Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xbox] Gewone ATX voeding werkend op Xbox ---> Foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Al een tijdje wilde ik mijn Xbox in de auto gaan gebruiken. Hiermee kunnen medepassagiers of vriendin dan lekker gamen/dvd kijken als we bijvoorbeeld ergens (ver weg) naartoe gaan. Het grootste probleem is (net zoals bij computers) de voeding. Een Xbox werkt net zoals computers op 230 volt. In de Xbox zit een voeding die hier allemaal anders spanningen van maakt. (precies zoals een computer dus). Ik heb via inkoopacties een DC-DC convertor gekocht die werkt als een gewone voeding. Deze sluit je op de auto accu aan. Hierdoor hoef je geen omvormers of wat dan ook meer te gebruiken.

Het probleem is dat de Xbox niet dezelfde spanningen en signalen op de voeding heeft als een computer. Dus moet er het een en ander worden omgezet. Hiervoor heb ik deze print gemaakt. Je kunt hiermee dus iedere gewone ATX voeding (hoeft niet veel watt te zijn) aansluiten op de Xbox. En omdat ik dus die DC-DC convertor heb kun je de Xbox heel makkelijk in de auto gebruiken.

Hier dan effe wat foto's van mijn "zondag middag project"

ATX stekker van moederbord weggehaald:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/Xbox_ATX_project/ATX_weg.JPG

Stekker stevig op printplaatje vastgemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/Xbox_ATX_project/ATX_stekker2.JPG

Printplaat met componenten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/Xbox_ATX_project/ATX_convertor1.JPG

Nog eens:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/Xbox_ATX_project/ATX_convertor2.JPG

Test draaien:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/Xbox_ATX_project/Xbox_test1.JPG

En natuurlijk effe m'n mooie LCDtje op de foto zetten
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/Xbox_ATX_project/Xbox_test2.JPG

Dat was het zo'n beetje >:) ;)
Schema van de schakeling: klik
Schema is gemaakt door "barusan"

Eerst wilde ik deze in "Post hier je kleine mods" posten, maar het leek me handig om er een nieuw topic over te openen zodat anderen het snel en makkelijk kunnen terug vinden. Er zullen vast anderen zijn die dit (ooit) ook willen gaan doen...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:33
_/-\o_

Specs

Verwijderd

Grappig, maar past het er ook allemaal in? :D

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooi hoor, maar hoe ga je dit allemaal netjes wegwerken?

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Nu kun je dat oude mainbord niet meer gebruiken dat is wel zonde

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 20:37
leonvanderbeek schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:35:
Nu kun je dat oude mainbord niet meer gebruiken dat is wel zonde
Lol idd, zo'n connector kost misschien 50 cent :+

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Het past er waarschijnlijk in met wat moeite. Maar het is toch niet mijn bedoeling om de Xbox in zijn behuizing te laten als ik hem in de auto bouw. Hij komt dan samen met het EPIA mini moederbord op een plank in de kofferbak te zitten.

Ennuh... dat kapotte moederbord was natuurlijk al kapot he 8)7

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
sorry maar ik snap het niet... mijn XBOX heeft een gewone ATX aansluiting?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Ik gok dat dat aan het feit ligt dat Atmoz de 1.1 versie heeft van de xbox
maar don't kill me als t niet klopt

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
k0ewl schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:03:
sorry maar ik snap het niet... mijn XBOX heeft een gewone ATX aansluiting?
Klopt, sommige Xboxen hebben een "gewone" ATX stekker. MAAR ZET HIER NOOIT EEN GEWONE ATX VOEDING OP !!! Je zult je Xbox kapot maken door een gewone ATX voeding erop aan te sluiten. De spanningsniveau's zijn helemaal anders en dus niet goed voor de Xbox. Wil je een gewone ATX voeding op je Xbox gebruiken, dan moet je zo'n ding bouwen ;)
Johnsel schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:39:
Ik gok dat dat aan het feit ligt dat Atmoz de 1.1 versie heeft van de xbox
maar don't kill me als t niet klopt
Helemaal goed gegokt >:)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Dus je hebt toch die connector gevonden voor op het Xdoos moederbord? Want dat laat je niet zien op de foto's....

Verder _/-\o_ dat het werkt!

[ Voor 16% gewijzigd door tafkaw op 08-05-2005 23:48 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Gr0wLiThE schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:48:
Dus je hebt toch die connector gevonden voor op het Xdoos moederbord? Want dat laat je niet zien op de foto's....

van de originele X-box voeding ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:48:

Nee, ik heb niet de connector gevonden, maar wel eentje die past. Zie mijn post in dat andere topic: klik ;)

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:20
Doe je nog wat met het moederbord? ... Kan ik anders de PS/2 connectors & e.v.t. de VGA connector ervan hebben? :P Is voor projectje van mij ;)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Jeroenz18 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:21:
Doe je nog wat met het moederbord? ... Kan ik anders de PS/2 connectors & e.v.t. de VGA connector ervan hebben? :P Is voor projectje van mij ;)
PS/2 ga ik zelf gebruiken, net zoals de USB en nog wat dingen. De VGA zou je kunnen hebben ja. Maarja, is het verzenden niet duurder dan lokaal een VGA stekkertje kopen?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
in een envelop met 39 cent aan postzegels ;)?

Verwijderd

sorry maar wat ziet jou xbox lelijk uit :/ . maar goed de MOD is zeker geslaagd !!. _/-\o_

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:35:
sorry maar wat ziet jou xbox lelijk uit :/ . maar goed de MOD is zeker geslaagd !!. _/-\o_
HIER kreeg ik andere reacties ;)
Pagina: 1