Recover XP disk

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Ik ben momenteel aan het klooien met de computer van me zusje.

Het woord zusje zegt al genoeg en ik wil er een "schone" windows installatie over gooien.
Toen ze de PC gekocht had zat er een diskette bij met Recover XP er op. En er is een D: Partitie gemaakt voor de backup bestanden.

Ik wil dus booten van disk gaat allemaal prima. Geeft me de keuze om te installeren vanaf CD (die ik niet heb) of de drive's leeg te laten zodat hij file's gaat speuren vanaf de Hdd.

Maar helaas hij kan niks vinden (terwijl de BACK UP) partitie wel degelijk bestaat.

Als je de zelfde setup start onder windows werkt het wel. Behalve natuurlijk het installeren.

Nu kan ik mij herrinnerren dat NTFS niet herkend word onder DOS. En ik zag in DOS dat mijn D: partitie C: was geworden en C: was foetsie. (waarschijnlijk door de NTFS) Nu ben ik bang dat het programma zo simpel is geschreven dat hij alleen kijkt naar een D: partitie waar die bestanden op zouden moeten staan. Wat in dat geval me CD/DVD speler is geworden

In Wndows is dit wel het geval echter via de Recover XP bootflop niet. Verder kan via dat programma de Mijn Documenten bewaard worden. Wat ook lastig word zonder op je C: schijf te kunnen komen.

Kent iemand dit probleem en/of weet iemand wat ik hier aan kan doen.
Zat al te denken om NTFS naar FAT32 te converteren maar dit is natuurlijk alles behalve zonder risico en Partition Magic heb ik hier niet liggen.

Alvast bedankt

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mijn idee: gooi al die recovershit overboord en begin met een "gewone" windows cd.

Overigens geloof ik nooit dat het tooltje niet zou werken met ntfs. Ik vermoed eerder dat voorheen de recoverybestanden op de backuppartitie stonden, maar door ijverige personen zijn "opgeruimd": ze nemen meetsal nogal wat plek in ;)

edit: oh ja lees ook ff dit :)

[ Voor 18% gewijzigd door the_stickie op 09-05-2005 22:50 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Probleem is de licentie is XP Home. En dat heb ik niet zowel legaal als illegaal niet.

Verder is de D: (Back Up) gewoon intakt aangezien hij in command van windows wel gepakt word maar zodra ik boot met die Flop vind hij hem niet omdat C: niet te vinden is (NTFS) en D: (FAT32) wat C: word in Dos

[edit] Zal dat NTFS Dos wel is proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door The Otherside op 09-05-2005 22:55 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
zolang je een geldige licentie hebt, mag je je pc gerust insatlleren van een geleende cd.
Wat natuurlijk nog een optie is; contact opnemen met de support afdeling van de fabrikant...