Toon posts:

HDD (maxtor 80GB) dood ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wil mijn pc opstarten, wat hoor ik GSM geluidje :?
verder geen reactie van PC :'(

blijkt het geluid van mijn HD te komen... MAXTOR 80GB ATA/133 (DiamondMax Plus 9).
fout ligt wel degelijk bij hd en niet bij aansluiting, mobo en of voeding ofzo. heb alles getest.
heb OS op tweede schijf gezet en HD als slave aangesloten: noppes :'(

Schijf zal wel total lose zijn zeker?
is er een manier om data te recupereren ?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:40
Heb je de tools van Maxtor al gerunt :? Er is een speciale tool van maxtor waarmee je kan kijken of je disk dood is.. Kijk dus even op http://www.maxtor.com.

Verder staat hierover ook erg veel in de FAQ van dit forum!

[ Voor 15% gewijzigd door IJnte op 07-05-2005 20:22 . Reden: FAQ Url toegevoegd ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
kan tool niet draaien pc wil niet booten met HD erin

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Ook niet als je de maxtor als slave doet, en een andere master erin hangt?

• IJnte
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:23:
kan tool niet draaien pc wil niet booten met HD erin
Maar je weet wel zeker dat het van je HD afkomt dan :? Is het niet je mobo of geheugen :? Die SMS geluidjes kunnen namelijk ook wel eens van je Moederbord afkomen!

• DP Kunst
  • Laatst online: 21-02 15:41
k moet zegge dat die schijf bij mij ook al niet helemaal goed is, maar helaas zat er maar 1 jaar garantie op :( k heb precies dezelfde schijf, en deze geeft ook al kuren

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-02 21:47

DesertShooter

Afgekickt

Post hij wel? Krijg je beeld te zien? Trek anders de hdd er is uit. Hij zou namelijk zonder hd gewoon moeten posten natuurlijk :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
neen ik hoor dat het de Hd is. heb hem uit case gehaald

• IJnte
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:29:
neen ik hoor dat het de Hd is. heb hem uit case gehaald
Beetje meer info mag ook wel hoor :). Je hebt em nu dus uit je case gehaald, maar je krijgt geen beeld, geen bootscreen, geen scherm die zegt dat je file system is missing en dat je een disk moet inserten :? Zie je uberhaupt wel iets :? Info Plz.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03 13:05
Heb ik ook gehad met een Maxtor 20 GB, geluid zit precies tussen inbelmodem en snerpende platters in :P. Heb de schijf hier liggen en ik heb hem maar als kapot beschouwd, Als je hd dit geluid maakt strart je computer niet meer op met de schijf aangesloten dus tooltjes runnen heeft geen zin tenzij je fan bent van hotswappen (NIET doen: je kunt je moederbord/voeding hier mee opblazen!!) Ik heb de schijf ook in verschillende pc's gebruikt maar allemaal hetzelfde probleem.

Wat ik nog niet heb gedaan is het volgende:
Zoek iemand met dezelfde schijf als jouw en zet voorzichtig de printplaat over van de nieuwe schijf naar de oude. Als je geluk heb kun je je data dan nog uitlezen maar dat ligt er aan wat er kapot is aan de hd. Ik heb hier een Maxtor 80 GB Diamondmax 9 met 2 MB cache maar die heb ik nog altijd 24/7 in gebruik dus kan hem niet missen.

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

met enkele van jullie tips _/-\o_ is het me gelukt om HDD effen aan de praat te krijgen...
voldoende om 'belangrijke data' (=voorbereiding examen) van schijf te halen.

vandaar ook mijn trage en late feedback naar jullie toe, recovery data leek mij belangrijker dan reply :D :o

Mijn schijf is echt wel op sterven na dood...krijg nu en dan een 'blue screen' ...
Maar zoals gezegd ik heb mijn data terug, nu nog geld vinden voor een nieuwe schijf :( iemand een idee? :*)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:11:
beste mensen,

met enkele van jullie tips _/-\o_ is het me gelukt om HDD effen aan de praat te krijgen...
voldoende om 'belangrijke data' (=voorbereiding examen) van schijf te halen.

vandaar ook mijn trage en late feedback naar jullie toe, recovery data leek mij belangrijker dan reply :D :o

Mijn schijf is echt wel op sterven na dood...krijg nu en dan een 'blue screen' ...
Maar zoals gezegd ik heb mijn data terug, nu nog geld vinden voor een nieuwe schijf :( iemand een idee? :*)
Get yourself a job? :p

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
je begrijpt me verkeerd ik zoek geen job maar een nieuwe HDD >:) >:) >:)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03 13:05
Hmmm als je dan ook nog even post hoe je het hebt gedaan vinden wij het helemaal geweldig :)

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:55:
Hmmm als je dan ook nog even post hoe je het hebt gedaan vinden wij het helemaal geweldig :)
ok maar het zal teleurstellend zijn... :D
ik heb PowerMax (Maxtor) meerdere malen laten checken en die gaf meerdere malen een andere errorcode, zijnde van "SMART failure" tot "No Partition Detected".
Maar door meerdere tests te doen en het feit dat bepaalde test soms lukten en dan weer niet, hoopte ik dat door blijven te proberen HDD wel eens zou kunnen opstarten...en ja hoor na meerder keren starte PC gewoon op en kon ik mijn data recupereren. :)

In hoevere PowerMax daar tussen zit weet ik niet. Zal wel zo goed als niks zijn vrees ik aangezien PowerMax een diagnose tool is. (verbeter me als ik het mis heb)

Dus jullie bijdrage zal wel vooral motivatie geweest zijn.(wat zeker niet onbelangrijk is!)

Belangrijkste wat ik geleerd heb: data niet alleen op een aparte partitie maar ook op afzondelijke HD (of ander medium) opslaan. Backup dus.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:19

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:11:
[...]
nu nog geld vinden voor een nieuwe schijf :( iemand een idee? :*)
kijken of er nog garantie op staan?

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Er is een europese richtlijn, op basis waarvan de garantie minimaal 2 jaar moet zijn ...

eagle

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt, voordat je een topic opent. In dit geval had je de antwoorden gewoon in de FAQ van dit subforum kunnen vinden: OM FAQ / Beleid.

FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.