Toon posts:

beperking aantal pc's netwerk door Belgacom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een vraag gepost mbt een netwerk probleem, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/998353. Via dit topic jammer genoeg geen oplossing kunnen vinden en zodoende ben ik er nog steeds mee bezig.

Het volgende hoorde ik laatst en was benieuwd of dit mogelijk is en zo ja waar is.
Ik heb nu een Turbo Line Plus abo bij Belgacom en nu hoorde ik dus laatst dat je hier maximaal vier pc's op kan aansluiten betreft Internet. Het zou wel veel verklaren want er zitten nu meer dan 4 pc's op het netwerk en die ik kan vanuit iedere pc zien. Dus netwerk werkt wel, Internet werkt maar op vier pc's.

Wanneer dit idd door Belgacom wordt bepaald vraag ik me af hoe zij dit kunnen en kan ik dit veranderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 17:42 ]

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Zij geven slechts 4 ip adressen, telenet geeft er maar 2. Eenvoudig op te lossen via een rooter, doe ik ook en heb ook belgacom ADSL plus, welke ook normaal slechts 4 computers toelaat/4ip adressen meegeeft (die je dus via een hub kan gebruiken)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iets met klok en klepel.

Jouw Alcatel 510 vertaalt alleen maar je internet IP bij je aansluiting naar een LOCAL ip reeks van 10.0.0.x (je vorige topic).

Daar kan je door middel van een netwerk verlengstuk (ook wel repeater, oftewel switch) meerdere PCs aan vast knopen.

Wat mij opviel uit je oude topic:
Door chob - zondag 16 januari 2005 13:55
bij deze de resultaten van ipconfig van beide versies:

XP

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-11-54-1F-27
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.43
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 16 januari 2005 13:43:24
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 16 januari 2005 15:43:24
Ehm.

een lease die verloopt op het moment dat ie uitgedeeld wordt doet mij nogal denken aan een brakke alcadrol router.

Daar heeft het aantal aansluitingen wat jij hierboven noemt niks, maar dan ook helemaal niks mee te maken.

Koop een fatsoenlijke ADSL router en je probleem is opgelost.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

BackSlash32 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:00:
een lease die verloopt op het moment dat ie uitgedeeld wordt doet mij nogal denken aan een brakke alcadrol router.
Lastig te zien maar er zit 2 uur verschil in (13:43:24 en 15:43:24) ;)

Verder zou het handig zijn als de TS wat meer informatie in dit topic geeft ipv naar een ander topic (waarvan de links het niet meer doen) te verwijzen. Bovendien kan ik in dat topic niet vinden welke Speedtouch je gebruikt

[ Voor 28% gewijzigd door JoetjeF op 06-05-2005 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de links, blijkbaar is de server down waar ze op staan en deze is niet van mij maar probeer het snel te regelen.

Vwb de router, dit is een oud model 510i met de lampjes aan de voorkant. Wat Tofu zegt heb ik al geprobeerd maar ook dit biedt geen oplossing, dr hangen er zelfs twee aan. Maar volgens mij is er 1 een switch, moet eerlijk toegeven dat ik dit niet precies weet, is dit een probleem? Het netwerk zit nu zo in elkaar:

modem------> server voor bewakingscamera's Heeft Internet, 1 pc geen internet
|------------> hub-----> 3,pc's hebben Internet
|------------> hub-----> Wlan Acces point, 1 pc geen internet

ehm JoetjeF, wat bedoel je met TS en is dit voldoende info?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:16:
Het netwerk zit nu zo in elkaar:

modem------> server voor bewakingscamera's Heeft Internet, 1 pc geen internet
|------------> hub-----> 3,pc's hebben Internet
|------------> hub-----> Wlan Acces point, 1 pc geen internet
Tja, logisch met max 4 public IPs.

Moeten die 3 pc's met internet aan die hub nou echt alle 3 een publiek IP adres hebben?
Anders zou ik daar dus samen met de AP en 2 andere PCs een 2e router voor pakken..

Of je doet het op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/netdiagram.jpg

Ik zou alleen wel de voorkeur geven aan een switch ipv een hub (scheelt je broadcast zooi).

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2005 23:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:29
BackSlash32 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 22:26:
Ik zou alleen wel de voorkeur geven aan een switch ipv een hub (scheelt je broadcast zooi).
Scheelt je juist alles *behalve* de broadcastzooi :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meer dat je niet ook het verkeer van een andere poort gratis en voor niks meekrijgt dan ;)
Alhoewel dat soms ook wel eens handig is..

Verwijderd

Die Speedtouch is sowieso al een router, maar deze heeft een Belgacom profiel welke maar 4 IP's in de DHCP pool heeft zitten en enkel deze krijgen internet.
Je moet dus ergens een standard Speedtouch profiel vastkrijgen en dan hoef je je andere pc's alleen maar aan het netwerk te koppen, met behulp van een switch of hub dus.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:18:
Die Speedtouch is sowieso al een router, maar deze heeft een Belgacom profiel welke maar 4 IP's in de DHCP pool heeft zitten en enkel deze krijgen internet.
Dus als ik het goed begrijp levert deze ISP een router aan met een NAT config waar maar 4 PCs een private range adres uit de DHCP van de router krijgen?

Wtf is dat voor een naaistreek?

Verwijderd

Topicstarter
Wtf is dat voor een naaistreek?
Ehm Backslash32, wat kan ik hieruit herleiden? Dat jouw aangedragen oplossingen niet gaan werken?

@SeNsEi.Ze0n: Hoe maak/ geraak ik aan zo'n profiel?

Zou het probleem opgelost zijn wanneer ik een all-in-one koop, router/wirelessmodem/AP met meerder poorten? Tenminste ik neem aan dat dat Belgacom profiel ín de router zit?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:32:
Ehm Backslash32, wat kan ik hieruit herleiden? Dat jouw aangedragen oplossingen niet gaan werken?
Ik was in de veronderstelling dat je max 4 publieke IP adressen uitgedeeld kreeg.
Daar is de tekening ook op gebaseerd.

Als het inderdaad zo is dat je gewoon een 10.0.0 o.i.d adres krijgt op 4 pcs dan moet je de dhcp scope aanpassen zodat je meer hosts kan gebruiken.

Pagina: 1