Kosten van "Het Net" klopt dit ?

Pagina: 1
Acties:

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
Ik heb sinds maart adsl-surfen bij Het Net, het ging allemaal heel snel, het aansluiten en de levering van de spullen, de verbinding is ook heel goed en vanwege een aanbieding die inhoud dat ik de eerste 12 maanden geen datalimiet heb kan ik dus lekker downloaden. Allemaal heel goed dus. Alleen nu viel me iets op bij de eerste rekening.

Toen ik het abonnement afsloot was het als volgt:

gratis modem of 69 euro korting op een ander modem. Nu staan er op de pagina van KPN specificaties van dit abo. (ik heb het abonnement ook via de website van KPN aangevraagd. Hier staat - op dit moment - dat een wireless modem €159 euro kost, dit was in maart €149 euro, maar dit terzijde. Als je die 69 er af trekt dan kom je uit op €90 euro, en zo stond het ook op de website van Ben Woldring www.internetten.nl . Na alles aangevraagd te hebben kreeg ik een brief van KPN, kosten modem €199 euro - schrik !! maar onderaan stond dat het net andere tarieven en prijzen kan berekenen en dat zij dit met jou verrekenen. pfffffff . Ik afwachten, maar toen kreeg ik de eerste rekening en toen kreeg ik dus van Het Net €69 euro terug, maar ik moet aan KPN dus wel €199 euro betalen voor het modem. Nu vraag ik me dus af of Het Net mij het verschil in prijs 199 - 149(of 159 nu) = €50 ook aan mij moet betalen .... Of beredeneer ik dit niet goed ??? Ik heb al een mail gestuurd met dit verhaal aan Het Net maar zij zeggen dat ik zit niet goed heb en dat ik alleen 69 euro korting krijg. Misschien klopt het hoor, ik kreeg toch het idee dat ik die 69 euro korting nog moet hebben boven op die beginprijs van toen 149 (nu 159) euro. In feite heb ik nu ongeveer €130 betaald voor het modem.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit ook zo zien, of dat ik het verkeerd zie.

heb aanhef en groet maar weer weggehaald

[ Voor 2% gewijzigd door HendrikT op 09-05-2005 23:54 . Reden: mag blijkbaar niet groeten, wist ik ook niet maar ja ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Heb je een mail getikt naar iedereen hier ofzo? Staat toch in de http://gathering.tweakers.net/forum/faq dat het niet nodig is elkaar te groten. (en dus ook de aanhef is overbodig).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• HendrikT
ik heb nog weer een antwoord van Het Net gekregen, het was voor de duidelijkheid voor mij wel net zo makkelijk geweest als ze dit direct ook in de eerste mail gezet hadden. Wat Het Net nu schrijft is het volgende:

Wanneer u gebruik wilt maken van een draadloos ADSL kunt u kiezen uit twee verschillende modems. KPN biedt zowel het Wireless Modem als het Wireless Extra Modem aan.

KPN brengt voor het standaard Wireless Modem € 149,- in rekening.

Uit onze administratie blijkt echter dat u bij het indienen van uw aanvraag heeft gekozen voor het Wireless Extra Modem. KPN heeft u derhalve voor € 199,- gefactureerd.

Wie weet wat het verschil is tussen wireless en wireless extra ?

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
Verschil is dat je bij wireless extra 54 mbit ipv 11 mbit bij de gewone wireless.
Ook heb je op de wireless extra nog 4 losse porten zitten voor pc's die niet draadloos moeten worden aangesloten. Dat kan de gewone wireless niet.

Volgens mij zijn dit de enigste verschillen, als ik nog iets over het hoofd zie excuses daarvoor.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

extra is extra prijzig?

Je zal er vast wel wat meer voor terugkrijgen (hogere snelheid, misschien meer in te stellen opties). Had je dit niet wat eerder kunnen bepalen? Of is er op de site soms helemaal geen informatie te vinden over de producten die ze aanbieden?

[ Voor 85% gewijzigd door GambitRS op 10-05-2005 09:42 ]

MechWarrior || Monsters Game

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:42
Sinds kort is dat veranderd. Eerst bieden ze zowel wireless als wireless extra aan. Nu heet de wireless extra gewoon wireless omdat die andere eruit is. Dit is in ieder geval de laatste informatie die ik erover heb dus als ik het niet verkeerd heb klopt dit :P.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

knorde schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:40:
Volgens mij zijn dit de enigste verschillen, als ik nog iets over het hoofd zie excuses daarvoor.
De modem van 149 is de speedtouch 570 + 120 ontvanger
De wireless extra is een speedtouch 580 + 120g adapter.

De laatste is volledig wifi-compatible, is 54mbit in plaats van 11, kan veel geavanceerdere vormen van data encryptie aan (WPA naast WEP), ondersteunt repeaters om het bereik te vergroten en nog veel meer verschillen (zoals die 4 ethernetpoorten).

Maareh, binnen 7 dagen krijg je een brief met de bevestiging van kpn, daar had je beter op kunnen regearen en melden dat je een ST570 wilde hebben en niet een ST580 (wireless extra, grappige naam). Nu is het daar wat laat voor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Als je de adsl via hetnet.nl had aangevraagd, had je de juiste prijs op dat moment kunnen zien. St570 was 149,-€ , St580 was 199,--€(maar dan heb je wel een pcmcia en usb adapter erbij!
Later is de st570 uit het assortiment gehaald. De st580 werd vanaf dat moment €159,-, maar wordt sindsdien alleen met een usb-adapter geleverd(de 120g).

Maar als jij denkt dat je maar € 159,-- hoeft/wilt betalen, dan zul je dat met KPN moeten regelen. Hetnet betaald alleen de kosten(€69,--) van het standaard adsl-modem terug aan de klant.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Punica schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:11:
Als je de adsl via hetnet.nl had aangevraagd, had je de juiste prijs op dat moment kunnen zien. St570 was 149,-€ , St580 was 199,--€(maar dan heb je wel een pcmcia en usb adapter erbij!
Later is de st570 uit het assortiment gehaald. De st580 werd vanaf dat moment €159,-, maar wordt sindsdien alleen met een usb-adapter geleverd(de 120g).
Neehoor, dit klopt niet. De ST580 is door kpn altijd alleen met een 120G geleverd. De ST70 werd aanvankelijk alleen met een ST110 (PC-kaart) geleverd en daarna standaard met beide adapters, maar dat was volgens mij meer om die st110's op te maken ofzo :P.

De ST580 is ook voor 200 euro niet met beide adapters geleverd

• HendrikT
Ik bedank jullie bij deze voor de reacties, ik denk dat ik nu wel ongeveer weet hoe het hoort te zijn. Op zich ben ik niet ontevreden, alleen heb ik me dus een beetje verkeken op de prijs van het modem. Ik heb KPN nog een mail gestuurd, ik ben benieuwd wat ze nog te zeggen hebben, hoogst waarschijnlijk zullen ze zich zelf er ook wel weer goed uitpraten, maar daar leg ik me dan maar bij neer. Ik stap toch over naar een andere provider aan het eind van deze periode.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

Wat op de site van internetten.nl staat is nooit "objectief". (verwijzend naar de slogan van die site)

Je kunt dan meestal rechtstreeks via die site een abonnement aanvragen, waarschijnlijk dat je via internetten.nl wel korting krijgt.
Je kunt het vergelijken met mobiele telefoons en abonnementen.

Bij de provider betaal je de volle mep en bij belwinkels krig je meestal korting op je toestel of korting op je belbundels.

[ Voor 7% gewijzigd door slaay op 11-05-2005 23:16 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

HendrikT schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:58:
Ik bedank jullie bij deze voor de reacties, ik denk dat ik nu wel ongeveer weet hoe het hoort te zijn. Op zich ben ik niet ontevreden, alleen heb ik me dus een beetje verkeken op de prijs van het modem. Ik heb KPN nog een mail gestuurd, ik ben benieuwd wat ze nog te zeggen hebben, hoogst waarschijnlijk zullen ze zich zelf er ook wel weer goed uitpraten, maar daar leg ik me dan maar bij neer. Ik stap toch over naar een andere provider aan het eind van deze periode.
Dit soort dingen via de mail regelen schiet ten eerste zowiezo nooit op en het is voor kpn uiterst makkelijk om hier een antwoord op te geven: Ze krijgen namelijk van hetnet de opdracht om jou specifiek een bepaald type modem te leveren, dat bestel je dus niet bij kpn zelf, kpn heeft in principe ook geen fout gemaakt. Kpn heeft jou gewoon het modem gelever, waarvan ze van hetnet opdracht hadden gekregen om je te leveren.

Daarnaast hebben ze nog een argument: De bevestigingsbrief. Je krijgt na een aanvraag van hetnet gewoon een bevestigingsbrief met daarin alle kosten op een overzicht en het modemtype/modemprijs. Daarop had je ook kunnen en in principe moeten reageren :).

Je kan overigens binnen een maand altijd je pakket ruilen voor een pakket zonder modem, je krijgt dan je pakketkosten terug en dan kan je zelf een modem kopen. Die 70 euro die je van hetnet krijgt, krijg je dan nog steeds. Wellicht is dat een leuke oplossing voor je?

• HendrikT
Dit had ik inderdaad het liefst wel gedaan, maar hoe dan ook, op zich ben ik wel tevreden alleen heb ik het idee dat ik wat te veel heb betaald, voor die 199 euro had ik ergens anders ook wel een leuk modem kunnen kopen, maar ik laat het hierbij.

[ Voor 37% gewijzigd door HendrikT op 17-05-2005 14:33 . Reden: foute quote weggehaald ]

• HendrikT
Sorry, ging niet goed

[ Voor 93% gewijzigd door HendrikT op 17-05-2005 14:33 . Reden: Quoten ging niet goed ]

Pagina: 1