Poort wel open maar toch geen goed verbinding met BitTornado

Pagina: 1
Acties:

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 13:02
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb dit overigens ook nog gepost in een andere topic maar toen reageerde niemand ( deze post : http://gathering.tweakers...list_messages/959878/last
ik gebruik momenteel BitTornado ik heb pas een nieuwe router gekregen en een nieuwe verbinding en nu doet BitTornado op eens raar want hij blijft de heletijd hangen op het gele lampje en ik haal ook niet mijn provider snelheid,
Ik heb ook Azureus geprobeert maar hij maakt hellemaal geen verbinding en hij geeft een timeout aan.

ik gebruik BitTornado - 0.3.9
onder Windows Xp Service pack 2 firewall uitgezet
ik heb uploaden altijd op max.
ik gebruik altijd torrents met een hoog aantal peers en seeders
ik heb een Tiscali Smart met 2048 / 320 en uit snelheid tests komen de volgende resultaten uit:
Down: 235.8 KByte/sec
Up: 36.3 KByte/sec
Connection: 764.0 Conn/min
Ping: 13.0 ms

ik heb een ZyXel Prestige 2602 H Modem/Router
hierin heb ik de port 6881 open gezet en forward gezet in TCP/UDP en ik heb deze poort ook gebruikt bij BitTornado

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb je post in [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 2][/rml] verwijdert aangezien we crossposting niet zo waarderen :) Verder is 235 KByte best netjes toch? Ik vind het iig vrij logisch dat je geen maximale snelheid haalt :) Heb je hier al eens tussen gekeken: [search=bittornado geel] :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• M.O.E
Nee uit mijn internet speed test komt 235 uit maar met BitTornado krijg ik tussen de 10 en 40 en ik hoor
eigenlijk tussen de 150 en de 235 te krijgen,

en ja ik heb het al gezocht dat over het geel zijn en het enigste dat ik kon vinden is dat ik de poorten niet open zou hebben en dat heb ik wel gedaan, en ik hoopte dat iemand met hetzelfde probleem zat of dat mischien iemand er een oplossing voor had.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:10
je hoort helemaal niet tussen de 150 en 235 KB/s te krijgen hoor... hangt helemaal af van de bronnen...het aantal en de kwaliteit (hun (beperkte) upload snelheid).
Maar mischien dat Tiscali de Torrentpoorten beperkt... net zoals ze vroeger (nu nog steeds?) de radio 538 stream blokkeerden.

je hebt dus 1 apparaat dat zowel modem als router is? De meeste ADSL abo's geven een modem die in routerstand werkt... daar moet je dus poorten opengooien en dat gaat meestal niet zo gebruiksvriendelijk. Als je daarnaast nog een router hebt zet je daarin natuurlijk ook de poorten open.

• M.O.E
Ja die snelheden begrijp ik wel en ik bedoel ook als ik volop upload en bij een bestand die veel seeders en peers heeft,

en ja ik heb een modem die als router werk die heb ik gekregen van me provider namenlijk de ZyXel Prestige 2602 H en ik heb hier de poorten open gegooid en ik ben rechts streeks met die modem verbonden en nog krijg ik een geel lampje en een slechte verbinding, er is ook een topic dat alleen maar over tiscali gaat en daarin zit niemand tot zo ver ik weet die hetzelfde probleem heeft dus ik denk niet dat tiscali die poort dicht houd of wat dan ook.