Toon posts:

Computer loopt vast bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren/dames.

Ik heb een probleem.
Als ik aan het gamen ben maar niet uit wat voor spel maar na 5 minuten loopt mijn pc compleet vast en moet ik hem reseten. ik heb van alles al geprobeerd maar ik heb geen idee wat het kan zijn dus kan iemand mij helpen.

Heb een pentium 3 overgeclockt naar 1 ghz.
Videokaart : Geforce FX5200
Geheugen : 640 MB

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Ga je geheugen eens testen met memtest86...

Verwijderd

Je vertelt in je bericht dat je P3 is overgeklockt, zijn deze temps dan niet te hoog aangezien je moet resetten als je processor stressed is? (je geef geen temps dus valt niet veel over te zeggen)

Tevens kan je kijken of je koelblok wel vast zit (koelpasta?)

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 07:31
Lijkt op enige oververhitting......

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Probeer het eens zonder je pc over te clocken. Ik heb namelijk het hetzelfde probleem gehad icm dezelfde videokaart.

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
MIjn p3 zit rond de 50 graden en geheugen getest vond geen probleemen

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

je zegt dat je al veel getest hebt.

Vertel ons dan ook eens wat allemaal, anders gaan we suggesties maken die jij misschien al hebt uitgesloten

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
Ik heb ook vaak problemen gehad door mijn geluidskaart (audigy 2) de zogenaamde 'sqeal of death' al lijken de problemen opgelost te zijn na installatie van de nieuwe beta drivers

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Is gewoon een hitte probleem hoor, vastlopers zijn daar een typisch symptoom van. Aangezien het ook steeds na 5 minuten gebeurt is dit waarschijnlijk de periode waarin je cpu opwarmt tot zijn crashtemp.

Die 50 graden, is dat idle of stressed?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen mijn bios al geflashd. Verder allerij testjes gedaan en dat bleek allemaal goed te zijn
ik heb trouwens twee geluidskaarten in mijn pc kan dat de oorzaak zijn misschien :?

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 00:10
een maat van mij had het zelfde probleem, hij kwam er achter dat hij dat kreeg toen hij msn 7.0 had geinstalleerd. want hij deed het perfect toen msn 7.0 niet aangemeld stond.

k zou zeggen probeer dat is.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan makkelijk dat je twee geluidskaarten hebt, heb je een pci geluidskaart in je pc zitten? Vaak heeft een moederbord een onboard soundcard en als je die niet disabled in je bios dan zie je die dus ook bij apparaatbeheer ;)

Kijk eens hoe het zit met de overal temps van onder andere je videokaart en ook naar de voltlijnen van je voeding ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie een linkje waar ik een programmatje kan voor vinden
om die dingen te kunnen zien

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens die twee geluidskaarten zijn alle twee op PCI aan gesloten. slimmerd :)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Ik neem aan dat je al andere videokaartdrivers geprobeerd hebt?

Misschien is je voeding te zwak? Probeer is een andere sterkere voeding.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Laat ik het zo zeggen... als ik eerlijk mag zijn heb je niet erg veel ondernomen.

Acties:

1. Vertel even wat je al zelf gedaan hebt zodat wij onze meningen over het probleem kunnen geven.
2. Vertel eens wanneer het probleem zich heeft voorgedaan? (of wanneer begon het probleem)
3. Waar heb je al gezocht? Heb je de GoT forums doorzocht? Heb je google geprobeerd? enz.

Even gezocht bij GoT en google:

1. Hoe warm mag mijn CPU worden?
2. Hangen en opstartproblemen
3. Ff gezocht op GoT ==>klik hier
4. Ff gezocht op Google ==> klik hier
enz enz...

Succes :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Creegfire op 09-05-2005 14:30 ]

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
Oke.

Ik heb met mijn geheugen geexpirimenteerd kwa het uit halen en ander zitten maar dat hielp allemaal niet. Verder heb ik 3 verschillende vidoekaarten er in gehad en maakt ook allemaal geen verschil. Volgens kameraden van mijn kan het niet kwaad dat mijn cpu rond de 50 graden zit. Het probleem is eigenlijk begonnen toen ik Windows Xp installeerde. Daar voor op ME gedraaid en daar nooit problemen mee gehad. Ik heb ook al op verschillende dingen gekeken waar onder Google en Got Forums.

Misschien heb je hier mee aan ;)

Verwijderd

ius die 50 graden nou stressed of idle, download motherboardmonitor en kijk eens even

Verwijderd

Topicstarter
ik heb motherboardmonitor geinstallerd en gekeken. Het programma zeg dat mijn.

CPU : tussen de 35 en 40 graden is.
Case : 27 graden

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Wat voor voeding heb je en welke hardware zit er nu exact in?

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de standaard voeding nog in mijn pc zitten.
Verder heb ik exact in mijn pc zitten.

Pentium 3 processor overgeclock naar 1 ghz. ( tussen de 35 en 39 graden )
Videokaart : Gefroce FX 5200.
Geheugen : 640 mb sdram.
twee geluidskaarten PCI.
een netwerk kaart ( 3com)
en dat was het wel een beetje.

Verwijderd

heb je die P3 nu al terug geklokt of niet?

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Hmm ik denk niet dat het probleem aan de software kan liggen... als ik eerlijk mag zijn. Maar om die optie uit te sluiten... probeer eens even Windows XP met SP1 te installeren en kijk dan wat hij doet. Anders probeer eens een nieuw moeberbord ofzoiets :P ik zag dat je dat nog niet geprobeerd had ;)

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
beste kerel wat denk je dat met het geld op de rug groeid of zo :P en nee heb mijn P3 niet terug geclockt want daar kan het denk ik niet aan liggen

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

Die temperaturen kunnen wel heel laag zijn, heb ik zelf vaak gezien bij pentium 3 die was niet overgklokt volgens mij nooit boven de 33 graden, maar je pci snelheiden zouden wel eens tegen kunnen gaan stribbelen, zodat er fouten optreden en je systeem vastloopt, dus kijk of je een pci/agp lock heb, en een programmatje kan vinden wat je pci snelheid weergeeft.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Verwijderd

Sorry, je zegt dat het volgens jou er niet aan kan liggen dat je P3 overgeklokd is. Maar je wekt hier niet echt de indruk diepgravende dingen te weten gezien je droge en soms ondoordachte vragen. Dus, klok die P3 eens terug (we weten hier wel dat ie op 1ghz loopt maar niet wat ie normaal loopt) en zorg ervoor dat we dat dan echt kunnen uitsluiten. Anders moet je hier niet om advies vragen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voglens mij de oplossing gevonden.

Mijn videokaart werkt op agp 2x en nu heb ik hem met behulp van rivatuner op agp 4x gezet.
En mijn spel via. eigenschappen --> Compatibeleteit. Heb ik het aangevinkt en op windows 98 / ME gezet en nu doet hij het

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Ja ok tis een oplossing alleen als je dat voor iedere spel moet doen doe compilateits shit enzo... lijkt me toch wel vervelend hoor ;)

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zoveel werk hoor maar ik ben allang weer blij dat hij het doet :9
Pagina: 1