Poorten openzetten op een Thomson 510

Pagina: 1
Acties:

• MarchelV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor een spel (WoW) is het voor mij nodig om tcp poort 4662 open te zetten, nu lukt mij dat wel voor een computer maar ik heb er twee via een hubje aan het modem gehangen.

Poost 4662 aan het eerste ip nummer koppelen gaat goed maar zodra ik het aan ook aan het tweede wil koppelen krijg ik de melding dat dit niet kan, er kan maar een ip nummer aan een poort gekoppeld zijn.

Logisch maar hoe zet ik die poort dan open voor alle computers aan mijn netwerkje?

Ik maak gebruik van de NAT manager en/of de web interface van het modem, wanneer er een betere tool is om dit soort zaken aan te passen dan zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ken die game niet, dus weet niet hoe het zit met servers/clients. Je kunt voor een verbinding met één extern IP gewoon simpelweg niet 2x de zelfde poort open zetten. Je moet dus de server zo gek krijgen dat deze een andere poort accepteert, en deze kun je op je tompsons eventueel intern weer op 4662 doorkoppelen.
Als de game intern kan draaien (met zijn 2-en tegen elkaar zonder de rest van de wereld) wordt het verkeer door je hub afgehandeld, en heb je niks met de NAT Manager te maken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18
Wat is WoW dan voor bout geprogrammeerd spel dat het nodig is dat een externe computer rechtstreeks verbinding moet maken met jouw pc?

Bedoelen ze niet gewoon dat jij naar buiten connect naar die poort _op de server_ en dat je daarom moet zorgen dat die poort niet actief geblokkeerd (outbound) wordt in de firewall?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MarchelV
Hmm, vreemd dat het niet mogelijk is om een poort voor alles en iedereen open te kunnen zetten. Misschien dat de WoW spelers dit vaker gehad hebben.

Modjes, kunnen jullie dit topic naa "Spielerij - Problemen & Vragen" schoppen? Gaan we daar verder.

Ok, wat is dus mijn bedoeling:

Grote boze --- Thomson 510 ---+- PC 1
internet modem +- PC 2

Omdat ik vaak, heel vaak "disconnected from server" krijg heb ik aan Blizzard gevraagd waar dit aan kon liggen, volgens hen moet ik TCP poort 4662 open zetten. Dat moet dus voor beide computers gebeuren.

Kan natuurlijk ook zijn dat Blizzard stierenpoep praat, voor degenen die deze melding ook krijgen, wat hebben jullie er aan gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door MarchelV op 05-05-2005 13:21 ]

• Paul
Zeggen ze letterlijk "open zetten" of zeggen ze "portmappen" oid? Want puur open zetten is dus tegen je firewall zeggen dat pakketjes voor die poort ongehinderd door mogen :)

Start WoW eens, ga spelen en kijk dan (terwijl het spel loopt) met netstat -an welke poorten (cijfertjes achter de dubbele punten) er op LISTENING staan :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• MarchelV
Net nog even contact gehad met Blizzard.
Volgens hen moet naast poort 4662 ook poort 3724 open staan. Die poort moet volgens hen vrije toegang hebben van en naar het internet.

Zal allemaal wel, maar hoe dat moet kunnen ze me daar ook niet vertellen.

• Paul
Tenzij jij in je speedtouch met de firewall hebt lopen spelen (iets wat alleen lukt als je er naar telnet) dan staan die dus gewoon open :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Surf naar http://10.0.0.138 en log in met het modem wachtwoord, geen username.

Ga dan naar anvanced en dan NAPT.

Hieronder een configuratie van mij waar zowel bittorrent, emule en wow poorten open staan.
(bittorrent is ook nodig voor de patches).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57952/thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door itsme op 05-05-2005 13:50 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Paul
Jij heb took daadwerkelijk portmaps (NAPT) nodig voor WoW :? Brak spel dan...

Maar dan zitten we dus nog met het originele probleem, hoe krijg je achter een NAT-router dan 2 computers aan de WoW ?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:55:
Jij heb took daadwerkelijk portmaps (NAPT) nodig voor WoW :? Brak spel dan...

Maar dan zitten we dus nog met het originele probleem, hoe krijg je achter een NAT-router dan 2 computers aan de WoW ?
Ja dat is nodig, niet dus? Of beide computers een andere poort in de veronderstelling dat 1 ook wel genoeg zal zijn, maar dan een hogere latency ...

[ Voor 17% gewijzigd door itsme op 05-05-2005 14:00 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 heeft heeeeeeeel lang beta gespeeld achter een 510 zonder ook maar 1 poort te forwarden ;)

Als je dat brakke Torrent gedoe van ze moet gebruiken voor patches dan moet het inderdaad wel ja, maar dat is 1 keer in de zoveel tijd, en het gaat altijd sloom :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1