Toon posts:

Photoshop probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tsjah, ik heb een probleempje met photoshop!

Even voor de duidelijkheid, ja ik heb de search functie gebruikt en alles geprobeerd wat ik daarmee heb gevonden, alleen heeft het mijn probleem niet verholpen.

Photoshop geeft mijn foto's namelijk veel donkerder weer dan alle andere programma's.
Ik heb de gamma loader gedaan (via configuratiescherm), alleen verandert dan alles, ook mn desktop enzo, dus blijft photoshop nog steeds donkerder. Ik heb ook color settings veranderd (adobe 1998 etc) maar dat helpt ook niet veel. Ook de hulpfunctie van photoshop helpt me ook niet veel.

Thanks alvast!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
[rml][ PsCS] Kleuren donkerder in Photoshop CS?[/rml]
[rml][ photoshop] Plaatjes donkerder in photoshop zelf?![/rml]
[rml][ PS CS] Contrast/Kleuren[/rml]
[rml][ PS/Win]kleurenverschil PS vs. Win/ACDSee[/rml]
Photoshop (7) toont foto's veel te donker, wie helpt?
kleuren in photoshop en IE verschillend

En dan verwacht ik in het bijzonder een reactie of je dergelijke zaken al geprobeerd hebt:
Flying schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:01:
Ik heb probleem zelf kunnen oplossen en dacht even op GoT neergooien voor mensen met hetzelfde probleem. Bij View > Proof Setup > Monitor RGB
Heb namelijk onlangs nieuwe monitor aangekocht, en het is sinds dan.

[ Voor 35% gewijzigd door sdomburg op 07-05-2005 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook al geprobeerd, alleen sommige foto's worden dan wel weer "normaal", maar andere blijven nog steeds te donker. Zou dat aan de embedded RGB kunnen liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja ligt inderdaad aan de embedded profiles. Maar bedankt voor de links, die kreeg ik niet te zien trouwens toen ik zocht naar "photoshop te donker"

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik had dit probleem ook, ik heb het opgelost door het kleurprofiel van mijn monitor hetzelfde als die van PS te zetten.
Ik zie dat je het over color settings veranderen hebt, maar staan ze in PS hetzelfde als van je monitor?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:16:
Hmm ja ligt inderdaad aan de embedded profiles. Maar bedankt voor de links, die kreeg ik niet te zien trouwens toen ik zocht naar "photoshop te donker"
Dan gewoon ook wat andere keywords proberen, of op andere sites dan GoT, dan kom je wel aan die zoekresultaten ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.