PC boot/post niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 10:45
Tot voor kort deed hij het en toen was het over...
dus uit elkaar met het ding en niet meer werkend gekregen...
hij post niet, piept niet, niks...

systeem:

AMD Athlon 1200 socket A ofzo
ABIT K7T met raid

geprobeerd:

voeding is goed
geheugen is goed
met 1 reep geheugen, processor, koeler, videokaart: niks
andere videokaart: niks
andere cooler: niks
pci ipv agp video: niks
alles er af en alleen powerswitch, mobo, processor, koeler, video, 1 mem: niks
alles reseaten: niks

alles draait gewoon, als ik toetsenbord aansluit knipperen de 3 lampjes kort als ik hem aan zet, dat hoort natuurlijk zo en doet ie nog steeds, maar hij post niet, hij boot niet...

is de processor gewoon rot? (ik heb verder geen andere processors liggen dus dat is het enige dat ik niet kan testen, ook geen ander AMD moederbord...)

zou ik nog iets kunnen proberen of is het echt game over?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:04
Check de condensators van je moederbord even, als die bol staan heb je het probleem gevonden.
De KT7 serie van Abit staat hierom bekend.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Darth Dre
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-06 14:52
het klinkt mischien gek maar als ik jou was zou ik de reset knop maar ff checken
een maat van mij had dit probleem een keer en hij dacht toen dat het het moederboard
was en had dus een nieuwe gekocht en toen kwam hij er achter dat hij niet door de post kwam omdat de reset knop ingedrukt klem zat

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

De kans is groot dat je moederbord is overleden (idd icm het welbekende condensatoren-probleem), want als je processor stuk zou zijn, zou hij wel piepjes moeten geven.

[edit]
en dat ziet er zo uit:
MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

[ Voor 30% gewijzigd door Bergen op 05-05-2005 05:39 ]

• RealAlcatraZ
resetknop heb ik aan gedacht, vandaar alleen de powerswitch aangesloten op gegeven moment, maar dat hielp niet.
Ik zie geen opengespleten condensatoren zoals op die foto's, er is wel een rijtje dat naar mijn idee een tikje boller staat dan de rest (maar dat scheelt echt maar een fractie)

dus moederbord is most likely?

edit: er zijn er 6 een fractie boller, maar 1 (net onder de AGP poort) zie ik inderdaad iets bruinigs aan, dat gebeurt dus zomaar, zonder aankondiging van het een op het andere moment?

[ Voor 24% gewijzigd door RealAlcatraZ op 05-05-2005 15:26 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

RealAlcatraZ schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:24:
resetknop heb ik aan gedacht, vandaar alleen de powerswitch aangesloten op gegeven moment, maar dat hielp niet.
Ik zie geen opengespleten condensatoren zoals op die foto's, er is wel een rijtje dat naar mijn idee een tikje boller staat dan de rest (maar dat scheelt echt maar een fractie)

dus moederbord is most likely?
Kun je er een foto van maken? :)

Want elco's zijn de nr verdachte op dit bord en al helemaal met deze klachten.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• RealAlcatraZ
deze lijken me goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.ad-it.nl/foto/mobo/goed.jpg

en dit is bol:

Afbeeldingslocatie: http://www.ad-it.nl/foto/mobo/bol1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ad-it.nl/foto/mobo/bol2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ad-it.nl/foto/mobo/bol3.jpg

en totaalshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.ad-it.nl/foto/mobo/totaal.jpg

en voor de liefhebber: Full size foto's

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Afbeeldingslocatie: http://www.ad-it.nl/foto/mobo/bol3.jpg

Die rechtse groene ziet er niet goed uit. Vervang hem eens (als je een beetje handig bent), misschien werkt ie dan weer. In fact, vervang alles maar waar je twijfels bij hebt. Let op de capaciteit van de condensatoren (aangegeven in µF), die moet gelijk zijn aan de vervanger. Het voltage mag best wat hoger zijn als je geen gelijke kunt vinden.

• RealAlcatraZ
wat dacht je van: gooi dat bord in de vuilnisbak met die AMD processor erbij en we gaan weer een intel er in zetten (ik weet dat intel boards dit ook kunnen hebben maar ik ben meer een intel persoon)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Zonde, bied hem aan voor verkoop en ik weet zeker dat er wel een paar tweakertjes er op af zullen komen als bijen op honig afkomen.

Je kan er nog wel wat voor krijgen, dat is zeker.

• RealAlcatraZ
Eichii schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:53:
Zonde, bied hem aan voor verkoop en ik weet zeker dat er wel een paar tweakertjes er op af zullen komen als bijen op honig afkomen.

Je kan er nog wel wat voor krijgen, dat is zeker.
is wel een idee, mogen ze die athlon erbij hebben, maar wat levert dat nog op dan?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als je in de buurt van Leeuwarden woont wil ik 'm ook wel gratis bij je afhalen... ;)

Maar waarom probeer je hem niet eerst zelf te repareren dan? :? Stel dat ie het dan weer doet, dan kun je 'm nog als servertje ofzo gebruiken indien je toch al van plan was om nieuwe zooi te kopen.

• RealAlcatraZ
Bergen schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 23:14:
Als je in de buurt van Leeuwarden woont wil ik 'm ook wel gratis bij je afhalen... ;)

Maar waarom probeer je hem niet eerst zelf te repareren dan? :? Stel dat ie het dan weer doet, dan kun je 'm nog als servertje ofzo gebruiken indien je toch al van plan was om nieuwe zooi te kopen.
ik wil liever helemaal geen AMD en ik heb al 2 servers staan dus dat heb ik niet nodig, deze pc is van mijn vriendin en wil voor haar een werkende pc afleveren, dus ander bordje, ik heb nog een PIII processor en een videokaartje liggen, het geheugen is nog goed, dus dat moet lukken. Wel leuk als deze dan nog een klein beetje wat oplevert, want daarvan kan ik die nieuwe spullen weer financieren.

Zelf repareren? Ik weet hoe je moet solderen, maar hier waag ik me niet aan, bovendien lijkt het me niet rendabel (voor wat mij persoonlijk betreft)

Verwijderd

Ik zou er in ieder geval een mailtje met Abit aan wagen.
Geef gewoon aan dat volgens jou de condensatoren defect zijn en sta op vervanging cq reparatie.

Heb hetzelfde geintje gehad met een Epox bordje en daar hebben ze gewoon nieuwe condensatoren op gezet. Bordje werkte daarna weer 100%.

• RealAlcatraZ
maar dan zit ik nog met een AMD bord waar ik niks aan heb :+
ik zal kijken of ik hem ergens kan slijten ;)
Pagina: 1