Daughter Board

Pagina: 1
Acties:

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 21:23
Goed, ik heb me weer heerlijk verveeld vandaag. Dus ik ging maar is wat kijken op een electronicamarktje en dan vond ik het volgende. Een ' Daughter boardje'. Nu zit ik er mee wat kan ik er mee, het bestaat in feiten uit een complete pc. De chipset bestaat de uit de ALI M1523(south)en ALi M ???? ([north]sticker over ), twee serial porten, 2*ps2 poorten, 2 ide, floppy, en nog een paar vreemde connectors :). Er passen 2 edo's simm's op. Hij past ook nog in een PCI-Slot

Maar het probleem is dat het de andere kant van de PCI-slot op zit. Dus ik kan hem nergens zo eff op kwijt. Maar goed of ie het doet is latere zorg :).

Eff wat kun je nou met zoiets? Want ik geloof niet dat je het als een 2e cpu kan zien :? Zou wel mooi zijn :P.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Termi
dominic schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:47:
[...]

Compleet nutteloze reply aardbeix15..
Alle help is welkom :), maar probleem is ik moet hem lichtelijk verbouwen om in een PCI slot aan de achterkant er in te rammen. En dan kijken wat windows er van vind :).

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoek eens op industriele computers, dan kom je waarschijnlijk verder.

(Het moet wel een beetje een uitdaging blijven ;) )

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik kan me herrineren dat er van die PCI kaarten waren waar je complete PC's op kon draaien (Zelfs met eerdere P4's), daarmee kon je dan bij wijze van spreken je 486 Upgraden ofzo. :Y)
Zoals deze bijv:
Afbeeldingslocatie: http://www.indocomp.com/IND-C815.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 05-05-2005 20:52 ]

• Termi
Nokko schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:50:
Ik kan me herrineren dat er van die PCI kaarten waren waar je complete PC's op kon draaien (Zelfs met eerdere P4's), daarmee kon je dan bij wijze van spreken je 486 Upgraden ofzo. :Y)
Zoals deze bijv:
[afbeelding]
Zo iets is het in feiten ook, maar het is gewoon met een socket 7 :), met de ali-chipset. Eigenlijk een soortvoorloper van de Via Serie. Maar mijn vraag wat kun je er nou mee, behalve echte industrietoepassing op verwerkingsgebied :). Want eigenlijk zou het best wel leu kzijn om zo 4 processor serieel te schakelen :+. Soort mini-hypertransport als het zou werken in Windows ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Termi op 05-05-2005 20:57 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tsja, zoals je zelf al had begrepen, is dit een industriële oplossing. In principe zou het ding autonoom moeten kunnen functioneren, maar ik geloof dat de PCI-bus gebruikt wordt voor voeding. Moet je hem toch ergens opprikken waar stroom uitkomt, kort door de bocht ;) Hoe je dat aanpakt...geen flauw idee! Wellicht heb je een industrieel backplane nodig met bijbehorende voedingsunit. Dat wordt zoeken...

Overigens worden dit soort pc-kaarten nog altijd gemaakt. Je kunt ze zelfs krijgen met moderne P4HT CPU's.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Is dat geen SBC :?
Daar was een topic over @ GoT. dion_b weet er wel meer van ;)
Single board computers (SBC)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Nokko schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:50:
Zoals deze bijv:
[afbeelding]
Hoe functioneert dat dan? Wat gaat er over die PCI bus behalve stroom? Wordt daar met een ethernet-8ig protocol overgelult met de hoofdpc?

Je zou zo'n 486 toch kunnen gebruiken als web/ftp/mailserver / router oid in je eigen pc :P

Overigens, waar moet ik op letten als ik zo'n ding koop(behalve de prijs) ik heb nl geen enkel ISA slot in mijn PC's. ZIj er ook PCI versie van or een ISA=>PCI brug?

Die fullsize dingen, waar zou ik die in kwijt kunnen, is alleen de ISA aansluitng voldoende?

[ Voor 37% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-05-2005 00:59 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Staat er niet ergens een typenummer oid op dat ding? Heb je foto's?

Het kan van alles zijn, er zijn meerdere oplossingen waarbij min of meer een complete PC in een PCI slot wordt gezet. Dit soort zaken bestaat bv. ook voor Apples..

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-07 17:59

hesselim

it wasn't me

Dit is inderdaad een single board computer. Hiervoor heb je een backplane nodig. Deze backplane zitten de bussen op en de voeding

voorbeeld van backplane:
Afbeeldingslocatie: http://www.accesser.com/px20s2.gif

Je kan hem dus niet gebruiken om je gewone pc te upgraden. Ik zou hem ook niet in je pci slot proppen, de controllers op de daughterboard en op je moederbord zouden wel eens ruzie kunnen krijgen en willigt maak je iets kapot.

(Mocht je interesse hebben in deze bordjes: iederjaar op de hcc beurs liggen ze er volop voor een prikkie; misschien ook wel op andere beursen)

Edit:
Het zijn overigens normale volledige pc's. alle os-sen en software draait er gewoon zonder problemen op.

[ Voor 10% gewijzigd door hesselim op 06-05-2005 11:29 ]

System Specs

Pagina: 1