[XP] Vreemde icon weergave

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:38
Ik heb er gisteren bij een van mijn PC's het moederboord en de hdd vervangen (het gaat hier om een ASUS A7V880 en Maxtor 160 GB S-ATA)
Na Windows XP geinstalleert te hebben en de drivers van het mb , vga enz er op gegooit te hebben kwam ik tot de blije ondekking dat de icon's verstoort worden weergegeven , dus verschillende kleuren doorelkaar , strepen op mijn desktop als hij zwaar belast wordt , echelijk lijkt het alsof hij het beeld niet goed ververst kan krijgen
Ook bij het opstartscherm van XP zie je al fouten en ghet afsluit scherm van XP lijkt net of alles door elkaar hen loopt.
Het rare is dat hij dit zonder de VGA driver dus niet heeft (ik heb verschillende drivers , waaronder de nieuwste 76.99v an guru3d voor mijn videokaart gebruikt maar geen verschil)
Eerste gedachte was natuurlijk dat de vga kaart het had begeven , deze getest met Aqaumark en hier komt hij vlekkeloos door heen , geen één storing , ook niet in spellen
Het is dus beperkt tot windows (desktop , venster's , verkenner enz)
Heb het RAM ook al grotendeels uit gesloten door hem verschillende zware programma's in wordpad te laten openen maar ook hier geen een keer een programma eruit gegooit door een geheugen fout melding of een blauw scherm.
Nu is dit probleem waarschijnlijk op te lossen met Tweak UI , maar ik wil dus weten hoe het komt ,
Is dit Windows of is dit een hardware probleem ??
Komt iemand dit probleem bekent voor ??

Systeem :
AMD 3000+
ASUS A7V880
512 MB Corsair VS PC400 (draait ook op 400 MHZ
XFX 6800 128 MB VGA RAM
Audigy 1394
Maxtor 160 GB S-ATA

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je het RAM ook al eens goed getest met een tool als memtest? Pas dan kan je errors daarin uitsluiten :) De icons zijn misschien met TweakXP wel te repareren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb je getest met een ander account ?? PC al aan en uit gedaan ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dierkx36
Ik heb in totaal drie keer XP opnieuw geinstaleert met zodra de drivers geinstalleert waren ieder keer hetzelfde probleem.
Mijn videokaart (dus die 6800) heeft nu al in 3 verschillende systemen gezetten en nog nooit dit probleem gehad.
Ik moet memtest er nog over laten lopen , maar wat ik dus raar vindt is dat een ram module die eerst op mb 1 heeft gezetten en het goed deed dus mogelijk op mb 2 naar de K***E is
er zullen wel programma's zijn die dit probleem kunnen verhelpen, maar er moet ook een gewone huis tuin en keuken manier zijn , omdat dit toch een redelijk wazige storing is

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Misschien is het slot waarin je ram module zit naar de eeuwige jachtvelden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dierkx36
Die gedachte had ik ook al gehad dus heb ik de module op de andere drie slot's geprobeert en ja weer geen verschil
Ik ga vandaag of morgen een andere videokaart (X800 XT) en RAM (1024 MB Twinmos) eens uitwisselen met de probleem PC en eens kijken of dat verschil uit maakt.
(altijd makkelijk om 2 PC's te hebben)

PS:
Dit was ik vergeten erbij te melden , ik had al een andere videokaart (FX5200 van een collega)
geprobeert en hier had hij dus niet die rare icon storing bij .
Alleen als die 6800 dus wel kapot is waarom loopt ie dan wel zonder problemen door Aqaumark ??

Pagina: 1