Toon posts:

Netwerk XP/2000, XP geen Int, 2000 wel

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:

Netwerk tussen 5 pc's en 1 server voor camera's. 2 draaien op XP Pro, 1 XP Home, 2 op 2000 Pro. Ze vinden elkaar op het netwerk maar de XP's hebben geen Internet, de 2000's hebben wel Internet.Voor de precieze opstelling heb ik het duidelijk gemaakt in een Word document: http://212.61.71.8/~jobke/divers/opzet%20netwerk.doc

Tevens heb ik wat screenshots van de instellingen van de router maar is het veilig om deze hier zomaar te plaatsen? Zo ja, zeg het me, zo niet wat moet ik dan onzichtbaar maken zodat ik de instellingen wel kan plaatsen?

Heb al geprobeerd om de ip adressen hard in te voeren, het gevolg: XP's wel Internet, 2000 niet meer. Ze zitten allemaal in dezelfde netwerkgroep en hebben allemaal een verschillende naam in het netwerk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 11:02 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Staat je speedtouch als dhcp server ingesteld ?
Dan zou het een eitje moeten zijn nml en ook op de xp machines moeten werken.

Verder zou ik achter de speedtouch een hardware routertje met firewall plaatsen.
Een tweede routertje/firewall zodat je voor thuis en kantoor een gescheiden netwerk hebt is een nog betere oplossing.

De Hotbrick 401 vpn is een erg fraai apparaatje. Kan ik je aanraden ;)

[ Voor 30% gewijzigd door aZuL2001 op 16-01-2005 11:29 . Reden: linkje van gemaakt, typo's ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
om eerlijk te zijn begrijp ik weinig van de instellingen die op de router staan. Volgens mij staat hij wel ingesteld als dhcp server. Toch maar ff een screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/DHCP.jpg

• aZuL2001
Met dat screenie geef je geen gevaarlijke info weg.

Probeer je dhcp pool eens wat ruimer te maken.
Er kunnen nu slechts 4 pc's een adres krijgen van de dhcp server.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Ik zie niet zo de oplossing, maar ik wil je wel proberen te helpen.

Wat ik als eerste wil weten, krijgen alle machines een IPadres?
Zo ja, kunnen alle PC's elkaar benaderen. Bij windows XP SP2 wil dit weleens de problemen opleveren.
Je zegt dat je wanneer je vaste IPadressen instelt, dat de situatie dan omdraait... En als je alleen de machines met XP een vast IP geeft?

Kijk eens hoeveel adressen de router als DHCP mag uitdelen. Als deze 2 adressen mag uitdelen kan je zelf verzinnen wat er gebeurd.

Laatste, kan je vanaf iedere PC wel in de router komen... Als je dat vanaf sommige machines niet kan, is het waarschijnlijk dat je harde waren niet helemaal in orde zijn.Dit verwacht ik niet hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu idd die pool wat ruimer gemaakt van 10.0.0.39 tm 10.0.0.45
Bij het pingen lees ik dat de 2000's het ip adres 41 en 39 hebben, de andere nummers heb ik verdeeld over de XP's. Resulteerd nog steeds in geen internet bij de XP's. Bij de 2000's staan ze op automatisch ip adres toekennen, doe ik dit niet dan heb ik helemaal geen internet meer en loet ik alles terugzetten resetten voordat ik weer internet heb.

Verwijderd

Heel flauw misschien, Maar ga eens poorten switchen... Dus een 2000 machine in een poort waar nu een XP machine staat... Zou niet de eerste keer zijn dat dit soort ongelukkige toevalligheden voorkomen...

Keer 3 computers in 1 lokaal zien uitvallen, 4e deed t prima.. Lag dus aan de switch

Onwaarschijnlijk, maar waar

Verwijderd

Kan je vanaf iedere PC nu wel in de router komen? Of kregen ze toch wel IP's?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan vanaf elke pc in de router komen, ook de poorten geswitcht, maakt niets uit.Geeft het meer duidelijkheid wanneer ik screenshots plaats van de overige instellingen van de router?

Het wil wel wanneer ik alle pc's op automatische IP zet dan zien alleen de XP's elkaar en de 2000's elkaar maar deze zien elkaar onderling dan niet.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 12:12 ]

Verwijderd

Dus de XPmachines krijgen ook wel een IPadres?
Zet dan de firewalls in XP(is t SP2?) eens uit... Die kunnen weleens alles blokkeren

Je hebt in ieder geval een pittig probleem... Dat moet ik toegeven

Verwijderd

Topicstarter
Heb overal de firewills uitgezet, alles een keer opnieuw opgestart, nix nakkes nada.

@ Remzio, I know, heb idd pittig probleem. Ben hier nu al drie zondagen mee bezig en had stiekem gehoopt hier de oplossing te vinden.

Toch zeker alvast bedankt voor jullie op antwoorden, tis tenslotte voor jullie ook zondag ;)
Maar oplossingen / ideeen zijn nog steeds van harte welkom

Wat ik dus raar vind, alle pc vinden elkaar, kan op alle pc komen en bestanden eraf plukken, printer delen, etc etc. Maar dus geen Internet, frustratie alom

dit zijn nog meer instellingen van m'n router, misschien dat dat nog wat verheldering geeft:

Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/NAPT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/Routing.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 13:21 ]

• aZuL2001
krijgen alle client pc's wel de dns server door ?

Kun je wel pingen naar 194.109.6.92 ? (En antwoord krijgen)

Doe ook eens een tracert naar 194.109.6.92 en post wat je te zien krijgt.

Nog een suggestie: Verklein je subnetmasker in je dhcp settings eens naar 255.255.255.0.
Check ook je ipconfig op je machines dat ze de goede gateway meekrijgen.
(post desnoods de ipconfig /all van een 2k en xp machine eens)

[ Voor 39% gewijzigd door aZuL2001 op 16-01-2005 13:31 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
krijgen alle client pc's wel de dns server door ?
Hoe zie ik dit?

[/quote]Kun je wel pingen naar 194.109.6.92 ? (En antwoord krijgen)[/quote]

Op een 2000 geen probleem, bij XP geeft hij eerst melding " time out bij opdracht" , 100% verlies

[/quote]Doe ook eens een tracert naar 194.109.6.92 en post wat je te zien krijgt.[/quote]
bij tracen kom ik op de xsall site

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:28:
Nog een suggestie: Verklein je subnetmasker in je dhcp settings eens naar 255.255.255.0.
Check ook je ipconfig op je machines dat ze de goede gateway meekrijgen.
(post desnoods de ipconfig /all van een 2k en xp machine eens)
Hoe verklein ik die settings, ik zie dit niet te staan in mn router (toch daar kijken?)

ipconfig resultaten:

pc's met 2000:

Ethernet adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: lan
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 10.0.0.41(andere pc zelfde maar 39)
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 10.0.0.138

pc's met XP:

IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 10.0.0.43 (andere pc zelfde maar 40 en 44)

• aZuL2001
ipconfig /all op de dos prompt tikken en enter induwen.
[/quote]
Op een 2000 geen probleem, bij XP geeft hij eerst melding " time out bij opdracht" , 100% verlies
dat het op xp niet wilde wisten we al :)
Gokje, default gateway staat niet goed. hmm niet dus.
bij tracen kom ik op de xsall site
Alleen omdat hij de naam resolved, of ook omdat je alle tussenliggende stappen ziet en antwoord krijgt ?

Kortom, de uitkomst van ipconfig /all ingetikt op de dos prompt van zowel een 2k als een xp machine hier posten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door aZuL2001 op 16-01-2005 13:48 ]

Abort, Retry, Quake ???

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
Heb je toevallig op de XP machines de Universal Plug and Play (uPnP)aanstaan. XP SP2 geeft nameliijk problemen met de Speedtouch de 510v4. En naar ik een tijdje terug op het web zag ook bij een paar andere types en merken.

Je kunt de uPnP uitzetten bij toevoegen/verwijderen van Windows onderdelen onder Sotfware. Kijk dan onder netwerk services.

Ik kreeg een tijdje terug nog een paar tipjes van de Speedtouch helpdesk. Misschien dat jij er wat mee kunt:

Kunt u dit deze oplossing van MS eens proberen:

Description: the Remote Access connection manager service (as well as many others) has been stopped after installation of SP2

Workaround: in order to restart this service you will need to go into msconfig and the services tab and reselect the following services:

· Remote Access Connection Manager
· Remote Procedure Call (RPC)
· Plug and Play
· Application Layer Gateway Service
· Network Connections
· Network Location Awareness (NLA)
· Telephony
Usually, putting them on 'automatic' should do the trick. You can then restart the PC. The connections can then be launched or created again after the reboot.

Wij danken u voor het vertrouwen dat u heeft gesteld in onze produkten.

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
bij deze de resultaten van ipconfig van beide versies:

XP

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VE Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-11-54-1F-27
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.43
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 10.0.0.138
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 16 januari 2005 13:43:24
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 16 januari 2005 15:43:24

2000

Beschrijving . . . . . . . . . . . . .: Intel(R) PRO/100 VE Network C
ection
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . : 00-03-47-C2-E8-1A
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . . . . : Ja
Autoconfiguratie ingeschakeld . . . . : Ja
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 10.0.0.41
DHCP-server . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138
10.0.0.138
Lease verkregen . . . . . . . . . .: zondag 16 januari 2005 13:34:42
Lease verlopen . . . . . . . . . . : zondag 16 januari 2005 15:34:42

Verwijderd

En chob, al een oplossing? Ik heb er nog eens over nagedacht tijdens een lekkere boswandeling... Het probleem ligt niet in de routerinstellingen...

De kant van XP klinkt alleen ook goed... Draaien er nog andere toepassingen onder XP die storend kunnen zijn? Eventueel een screenshot van de draaiende processen zou fijn zijn!! Dan wel van alle machines met XP en 1 met 2000 ;)

• aZuL2001
Stel op je speedtouch in dat de dhcp server de dns servers van je provider meegeeft.

Dat scheelt de wereld.

De rest staat goed zo te zien.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
nope nog geen oplossing. Boswandeling is voor mij misschien ook wel op zn plaats ;)

Waar maak ik zo'n screenshot, kweet het nml ff niet

Verwijderd

Topicstarter
[quote]aZuL2001 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:20:
Stel op je speedtouch in dat de dhcp server de dns servers van je provider meegeeft.
quote]

Sorry maar waar doe ik dit, kun je me dat vertellen ahs geplaatste screenshots. Heb al wel de voorkeur dns adressen te pakken van belgacom

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:21:
nope nog geen oplossing. Boswandeling is voor mij misschien ook wel op zn plaats ;)

Waar maak ik zo'n screenshot, kweet het nml ff niet
Bijvoorbeeld van je taakbeheer... Dan zie ik alle draaiende processen...

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Maak anders eens een screenie van de tab dns en kijk daar eens of je de ip adressen kan invoeren van Belgacom.

Ook kan je die eens invoeren bij een xp machine en kijken of dat verschil maakt.
Staat btw onder het veld waar de ip adressen kan invoeren liet je die leeg of vulde je daar ook het ip van je router in ?

Alt-ctrl-del induwen dan krijg je taakbeheer en dan gewoon prt scr induwen en pasten in paint.

[ Voor 14% gewijzigd door Schapie op 16-01-2005 14:58 ]

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
duh idd, taakbeheer.

dit is ie:
Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/taakbeheer.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:57:
Maak anders eens een screenie van de tab dns en kijk daar eens of je de ip adressen kan invoeren van Belgacom.
Afbeeldingslocatie: http://212.61.71.8/~jobke/divers/DNS.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:57:
Ook kan je die eens invoeren bij een xp machine en kijken of dat verschil maakt.
Staat btw onder het veld waar de ip adressen kan invoeren liet je die leeg of vulde je daar ook het ip van je router in ?
Daar heb ik en die dns van mn provider ingevoerd en van mn router. Maakte geen verschil behalve dan dat ik ook op mn 2000 geen Internet meer had.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:48:
Heb je toevallig op de XP machines de Universal Plug and Play (uPnP)aanstaan. XP SP2 geeft nameliijk problemen met de Speedtouch de 510v4. En naar ik een tijdje terug op het web zag ook bij een paar andere types en merken.

Je kunt de uPnP uitzetten bij toevoegen/verwijderen van Windows onderdelen onder Sotfware. Kijk dan onder netwerk services.

Ik kreeg een tijdje terug nog een paar tipjes van de Speedtouch helpdesk. Misschien dat jij er wat mee kunt:

Kunt u dit deze oplossing van MS eens proberen:

.
Ook dit is geen oplossing voor het probleem.

Wat is het meest drastische, maar wel een oplossing, om dit probleem te verhelpen?

Verwijderd

Zet iTouch eens uit... Da's een kloteding :S
Volgende is VPTray, hkcmd. Dat zijn storende factoren misschien

Let op, ik ga zoeken. Kleine kans dat t werkt...

Verwijderd

Wat is het meest drastische, maar wel een oplossing, om dit probleem te verhelpen?
Overal win2k?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:12:
Zet iTouch eens uit... Da's een kloteding :S
Volgende is VPTray, hkcmd. Dat zijn storende factoren misschien

Let op, ik ga zoeken. Kleine kans dat t werkt...
beide uitgeschakeld, haalt niets uit. Blijf zoeken bitte, ik ben nml door mn oplossingen/ideeen heen :|

Tja overal win2k, eigenlijk geen optie...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:21:
[...]

Ook dit is geen oplossing voor het probleem.

Ik heb nog een kleine aanvulling voor je die het probleem hoogstwaarschijnlijk niet oplost maar wel van belang is.

Ik zie op één van je screenshots dat je voor 10.0.0.42 een aantal poorten open hebt staan. Dat is in de DHCP address pool. Je moet een vast IP adres altijd buiten de DHCP pool kiezen om conflict te vermijden.

Verwijderd

Goed, iemand zei dat Windows XP SP2 weleens niet lekker samen zou kunnen werken met de speedtouch 510i (oude versie) Goeie optie lijkt dan om eens te kijken naar een firmware update voor het modem. Mocht "XP+510" het probleem zijn zie ik daar ineens een lichtje :)

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 17:28 ]

• aZuL2001
Stel voor een xp machine de boel eens handmatig in en geef naast de dns server 10.0.0.138 ook een dns server van belgacom mee.

Ik las in een eerder draadje dat de belgische speedtouch dingen beperkt waren in het aantal machine's wat eraan gehangen kon worden. Dat hield toen op bij vier pc's. Check dat eens bij Belgacom helpdesk.

Firmware update is een goede suggestie.

Extra (lees fatsoelijke) router is nog steeds een goede keuze imho.

Wat het forwarden van poorten betreft binnen je dhcp range : dat hoeft geen enkel probleem te zijn, mits je voor die machine een reservering aanmaakt. Dan krijgt die toch dynamisch altijd hetzelfde ipadres. Doe je dat niet dan is het inderdaad beter om het buiten je dhcp range te houden.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is dit nog steeds een actueel probleem waar ik mee zit en ben dan ook op zoek naar iemand die dit voor mij wil oplossen. Ik weet niet of ik deze oproep via deze site mag doen, zo niet dan gooi er maar een slot op.

Ik ben dus op zoek naar iemand die denkt een oplossing te hebben voor het genoemde probleem in dit topic. Bij voorkeur woonachtig in Belgie, omgeving Aalst en de reden waarom ik dit niet via een bedrijf kan doen is omdat het op een zondag moet gebeuren en dat ik er zelf bij wil zijn. Als je iemand weet of je kunt het zelf oplossen, laat het me weten via jan@teletubbies.nl

Vergoeding komen we zeker wel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 16:57 ]

Verwijderd

Dat doen we niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.