Al een tijdje wilde ik mijn Xbox in de auto gaan gebruiken. Hiermee kunnen medepassagiers of vriendin dan lekker gamen/dvd kijken als we bijvoorbeeld ergens (ver weg) naartoe gaan. Het grootste probleem is (net zoals bij computers) de voeding. Een Xbox werkt net zoals computers op 230 volt. In de Xbox zit een voeding die hier allemaal anders spanningen van maakt. (precies zoals een computer dus). Ik heb via inkoopacties een DC-DC convertor gekocht die werkt als een gewone voeding. Deze sluit je op de auto accu aan. Hierdoor hoef je geen omvormers of wat dan ook meer te gebruiken.
Het probleem is dat de Xbox niet dezelfde spanningen en signalen op de voeding heeft als een computer. Dus moet er het een en ander worden omgezet. Hiervoor heb ik deze print gemaakt. Je kunt hiermee dus iedere gewone ATX voeding (hoeft niet veel watt te zijn) aansluiten op de Xbox. En omdat ik dus die DC-DC convertor heb kun je de Xbox heel makkelijk in de auto gebruiken.
Hier dan effe wat foto's van mijn "zondag middag project"
ATX stekker van moederbord weggehaald:

Stekker stevig op printplaatje vastgemaakt:

Printplaat met componenten:

Nog eens:

Test draaien:

En natuurlijk effe m'n mooie LCDtje op de foto zetten

Dat was het zo'n beetje
Schema van de schakeling: klik
Schema is gemaakt door "barusan"
Eerst wilde ik deze in "Post hier je kleine mods" posten, maar het leek me handig om er een nieuw topic over te openen zodat anderen het snel en makkelijk kunnen terug vinden. Er zullen vast anderen zijn die dit (ooit) ook willen gaan doen...
Het probleem is dat de Xbox niet dezelfde spanningen en signalen op de voeding heeft als een computer. Dus moet er het een en ander worden omgezet. Hiervoor heb ik deze print gemaakt. Je kunt hiermee dus iedere gewone ATX voeding (hoeft niet veel watt te zijn) aansluiten op de Xbox. En omdat ik dus die DC-DC convertor heb kun je de Xbox heel makkelijk in de auto gebruiken.
Hier dan effe wat foto's van mijn "zondag middag project"
ATX stekker van moederbord weggehaald:
Stekker stevig op printplaatje vastgemaakt:
Printplaat met componenten:
Nog eens:
Test draaien:
En natuurlijk effe m'n mooie LCDtje op de foto zetten
Dat was het zo'n beetje
Schema van de schakeling: klik
Schema is gemaakt door "barusan"
Eerst wilde ik deze in "Post hier je kleine mods" posten, maar het leek me handig om er een nieuw topic over te openen zodat anderen het snel en makkelijk kunnen terug vinden. Er zullen vast anderen zijn die dit (ooit) ook willen gaan doen...