Het klinkt misschien een beetje gek, maar ik wil een floppy-bootdisk maken, zonder een floppydrive. Het zit namelijk zo: Mijn computer wil niet van SCSI opstarten wanneer er een floppydrive of ide-hd inzit. Nu had ik dus bedacht dat ik de computer natuurlijk vanaf een floppy kan laten opstarten, ipv. rechtstreeks van de SCSI schijven. Het probleem is alleen het maken van de bootdisk. Je moet namelijk ook een MBR naar de floppydisk schrijven. En mijn config is volgens mij niet echt bepaald normale. Ik heb namelijk een gemengde RAID-config op mijn hd's (RAID 0 en RAID 1 door mekaar).
Dit is bijvoorbeeld mijn menu.lst:
Nu weet ik dat er verscheidene bootdisks op internet te vinden zijn, maar kan ik dan gewoon door mijn menu.lst te vervangen linux te laten booten via een diskette?
Ik had bijvoorbeeld via deze site een bootdisk gedownload, waar ik als 'Menu File Location' in had gevuld: "(fd0)/menu.lst" en toen heb ik de menu.lst file in de / van de floppy gezet. Maar dat werkte niet. Maar weet iemand hoe ik het het beste wel kan doen?
Dit is bijvoorbeeld mijn menu.lst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| default 0 timeout 5 color cyan/blue white/blue title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8-2-386 root (hd0,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.8-2-386 root=/dev/md0 ro initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386 savedefault boot title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8-2-386 (recovery mode) root (hd0,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.8-2-386 root=/dev/md0 ro single initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386 savedefault boot |
Nu weet ik dat er verscheidene bootdisks op internet te vinden zijn, maar kan ik dan gewoon door mijn menu.lst te vervangen linux te laten booten via een diskette?
Ik had bijvoorbeeld via deze site een bootdisk gedownload, waar ik als 'Menu File Location' in had gevuld: "(fd0)/menu.lst" en toen heb ik de menu.lst file in de / van de floppy gezet. Maar dat werkte niet. Maar weet iemand hoe ik het het beste wel kan doen?
_@/'