dus dan vraag ik maar gewoon m'n geld terug en bestel ik 'm ergens anders.

Joris

Verwijderd

wij krijgen hem ook eind van de week binnen icm met receiver en boxen, ik zit met smart te wachten. Het schijnt een heel lekker apparaatje te zijn, 160 gb,dual layer enz enz.

Jullie horen mn bevindingen deze week wel, ben benieuwd. Toch maar gekozen voor deze omdat de reviews van verschillende sites lovend zijn en ik niet ga beginnen aan apparaten zoals liteon enzo waarbij velen problemen zijn. Dan maar 100 euro meer voor dit apparaatje.

Verwijderd

Heb em eindelijk.

Wat ik ervan vind, super ding!
De beeldkwaliteit is gewoon hetzelfde als de opnamebron en je kunt lekker veel opnemen (160 gb)

Ik moet nog veel functies uitproberen, maar al met al ben ik blij met dit ding. Het werkt in 1 x goed, geen gezeik met firmware upgrades en bugs (tot nu toe).

Keep ya posted.

Snap trouwens niet waarom er niet zoveel animo voor is en wel een hoop voor de liteon en dergelijke die naar horen en zeggen veel bugs heeft. Maar goed moetend die lui zelf weten _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 01:30 ]

• Svennos1
  • Laatst online: 14-02 15:06
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:33:
Jullie horen mn bevindingen deze week wel, ben benieuwd. Toch maar gekozen voor deze omdat de reviews van verschillende sites lovend zijn en ik niet ga beginnen aan apparaten zoals liteon enzo waarbij velen problemen zijn. Dan maar 100 euro meer voor dit apparaatje.
Zoveel reviews kan ik niet vinden !!! Alleen Kieskeurig en Toms Hardware ..... Iemand nog andere links ? En misschien wat uitgebreide reviews ?

Verwijderd

Na (de bekende) problemen met de Aldi Medion DVD recorder (die morgen terug gaat naar de Aldi) heb ik vandaag een HX710 besteld. Ik heb hier en op kieskeurig veel positieve bijdragen gelezen over de Sony en ben erg benieuwd.

• Svennos1
Zondag de 710 gehaald voor 549 euro. Perfect apparaat. Werkt ook goed met mijn Panasonic digital tuner. Echt een aanrader !

• Svennos1
Hummm, iets vreemds ontdekt. Als een Audio CD-tje klaar is met afspelen hoor je het geluid van de tv kanaal waar de recorder op dat moment op staat ...

Ik mijn geval is de recorder via een digitale kabel aangesloten op me Dolby Digital Receiver.

Iemand suggesties hoe dit uit te zetten ?

Verwijderd

Ik zie bij kieskeurig zojuist de HX717 staan, zo te zien dezelfde als HX710, maar *met* guide+. Hij is nauwelijks duurder.... (En ik heb de 710 net een week in huis :'( )

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:10:
Ik zie bij kieskeurig zojuist de HX717 staan, zo te zien dezelfde als HX710, maar *met* guide+. Hij is nauwelijks duurder.... (En ik heb de 710 net een week in huis :'( )
Ik begrijp je 'frustratie', maar als je er op die manier tegenaan gaat kijken, kun je net zo goed helemaal geen electronica meer kopen. Er komt namelijk elke dag wel iets nieuws en beters uit.

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:43:
[...]

Ik begrijp je 'frustratie', maar als je er op die manier tegenaan gaat kijken, kun je net zo goed helemaal geen electronica meer kopen. Er komt namelijk elke dag wel iets nieuws en beters uit.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar juist guide+ was iets dat ik miste op de HX710. Vandaar...

Ik zie inmiddels wel dat hij alleen nog op de sony.de site staat, en pas in oktober leverbaar. Desondanks hebben een paar winkels (volgens kieskeurig) hem al in voorrraad 8)7

Verwijderd

Blijkbaar zit op die HX717 van je niet eens een I-link aansluiting (firewire variant v sony). Das eigenlijk 1 van de voornaamste redenen dat ik de HX710 heb aangeschaft, dat ik video van mijn Sony Digi handycam zo digitaal kan overgooien op de hdd van de HX710.

HDMI-uitgang Nee
S-video uitgang 1
S-video ingang 1
i.LINK-aansluiting Nee
Afmetingen (B x D x H) 43 x 26 x

Echt een domme zet zeg ;o

Die EPG+ is maar kul, het is zeker handig maar ach. Dat zit al in mijn Digitale receiver setupbox en voor het inproggen van een gewenst op te nemen programma hoef je het ook niet te doen mijns inziens.

Handige luxe; ja, Echt noodzakelijk; neuh

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 05:09 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

oh ja...als je een opname inpland d.m.v de timer, daarbij gebruik makend van PDC en het kanaal zendt het bewuste PDC signaal niet uit...dan gaat je opname dus niet door.
Wellicht een bekend probleem voor PDC veteranen, maar voor mij dus niet.

Verwijderd

Weet iemand hier een oplossing voor?

Sommige zenders geven hun TV-programmatie over meerdere teletekst pagina's (dus niet bvb pagina 1/2 en 2/2 maar 201 en 202). Volgens mij kan je per zender slechts 1 teletekst pagina inzetten opdat de opname zou starten op het moment dat de uitzending effektief begint. Bijgevolg moet je een keuze maken welke teletekstpagina je voorkeur wegdraagt. In praltijk komt dit erop neer dat je moet beslissen op je programma's wilt opnemen voor 20u of na 20u. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Toegegeven niet alle zenders werken zo, maar VRT is er één van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:21:
Volgens mij kan je per zender slechts 1 teletekst pagina inzetten opdat de opname zou starten op het moment dat de uitzending effektief begint.
Een oplossing heb ik niet, maar die teletekstpagina's worden uitsluitend gebruikt om de titel van het opgenomen programma terug te zoeken, niet om het programma te starten op een andere dan de ingestelde tijd. In het ergste geval moet je dus zelf achteraf de titel corrigeren.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hoe zit het overigens met de beeldkwaliteit? Ik heb nu een pioneer maar die geeft wel erg veel kleuren + aardig wat ruis door. Daarvoor heb ik even een Lite-on gehad en zelfs die gaf nog beter beeld.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik heb weinig vergelijkmateriaal, maar ik vind de beeldkwaliteit persoonlijk gewoon goed.
Heeft die Pioneer een vorm van ruisonderdrukking en zo ja, staat ie dan wel aan?

Ruis afkomstig van de kabel (vaak zichtbaar in donkere beelden) wordt door de HX710 keurig netjes onderdrukt. Die ruisonderdrukking is eventueel nog bij te stellen, maar daar heb ik nog geen behoefte aan gehad. En voor de rest is het erg afhankelijk van de ingestelde opnamekwaliteit.
Ik maak tot nu toe zelf gebruik van 3 instellingen:
SP: 2 uur op een single layer DVD
SLP: 3 uur op een SL DVD
LP: 4 uur op een SL DVD
Bij LP zie je, als je dichter op het beeld zit, artefacten e.d. verschijnen, maar het is nog steeds meer dan acceptabel. SP en SLP zijn beide gewoon erg goed te noemen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb kort geleden nog wat testjes met die recorder gedaan. :)

Om een idee te krijgen:
Sony SP mode, Noise reduction op 1, Tunersignaal was nog via 3 VCR's doorgelust ook:
http://rapidshare.de/file...R-HX710_Tuner_SP.mpg.html

Leuk ter vergelijking met mijn Hauppauge 150:
(NB, alleen met de S-Video ingang is er fatsoenlijke kwaliteit the behalen met die PVR150, composite/tuner is waardeloos! :( )
http://rapidshare.de/file...ge-PVR150_SVIDEO.mpg.html

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

YellowCube schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:42:
ik heb weinig vergelijkmateriaal, maar ik vind de beeldkwaliteit persoonlijk gewoon goed.
Heeft die Pioneer een vorm van ruisonderdrukking en zo ja, staat ie dan wel aan?

Ruis afkomstig van de kabel (vaak zichtbaar in donkere beelden) wordt door de HX710 keurig netjes onderdrukt. Die ruisonderdrukking is eventueel nog bij te stellen, maar daar heb ik nog geen behoefte aan gehad. En voor de rest is het erg afhankelijk van de ingestelde opnamekwaliteit.
Ik maak tot nu toe zelf gebruik van 3 instellingen:
SP: 2 uur op een single layer DVD
SLP: 3 uur op een SL DVD
LP: 4 uur op een SL DVD
Bij LP zie je, als je dichter op het beeld zit, artefacten e.d. verschijnen, maar het is nog steeds meer dan acceptabel. SP en SLP zijn beide gewoon erg goed te noemen.
Ja heeft wel een soort "auto tune" instelling bij de tuner maar dat helpt weinig. Maar zoals ik al zei had ik daarvoor bij de Lite-on er dus geen last van.

En aangezien ik er een hirschmann splitter tussenheb en gewoon goede kabels die niet te lang zijn mag dat haast geen probleem zijn. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Ik heb een Philips tv met alleen op de voorkant een S-video ingang. Op de achterkant heb ik wel de benodigde SCART aansluitingen. Wat raden jullie aan? Een goede (dure) SCART aansluiting of die S-video aan de voorkant? Is de kwaliteit echt zoveel beter met een S-Video kabel? (ik heb liever een goede SCART kabel als het verschil heel klein is, liever geen kabels aan de voorkant)

Ik weet er niet veel van maar ik neem aan dat je zowiezo audiokabels nodig hebt. SCART en S-video is neem ik aan alleen voor video signaal.

• The_Doman
  • Nu online
Gewoon met een fatsoenlijke kabel op de RGB/SCART van de TV aansluiten.
Dit zal een prima beeld geven, beter dan S-Video.

Wel opletten dat je de juiste SCART aansluiting van de TV gebruikt en de DVD recorder ook op RGB zet.
Niet alle SCART aansluitingen ondersteunen namelijk RGB.

Verwijderd

The_Doman schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:28:
Gewoon met een fatsoenlijke kabel op de RGB/SCART van de TV aansluiten.
Dit zal een prima beeld geven, beter dan S-Video.

Wel opletten dat je de juiste SCART aansluiting van de TV gebruikt en de DVD recorder ook op RGB zet.
Niet alle SCART aansluitingen ondersteunen namelijk RGB.
Bedankt voor je informatie Doman. Ik heb de RDR-HX710 net besteld bij PixMania in België waar die voor 444 Euries over de toonbank gaat. Als ik hem heb mogen jullie een reviewtje van mijn kant verwachten.

Nu heb ik nog niemand horen spreken over FW updates omdat ze zo nieuw zijn, maar waar kun je die evt. vinden? Ik ben naar de support site van Sony geweest maar daar vind je niet veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 23:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:58:
Ik heb een Philips tv met alleen op de voorkant een S-video ingang. Op de achterkant heb ik wel de benodigde SCART aansluitingen. Wat raden jullie aan? Een goede (dure) SCART aansluiting of die S-video aan de voorkant? Is de kwaliteit echt zoveel beter met een S-Video kabel? (ik heb liever een goede SCART kabel als het verschil heel klein is, liever geen kabels aan de voorkant)

Ik weet er niet veel van maar ik neem aan dat je zowiezo audiokabels nodig hebt. SCART en S-video is neem ik aan alleen voor video signaal.
Ik heb mijn recorder ook op SCART aangesloten, beeld en geluid zijn prima in orde. Ik had eerst een kabel van S&F voor 30 euro. Achteraf vond ik dat wel wat duur, en heb ik hem terug gebracht. Ik draai nu met een SCART van de HEMA(!) Een prima kabel, met op de doos het opschrift DVD, voor minder dan 10 euro.... :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 08:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:00:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar juist guide+ was iets dat ik miste op de HX710. Vandaar...

Ik zie inmiddels wel dat hij alleen nog op de sony.de site staat, en pas in oktober leverbaar. Desondanks hebben een paar winkels (volgens kieskeurig) hem al in voorrraad 8)7
Dit is niet waar. Je kunt die HX717 in pre-order bestellen bij die winkels. De levertijd is dan vervolgens een geschatte 5 weken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:28:
[...]

Ik heb mijn recorder ook op SCART aangesloten, beeld en geluid zijn prima in orde. Ik had eerst een kabel van S&F voor 30 euro. Achteraf vond ik dat wel wat duur, en heb ik hem terug gebracht. Ik draai nu met een SCART van de HEMA(!) Een prima kabel, met op de doos het opschrift DVD, voor minder dan 10 euro.... :)
En heb je die andere SCART ook eens getest? Normaal gezien mag je toch wel kwaliteitsverschil verwachten. Maar misschien zie je dat alleen op bepaalde tv's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:16:
[...]

En heb je die andere SCART ook eens getest? Normaal gezien mag je toch wel kwaliteitsverschil verwachten. Maar misschien zie je dat alleen op bepaalde tv's.
Ik heb die andere (dure) SCART niet getest. Ik weet dus niet of die kabel misschien beter was, maar die van de hema is een dikke kabel met vergulde contacten. De kwaliteit is zodanig dat ik niet meer geld wil uitgeven voor (misschien) een iets betere kwaliteit.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat ook een goede kabel niet zo duur hoeft te zijn, er wordt mi veel verdient aan dit soort benodigdheden. Je zoekt het hele land af om de recorder zo goedkoop mogelijk te bemachtigen, en dan ga je vervolgens 30 euro uitgeven voor een kabel.. 8)7

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:16:
[...]
Waarom zou dat zo zijn?
Als deze HEMA kabel gewoon fatsoenlijke kabels en afscherming gebruikt zal er geen zichtbaar verschil zijn hoor.
Wel zijn er SCART kabels die niet geheel bedraad zijn, waardoor er geen RGB doorgegeven wordt.

Verwijderd

Ik kan niet wachten. Volgens de orderstatus is de betaling geaccepteerd en normaal gezien zou ik hem morgen kunnen ophalen.

Heeft er iemand nog een idee waar je evt driverupdates kunt downloaden (als ze er al zijn)? Ik zie nl op de support site van Sony niet al te veel info.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 16:02 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

wat ik overigens met de HX710 absoluut niet aan de gang krijg is ShowView.
je krijgt steevast verkeerde tijden/kanalen etc als je zo'n code vanuit de TV Gids invoert.
Vaak staat er bij een TV gids nog wel dat je eventueel je (video)recorder moet configureren zodat ie de code voor elk kanaal weet (bijv NED1 = 008), maar dat krijg ik in ieder geval niet voor elkaar.
Meerdere mensen die dit probleem opgemerkt hebben?

Verwijderd

YellowCube schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:50:
wat ik overigens met de HX710 absoluut niet aan de gang krijg is ShowView.
je krijgt steevast verkeerde tijden/kanalen etc als je zo'n code vanuit de TV Gids invoert.
Vaak staat er bij een TV gids nog wel dat je eventueel je (video)recorder moet configureren zodat ie de code voor elk kanaal weet (bijv NED1 = 008), maar dat krijg ik in ieder geval niet voor elkaar.
Meerdere mensen die dit probleem opgemerkt hebben?
Bij mij werkt showview goed. De eerste keer dat je van een bepaalde zender de code invoert weet de recorder niet welke <programmapositie> de zender heeft. De zender is dan niet ingevuld. Ik zet dan de zender goed, en de recorder onthoudt dat. De volgende keer dat ik bij deze zender een code invoer staat de gewenste zender goed ingevuld. :) (En dat werkte bij mijn oude VHS sony video recorder net zo)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 11:11 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

aha, op die fiets.
Ik heb de zenders namelijk nooit ingevoerd aangezien ze via de smartlink functie vanaf m'n tv overgenomen zijn. Zal er eens naar kijken.
Dank.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 28-09-2005 11:36 ]

Verwijderd

Heb hem vandaag gehaald en echt waar wat een _/-\o_ GEWELDIG _/-\o_ apparaat. Ik heb speciaal even gelet op geluid en eigenlijk hoor ik hem bijna niet. Het is zo'n geluid waarvan je zegt.. wordt daar nu zo'n drukte over gemaakt?

Anyway, het werkt dus allemaal erg goed. Ik ga zo even wat timer functies proberen. ik ben benieuwd of ie bijvoorbeeld automatisch aanspringt als ie een programma moet opnemen.. Het staat misschien in het boekje maar de menu structuur is poepsimpel en erg mooi gemaakt met die uitvouwende menu's. Sommigen vinden dit misschien traag overkomen, maar mij hindert het niet

Wat me wel opviel. Ik heb de tv via SCART verbonen, alle instellingen gedaan volgens het boekje zodat ik gebruik kon maken van SMARTLINK features, maar helaas. Bij de snelinstellingen, die je zowiezo moet doen als je het apparaat voor het eerst aanzet, zoekt hij wel zenders en hij vindt ze ook allemaal, maar hij zet ze niet op dezelfde plaats als de tv. Ik heb daarop op de tv ook nog eens een automatische scan gedaan voor de zekerheid en daar kreeg ik mijn programma's weer zoals ze stonden. Ik heb dus manueel de zenders even gelijk gezet. Waar moet ik allemaal opletten? TV is een Philips trouwens.

Ook kun je met de Sony afstandbediening de tv bedienen. Ik heb de afstandbediening op TV gezet en dan die power knop ingedrukt (gehouden). Er zou dan een schermpie moeten komen waar je de Philips code moet invoeren. Bij mij gebeurt er dus niets. Doe ik iets fout?

Anyway... Beestachtig apparaat. Ik ga ermee verder spelen en ik zal nog meer nieuwtjes posten.

Maarreh... mensen die nu aan het twijfelen zijn of ze deze moeten kopen of toch die andere recorder... als je deze koopt heb je zeker geen spijt. Hij doet het perfect.

Ik heb het nog niet eens gehad over de mogelijkheid om een DV camera op dit ding aan te sluiten. Die films kun je perfect editten. Leuk leuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:27:
...
Wat me wel opviel. Ik heb de tv via SCART verbonen, alle instellingen gedaan volgens het boekje zodat ik gebruik kon maken van SMARTLINK features, maar helaas. Bij de snelinstellingen, die je zowiezo moet doen als je het apparaat voor het eerst aanzet, zoekt hij wel zenders en hij vindt ze ook allemaal, maar hij zet ze niet op dezelfde plaats als de tv.
De smartlink functies worden automatisch uitgevoerd, nog voor je aan de snelinstellingen toekomt. Maar, je TV moet dit natuurlijk wel ondersteunen.Mijn TV was hiervoor te oud, maar met niet al te veel moeite kon ik alle opgezochte zenders naar de goede positie schuiven
Ook kun je met de Sony afstandbediening de tv bedienen. Ik heb de afstandbediening op TV gezet en dan die power knop ingedrukt (gehouden). Er zou dan een schermpie moeten komen waar je de Philips code moet invoeren. Bij mij gebeurt er dus niets. Doe ik iets fout?
Je moet de powerknop ingedrukt houden, en dan (met ingedrukte knop) de code intikken. Deze code is bedoeld voor de afstandsbediening zelf, ik denk niet dat er iets naar de tv gestuurd wordt. (Die zou dat ook niet begrijpen zolang de code niet is ingevoerd ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 08:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:07:

Je moet de powerknop ingedrukt houden, en dan (met ingedrukte knop) de code intikken. Deze code is bedoeld voor de afstandsbediening zelf, ik denk niet dat er iets naar de tv gestuurd wordt. (Die zou dat ook niet begrijpen zolang de code niet is ingevoerd ;) )
Dick bedankt. Dat ga ik vanavond ff meteen proberen. Dat wist ik niet. _/-\o_

Verwijderd

Wel, ik heb de Timerlijst al bijna helemaal vol zitten voor de komende maand :) Ik heb er zo'n 20 zaken ingezet. Wat een ongeloofelijke mooie recorder is dit. Het enige wat ik jammer vind is dat je die timer instellingen geen naam kunt geven. Nu zie je alleen van wanneer tot wanneer iets opgenomen wordt en op welke zender. Handiger zou zijn als je er ook een naam bij kon zetten.
Maar ik weet niet of een andere recorder dit eigenlijk kan.
Programmeren via Showview werkt ook perfect, het mooie is dat je daarna nog eens de timerdetails te zien krijgt ter controle.

Een dingh moet ik nog testen: Als in de gids het volgende programma staat:
Dinsdag 18 Oktober 0:20 - Programma X

Moet ik dan de timer instellen op Dinsdag 18 oktober om 0:20 of moet ik hem instellen op woensdag 19 oktober om 0:20 ? Omdat het eigenlijk de volgende dag pas begint. -Maar dit test ik wel.

Heeft iemand al een code gevonden om deze regiovrij te maken?

Verwijderd

Nog een review gevonden.

Hier vind je informatie over het regiovrij maken.

Hier nog wat gebruikers info betreffende de verschillende datadisks in samenwerking met deze recorder.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:28:
Wel, ik heb de Timerlijst al bijna helemaal vol zitten voor de komende maand :) Ik heb er zo'n 20 zaken ingezet.
dat heb ik idd ook gedaan toen ik 'm net had. Wat me echter wel opviel is dat als je bijv. iets een week vooruit programmeerd met PDC, dat de recorder dan continu aanstaan. Kennelijk staat ie dan te wachten op het signaal.
Je hoort de fan draaien en ook de HDD staat aan.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens ben ik nu in het bezit van deze recorder en ik vind het een stuk beter werken als de pioneer 520H-S bijv.

Het beeld is beter, lang niet zo doorlopende kleuren, minder ruis in het beeld enz. Ik ben erg tevreden ook zien de menu's er wat afgewerkter uit. :)

Verwijderd

YellowCube schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:02:
[...]
dat heb ik idd ook gedaan toen ik 'm net had. Wat me echter wel opviel is dat als je bijv. iets een week vooruit programmeerd met PDC, dat de recorder dan continu aanstaan. Kennelijk staat ie dan te wachten op het signaal.
Nee daar heb ik geen last van. Als ik een aantal zaken heb ingeprogrameerd en ik zet het apparaat uit, dan hoor ik de Harddisk uitspinnen en hoor je ook de drivelock (zodat die lezer niet over de harddisk zelf kan krassen bij stoten). Wanneer ie uit staat en er moet iets worden opgenomen springt ie 5 minuten van tevoren aan (alleen de HD start met spinnen) en dan neemt ie op, waarna de Harddisk weer stopt met spinnen. Het enige wat aanstaat is het kleine lampje wat zegt dat er timerrecordings zijn.

Weet iemand waar je de versie van de firmware kunt vinden van dit apparaat? Dan kunnen we eens checken of die hetzelfde is.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^ook als je de optie van PDC/VPS aanzet bij een programmering?

Verwijderd

Die optie heb ik niet aanstaan nee. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

YellowCube schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:02:
[...]

Als je PDC gebruikt blijft het apparaat inderdaad aanstaan. Ik denk dat de recorder de tuner nodig heeft om het PDC signaal in de gaten te houden. Je kunt, als PDC bij een op te nemen programma aan staat, ook de tuner niet gebruiken, tenzij je pdc even uitschakeld. (Staat ergens in de handleiding). Kortom, PDC gebruik ik niet meer, te lastig. Daarbij moet ik zeggen dat ik in het verleden (Met mijn VHS recorder) vaker een programma miste, omdat PDC van uit de studio niet correct werd aangeschakeld. Nu neem ik standaard 3 minuten eerder tot 10 minuten later op, en ik mis nooit meer een programma :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:28:
[...]
Een dingh moet ik nog testen: Als in de gids het volgende programma staat:
Dinsdag 18 Oktober 0:20 - Programma X

Moet ik dan de timer instellen op Dinsdag 18 oktober om 0:20 of moet ik hem instellen op woensdag 19 oktober om 0:20 ? Omdat het eigenlijk de volgende dag pas begint. -Maar dit test ik wel.
Met showview heb je hier zowiezo geen last van, EN je kunt nadat je de code ingetikt hebt controleren of de starttijd op 18 dan wel 19 oct staat. (Ik dacht in je voorbeeld op 19 oct maarweet dat niet meer zeker)

Verwijderd

Klopt. Zo doe ik het dus nu. Even intypen met Showview, accepteren, data controleren en klaar. We leven in een geweldige wereld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 08:10:
Ik zie bij kieskeurig zojuist de HX717 staan, zo te zien dezelfde als HX710, maar *met* guide+. Hij is nauwelijks duurder....
Er wordt bij kieskeurig gesuggereerd dat deze HX717 een vermomde philips is.... Afmetingen, opnamemogelijkheden wijzen inderdaad in die richting :?

Verwijderd

Ik meen ook dat je geen DVI hebt op die HX717.
Wat ik niet snap is dat Sony een nieuw produkt uitbrengt met meer en meer functionaliteiten.

Kunnen ze niet gewoon een firmware update uitbrengen voor de HX710 en ervoor zorgen dat Guide+ daarin wordt toegevoegd? En de HX717 uitbrengen als de kleine broer van de HX710.

Ik zie zowiezo geen firmware updates voor deze Sony. Dan kan positief zijn: geen issues. Maar er worden ook wel eens nieuwe features meegegeven met die firmware updates. Ik vraag me af of Sony dit wel gaat doen, daar ik niet eens de FW versie van mijn HX710 kan vinden.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

heb je voor Guide+ niet gewoon een extra stukje hardware nodig in je apparaat?
Met andere woorden: is dat m.b.v. een firmware update wel op te lossen?

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:29:
heb je voor Guide+ niet gewoon een extra stukje hardware nodig in je apparaat?
Met andere woorden: is dat m.b.v. een firmware update wel op te lossen?
Kan best zijn. Maar heb jij een idee of Sony fw-updates levert? Ik vind nl nergens een menu instelling waar ik de huidige FW van mijn recorder kan zien.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik heb ze nooit gezien en dat vind ik wel prima.
Verder is Sony imho ook niet een bedrijf wat d.m.v. firmware updates eventjes gratis functionaliteit weg geeft.

Pagina: 1 2 Laatste