Speedtouch home/pro geen internet, wel dns (Versatel PPP)

Pagina: 1
Acties:

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:15
Een wel erg merkwaardig probleem.

Internet verbinding is een Zonnet-family PPP (is tegenwoordig versatel) GEEN DHCP!!!

Modem is een Speedtouch home, getweaked naar een pro.

Config in het modem is eigenlijk net als die voor kpn/mxstream maar dan andere vpi/vci waardes.
Het modem logt netjes in met username/pass, het externe ipadres komt in de router. Verbinding is up. Nat/pat staat aangevinkt in de config van de dialup adapter.

Het modem heeft ip adres 10.0.0.138/8
De pc achter het modem staat op dhcp. En deze krijgt ook netjes een ip + dns + gateway. Het modem pingen gaat ook prima, webinterface benaderen ook.

De dhcp server in de speedtouch staat aan, evenals de dns server.

Name resolving gaat prima. (pc stuurt de query door naar het modem, deze doet de query bij de bij hem bekende nameservers van versatel)

Geen enkel ander verkeer naar het internet lijkt mogelijk. Er zit geen firewall op het modem, ook niet op de pc.

De route tabel (het lijkt mij een soort van routerings probleem) lijkt ook in orde.

De route voor het 10.0.0.0/8 segment staat erin, de route voor het externe ip a.b.c.d/32, de route voor loopback 127.0.0.1/32 en de default gateway 0.0.0.0/0 wijst naar de dialup adapter.

Wat kan dit zijn? Routering van het modem stuk??? Deze heeft de laatste firmware die ik kan vinden. 281 (uit m'n hoofd)

Ik heb hem ook al meerdere malen gereset, config eruit gegooid enz...

Het modem heeft voorheen prima gewerkt met een kpn mxstream verbinding.

Als ik een webpagina probeer te benaderen vanaf de pc, zie ik in de telnet interface van 't modem, in de nat tabel wel de dynamische mapping naar het juiste ip staan, verkeer lijkt dus wel naar buiten te willen???

Zou dit aan versatel/zonnet kunnen liggen? Wie o Wie...

Verwijderd

pingen naar ip gaat goed ? pingen naar dns adres gaat goed ?

• PisPix
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:35:
pingen naar ip gaat goed ? pingen naar dns adres gaat goed ?
Van de pc naar het modem pingen gaat prima, van de pc naar het internet niet.

Van het modem naar het internet of pc pingen is vaag want ik krijg op die cli geen output terug. Maar ik ga ervanuit dat van 't modem naar pc geen probleem is, en van 't modem naar het internet ook niet. Lijkt wel of ipforwarding uit staat... :D

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Deed de verbinding het wel met het oude modem ?? (Zo'n USB ding waarschijnlijk :| )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PisPix
nero355 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:20:
Deed de verbinding het wel met het oude modem ?? (Zo'n USB ding waarschijnlijk :| )
Ja dat werkte wel... maar is zo onhandig onder linux. Heb liever een modem die de verbinding opzet.

Iemand enig idee hoe ik de routing engine kan debuggen van zo'n speedtouch?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PisPix schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:39:
Ja dat werkte wel... maar is zo onhandig onder linux. Heb liever een modem die de verbinding opzet.

Iemand enig idee hoe ik de routing engine kan debuggen van zo'n speedtouch?
Nu weten we tenminste dat je lijn niet op een of andere block list staat :)

Ik zou gewoon wat nslookup/tracert/ping/whois opdrachten doen en dan kan je kijken waar het mis gaat, hoewel ik denk dat je dat al gedaan hebt ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PisPix
nero355 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:37:
[...]

Nu weten we tenminste dat je lijn niet op een of andere block list staat :)

Ik zou gewoon wat nslookup/tracert/ping/whois opdrachten doen en dan kan je kijken waar het mis gaat, hoewel ik denk dat je dat al gedaan hebt ??
Nee klopt, sta niet op een block list oid. Ik ga ff een andere punt op internet in sniffing mode zetten, dan kan ik zien of de packetjes wel van binnen naar buiten gerouteerd worden door het modem. Misschien gaat 't ergens in de nat translatie mis op de web terug ofzo.

Klote is alleen dat je zo weinig kan doen vanaf het modem aan debugging.

• PisPix
Niemand een idee?

• PisPix
SIP_SPOOF werkte wel. Dus een linux bak doet nu nat/ip forwarding.... maar 't blijft vreemd!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

reset het ding eens naar de defaults of flash de laatste firmware nog n keer...
Stel hm dan opnieuw in en kijken wat ie doet.

Heb het ook wel es gehad bij routertjes.. werkt 9 van de 10 x wel.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1