Kan geen mail versturen naar buiten met kerio mailserver 6.0.9
Heb windows 2003 draaien met apache,php en mysql.
Heb eigen domainnaam.
internet abbo van planet
Kan mail ontvangen zowel intern als extern, kan ook intern verzenden werkt allemaal prima
maar naar buiten doet ie niks
heb 2 mx-record en A-records heb ik ook maar volgens mijn ligt het hiet niet aan.
domainnaam.nl MX mail.domainnaam.nl 10
domainnaam.nl MX mailrelay.planet.nl 20
bij kerio volgende instellingen onder
Configuration -> SMTP Server -> Relay control Allow relay only from users authenticated through SMTP for outgoing mail
en onder SMTP Delivery heb ik Deliver directly usingMX records puntje staan
heb ook al Use relay SMTP server geprobeerd
met als hostname mail.planet.nl
op port 25
user en wachtwoord die ik ook gebruik om mail van planet binnen te halen en te verzenden via outlook 2003
Porten 25 110 heb ik ook al ge forward naar mijn server in de speedtouch 510
heb op GOT al veel gelezen dat port 25 dicht staat bij planet en de oplossingen die bij die personen werkten geprobeerd.
zou niet weten wat ik fout doe ?
hoop dat iemand mij verder kan helpen
PS misschien nog even om te weten dit staat er bij Messages in queue bij status 4.4.1 Cannot connect to remote host
Heb windows 2003 draaien met apache,php en mysql.
Heb eigen domainnaam.
internet abbo van planet
Kan mail ontvangen zowel intern als extern, kan ook intern verzenden werkt allemaal prima
maar naar buiten doet ie niks
heb 2 mx-record en A-records heb ik ook maar volgens mijn ligt het hiet niet aan.
domainnaam.nl MX mail.domainnaam.nl 10
domainnaam.nl MX mailrelay.planet.nl 20
bij kerio volgende instellingen onder
Configuration -> SMTP Server -> Relay control Allow relay only from users authenticated through SMTP for outgoing mail
en onder SMTP Delivery heb ik Deliver directly usingMX records puntje staan
heb ook al Use relay SMTP server geprobeerd
met als hostname mail.planet.nl
op port 25
user en wachtwoord die ik ook gebruik om mail van planet binnen te halen en te verzenden via outlook 2003
Porten 25 110 heb ik ook al ge forward naar mijn server in de speedtouch 510
heb op GOT al veel gelezen dat port 25 dicht staat bij planet en de oplossingen die bij die personen werkten geprobeerd.
zou niet weten wat ik fout doe ?
hoop dat iemand mij verder kan helpen
PS misschien nog even om te weten dit staat er bij Messages in queue bij status 4.4.1 Cannot connect to remote host
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 13:52 ]