Toon posts:

Wireless PCI netwerkkaart op oud moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een nieuw wireless PCI netwerkkaartje (IEEE 802.11 b/g, RT2560F) werkend te krijgen op een oude P II moederborden (AOpen AX6BC & A-bit AB-BX6). Het netwerkkaartje werkt wel op een nieuwer moederbord (Asus A7V133 athlon). Heeft iemand hier ook problemen mee of weet iemand waaraan dit ligt?

Bij voorbaat dank :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het heeft te maken met de versie van de PCI sloten. Volgens mij staat het ook in de FAQ uitgelegd :)

Edit: het staat dus in de FAQ van PMG
Waarschijnlijk zijn de PCI sloten op de oude moederborden niet compatibel met de standaard vereist door de nieuwe netwerkkaart. Ik denk niet dat hier iets aan te doen valt :/

Klik voor de uitleg in de FAQ

[ Voor 64% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-05-2005 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:38:
Het heeft te maken met de versie van de PCI sloten. Volgens mij staat het ook in de FAQ uitgelegd :)
Hmm, that sux dude :) Dan gaat het dus helemaaal niet. Damnnnnnn, niet grappig. :( wheeeee

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:40:
[...]

Hmm, that sux dude :) Dan gaat het dus helemaaal niet. Damnnnnnn, niet grappig. :( wheeeee
Je kunt dan het beste gaan denken aan een USB oplossing.
nieuwe kaartjes vereisen vaak 2.2 sloten terwijl op de oudere mobos 2.1 sloten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:45:
[...]

Je kunt dan het beste gaan denken aan een USB oplossing.
nieuwe kaartjes vereisen vaak 2.2 sloten terwijl op de oudere mobos 2.1 sloten zitten.
Inderdaad, daar zat ik zelf ookal aan te denken. gaat alleen weer geld kosten :r

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Misschien kun je het kaartje ruilen, als je nog meer wifikaartjes in huis hebt. Of met een andere tweaker in de buurt.

offtopic; Ik had een linksys version 2.7 802.11b kaartje wel aan de praat gekregen op een p1 mobo, het ging niet snel ofzo, maar het werkte. Als os had ik toen win98 1st edition.

Learn to forget...

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

martieadams schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:52:
offtopic; Ik had een linksys version 2.7 802.11b kaartje wel aan de praat gekregen op een p1 mobo, het ging niet snel ofzo, maar het werkte. Als os had ik toen win98 1st edition.
win98 1st ed. werkt toch niet met wireless? Heb het wel eens geprobeert, maar windows miste toen een helehoop dll bestanden. Ik las toen ergens dat je win98 SE (minimaal) nodig had voor wireless.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:39
de drivers zijn pas gecertificeerd vanaf windows 98 SE

heb hier nog een laptop (p100 24mb ram) draaien op WiFI

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Bij mij werkte het wel. Ook op amd duron 1100 met win 98 werkte het ook. Op de verpakking staat ook minimaal 98se. Maar gewoon zonder updates oid, op de p1 werkte het gewoon.

Learn to forget...

Pagina: 1